Szerző Téma: Klímás Topic  (Megtekintve 418567 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Klímás Topic
« Válasz #1470 Dátum: 2016.06.02 19:42:11 »
Fogalmunk sincsen, hogy hol  találod, a Toyotákhoz valamelyes értünk, de  a Lancia nem az erősségünk.  :D
 :sorcerer: Viszont keresd Prego cartársat, neki van egy Lancia a birtokában, hátha csípőből tudja, mit merre találsz az olasz vasban.

Ne má Főni! Javaslom, inkább nyissatok egy Klímatechnikai kérdezz -felelek topicot. Ígérem, hogy a kiemeltek hangsúlyosak lesznek! :) Nem lesz xenon-faxom keverés.





A nyomáskapcsolóra gondolsz?

Tapatalk-kal küldve az én SM-N910F-el


NEM!
Nem csak gondoltam, mint láthattad hanem írtam is. A (helytelenül) fagyvédelmi hőmérséklet jeladó amiről írtam.  Az eszközt az elpárologtatóra szerelik, hisz az a fagyveszély ellen védendő hűtőköri elem.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

seficsabi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Klímás Topic
« Válasz #1471 Dátum: 2016.06.02 19:43:50 »
Ok köszi.

Tapatalk-kal küldve az én SM-N910F-el


kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Klímás Topic
« Válasz #1472 Dátum: 2016.07.06 00:20:11 »
Sziasztok!

Hátha itt, ezért bemásolom:


Toyota Carina E (1997, 1.6, 4A-FE)

A klíma bekapcsolást követően hamar kikapcsol..
Értem ezalatt, hogy 10-15 mp-ig megy, majd kikapcsol a kompresszor, 10 mp szünet, majd elölről.. (Ezt onnan tudom, hogy egy visszajelző LED van kötve a kompresszor pozitívjára, amit bent látok!)

Ezt produkálja magas fordulaton, illetve alapjáraton gurulva 80-90 km/h-val kicsit tovább megy, van, hogy egy percig is, szerintem ez lenne a normális.
Álló helyben járatva szintén normálisan megy, akár 1-2 percet is, elindul mindkét ventilátor a 2. fokozaton.
Egyébként a klíma ventilátor mindig elindul és a második fokozaton megy.
Próbaképpen direktbe lett kötve mindkettő hűtőventilátor, jelenség ugyanaz, menet közben is!

Belül a párologtatónál van egy érzékeny NTC ellenállás, az is jónak tűnik, 1-1.4 kOhm körül mozog az értéke, gyorsan reagál.

Tiszta a párologtató és a légcsatornák, új a pollenszűrő, (nélküle is ugyanez a jelenség), rendszer levákuumolva, évekig tartotta már a nyomást, most sem hiányzott belőle sok, gyári 700-800g gáz van előírva, 800g-al töltötték fel..
Kint a hűtőnél ki lett mosva a kondenzátor, nincs elzáródva jelentős mennyiségű lamella.

Motortérben távol a motortól a csatlakozási pontoknál a klímacsövek hőmérséklete érzetre jó, a vastag hideg, párás, a vékony cső nem forró, kézmeleg.

Csak valami nem kóser, fordulaton ki-be kapcsolgatás nem tesz jót a kompresszornak/ motornak.

A szárító szűrőn található nyomáskapcsoló tűnik hibásnak egyesek szerint, ami Denso, ezért kicsit kételkedem benne, hogy az elromlana.
Csak gyárit tudnának 61 E pénz, vagy ebay-ről Hella ~10 -ért, esetleg egy féle utángyártott lenne Vemo márka



(VEMO termék és márkaismertető

VEMO (Vierol Elektro Motoren Oldenburg) A VIEROL vállalat 1977-ben alakult meg és a VEMO márka név alatt gyártja termékei és több mint 120 országban szállít alkatrészeket, ezért is az egyik legfontosabb beszállító a világon.)


Klímást már találtam, mert aki eddig volt nem tud gázt visszafejteni, ezért mást kellett keresnem, aki vállalja.
A nyomáskapcsoló 99%-ban nem cserélhető a gáz távozása nélkül, mivel nincsen tűszelep a kapcsoló alatt a Carinában...


Esetleg más tipp?

Köszi mindenkinek!

kamikaze
« Utoljára szerkesztve: 2016.07.06 00:23:39 írta kamikaze »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Klímás Topic
« Válasz #1473 Dátum: 2016.07.06 07:40:35 »
Nem lehet, hogy szimplán túl sok benne a gáz? A motortető belső oldalán, vagy a hűtőventillator körül kell lennie a plakettnek, amin feltűntették a pontos értékét. Az sem jó, ha túl sok gáz van benne.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Klímás Topic
« Válasz #1474 Dátum: 2016.07.06 09:23:15 »
Sziasztok!

