Szerző Téma: D-4D  (Megtekintve 1000556 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

anniston

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 47
Re:D-4D
« Válasz #4185 Dátum: 2020.04.02 15:39:09 »

dgh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 294
  • '03 Yaris D4D, '15 Honda HR-V 1,6D
Re:D-4D
« Válasz #4186 Dátum: 2020.04.17 21:17:50 »
Szia!
Köszönöm a segítséget.
Én már vásároltam egyet: https://alkatreszek.hu/dma_0109_sz
Remélem ez jó lesz hozzá.?

Na és jó lett?
volt:'84 Corolla 1.8D,  '89 Corolla 1.3, '93 Carina E 2.0 D

KareszSpurs

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:D-4D
« Válasz #4187 Dátum: 2020.05.15 13:02:45 »
Sziasztok!

Eddig egy 2003-as Fiestával rohangáltunk, de most egy nagyobb családi autót kerestünk 2 kicsi gyerekkel. Úgy néz ki, hogy egy 2013-as Auris 1.4D-4D kombira esett a választás, most 106 ezer km van benne. Mivel eddig sosem volt Toyotám, ezért alap dolgok érdekelnének:

- Mire érdemes figyelni ennél a típusnál?
- Milyen esetleges típushibái lehetnek?

Eddig nekem az jött le, hogy megbízható autó alacsony fogyasztással, állítólag a kuplung szokott vacakolni ezeknél a dízeleknél, 150-200 ezer körül sokszor cserére érik. Ezen kívül kinek milyen tapasztalata van?

Köszi,

theGabe

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:D-4D
« Válasz #4188 Dátum: 2020.07.01 10:58:57 »
Üdv!

Szeretnénk Toyotára váltani, szalonból vennénk autót (vagy valami kevés km-es még garanciálist). Nincs kitűzve határidő, amikor úgy érezzük váltunk.

Két modell jön be, az új Hybrid Camry és a Proace City Verso (hosszabb modell). A Camryről van már elég értékelés, inkább a PCV a fekete doboz számomra.

Fogyasztás nem érdekel, üzemanyagra inkább költök szívesen, mint alkatrészre.
A benzines szimpatikusabb, mert nem megyünk sokat, viszont a kocsi nehéz és ha már 5-en utaznak vele alacsony fordulaton nem túl mozgékony az autonavigátor szerint. Természetesen nem gyorsulni akarok vele de azért kényelmesen autózni nem egy utolsó dolog, valamint hamar kinyírni se akarom a kisköbcentis turbós kávédarálót.
Ezért gondolkozom a dízelen, viszont nem találtam semmit a motorról, 1.5 D4-D. Gondolom hogy részecske szűrős, ezt már nem lehet megúszni, de nem tudom mennyire megbízható. A toyotoa.hu-n nem írnak semmi részletet se, nem tudom hogy van-e
(a Toyotánál egyáltalán) adblue adalék hozzá, a DPF-et se említik.
Váltóból valószínűleg automatát választanánk.

Van valakinek bármilyen tapasztalata a Proace City Versoval?

Köszönöm!

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9381
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:D-4D
« Válasz #4189 Dátum: 2020.07.01 21:25:55 »
Ez azért két nagyon más kategória.
Ha anyagilag megengedheted és nem busz kell, akkor Camry. Belső anyaghasználat, zaj (vagyis inkább csend), motor (talán az egyik legjobb), kényelem. Negatív talán csak a sedan mivolta, ha ez fontos.
Nekem nincs bajom a sokak által köpködött PSA eredettel. De az 1,2-es turbó motor azt a homlokfelületet csak óvatosan mozgatja és a dízel sem jobb etéren. Pozitív a helykínálat és az ára.
Az igényeidet te tudod, én Camry-t vennék (remélem nemsokára venni is fogok)

Tapatalkkal küldve.


theGabe

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:D-4D
« Válasz #4190 Dátum: 2020.07.02 07:39:38 »
Ez azért két nagyon más kategória.
Ha anyagilag megengedheted és nem busz kell, akkor Camry. Belső anyaghasználat, zaj (vagyis inkább csend), motor (talán az egyik legjobb), kényelem. Negatív talán csak a sedan mivolta, ha ez fontos.
Nekem nincs bajom a sokak által köpködött PSA eredettel. De az 1,2-es turbó motor azt a homlokfelületet csak óvatosan mozgatja és a dízel sem jobb etéren. Pozitív a helykínálat és az ára.
Az igényeidet te tudod, én Camry-t vennék (remélem nemsokára venni is fogok)

Tapatalkkal küldve.

