Szerző Téma: D-4D  (Megtekintve 1008703 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:D-4D
« Válasz #4110 Dátum: 2018.06.05 13:56:37 »
Sziasztok ,olvastam visszamenőleg a írásokat nem nagyon találtam a problémámra gyógyszert. A corolla 1.4 d4d 2008-as kb. egy éve szenvedek vele .A hiba tavasztól-őszig az autó melegen nem indul.Motorháztető felnyit félóra pihi  és nehezen beindul.Már kicseréltem nagynyomású szivattyút,porlasztót,egr,légtömegmerőt,közös nyomócső,mindkét végén mindent ,tank tisztítás. Ja és nincs hibakód,mindenki tanácstalan még a Toyota szakik is. valakinek lenne megoldása?köszi         
OFF autón főtengely jeladó csinált ilyet. Nézesd meg, aztán írd meg mi lett, hagy okuljunk. ;)

KK

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:D-4D
« Válasz #4111 Dátum: 2018.06.24 22:19:19 »
Sziasztok, régóta van egy Hiace kisbuszunk amit imádunk, nincs kérdés. DE most vennénk mellé rohangálós gyerekhordós néha kirándulós célra egy Auris-t.
Adatai: 1.4 D-4D, 2011-es, 320e van benne, motor 100e nél cserélva volt gariban így abban 220e van, végig márkaszervízbe hordva digitális szervkönyv, amit holnap megpróbálok megtekinteni. Ezek az adatok, de a lényeg ma mentem vele, alánéztem, meghallgattam és pár dolog kérdéses bennem ami lehet nem gáz, de lehet, hogy költséges tétel lesz később, ezért inkább kérdezek:
1. szabad venni kiscéges vidéken rohangálós 1.4 D-4D-t ennyi km-rel, ha korrekten szervizelt volt? és amúgy az autó 7 éves és jó állapotú érzetet ad vezetve (nincs kinyomva a szeme én azt érzetem benne)
2. 70 fokos motornál kb. megálltunk és alapjáraton bekapcsoltuk a klímát ami szépen fújta be a hideget maradtunk állva és még beszélgettünk, mire a motor fordulat elkezdett liftezni kb. 500-800 között kb. fél mp-ként folyamatosan, erre egy darabig vártam aztán adtam egy kis gázt amire eltűnt ez a jelenség és utána nem jelentkezett többet, de csak 10 percet mentünk még, pl. melegindítást sem néztem , pedig olvastam hibaként róla.... kérdés ez a liftezés jelentkezett már valakinél így klímával vagy nélküle?
3. üresben gurulva picit hallom a váltót vagy a difit, (szerintem nem vészes), mi a véleményetek? vagy érdemes túltölteni a váltót olajjal picit, mint egyéb márkáknál javallt?
4. picit hallom a turbót vez.ülésben zárt ablakoknál, ez lehet költséges?

bocs nem írtam a cél évi 12-14e km és 4-5 évig tartani vagy tovább, mint a hiace-t:)

5. generátor/klíma szíj feszítő görgő vagy gen.csapágy szól egy picit és ahogy kapcsolgatott a klíma változott is a hangja, ez gondolom nem vészes tétel?, de leírom ezt is hátha tévedek vagy másra utalhat

Anno autószerelőként végeztem, de csak pár évig szereltem, ami a Hiace mókolására alapban elég és viszem szervízbe is, viszont a D-4D már más pálya, ezért kérlek ha tudsz, írj +/- válaszokat, nagyon köszönöm!

balance11

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:D-4D
« Válasz #4112 Dátum: 2018.07.02 08:06:43 »
Sziasztok!

Segítséget kérnék 2007-es 1.4 D4D motoros corollám 3-as 4-es injektorai átlépték a referencia értéket.  (szervíz szerint kb 1500 ill 2500 - mértékegységet nem tudok az első kettő 200 körül van.)

Természetesen a szervizeket kért gyakorisággal megkapta. A sors fintora, hogy az autó csak OMV prémium dízellel járt és legalább 190 ezret pályán töltött, ingázós tempóban ennek ellenére jártam így.

Kérdésem milyen irányba érdemes a javítással tovább menni, mert a gyári porlasztó darabja kb 190, porlasztók bevizsgálása 30 plusz szerelés munkadíja.

Használtat/felújítottat érdemes-e venni, ha igen tudtok-e ajánlani megbízható forrást.