Hátha itt, ezért bemásolom:


Toyota Carina E (1997, 1.6, 4A-FE)

A klíma bekapcsolást követően hamar kikapcsol..
Értem ezalatt, hogy 10-15 mp-ig megy, majd kikapcsol a kompresszor, 10 mp szünet, majd elölről.. (Ezt onnan tudom, hogy egy visszajelző LED van kötve a kompresszor pozitívjára, amit bent látok!)

Ezt produkálja magas fordulaton, illetve alapjáraton gurulva 80-90 km/h-val kicsit tovább megy, van, hogy egy percig is, szerintem ez lenne a normális.
Álló helyben járatva szintén normálisan megy, akár 1-2 percet is, elindul mindkét ventilátor a 2. fokozaton.
Egyébként a klíma ventilátor mindig elindul és a második fokozaton megy.
Próbaképpen direktbe lett kötve mindkettő hűtőventilátor, jelenség ugyanaz, menet közben is!

Belül a párologtatónál van egy érzékeny NTC ellenállás, az is jónak tűnik, 1-1.4 kOhm körül mozog az értéke, gyorsan reagál.

Tiszta a párologtató és a légcsatornák, új a pollenszűrő, (nélküle is ugyanez a jelenség), rendszer levákuumolva, évekig tartotta már a nyomást, most sem hiányzott belőle sok, gyári 700-800g gáz van előírva, 800g-al töltötték fel..
Kint a hűtőnél ki lett mosva a kondenzátor, nincs elzáródva jelentős mennyiségű lamella.

Motortérben távol a motortól a csatlakozási pontoknál a klímacsövek hőmérséklete érzetre jó, a vastag hideg, párás, a vékony cső nem forró, kézmeleg.

Csak valami nem kóser, fordulaton ki-be kapcsolgatás nem tesz jót a kompresszornak/ motornak.

A szárító szűrőn található nyomáskapcsoló tűnik hibásnak egyesek szerint, ami Denso, ezért kicsit kételkedem benne, hogy az elromlana.
Csak gyárit tudnának 61 E pénz, vagy ebay-ről Hella ~10 -ért, esetleg egy féle utángyártott lenne Vemo márka



(VEMO termék és márkaismertető

VEMO (Vierol Elektro Motoren Oldenburg) A VIEROL vállalat 1977-ben alakult meg és a VEMO márka név alatt gyártja termékei és több mint 120 országban szállít alkatrészeket, ezért is az egyik legfontosabb beszállító a világon.)


Klímást már találtam, mert aki eddig volt nem tud gázt visszafejteni, ezért mást kellett keresnem, aki vállalja.
A nyomáskapcsoló 99%-ban nem cserélhető a gáz távozása nélkül, mivel nincsen tűszelep a kapcsoló alatt a Carinában...


Esetleg más tipp?

Köszi mindenkinek!

kamikaze

Lecce-Lazio 0-0  X    :D :D

Más. Az EEV adagolását érdemes lehet ellenőrizni. Az alacsony nyomású ágon (nopersze a magason is) hőmérséklet mérés, gőztáblázatból a hőmérséklethez társított nyomásérték kikeresése. Dugulás keresése. A visszatérő ágon nem jelenhet meg kondenzáció, nopláne deresedés!
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Klímás Topic
« Válasz #1475 Dátum: 2016.07.06 10:38:45 »
Köszönöm, ma ránéz egy szaki, megírom mi lesz!  :otlet:

Zo-Lee

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:Klímás Topic
« Válasz #1476 Dátum: 2016.07.06 13:16:19 »
Tisztelt fórumtársak!

Lehetőségem van megvenni egy "maradvány" bontott angol Carinából a klimát, kérdésem ezügyben, hogy tudna valaki segíteni be-átszerelni, ha egyáltalán ez megoldható?

Esetleg van itt valaki aki tudna ebben segíteni (természetesen nem ingyen kérném), Érd vagy környékbeli?

(Szerelő(k), "klímások", "szakszervízek", lefutott kör, senki nem vállalja (vagy ha igen, beteg áron, amit végülis megértek, rizikós, kókányolás is, sok munka stbstb), tehát maradna a hobby-diy irányvonal, ezt viszont egyedül nem biztos, hogy merem...)


kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Klímás Topic
« Válasz #1477 Dátum: 2016.07.07 08:31:45 »

frissítés:

Voltam profi klímásnál, aki ráakasztotta a nyomásmérőt és alapjáraton vizsgálta:
-2 - -3°C-nál kapcsol ki, nem engedi alá hűlni, azt állítja a japánoknál normális a sűrűbb kapcsolgatás, nem árt a

kompresszornak sem.
Illetve annyira jól dolgozik a rendszer, hogy túl hideget csinál, azért kapcsol ki, nehogy elfagyjon. Próbáljam meg meg,

hogy meleg levegőt keverek hozzá.
Mondtam rendben, ha ő mondja..

Hazafelé, este teljes melegre állítottam a fűtést (meleg motor 90-100 km/h), 1-4-es ventilátor fokozatokat végigpróbáltam

és úgy klímáztam:
5 mp-ig ment a klíma, 10 mp-et állt. Hidegre állítva is ugyan ez..
Szerintem ez nem normális!!

