Szerző Téma: D-4D  (Megtekintve 1000616 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

NewFan

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
D-4D
« Válasz #75 Dátum: 2005.06.24 08:30:58 »
Idézetet írta: "whis"
Idézetet írta: "NewFan"
Most 5500 km-nél tartok a 1,4 diesellel, és az eddigi tapasztalataim azt mondják, hogy 140-150-nel gond nélkül lehet haladni.

Ez jól hangzik, általában én is ennyivel haladok a pályán.
Ami még érdekelne, hogy országúton mennyire használható, ha 70-90-ről előzni kell szűkebb helyeken?


Egy 1.6-os Suzuki Baleno-ból ültem át a Toyota 1.4D-be, és az utóbbival jobban lehet előzni. 70 km/h-nál már 4-esből előzők, de 80 felett már simán lehet az 5-öst használni. Úgy mértem, kb 11-12 mperc kell 80-ról 120-ra gyorsításhoz 5-ösben. Úgy 2000 rpm-tól már jó húzása van a kocsinak.

HITMAN

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 145
D-4D
« Válasz #76 Dátum: 2005.06.24 10:44:03 »
Idézetet írta: "whis"
Idézetet írta: "NewFan"
Most 5500 km-nél tartok a 1,4 diesellel, és az eddigi tapasztalataim azt mondják, hogy 140-150-nel gond nélkül lehet haladni.

Ez jól hangzik, általában én is ennyivel haladok a pályán.
Ami még érdekelne, hogy országúton mennyire használható, ha 70-90-ről előzni kell szűkebb helyeken?


Szerintem pont 4-ben és 5-ben jön ki a legjobban különbség. Lent is jól húz, de a ferljebb az igazi. A 70-90 az lehet 4. v. 5. fokozat is, 4-ben brutálisan rántja az autót, de 5-ben is jobban húz, mint a benzines, gyakorlatilag még 140-nél is ki lehet 5-ben ugrani előzni.
A 140-150 az a minimum, szvsz a 180 kicsit soknak tűnik tartós haladásnak (ez azért csak egy kis 1.4l-es motor....), de nem lehetetlen.  Mondjuk, én még a benzinesemet is csak 2x kergettem 180-ig, kb. 2 percig... Aztán utolértem a pórnépeket :)

Benzinessel azért egy húzós előzéshez mindenképpen vissza kellett tenni 2/3-ba, itt talán elég a 4 is (persze, minden az adott helyzettől függ...).
(De majd jön music, és kjavít....  :wink:  )

Szóval, szvsz élvezetesebb vezetni, mint az 1.4 benzint (most nem leszólni akarom azt, mint újdonsült td-tulaj, én nagyon szerettem azt is, az általam vezetett autók közül eddig a kategóriájában a legjobb motornak/váltónak tartom). Arról nem beszélve, hogy ugyanahhoz a menetteljesítményhez mennyivel jobb látni az alacsonyabb a fogyasztást. Mondjuk, emiatt ne vegyen senki dízelt, hacsak nem vezet 60ezer km-t egy évben, mert sosem hozza be a mai üzemanyagárak mellett a magasabb vételárból adódó többletkiadást...

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
D-4D
« Válasz #77 Dátum: 2005.06.24 10:45:56 »
Idézetet írta: "NewFan"
70 km/h-nál már 4-esből előzők, de 80 felett már simán lehet az 5-öst használni. Úgy mértem, kb 11-12 mperc kell 80-ról 120-ra gyorsításhoz 5-ösben. Úgy 2000 rpm-tól már jó húzása van a kocsinak.

Ez bíztatóan hangzik!  :)  Én általában hármast kapcsolok ezeknél a sebességeknél, ha előzni kell.
Esetleg tudsz fordulatszámokat is (úgy kb)?
70 III-IV.
90 IV-V.
140 V.
 8)
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Peter

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1629
D-4D
« Válasz #78 Dátum: 2005.06.24 11:01:14 »
Bazijok ezek a d4d-k az mar biztos.
Ami meg engem erdekelne, a fogyasztas.
Mennyit fogyaszt mondjuk 140-nel, 160-nal?

HITMAN!

Autopalyan hangosabb vagy hallkabb a d4d mint a benyas? Mik a tapasztalataid?