Köszönök minden tanácsot!


fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:D-4D
« Válasz #4113 Dátum: 2018.07.02 12:02:48 »
szerintem nagyon drága ajánlatot kaptál - nekem (igaz 2.0 D-4Dre, de nem hiszem hogy nagyságrendi különbség lenne) márkaszervízben, munkadíjjal a 4db cseréje 400e-ből megvolt.

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:D-4D
« Válasz #4114 Dátum: 2018.07.02 13:35:05 »
Sziasztok!

Segítséget kérnék 2007-es 1.4 D4D motoros corollám 3-as 4-es injektorai átlépték a referencia értéket.  (szervíz szerint kb 1500 ill 2500 - mértékegységet nem tudok az első kettő 200 körül van.)

Természetesen a szervizeket kért gyakorisággal megkapta. A sors fintora, hogy az autó csak OMV prémium dízellel járt és legalább 190 ezret pályán töltött, ingázós tempóban ennek ellenére jártam így.

Kérdésem milyen irányba érdemes a javítással tovább menni, mert a gyári porlasztó darabja kb 190, porlasztók bevizsgálása 30 plusz szerelés munkadíja.

Használtat/felújítottat érdemes-e venni, ha igen tudtok-e ajánlani megbízható forrást.

Köszönök minden tanácsot!

Bosch porlasztókat nekem 60 ezerért újították fel / 4 db, de ha bontóban találsz kevés km es porlasztót, azoknak 25ezer Ft körül van darabja.
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

viziborz

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 954
    • http://www.dilimania.hu
Re:D-4D
« Válasz #4115 Dátum: 2018.07.21 10:45:44 »
Sziasztok! Gyors kérdés. Adott egy 2005 -os d4d dízel motor és most elkezdte hogy háromezer fordulat felett elmegy belőle az erő. Most volt olaj, szűrő, levegő szűrő üzemanyag szűrő csere.
Üdv
99-es 1.0 Yaris alapfeszereltseggel


Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:D-4D
« Válasz #4116 Dátum: 2018.07.21 10:53:38 »
Sziasztok! Gyors kérdés. Adott egy 2005 -os d4d dízel motor és most elkezdte hogy háromezer fordulat felett elmegy belőle az erő. Most volt olaj, szűrő, levegő szűrő üzemanyag szűrő csere.
Üdv
Ha most volt szervizelve és azóta csinálja, akkor vidd vissza a szerelőhöz. Talán csak széthúztak valamit és nem dugták össze rendesen. Te is elkezdhetsz vizsgálódni a légszűrőház környékén, légtömegmérő csatlakozó stb.

barizo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 77
D-4D
« Válasz #4117 Dátum: 2018.08.06 10:57:45 »
Sziasztok

A kérdésem az lenne, hogy a D-Cat D4D Corolla Versomban, az utastérben erős kipufogó gáz szag van.
Főként akkor mikor meg kell állni vele, lámpa, kereszteződés. Menteközben -valszeg- kicsit elviszi a "huzat".
Szerelő belekukkantott, és -már fülre mondta- kifúj az egyik injektornál.
Valóban érezni (balról az első ) befecskendezőnél hogy ott kifúj.
Azt mondja h az okozza a kip.gáz szagot bent is.
Véleménye szerint, amennyiben könnyen kivehető a befecskendező (nincs berohadva), úgy egy tömítés gyűrű
cserével megoldható a probléma. (azért megemlítette hogy ha berohadt, akkor úgy kell specialistával "kihúzatni", vagy akár bele is törhet, stb...)
Volt már másnál is ilyen jelenség?
Lehet kapni csak külön ilyen réz (?) tömítő gyűrűt?
Használhatom addig is a gépet (szellőztetés mellett)? Nem tesz benne nagyobb kárt
ha még igy járok vele (el van havazva a szerelő, csak 1 hét múlva tudná fogadni, a kocsi meg kellene...)
Köszönöm előre is.

