Szerző Téma: D-4D  (Megtekintve 952669 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:D-4D
« Válasz #3390 Dátum: 2013.02.26 19:55:39 »
E12 1.4 D-4D-n készülök hűtőfolyadék cserére. Eneos fagyállóra lesz cserélve, elvileg a gyárival megegyező minőség.
A hűtőrendszer legalacsonyabb pontján megbontod a rendszert, miután kifolyt az összes víz, összerakod és feltöltöd.
Akár így is lehet, de jóval egyszerűbb a gyári leeresztő helyeken.
A menete ua. mint a 4ZZE-nél.
Aki nagyon alapos, az a blokkból is leengedheti. (Én nem tettem, mert nehezebben hozzáférhető inkább átöblítettem a rendszert.)
Eltérés a folyadék mennyiségében van, az 1ND-TV-nek 5,5l az első feltöltési mennyisége. (4ZZ 6,5l)

TLLC, Eneos LLC valóban nagyon hasonlít egymásra, akár még azonos is lehet, de a doboz nem minden.
A tesóméban halvány rózsaszín TSLLC a gyári első feltöltés.
 
« Utoljára szerkesztve: 2013.02.26 20:02:20 írta Agyarka »

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:D-4D
« Válasz #3391 Dátum: 2013.02.26 20:11:31 »
Köszi!

Akkor azzal a kis csappal leengedve a fűtésrendszerből is lejön a víz? Blokk leeresztő csavarját merre keressem kb?
Termosztátot nem kell kivenni?

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:D-4D
« Válasz #3392 Dátum: 2013.02.26 21:55:14 »
azzal a kis csappal leengedve a fűtésrendszerből is lejön a víz? Blokk leeresztő csavarját merre keressem kb?
Termosztátot nem kell kivenni?
Kijön, amennyiben a kocsi hátulja kicsit magasabban van, akkor több jön ki. A blokkon, az 1,4 dízelen még nem kerestem,de talán szemből jobb oldalon (a 2.0D-n úgy rémlik ott volt). Most nincs a közelemben,ezért nem tudom megnézni, amennyiben megtaláltad tegyél fel egy képet róla. Köszi!
Nem kell kivenni.

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:D-4D
« Válasz #3393 Dátum: 2013.02.26 21:56:20 »
Rendben!

Mindenképp dokumentálok!  ;)

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9801
Re:D-4D
« Válasz #3394 Dátum: 2013.02.27 14:20:44 »
Az EGRhez: nekem 120 környékén lett takarítva, és szerintem érezhető lett a változás. Könnyebben pörög fel alacsony fordulatról, kicsit jobban megy. Fogyasztás nem tudom, mert nem sokat használom...
Gabe 254.

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:D-4D
« Válasz #3395 Dátum: 2013.03.01 20:15:35 »
No, nekiálltam ma koromtalanítani.
Gondoltam összedobok egy kis képes beszámolót, erről a típusról ugyanis nem találtam sehol.  :?  Hátha valaki hasznát veszi a jövőben. :)

Tehát:
1. Az alábbi szerszámokra lesz szükségünk:



10-es csillagkulcs, formára hajlítva, 12-es crova, lehetőleg csuklóval, kombifogó. Takarításhoz: kis csavarhúzó, féktisztító, rongy.

2. Közelítsük meg gépjárművünket szemből.  :lol: 
Nyitott motorháztetővel, levett motorburkolattal az alábbi látvány tárul elénk:



Elsőnek húzzuk le az EGR csatlakozóját. Ezután egy kombinát fogóval fogjuk össze, és toljuk hátra a bilincset az 1.-es, és a 2.es csőcsonkon. Elég hosszú a csonk, a végén egy lecsúszást gátló "bütyökkel".
Miután sanszos, hogy már össze van gyógyulva, ezért a kombifogóval jobbra-balra csavargatva óvatosan lazítsuk fel a gumicsöveket. Ezután lehúzhatjuk a csonkról. Érdemes alákészíteni valami nedvszívó rongyot, mert a hőcserélőben lévő fagyálló ki fog folyni.
Ezután lazítsuk ki a sárga nyíllal jelölt csavart, ez rögzíti a hengerfejhez a hőcserélőt.

3. Lazítsuk fel a hőcserélő két végén lévő 2-2 csavart. Az EGR szelep végi, alsó csavar elég mocsok helyen van, ehhez kellett a célszerszám, de a nívópálca konzolját így is le kellett venni, hogy hozzáférjek. Ha sikerült levenni a hőcserélőt, vegyük le a tömítéseket, de úgy, hogy összeszerelésnél ugyanolyan pozícióba tudjuk visszatenni.

4. Szedjük le az EGR szelep hűtőcsövét a fent leírt módon, ezek után már csak a 2 12-es csavar tartja, simán lejön.



5. Miután kézben van, nekiállhatunk pucolni. Először vegyük le a léptetőmotort a seggéről, ezt 3db 8-as csavar fogja. Menetrögzítőzve van, ne ijedjünk meg, hogy szorul a csavar. Én egy kis csavarhúzóval ledurváztam, utána Dremel-be fogott puha, réz "kefével" kioucoltam, majd féktisztítóval, és ronggyal fémtisztára pucoltam.
Koszosan:




Tisztítás után:




Az EGR után tisztítsuk meg a hőcserélő csöveit, valamint a blokkból jövő/blokkba menő járatokat.
Tömítő felületeket/tömítéseket töröljük át féktisztítóval.