Tudom. Én a sedant preferálnám, 99%-ban elég a hétköznapokban. De a másiknál ott a pakolás kényelme, nem kell tetőboxxal gányolni és most it jól jött párszor hogy 2 ülést csak kihajtottam a padlólemezből (Honda Streamünk van) és egy autóval lehetett menni.
Az egyterűekben más az üléspozíció, és kicsit levegősebb a hátsóülés is a teljesértékű ülésekkel.
Ha a homlokfelülettel a légellenálásra gondolsz vezettem már kockább nagy autót gyengébb motorral (mondjuk nagyobb köbcentivel). Van szélzaj. A dízel motor nekem azért passzolna jobban a Proacehez mert nehéz. A 3 hengeres benzinesnél fennál a kopogásos égés ha nagy terhelést kap a motor alacsony fordulaton, mint például egy dinamikus indulásnál.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D
« Válasz #4191 Dátum: 2020.07.02 22:04:09 »
Üdv!

Szeretnénk Toyotára váltani, szalonból vennénk autót (vagy valami kevés km-es még garanciálist). Nincs kitűzve határidő, amikor úgy érezzük váltunk.

Két modell jön be, az új Hybrid Camry és a Proace City Verso (hosszabb modell). A Camryről van már elég értékelés, inkább a PCV a fekete doboz számomra.

Fogyasztás nem érdekel, üzemanyagra inkább költök szívesen, mint alkatrészre.
A benzines szimpatikusabb, mert nem megyünk sokat, viszont a kocsi nehéz és ha már 5-en utaznak vele alacsony fordulaton nem túl mozgékony az autonavigátor szerint. Természetesen nem gyorsulni akarok vele de azért kényelmesen autózni nem egy utolsó dolog, valamint hamar kinyírni se akarom a kisköbcentis turbós kávédarálót.
Ezért gondolkozom a dízelen, viszont nem találtam semmit a motorról, 1.5 D4-D. Gondolom hogy részecske szűrős, ezt már nem lehet megúszni, de nem tudom mennyire megbízható. A toyotoa.hu-n nem írnak semmi részletet se, nem tudom hogy van-e
(a Toyotánál egyáltalán) adblue adalék hozzá, a DPF-et se említik.
Váltóból valószínűleg automatát választanánk.

Van valakinek bármilyen tapasztalata a Proace City Versoval?

Köszönöm!
Én a Proace City Van-t tanulmányoztam (saját cégemnél elszámolhatnám) az ugyan az mint a Verso. Van 3 féle 1,5-ös dieselmotorral 75/102/131 Le-vel ami engem zavar az hogy ez a PSA -val azonos Opel Combo/Peugeot Partner/ Citroen azanos motorilag csak az elején van némi eltérő designelem.És a vicc , hogy mind Spanyolországban gyártják. Kérdeztem , hogy akkor mi a különbség? Hát hogy átnézik mielött átveszik ;)

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9381
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:D-4D
« Válasz #4192 Dátum: 2020.07.02 22:10:05 »
Jelenleg kettö T27 Avensis kombi van nálunk. Én ezért nem félnék lecserélni az egyiket egy sedanra [emoji6]
Vezettem a Camry-t. Azóta akarom [emoji16]

Tapatalkkal küldve.


theGabe

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:D-4D
« Válasz #4193 Dátum: 2020.07.06 17:31:26 »
Én a Proace City Van-t tanulmányoztam (saját cégemnél elszámolhatnám) az ugyan az mint a Verso. Van 3 féle 1,5-ös dieselmotorral 75/102/131 Le-vel ami engem zavar az hogy ez a PSA -val azonos Opel Combo/Peugeot Partner/ Citroen azanos motorilag csak az elején van némi eltérő designelem.És a vicc , hogy mind Spanyolországban gyártják. Kérdeztem , hogy akkor mi a különbség? Hát hogy átnézik mielött átveszik ;)

Amennyire én tudom dízel motorból sajátot tetet bele a toyota. Vagy a többi márka is a Toyotáét használja?
« Utoljára szerkesztve: 2020.07.06 17:38:31 írta theGabe »

gabor49

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:D-4D
« Válasz #4194 Dátum: 2020.09.12 17:30:45 »
Sziasztok!

Van egy 2008as Corolla D4D autóm.  Már régóta egy kicsit lustának tartottam mert csak 2400 fordulat körül kezdett húzni.
Eredetileg az autó 310 Nm  nyomatékkal rendelkezik.Ma elvittem egy teljesítmény mérésre és kiderült,hogy csak 249 Nm nyomatékot ad le. A lóerő az megvan 126.Tudtok -e esetleg egy jó szakembert ajánlani,mer félek ezzel a problémával sok minden szóba jöhet,levegő oldalról és üzemanyag oldalról is.

A turbóm már az elejétől fütyül egy kicsit,illetve ez a széria 70000 km után vissza lett hívva motorcserére szervízbe.

