Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: D-4D  (Megtekintve 464645 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
D-4D
« Válasz #90 Dátum: 2005.06.25 07:04:11 »
Idézetet írta: "music"
Egy értékesítő veszett el Benned. Ha elveszett egyáltalán. :wink:

 :D  
Soha nem adtam el egyetlen autót sem, egyszerűen csak számolgattam kicsit. A legtöbb modellnél csak ízlés kérdése, hogy benzinest, vagy dízelt vesz az ember. Racionálisan nézve sokkal jobban megéri a dízel. És összességében nem kerül többe, hiába feláras.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

NewFan

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
D-4D
« Válasz #91 Dátum: 2005.06.25 18:59:40 »
Idézetet írta: "whis"
Idézetet írta: "NewFan"
70 km/h-nál már 4-esből előzők, de 80 felett már simán lehet az 5-öst használni. Úgy mértem, kb 11-12 mperc kell 80-ról 120-ra gyorsításhoz 5-ösben. Úgy 2000 rpm-tól már jó húzása van a kocsinak.

Ez bíztatóan hangzik!  :)  Én általában hármast kapcsolok ezeknél a sebességeknél, ha előzni kell.
Esetleg tudsz fordulatszámokat is (úgy kb)?
70 III-IV.
90 IV-V.
140 V.
 8)


Megnéztem a fordulatszámokat, és a következők jöttek ki:
70 km/h III. 2800 rpm, IV. 2100 rpm
90 km/h IV. 2800 rpm, V. 2100 rpm
140 km/h kb 3000.
Többé-kevésbé sík terepen mértem ezeket az értékeket. Kiváncsi vagyok, másnak is hasonlóak jöttek-e ki.
A motor fordulatszám-teljesítmény grafikonjai szerint 4000 rpm fölé nem érdemes menni, mert onnantül már esik (elég erősen) a teljesítmény.

HITMAN

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 145
D-4D
« Válasz #92 Dátum: 2005.06.25 19:30:20 »
Idézetet írta: "Szeke"

Akkor számoljunk havi törlesztőrészletekkel. Ha a 460.000-et elosztod 60-al, havi 7700 forint pluszt kapunk. Erre még jön rá egy kis kamat, így kb. 8ezer forinttal drágább havonta a D4D. Havi 1200km-es futásteljesítményt és benzinesnél 7, dízelnél 5 literes fogyasztást feltételezve a mai benzinárakkal számolva pont havi 8.000 forint megtakarítást eredményez. Tehát a D4D úgymond 'ingyen' van. És akkor még nem beszéltünk a jobb rugalmasságról, jobb értéktartásról, könyebb eladhatóságról, magasabb futásteljesítmény esetén jóval több megtakarításról  :wink:
Még egyszer megkérdezem: melyik is a drágább?  :wink:


Nem számoltam utána, de biztos igazad van. Riszpekt a fáradságért  8)
Ha még egy kicsit kötözködhetek: akkor van igazad, ha
- feltételezzük, hogy a leendő vevőnek van 465000-nyi  "fölösleges" forintja, akár csak 60 hónapra elosztva is. Ez azért elég lényeges, tekintve, hogy a Toyota már eleve nem a legolcsóbb márka a piacon.
- a devizaárfolyamot konstansnak vesszük - ez persze nem igaz, itt szépen kinyílhat az olló, sokat lehet bukni....
- mondjuk, az én 2,5 éves átlagfogyasztásom, benzinből, az 6 liter volt..

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
D-4D
« Válasz #93 Dátum: 2005.06.25 22:31:51 »
Idézetet írta: "HITMAN"
Nem számoltam utána, de biztos igazad van. Riszpekt a fáradságért  8)
Ha még egy kicsit kötözködhetek: akkor van igazad, ha
- feltételezzük, hogy a leendő vevőnek van 465000-nyi  "fölösleges" forintja, akár csak 60 hónapra elosztva is. Ez azért elég lényeges, tekintve, hogy a Toyota már eleve nem a legolcsóbb márka a piacon.
- a devizaárfolyamot konstansnak vesszük - ez persze nem igaz, itt szépen kinyílhat az olló, sokat lehet bukni....
- mondjuk, az én 2,5 éves átlagfogyasztásom, benzinből, az 6 liter volt..