Adibabi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:D-4D
« Válasz #4118 Dátum: 2018.08.14 12:54:59 »
Üdv.
2005-ös Corolla D4D 2 literes motorral turbonyomását elveszti 5. fokozatban.
Ezt 3000 fordulatszám fölött produkálja szinte csak autópályán. Városi használatban nem
Jelentkezik a hiba.Erőtlen, feketén füstöl,motor leállítása után kis idő múlva magához tér.
Hiba üzenet nincs, csövek, interkuler, turbo minden száraz és épnek látszik.
Aki járt már így vagy találkozott a jelenséggel kérem írja meg mit kell tennem.
Köszönöm előre

KK

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
1.4 D-4D hidegen alapjárat liftezik 800-900 között
« Válasz #4119 Dátum: 2018.10.03 08:56:47 »
Sziasztok, 2011-es Auris 1.4 d_4D hidegen  liftezik az alapjárat 800-900 között, ami kis gázra kisimul, majd előjön a következő lámpánál amikor megállok.
Finoman vezetve szinte alig jön elő, ha kerülöm az alapjáratot.
Ha valaki találkozott ilyennel írjon, kösz!

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:D-4D
« Válasz #4120 Dátum: 2018.10.03 10:02:31 »
A külső hőmérséklet alapján (is) szabályozza az alapjárati fordulatszámot, 7-10 fokos időjárás esetén hideg motornál magasabb (2.0 D-4D esetén ez 1200) melegnél alacsonyabb (800). Ha éppen a szabályozási hőmérséklet környékén van (tehát 5-10 perc működés után, mivel városban vagy, nem emelkedik gyorsan a vízhő, vagy akár stagnálhat is), akkor nekem is "gondolkodik" melyik legyen, de teljes bemelegedés után megszűnik a liftezés. Ha teljes bemelegedés után megszűnik a liftezés, akkor szerintem nem gond.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:1.4 D-4D hidegen alapjárat liftezik 800-900 között
« Válasz #4121 Dátum: 2018.10.03 10:34:12 »
Sziasztok, 2011-es Auris 1.4 d_4D hidegen  liftezik az alapjárat 800-900 között, ami kis gázra kisimul, majd előjön a következő lámpánál amikor megállok.
Finoman vezetve szinte alig jön elő, ha kerülöm az alapjáratot.
Ha valaki találkozott ilyennel írjon, kösz!
Az lenne rendellenes, ha nem így működne.

Csocsoman

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:D-4D
« Válasz #4122 Dátum: 2018.10.07 14:32:34 »
Sziasztok!
Abban tudnátok segíteni, hogy érdemes-e corolla 1.4 d4d mmt-t átszereltetni hagyományos váltóra és , hogy ki csinál ilyent?
100e km van benne, 38e km-nél cserélte a márkaszervíz a kuplungot gariba az akkori leégések miatt és mostanra kezdett el emelkedőn csipogva jelezni - gondolom, hogy csúszik ! - és hallani is lehet intenzívebb vezetésnél a felpörgést.
Felmerült bennem, hogy a hagyományos kuplung tovább jó kellene, hogy legyen.
köszi

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:D-4D
« Válasz #4123 Dátum: 2018.10.07 19:00:25 »
Sziasztok!
Abban tudnátok segíteni, hogy érdemes-e corolla 1.4 d4d mmt-t átszereltetni hagyományos váltóra és , hogy ki csinál ilyent?
100e km van benne, 38e km-nél cserélte a márkaszervíz a kuplungot gariba az akkori leégések miatt és mostanra kezdett el emelkedőn csipogva jelezni - gondolom, hogy csúszik ! - és hallani is lehet intenzívebb vezetésnél a felpörgést.
Felmerült bennem, hogy a hagyományos kuplung tovább jó kellene, hogy legyen.
köszi
Ha az érdemest úgy érted, hogy rentábilis-e, akkor a válasz nem. Lehetni lehet. ToyoTeam például meg tudja neked csinálni, kevésbé fájdalmas költséggel.

Toyoauris

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:D-4D
« Válasz #4124 Dátum: 2018.12.03 14:07:54 »
Sziasztok!

Kérdésem lenne tapasztalt e már valaki ilyet 2.2 177 lovas auris 2007 dpf szűrővel kisebb út után is legyen az akár 20 km leállítás után hihetetlenül hangosan pattog a dpf tudom hűl ki hőtágulás ezzel jár de ilyen durván és hangosan egy autón se hallottam még (mint amikor a zománc pattog). Normális? Lehet jele az eltomodesnek? Füstölés főleg mostanában hidegben van. Ennyire szerintem nem szabadna felmelegednie, hogy akár fél óra múlva is hallom hogy hűl ki és pattog a fém...