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
D-4D
« Válasz #79 Dátum: 2005.06.24 11:24:47 »
Idézetet írta: "HITMAN"
ugyanahhoz a menetteljesítményhez mennyivel jobb látni az alacsonyabb a fogyasztást. Mondjuk, emiatt ne vegyen senki dízelt, hacsak nem vezet 60ezer km-t egy évben, mert sosem hozza be a mai üzemanyagárak mellett a magasabb vételárból adódó többletkiadást...

Igen, erről már volt eszmecsere. Nekem az a véleményem, hogy inkább egyszer kicsit többet kiadni, de utána milyen jó látni, hogy a havi költség csökken (ugyanannyi megtett km esetén)  8)
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

HITMAN

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 145
D-4D
« Válasz #80 Dátum: 2005.06.24 16:37:53 »
Idézetet írta: "Peter"
Bazijok ezek a d4d-k az mar biztos.
Ami meg engem erdekelne, a fogyasztas.
Mennyit fogyaszt mondjuk 140-nel, 160-nal?

HITMAN!

Autopalyan hangosabb vagy hallkabb a d4d mint a benyas? Mik a tapasztalataid?


Fogyasztás: 140-nél 5,8-6 l (fedcomp szerint)
Zaj: érzetre egyáltalán nem hangosabb, más jellegű a hang, olyan alulról érkező morgó hangja van, a benzines magasabb frekvenciájú hangjával szemben.

HITMAN

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 145
D-4D
« Válasz #81 Dátum: 2005.06.24 16:40:30 »
Idézetet írta: "whis"

Igen, erről már volt eszmecsere. Nekem az a véleményem, hogy inkább egyszer kicsit többet kiadni, de utána milyen jó látni, hogy a havi költség csökken (ugyanannyi megtett km esetén)  8)


Hát, mondjuk 465 ezer Ft asszem a delta, az nem kicsit több... szerintem...  :shock:

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
D-4D
« Válasz #82 Dátum: 2005.06.24 17:22:26 »
Idézetet írta: "HITMAN"
Hát, mondjuk 465 ezer Ft asszem a delta, az nem kicsit több... szerintem...  :shock:

Akkor a Yarishoz mit szólsz? Ott 500.000 forint a felára a dízelnek. Ami százalékosan kifejezve sokkal több, mint a Corolla 460.000-e....
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
D-4D
« Válasz #83 Dátum: 2005.06.24 17:30:48 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "HITMAN"
Hát, mondjuk 465 ezer Ft asszem a delta, az nem kicsit több... szerintem...  :shock:
Akkor a Yarishoz mit szólsz? Ott 500.000 forint a felára a dízelnek. Ami százalékosan kifejezve sokkal több, mint a Corolla 460.000-e....

De ott plusz lóerőket is kapsz érte. :!:
music     

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
D-4D
« Válasz #84 Dátum: 2005.06.24 19:51:20 »
Idézetet írta: "music"
De ott plusz lóerőket is kapsz érte. :!:

Az ezres képest igen, 10 kemény pacit :) De az 1.3-hoz képest még mindig 340.000 forinttal drágább... És -10 paci...
Százalékosítva: a Yarisnál az alapár kb. 20%-a pluszban a dízelmotor, Corollában pedig ugyanez 13% többletet jelent. Corolla Versoban már 10% alatti a dízel felár, Avensinél kb. 12%.
Ezért írtam azt, hogy a Yarist kivéve minden típusnál bőségesen megéri dízellel rendelni a kocsit. Mégha soknak is tűnik az a pénz. Százalékosítva nem olyan sok már...
Kiegészíteném: Avensis Verso és RAV4 esetén 8-9% a dízel felára. Emellett pont ennél a két típusnál lehet a legtöbbet megtakarítani a dízellel. Szóval ennél a két típusnál sem kérdéses, melyik éri meg jobban.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

HITMAN

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 145
D-4D
« Válasz #85 Dátum: 2005.06.24 21:14:28 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "music"
De ott plusz lóerőket is kapsz érte. :!:

Százalékosítva: a Yarisnál az alapár kb. 20%-a pluszban a dízelmotor, Corollában pedig ugyanez 13% többletet jelent. Corolla Versoban már 10% alatti a dízel felár, Avensinél kb. 12%.
Ezért írtam azt, hogy a Yarist kivéve minden típusnál bőségesen megéri dízellel rendelni a kocsit. Mégha soknak is tűnik az a pénz. Százalékosítva nem olyan sok már...
.