Akkor nem értettél meg ezek szerint teljesen mégsem :)
60 hónapra a 460.000 forint nem jelent lényegében semmit, mivel az üza. költségen visszajön a különbözet! A befizetendő csekken tényleg több lesz, de az a többlet a zsebedben marad a benzinkútnál! Ezért írtam, hogy a D4D lényegében ingyen van  :wink:
A devizaárfolyam-változás nem csak a dízelre vonatkozik. A változás a kb. 7-8ezer forintnyi többletrészlet esetén is pár száz forint többlet lehet havonta - ha nagyon rossz az árfolyam.
Ha Neked benzinből 6 liter volt, 4-4,5 lesz gázolajból. A két liter körüli minusz meg lesz itt is.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4008
D-4D
« Válasz #94 Dátum: 2005.06.26 08:57:19 »
A D-4D nek mennyivel drágább a szervízelése?
Több motor olaj (3,7 vs 4,3 l) gyakoribb üa. szűrő csere ezek viszonylag kisebb tételek. Amiről nincsenek információim: izzítógyertya, turbó élettartama (régen kb. 100-150e km volt), javítás/csere? A benzint a motorra veszélyesen nem hamisítják, mennyibe kerülhet 1 D-4D tankolása lakmusz papír nélkül? Persze erre 1 megoldás van 1 kútnál kell tankolni, és ÁFA-s számlát kérni rendszámra, bár a mai jogállamban nem biztos, hogy ezzel ki vagyunk segítve.-(

HITMAN

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 145
D-4D
« Válasz #95 Dátum: 2005.06.26 12:54:09 »
Idézetet írta: "Szeke"
[
Akkor nem értettél meg ezek szerint teljesen mégsem :)
60 hónapra a 460.000 forint nem jelent lényegében semmit, mivel az üza. költségen visszajön a különbözet! A befizetendő csekken tényleg több lesz, de az a többlet a zsebedben marad a benzinkútnál! Ezért írtam, hogy a D4D lényegében ingyen van  :wink:
A devizaárfolyam-változás nem csak a dízelre vonatkozik. A változás a kb. 7-8ezer forintnyi többletrészlet esetén is pár száz forint többlet lehet havonta - ha nagyon rossz az árfolyam.
Ha Neked benzinből 6 liter volt, 4-4,5 lesz gázolajból. A két liter körüli minusz meg lesz itt is.


Hátha mégis megértettem elsőre a bonyolult okfejtést  :roll:  A többit csak azért írtam, mert szerintem eannak a 2-3 feltételnek teljesülni kell, hogy igazad legyen. És nem feltétlenül teljesül mindeki esetében.
Egyébként, nekem volt már autóhitelem, aminek havi részlete majdnem 3ezerrel nőtt, mire kiszálltam belőle, pusztán árfolyamváltozásból kifolyólag.... Mellesleg, mindenki vegyen dízel Corollát!  :)

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
D-4D
« Válasz #96 Dátum: 2005.06.26 13:35:44 »
Idézetet írta: "HITMAN"
Mellesleg, mindenki vegyen dízel Corollát!  :)

Igen, ez a legszebb végszó :)
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

StrongBad

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 44
D-4D
« Válasz #97 Dátum: 2005.06.28 13:23:05 »
Casco/Kotelezo mennyi a D4D-nek osszehasonlitva egy benzinessel?

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
D-4D
« Válasz #98 Dátum: 2005.06.28 15:49:50 »
Idézetet írta: "StrongBad"
Casco/Kotelezo mennyi a D4D-nek osszehasonlitva egy benzinessel?

Casco picit több, mivel magasabb a vételár. Max. néhány száz forint a difi. A kötelező ugyanannyi.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

NewFan

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
D-4D
« Válasz #99 Dátum: 2005.06.28 16:18:08 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "StrongBad"
Casco/Kotelezo mennyi a D4D-nek osszehasonlitva egy benzinessel?