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Klímás Topic
« Válasz #1478 Dátum: 2016.07.07 09:03:45 »
frissítés:

Voltam profi klímásnál, aki ráakasztotta a nyomásmérőt és alapjáraton vizsgálta:
-2 - -3°C-nál kapcsol ki, nem engedi alá hűlni, azt állítja a japánoknál normális a sűrűbb kapcsolgatás, nem árt a

kompresszornak sem.
Illetve annyira jól dolgozik a rendszer, hogy túl hideget csinál, azért kapcsol ki, nehogy elfagyjon. Próbáljam meg meg,

hogy meleg levegőt keverek hozzá.
Mondtam rendben, ha ő mondja..

Hazafelé, este teljes melegre állítottam a fűtést (meleg motor 90-100 km/h), 1-4-es ventilátor fokozatokat végigpróbáltam

és úgy klímáztam:
5 mp-ig ment a klíma, 10 mp-et állt. Hidegre állítva is ugyan ez..
Szerintem ez nem normális!!

Sajna megit mellément a választás. Itt egy link, ebből tájékozódhatsz a szükséges paraméterekről, és az esetleges hiba feltárásának lehetőségeiről és az elhárításról (főleg a 19.oldal). Emlékeim szerint ezt már likeltem korábban.
« Utoljára szerkesztve: 2016.07.07 09:07:17 írta micila »
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Klímás Topic
« Válasz #1479 Dátum: 2016.07.08 10:18:08 »
köszönöm!  :flowers:

schumy

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 127
Re:Klímás Topic
« Válasz #1480 Dátum: 2016.07.08 13:06:41 »
A sokan preferált 2Moha Bt.-nél voltam Csömörön, hogy megmondja jó e a rendszer.
Jelentem hozzá se kell nyúlni. Megfelelő hideget fúj 4-es ventin azt mondta, szépen kapcsolgat, nincs szivárgás sehol.
Mondom neki, hogy azért nem kéne feltölteni, hátha elment már belőle gáz 1 év alatt?
Ő: Toyotáról beszélünk, ha megfelelően hűt, nem szabad hozzányúlni feleslegesen.
Mondom, ok, mivel tartozom?
Ő: kézfogás.

Ritka az ilyen becsületes ember, ezek után biztos hogy ha bármi baj van hozzá megyek. 

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Klímás Topic
« Válasz #1481 Dátum: 2016.07.08 13:44:15 »
A sokan preferált 2Moha Bt.-nél voltam Csömörön, hogy megmondja jó e a rendszer.
Jelentem hozzá se kell nyúlni. Megfelelő hideget fúj 4-es ventin azt mondta, szépen kapcsolgat, nincs szivárgás sehol.
Mondom neki, hogy azért nem kéne feltölteni, hátha elment már belőle gáz 1 év alatt?
Ő: Toyotáról beszélünk, ha megfelelően hűt, nem szabad hozzányúlni feleslegesen.
Mondom, ok, mivel tartozom?
Ő: kézfogás.

Ritka az ilyen becsületes ember, ezek után biztos hogy ha bármi baj van hozzá megyek

 :eek: :eek: :eek:

Motor, váló, futómű...??? ::) ::) ::) Vérhas, Tífusz,TBC...??? :D :D :D
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Forky74

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Klímás Topic
« Válasz #1482 Dátum: 2016.08.29 01:29:22 »
Sziasztok!
A minap vettem egy 2008-as Verso 2.2 D-4D D-CAT-et 2 zónás digitális klímával. Miközben hoztam haza, már akkor jelentkezett a probléma: a kért hőfokot hűtésnél nem tudtam emelni, csak csökkenteni :( . Először azt hittem, hogy valami hülye elleni védelem van beépíve, hogy ne zavarítsam meg, hogy egyszer ennyit, utána meg annyit akarok neki beállítani. Azóta eltelt néhány nap, és többnyire csak az első indításnál reggel engedi felfelé módosítani a kért hőmérséklet, amikor még viszonylag hűvös a műszerfal. Teljesen bizonytalanul állítható hűtésnél felfelé, lefelé ok, fűtésnél többnyire megy felfelé, de csak akkor, ha előtte kikapcsoltam a hűtést, és a motor sem ment jó ideje.
Kontakt hiba lenne a billenő gombnál, vagy a szoftver zavarodott meg?  :hmmmm: Találkozott már valaki hasonló jelenséggel?
« Utoljára szerkesztve: 2016.08.29 01:38:41 írta Forky74 »
,,...a szerencse tudás dolga..."

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Klímás Topic
« Válasz #1483 Dátum: 2016.08.29 08:51:12 »
elég,ha 1helyre irod be!!!
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Klímás Topic
« Válasz #1484 Dátum: 2016.08.29 11:02:58 »
Kontakt hibának tűnik.