6. Kezdhetjük összeszerelni. Értelemszerűen fordított sorrendben. Legvégül a csatlakozót ne feledjük visszadugni.



7. Sűrű imádkozás közben indíthatjuk autónkat. Nekem indult simán, utána előrementem megnézni nem-e ereszt a hűtőcsöveknél, vagy a kipuff csatorna csatlakozásainál.
Menjünk egy pár km-t majd ellenőrizzük újra.
Nekem az indítás után 10-15mp-el elkezdett kicsit köhögni a motor, de 3mp alatt abbahagyta. Gondolom beszipákolta a kokszot...

8. Örülés, próbakör, kicsit meghajtva, hogy kiégjen a koksz mindenhonnan.  8)

További képek: Picasa, 1.4 D-4D EGR tisztítás

Nekem alig volt benne korom, nagy változás nem történt. Talán egy árnyalattal könnyebben indul, és csendesebb alapjáraton. De ez inkább placebó sztem.

Próbakörre Bugyi felé mentem, baromi jót autóztam.  :vezet: Kisdízel létére tudja szedni a lábát. :roll:

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re:D-4D
« Válasz #3396 Dátum: 2013.03.01 20:58:42 »
Köszönjük!

Ez egy parádés kis műveleti leírás, de a hajlított gyűrűs kulcs viszi a pálmát :clap: :clap: :clap:

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:D-4D
« Válasz #3397 Dátum: 2013.03.01 21:50:11 »
Nincsmit! Remélem hasznát veszi majd valaki.  :)

Az a kulcs elmehetne gyári célszerszámnak is akár... :D

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D
« Válasz #3398 Dátum: 2013.03.01 21:53:02 »
Nincsmit! Remélem hasznát veszi majd valaki.  :)

Az a kulcs elmehetne gyári célszerszámnak is akár... :D
És mond mennyi idő/km alatt gyűlt össze ennyi korom :hmmmm: :?:

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:D-4D
« Válasz #3399 Dátum: 2013.03.01 22:16:37 »
6 év/~68e km. De finoman volt használva, főleg rövid távokra. Én többre számítottam... Bár szerintem exponenciálisan rakódik le... ::)

Majd 4-5 év múlva megint ránézünk... :)

Amúgy a koksz nagyrésze szerintem a hőcserélőben rakódik le, de azt képtelenség kipucolni.  :wacko:

TZoli

  • Vendég
Re:D-4D
« Válasz #3400 Dátum: 2013.03.01 22:28:35 »
Én is 2 hete pucoltam egy 1.4d4d-t, abban 108ezer km van és alig volt benne korom, pedig az eddigi km nagy részét városban tette meg

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D
« Válasz #3401 Dátum: 2013.03.01 22:28:45 »
6 év/~68e km. De finoman volt használva, főleg rövid távokra. Én többre számítottam... Bár szerintem exponenciálisan rakódik le... ::)

Majd 4-5 év múlva megint ránézünk... :)

Amúgy a koksz nagyrésze szerintem a hőcserélőben rakódik le, de azt képtelenség kipucolni.  :wacko:
És ott a hőcserélőben nem zavar? Vagy ott egye meg a fene? :hmmmm:

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:D-4D
« Válasz #3402 Dátum: 2013.03.01 22:49:24 »
Mi a vizcsöveket nem szoktuk megbontani, enged annyit amennyit kell... :)
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:D-4D
« Válasz #3403 Dátum: 2013.03.01 23:06:09 »
Hát ott jóval nagyobb a keresztmetszet, mint az EGR-nek mondjuk. Azért gondolom, hogy ott rakódik le, mivel ott érintkezik "hideg" felülettel, és oda szeret "kicsapódni". Pl a motoromon amióta bebandázsoltam a könyökcsövet, azóta porszárazra kiég. Előtte meg állt benne a korom vastagon, mert a menetszél meghűtötte...

lasi!

Nem mertem feszegetni/hajtogatni, amíg nem volt a kezemben. Legközelebb lehet én se venném le. Bár kényelmesebb levenni, mint a motortérben görnyedve pucoválni sztem. 5 perc. ::)

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D
« Válasz #3404 Dátum: 2013.03.01 23:10:22 »
Hát ott jóval nagyobb a keresztmetszet, mint az EGR-nek mondjuk. Azért gondolom, hogy ott rakódik le, mivel ott érintkezik "hideg" felülettel, és oda szeret "kicsapódni". Pl a motoromon amióta bebandázsoltam a könyökcsövet, azóta porszárazra kiég. Előtte meg állt benne a korom vastagon, mert a menetszél meghűtötte...


Ja azért bandázsolják be :devil: Csopperen láttam elég randa látvány :wacko:
Más előnye is van?