Jah, ha van pénze valakinek, akkor tényleg számolgathatja a %-ot, de ha nincs... Mert 465eFt az azért már a legtöbb embernek számít. Pláne, hogy -7 LE-t kap érte :) (igaz, +60 Nm-t...). De ezt azért nem lehet csak így Ft/LE- re vetíteni  :)

HITMAN

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 145
D-4D
« Válasz #86 Dátum: 2005.06.24 21:16:02 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "HITMAN"
Hát, mondjuk 465 ezer Ft asszem a delta, az nem kicsit több... szerintem...  :shock:

Akkor a Yarishoz mit szólsz? Ott 500.000 forint a felára a dízelnek. Ami százalékosan kifejezve sokkal több, mint a Corolla 460.000-e....


Na, pl ezért nem Yarist vettem (ez persze így nem igaz). A Yaris az igazi millionerek autója  :lol:

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
D-4D
« Válasz #87 Dátum: 2005.06.24 22:25:38 »
Idézetet írta: "HITMAN"
Jah, ha van pénze valakinek, akkor tényleg számolgathatja a %-ot, de ha nincs... Mert 465eFt az azért már a legtöbb embernek számít. Pláne, hogy -7 LE-t kap érte :) (igaz, +60 Nm-t...). De ezt azért nem lehet csak így Ft/LE- re vetíteni  :)

Akkor számoljunk havi törlesztőrészletekkel. Ha a 460.000-et elosztod 60-al, havi 7700 forint pluszt kapunk. Erre még jön rá egy kis kamat, így kb. 8ezer forinttal drágább havonta a D4D. Havi 1200km-es futásteljesítményt és benzinesnél 7, dízelnél 5 literes fogyasztást feltételezve a mai benzinárakkal számolva pont havi 8.000 forint megtakarítást eredményez. Tehát a D4D úgymond 'ingyen' van. És akkor még nem beszéltünk a jobb rugalmasságról, jobb értéktartásról, könyebb eladhatóságról, magasabb futásteljesítmény esetén jóval több megtakarításról  :wink:
Még egyszer megkérdezem: melyik is a drágább?  :wink:
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
D-4D
« Válasz #88 Dátum: 2005.06.25 01:50:55 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "music"
De ott plusz lóerőket is kapsz érte. :!:
Az ezres képest igen, 10 kemény pacit :) De az 1.3-hoz képest még mindig 340.000 forinttal drágább... És -10 paci...
Százalékosítva: a Yarisnál az alapár kb. 20%-a pluszban a dízelmotor, Corollában pedig ugyanez 13% többletet jelent. Corolla Versoban már 10% alatti a dízel felár, Avensinél kb. 12%.

Na de ez így nem fair. Ha összevetjük a Yaris 1.3 a dízellel, az kb. ugyanolyan, mint a Corolla 1.4 benzin a dízellel. ha ezt nézed %-ban, akkor viszont szinte ugyanannyi a difi :wink:
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
D-4D
« Válasz #89 Dátum: 2005.06.25 01:52:09 »
Idézetet írta: "Szeke"
Akkor számoljunk havi törlesztőrészletekkel. Ha a 460.000-et elosztod 60-al, havi 7700 forint pluszt kapunk. Erre még jön rá egy kis kamat, így kb. 8ezer forinttal drágább havonta a D4D. Havi 1200km-es futásteljesítményt és benzinesnél 7, dízelnél 5 literes fogyasztást feltételezve a mai benzinárakkal számolva pont havi 8.000 forint megtakarítást eredményez. Tehát a D4D úgymond 'ingyen' van. És akkor még nem beszéltünk a jobb rugalmasságról, jobb értéktartásról, könyebb eladhatóságról, magasabb futásteljesítmény esetén jóval több megtakarításról  :wink: Még egyszer megkérdezem: melyik is a drágább?  :wink:

Egy értékesítő veszett el Benned. Ha elveszett egyáltalán. :wink:
music