Sziasztok!
Újonc Toyotás vagyok, nő, nem értek a kocsikhoz, sem a motorjaikhoz, először van dízelem... Egy szóval minden gáz, ami csak lehet, úgy tűnik, a kocsi is.
Egy 2006-os, 220.000 km-es, Corolla Verso-t hajtunk D4D motorral (nem a 177 lovas). Tavaly júniusban vettük. Novemberig simán ment, akkor kezdett hideg indításkor akadozni a gyújtás. Végül Karácsony előtt nem sokkal végleg lerobbant. Már akkor is írogattam ide, a fórumra. Valaki nagyon bölcsen belőtte, hogy nagynyomású pumpa + akár injektor is lehet, és hogy 50-400 ezer ropi körül fog megállni a szerelés. Így is lett. A télen átesett a 4. injektor cseréjén (be volt sülve, felújítottat kapott, 1 év garival) + a többi injektor bemérésén (határértéken belül voltak, teljesen korrekten)+ nagynyomású diagnosztikáján és tisztításán (valamit cseréltek benne, amit a diagnosztikán megállapítottak, hogy kell, fél év garival)+ izzító gyertya cseréken. Február közepe-vége volt, hogy elhoztuk a szerelőtől. Pár indítás után, szintén hideg indításkor, lefulladt egyszer, utána simán indult. Majd most, egy hónappal később, egyszer megint, de csak majdnem. Amúgy sok indításnál van azóta is olyan érzésem, hogy csak egy hajszál választja el attól, hogy ne kezdjen köhögni. Olyan bizonytalan. De ez inkább csak érzés, mint meggyőződés.
Tudtok valamilyen tippet, tanácsot adni, hogy mi lehet még esetleg? Talán valami a nagynyomásúval nem oké még mindig? Milyen tapasztalataitok vannak a nagynyomásúk javítgatásával?
És a legfontosabb: Tudtok-e esetleg Budapesten olyan szerelőt ajánlani, aki D4D-kre specializálódott? Szívesen megmutatnám neki, mert úgy érzem, ez a motor még mindig nem oké.
Vagy mit gondoltok, inkább ne kínlódjunk vele, váljunk meg tőle?
Amúgy nagyon szép állapotú, magánszemélytől vásárolt, szervizkönyves, garázsban tartott autó. Tehát nem hiszem, hogy az előző (és egyben egyetlen) gazda ne adott volna meg neki mindent... Mi meg hamarosan 3 gyerkőcöt szeretnénk fuvarozni benne, tágas, és ahogy a kanyarban fordul, az maga az álom