Szóval a lényeg,hogy az autó nehezen indul meg és csak nagyobb 2400 körül ked el húzni és 2600nál van a 249Nm.


Valakinek volt hasonló tapasztalata?
 

Bala95

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:D-4D
« Válasz #4195 Dátum: 2020.10.19 22:17:41 »
Sziasztok,

Egy 2008-as D4D sedan corollam van 250ezer kilométerrel. (1500 km-t tettem eddig meg vele)

A problémám az, hogy nagyobb gázadásra olyan enyhén sötét szürkés füstöt ereget mintha egy nagy adag port keverne fel. Nincs benne részecskeszűrő, amióta megvan nem vettem észre olajfogyást, hűtővízet se csipegeti, az ereje megvan, jól húz, teljesen egyenletes az alapjárat és álló helyzetben semmilyen füstöt nem látni.

Mi lehet a gond?

a levegő és üzemanyag arányra tippelek de de pont azért írok ide mert még nagyon sok minden lehet

Tippje valakinek lenne?


Sárközi András

  • Vendég
Re:D-4D
« Válasz #4196 Dátum: 2020.10.20 17:10:57 »
Sziasztok!

Van egy 2008as Corolla D4D autóm.  Már régóta egy kicsit lustának tartottam mert csak 2400 fordulat körül kezdett húzni.
Eredetileg az autó 310 Nm  nyomatékkal rendelkezik.Ma elvittem egy teljesítmény mérésre és kiderült,hogy csak 249 Nm nyomatékot ad le. A lóerő az megvan 126.Tudtok -e esetleg egy jó szakembert ajánlani,mer félek ezzel a problémával sok minden szóba jöhet,levegő oldalról és üzemanyag oldalról is.

A turbóm már az elejétől fütyül egy kicsit,illetve ez a széria 70000 km után vissza lett hívva motorcserére szervízbe.

Szóval a lényeg,hogy az autó nehezen indul meg és csak nagyobb 2400 körül ked el húzni és 2600nál van a 249Nm.


Valakinek volt hasonló tapasztalata?
Szia! EGR szelep tisztítás lehet, hogy segítene....

anniston

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 47
Re:D-4D
« Válasz #4197 Dátum: 2020.11.01 18:42:37 »
Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni.
Az én autóm: Toyota corolla 1.4 D4D 2006 .
A hiba jelensége a minap bedobta menet közben az üzemanyag szűrő jelét a műszerfalra egy pillanatra majd eltűnt. Majd másnap hosszabb útra indultam , és olyan 20 km elteltével elkezdte dobálni az üzemanyag szűrő ,és a töltés jelző piros akkumulátor jelet  egszerre egy pillanatra. Majd folyamatosan dobálgatta ezt a két visszajelző lámpát egy-két km elteltével . Volt olyan is hogy egy pillanatra elment a műszerfal világítása is . Mivel sötétben mentem amikor bedobta éppen ezt a két hibát a fényszórók is vibráltak olyankor. / kattogást , vagy kaparászást is halottam a kesztyűtartó felőli oldalon, de az megszűnt 2 perc után/ Hibakódot nem tárol az autó azt megnéztem.
Valaki találkozott mér ezzel a hiba jelenséggel?
Előre is köszönöm a válaszokat.

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:D-4D
« Válasz #4198 Dátum: 2020.11.02 12:20:01 »
Haldoklik a generátorod, sajnos típushiba. Egyenirányító/fesszab panel csere megoldja általában, 30 körül szokták javítani, vagy ha gyors megoldás kell, meg lehet venni a komplett felújítottat is (pl bárdiban).

Akkud, akkusaruk, testelési pontok amúgy milyen állapotban vannak? Lehet azt is érdemes lenne rendbe tenni, kímélendő az új generátort.

kaldav

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:D-4D
« Válasz #4199 Dátum: 2020.11.17 16:13:09 »
Sziasztok!
Olyan problémával fordulok hozzátok, hogy van egy 1.4 D-4D 2007-es Aurisom, és egy ideje már indítás után hidegen ütemesen rángat alapjáraton az autó, és néha kicsit füstöl is szintén hidegen. Ha felkapcsolok valami fogyasztót, a fordulatszám megemelkedik és a rángatás megszűnik. Illetve bemelegedés után is megszűnik.
Voltam szervízben, nem találtak semmit, hibakód nincs.
Főleg városon kívül használom, sokat autópályán, és ki szoktam néha húzatni.
Üzemanyagszürő frissen cserélve, ahogyan a levegőszűrő is. Valahol írták, hogy érdemes megnézni a levegőszűrő és a motor közötti csövet, hogy nem-e koszos, de én nem láttam ott semmit.

Van ötletetek? Hálás lennék érte!  :)

Köszi!