Casco picit több, mivel magasabb a vételár. Max. néhány száz forint a difi. A kötelező ugyanannyi.


Az én kötelezőm a D-4D-re 2.988 Ft/negyedév. Az 1.6-os beniznes Suzuki Baleno-m 4.600 ft volt. A Casco 9.500 most a Toyotára, míg a Suzukira 8.500 Ft volt.

Negyedévi szinten így 1.000 (ezer!!!) Ft-tal több az új és drágább Toyota D-4D, mint a hét éves, negyedannyit érő Suzuki Baleno.

A kor, a hely meg a többi tényező itt nem is lényeges, mert ezek mind a kettőre ugyanúgy érvényesek.

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
D-4D
« Válasz #100 Dátum: 2005.06.28 16:22:26 »
Idézetet írta: "NewFan"
Az én kötelezőm a D-4D-re 2.988 Ft/negyedév. Az 1.6-os beniznes Suzuki Baleno-m 4.600 ft volt. A Casco 9.500 most a Toyotára, míg a Suzukira 8.500 Ft volt.

Na igen, az 1.6-os sajnos már ugrott egy kategóriát, azért volt drága a Baleno.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

StrongBad

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 44
D-4D
« Válasz #101 Dátum: 2005.06.29 14:48:38 »
Idézetet írta: "NewFan"
A Casco 9.500 most a Toyotára, míg a Suzukira 8.500 Ft volt.


9.500 egy negyedevre? Melyik biztosito az? De meg ha egy honapra annyi, akkor is nagyon jol hangzik!

Najo biztos 70 eves vagy, videken elsz, es balesetmentesen vezettel egesz eletedben. :)

HITMAN

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 145
D-4D
« Válasz #102 Dátum: 2005.06.29 16:08:13 »
Idézetet írta: "NewFan"
Az én kötelezőm a D-4D-re 2.988 Ft/negyedév. Az 1.6-os beniznes Suzuki Baleno-m 4.600 ft volt. A Casco 9.500 most a Toyotára, míg a Suzukira 8.500 Ft volt.


Nem havonta 2988Ft?? Szerintem túl jó lenne ez negyedévre  :o
A0 osztállyal nekem 10290 Ft/n.év a GFB, CASCO 32478 Ft/n.év.

A benzinesre is kb. ugyanennyi volt, nincs érdemi különbség.

Az idézetet megszerkesztettem, hogy átláthatóbb legyen.
music

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
D-4D
« Válasz #103 Dátum: 2005.06.30 08:21:14 »
Idézetet írta: "NewFan"
Megnéztem a fordulatszámokat, és a következők jöttek ki:
70 km/h III. 2800 rpm, IV. 2100 rpm
90 km/h IV. 2800 rpm, V. 2100 rpm
140 km/h kb 3000.
A motor fordulatszám-teljesítmény grafikonjai szerint 4000 rpm fölé nem érdemes menni, mert onnantül már esik (elég erősen) a teljesítmény.

Köszönöm!
Ez a 3000 140-nél tetszik, mert a benzinesnél ez 4000-4100. Esetleg nem tudod véletlenül, hogy a dízellel mennyivel mész, amikor eléri a 4000-et ötödikben?
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
D-4D
« Válasz #104 Dátum: 2005.06.30 08:25:24 »
Idézetet írta: "HITMAN"
Hát, mondjuk 465 ezer Ft asszem a delta, az nem kicsit több... szerintem...  :shock:

Úgy gondoltam, ha az ember már kiad a kezéből 4 millát, akkor inkább tegyen még mellé 460-et, ha szeretne dízelt, mint ha a vásárlás után 2 hónappal jön rá, hogy jobb lett volna mégis inkább a másik. Mert akkor már sokkal többe kerül...  :roll: ű
Amikor mi vettük a kocsit, először az alap változatra futotta, de azt mondtuk, hogy inkább most szorítunk még ki 200e-t, de legyen Terra  8)
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety