No, nekiálltam ma koromtalanítani.
Gondoltam összedobok egy kis képes beszámolót, erről a típusról ugyanis nem találtam sehol. :? Hátha valaki hasznát veszi a jövőben.
Tehát:
1. Az alábbi szerszámokra lesz szükségünk:
10-es csillagkulcs, formára hajlítva, 12-es crova, lehetőleg csuklóval, kombifogó. Takarításhoz: kis csavarhúzó, féktisztító, rongy.
2. Közelítsük meg gépjárművünket szemből.
Nyitott motorháztetővel, levett motorburkolattal az alábbi látvány tárul elénk:
Elsőnek húzzuk le az EGR csatlakozóját. Ezután egy kombinát fogóval fogjuk össze, és toljuk hátra a bilincset az 1.-es, és a 2.es csőcsonkon. Elég hosszú a csonk, a végén egy lecsúszást gátló "bütyökkel".
Miután sanszos, hogy már össze van gyógyulva, ezért a kombifogóval jobbra-balra csavargatva óvatosan lazítsuk fel a gumicsöveket. Ezután lehúzhatjuk a csonkról. Érdemes alákészíteni valami nedvszívó rongyot, mert a hőcserélőben lévő fagyálló ki fog folyni.
Ezután lazítsuk ki a sárga nyíllal jelölt csavart, ez rögzíti a hengerfejhez a hőcserélőt.
3. Lazítsuk fel a hőcserélő két végén lévő 2-2 csavart. Az EGR szelep végi, alsó csavar elég mocsok helyen van, ehhez kellett a célszerszám, de a nívópálca konzolját így is le kellett venni, hogy hozzáférjek. Ha sikerült levenni a hőcserélőt, vegyük le a tömítéseket, de úgy, hogy összeszerelésnél ugyanolyan pozícióba tudjuk visszatenni.
4. Szedjük le az EGR szelep hűtőcsövét a fent leírt módon, ezek után már csak a 2 12-es csavar tartja, simán lejön.
5. Miután kézben van, nekiállhatunk pucolni. Először vegyük le a léptetőmotort a seggéről, ezt 3db 8-as csavar fogja. Menetrögzítőzve van, ne ijedjünk meg, hogy szorul a csavar. Én egy kis csavarhúzóval ledurváztam, utána Dremel-be fogott puha, réz "kefével" kioucoltam, majd féktisztítóval, és ronggyal fémtisztára pucoltam.
Koszosan:
Tisztítás után:
Az EGR után tisztítsuk meg a hőcserélő csöveit, valamint a blokkból jövő/blokkba menő járatokat.
Tömítő felületeket/tömítéseket töröljük át féktisztítóval.
6. Kezdhetjük összeszerelni. Értelemszerűen fordított sorrendben. Legvégül a csatlakozót ne feledjük visszadugni.
7. Sűrű imádkozás közben indíthatjuk autónkat. Nekem indult simán, utána előrementem megnézni nem-e ereszt a hűtőcsöveknél, vagy a kipuff csatorna csatlakozásainál.
Menjünk egy pár km-t majd ellenőrizzük újra.
Nekem az indítás után 10-15mp-el elkezdett kicsit köhögni a motor, de 3mp alatt abbahagyta. Gondolom beszipákolta a kokszot...
8. Örülés, próbakör, kicsit meghajtva, hogy kiégjen a koksz mindenhonnan.
További képek:
Picasa, 1.4 D-4D EGR tisztításNekem alig volt benne korom, nagy változás nem történt. Talán egy árnyalattal könnyebben indul, és csendesebb alapjáraton. De ez inkább placebó sztem.
Próbakörre Bugyi felé mentem, baromi jót autóztam. :vezet: Kisdízel létére tudja szedni a lábát. :roll: