Szerző Téma: D-4D  (Megtekintve 1000226 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
D-4D
« Válasz #60 Dátum: 2005.06.16 10:45:55 »
Idézetet írta: "HITMAN"
Idézetet írta: "music"
......Nem érezte alulmotorizáltnak, teljesen elégedett volt vele. .
Hö-hö... már miért érezné alulmotorizáltnak, amikor jobban megy, mint az 1.4 benzines??  

Háááááát volt itt egy(?) vita arról, hogy ki szerint mi az ideális motorizáltság, és a Corolla esetében egyesek - no nem én - az 1.6 ereje mellett kardoskodtak.
music     

HITMAN

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 145
D-4D
« Válasz #61 Dátum: 2005.06.16 12:48:02 »
Idézetet írta: "music"
[Háááááát volt itt egy(?) vita arról, hogy ki szerint mi az ideális motorizáltság, és a Corolla esetében egyesek - no nem én - az 1.6 ereje mellett kardoskodtak.

Na jó, kinek a pap, kinek a lánya... Én az 1.4 benzinhez hasonlítottam, szvsz annál élvezetesebb gép. 1.6-ban még nem is ültem...
Nyilván, én is aszondom, pakoljuk bele a minél nagyobb teljesítményeket, oszt hajrá.... Mondjuk, szvsz az 1.6-os motor - általában - nem jobb annyival teljesítményben, mint amennyivel többe kerül, drágábbak a kpcsolódó ktg-ek. Akinek meg nem számít a ktg annyira , az meg vegyen egy rendes kétliteres dízelt v. benzinest, az már tényleg jól megy.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
D-4D
« Válasz #62 Dátum: 2005.06.16 18:36:00 »
Idézetet írta: "HITMAN"

Hö-hö... már miért érezné alulmotorizáltnak, amikor jobban megy, mint az 1.4 benzines??  Legfeljebb, a végsebessége lehet egy kicsit kisebb... (de ezt még nem próbáltam...)


Azért jobban nem megy, legalábbis a 0-100 -ig biztosan nem a papírforma szerint. Majd ha meglesz az öcsémé összehasonlítom a kettőt. Valószínűleg rugalmasabb, és nem kell annyit visszakapcsolni a diesellel ezért komfortosabb.

HITMAN
Gratula a géphez. Az olaj igényét nézted? Némi ellentmondást látok a gépkönyvben. Bővebben az olajok és adalékok topicban irtam.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
D-4D
« Válasz #63 Dátum: 2005.06.17 00:36:47 »
Idézetet írta: "Agyarka"
Azért jobban nem megy, legalábbis a 0-100 -ig biztosan nem a papírforma szerint. Majd ha meglesz az öcsémé összehasonlítom a kettőt. Valószínűleg rugalmasabb, és nem kell annyit visszakapcsolni a diesellel ezért komfortosabb.

Szó szerint így van. :wink:
music     

HITMAN

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 145
D-4D
« Válasz #64 Dátum: 2005.06.17 20:21:03 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Agyarka"
Azért jobban nem megy, legalábbis a 0-100 -ig biztosan nem a papírforma szerint. Majd ha meglesz az öcsémé összehasonlítom a kettőt. Valószínűleg rugalmasabb, és nem kell annyit visszakapcsolni a diesellel ezért komfortosabb.

Szó szerint így van. :wink:


music: próbáltad már, vagy csak papírról olvasod ezt?
Nem tom, nekem érzetre alul-felül jobb. Lehet, az újdonság varázsa, még sosem vezettem előtte td-motoros kocsit. Fönt egyértelműen rugalmasabb, alul - szvsz ott, de puding próbája az evés. Még azért kímélő üzemmódban hajtom, de azért nagyon ígéretes.

Agyarka: még nem volt időm a héten elmélyedni a manuálban túlságosan... :roll:

HITMAN

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 145
D-4D
« Válasz #65 Dátum: 2005.06.17 20:21:51 »
Idézetet írta: "Agyarka"


HITMAN
Gratula a géphez.


Ja, és köszi :)

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
D-4D
« Válasz #66 Dátum: 2005.06.17 23:13:24 »
Idézetet írta: "HITMAN"
music: próbáltad már, vagy csak papírról olvasod ezt?

Ha a kérdés arra irányul, hogy vezettem-e egymás után 1.4 VVTi és 1.4 D-4D Corollát, akkor a válaszom: nem. A dízelt "tesztvezettem" csak. Viszont a nagyjából azonos teljesítményű benzines és turbódízel kocsik közül az utóbbiakra jellemző az, hogy rugalmasabbak a benzinesnél.
music     

Peter

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1629
D-4D
« Válasz #67 Dátum: 2005.06.18 07:12:51 »
Kerdeznem az 1.4 d4d tulajoktol, hogy autopalyan milyen utazosebeseget lehet vele tartani? Birja a 180-at?

