Szerintem jó dolog az automata klíma, mert:
-télen nem engedi rád a külsõ hideg levegõt, mindaddig, amíg a motor nem elég meleg. Amikor elkezd melegedni, akkor szépen fokozatosan adja rá a ventillátort, hogy biztosítsa a leggyorsabb felfûtést, úgy, hogy a motor se hûljön ki (az 1.4 D4D -10 fokban küszködik némi kihívásokkal az üzemi hõfok elérése terén)
-a meleget alapvetõen lábhoz, esetleg lábhoz és ablakhoz fújja, míg a hideg vagy normál hõmérsékletû levegõt középre
-a ventillátort igyekszik a lehetõségekhez képest legkisebb fokozaton tartani, így is elkerülve a huzatot
-meg lehet neki mondani, ha nem akarunk mesterségesen hûteni, ez átmeneti idõszakban igen hasznos
-tudja állítani a kompersszort, az nem megy állandóan, így nem fogyaszt (úgy vettem észre, hogy egy relével rövid idõre fel-le kapcsolja, így szabályoz), járó motornál érdemes belekukkantani a motorházba és hallgatni)
-padlógáznál lekapcsolja a kompresszort
-alkalmazkodik a változó viszonyokhoz (nap, felhõ,nap, felhõ)
DE, tudni kell használni
-ha párásodik a szélvédõ akkor ott a MODE gomb, rá kell küldeni a szélvédõre
-ha esik az esõ, és kint majdnem olyan idõ van, akkor ott a szélvédõ-párátlanító gomb, amelyik rögtön bekapcsolja a klímát is (hogy kiszárítsa a levegõt) és ráfût annyit, hogy a levegõ ne hûljön le túlságosan. A gomb mellesleg maximumra kapcsolja a ventillátort, kézzel vissza lehet venni
-ugyanez a gomb használható arra, ha kívülrõl rá akar fagyni a csapadék a szélvédõre, ebben az esetben kézzel ki kell kapcsolni a klímát és szükség esetén emelni a hõmérsékletet
-nyári hûtéskor célszerû láb+szélvédõre állítani a befúvást (ha nincs utas, akkor én arra szoktam állítani a rostélyokat), a két szélsõ befúvón ilyenkor is jön vmennyi levegõ
-ha sokan ülnek a kocsiban, akkor feljebb kell állítani a ventillátort, különben hátul és oldalt mindenképpen párásodni fog
-amikor megszûntek a különleges körülmények, akkor állítsuk vissza az AUTO gombbal alapállapotba