HITMAN

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 145
D-4D
« Válasz #68 Dátum: 2005.06.18 10:51:06 »
Idézetet írta: "music"
[Ha a kérdés arra irányul, hogy vezettem-e egymás után 1.4 VVTi és 1.4 D-4D Corollát, akkor a válaszom: nem. A dízelt "tesztvezettem" csak. Viszont a nagyjából azonos teljesítményű benzines és turbódízel kocsik közül az utóbbiakra jellemző az, hogy rugalmasabbak a benzinesnél.


Arra irányult  8)
Én meg 2,5 év után ültem át a benzinesből a dízelbe... :D  Nem a rugalmasság kérdéséről kezdtünk vitát szvsz, hanem tkp. a gyorsulásról...

Peter: még friss az autó alattam, 140-nél többet még nem mentem vele. Majd egy kicsit később megnézem, én is kíváncsi vagyok a végére.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
D-4D
« Válasz #69 Dátum: 2005.06.19 00:58:43 »
Idézetet írta: "HITMAN"
Nem a rugalmasság kérdéséről kezdtünk vitát szvsz, hanem tkp. a gyorsulásról...

Igazán nincs vita köztünk szerintem. Egyébként a jobban megy kifejezésen indult meg a polémia, az nem tudom, hogy rugalmasságot, vagy gyorsulást jelent, de mindenképpen egy szubjektív érzetet.
music     

Peter

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1629
D-4D
« Válasz #70 Dátum: 2005.06.19 12:59:38 »
Idézetet írta: "HITMAN"
Peter: még friss az autó alattam, 140-nél többet még nem mentem vele. Majd egy kicsit később megnézem, én is kíváncsi vagyok a végére.


Koszi, raer, igazabol csak kivancsi vagyok. En is tesztvezettem egyszer, akkor nagyon meggyozott a kis dizel.  Csak kivancsi lennek, hogy temposabban autopalyan hogy lehet vele kozlekedni, mert en a legtobb km-t igy teszem meg. En a benzinessel 170-180 utazot siman tudok tartani ha kell, erdekelne, hogy a dizel is tudja-e ezt vajon. Mert ha olyan jol megy 100 felett is mint alatta, akkor aztan tenyleg le a kalappal a d4d elott!

HITMAN

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 145
D-4D
« Válasz #71 Dátum: 2005.06.19 21:54:30 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "HITMAN"
Nem a rugalmasság kérdéséről kezdtünk vitát szvsz, hanem tkp. a gyorsulásról...

Igazán nincs vita köztünk szerintem. Egyébként a jobban megy kifejezésen indult meg a polémia, az nem tudom, hogy rugalmasságot, vagy gyorsulást jelent, de mindenképpen egy szubjektív érzetet.


Na jó, döntetlen :)
Tkp. a gyorsulás és a rugalmasság azért valahol összetartozó jelenségek/fogalmak.
Jobban megy kérdése: nyilván, amit írtam erről eddig az csak és kizárólag szubjektív. Nincs mögötte egzakt mérés (a katalógusadatokat nem tartom sokra...), csak az a benyomás, amit eddig szereztem a tárgyban. Más a kettő, nem vitás.

Peter: azért 170-180-at egy ekkora géppel, nem tudom, hogy lehet/érdemes-e tartósan menni ... (persze, kérdés, mit jelent a tartós...). Ennyit szerintem még a hasonló méretű 1.4 benzinessel sem érdemes, pedig annak egy kicsit hosszabb a vége, de sok tartalék 180-nál már abban sincs...

NewFan

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
D-4D
« Válasz #72 Dátum: 2005.06.23 22:20:39 »
Idézetet írta: "Peter"
Kerdeznem az 1.4 d4d tulajoktol, hogy autopalyan milyen utazosebeseget lehet vele tartani? Birja a 180-at?


Most 5500 km-nél tartok a 1,4 diesellel, és az eddigi tapasztalataim azt mondják, hogy 140-150-nel gond nélkül lehet haladni. A 180-at is bírta, elég hamar elérte, de én sem utaznék ezzel a sebességgel folyamatosan.

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re: motorkód
« Válasz #73 Dátum: 2005.06.24 07:51:29 »
Idézetet írta: "HITMAN"
...a ma átvett 1.4 D4-D autóm...

Gratula a géphez! Ezek szerint kicsrélted a benzinest!
Sok-sok infót várunk, mert a következőkben és is erőteljesen dízelben gondolkodom!  :D

/Avatarcsere?  :roll: /
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
D-4D
« Válasz #74 Dátum: 2005.06.24 07:53:22 »
Idézetet írta: "NewFan"
Most 5500 km-nél tartok a 1,4 diesellel, és az eddigi tapasztalataim azt mondják, hogy 140-150-nel gond nélkül lehet haladni.

Ez jól hangzik, általában én is ennyivel haladok a pályán.
Ami még érdekelne, hogy országúton mennyire használható, ha 70-90-ről előzni kell szűkebb helyeken?
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety