Szerző Téma: D-4D  (Megtekintve 1014771 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
D-4D
« Válasz #765 Dátum: 2006.03.22 08:54:41 »
Idézetet írta: "Author"
Idézetet írta: "Palaczk"

Miért , 5.8 nem jó ;) ?

Jóbarátném eddig 2500 km-t rakott bele , kábé fele-fele helyi rövid utak és országút , így 5.5 az átlaga (a helyi utak csak 2-3 kilométeresek , ezek megdobják) . Én azt szűröm le , hogy ennél a kocsinál nagyjából 4.0 és 6.5 a gyakorlatban megvalósítható két szélső érték - utóbbihoz már durva városi forgalom és rövid utak , vagy autópályán kifejezetten nagy sebességű utazás szükséges .


  :nagymosoly: De, az 5.8 is jó ( :kacsint: ) úgy értettem hogy most azért eléggé finoman lett vele autózva, és gondoltam országúton azért még egy picit kevesebb is lesz majd. Meg olvastam több helyen hogy a "bejáratás" után csökkenni szokott a fogyasztás. De ha nem, akkor is meg leszek elégedve az 5.8-al. :-))

Ami a hangzást illeti, én kicsit paráztam, mert van egy off (V. Golf) on a családban, és abban nagyon gyatra...de ahhzo képest ez sokkal jobb, persze az előző Corollában a saját "cucc" (pedig nem volt semmi extra) jobb volt, de kezdek a gyárival is barátkozni. (de titkon azért tervezek valami hangszóró upgradet, csak az asszony nem támogatja még, de psszt, olvassa a fórumot...)  :kacsint:


Igen , bejáratás után még lehet számítani néhány deci csökkenésre . És igen , hangszórók cseréjével lehet jobbítani a hangzást :)

Országúton , ha nagyon spórolsz (90 körüli tempó) , le lehet vinni 4 literre is a fogyasztást . Mondjuk Szigetvár felé a 6-oson biztosan össze lehet hozni  :wink:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
D-4D
« Válasz #766 Dátum: 2006.03.22 09:52:40 »
Idézetet írta: "antocian"
Pár száz km óta hallok jobboldalról  (álló helyzetben is) valami oda nem illő nyöszörgést- súrlódást, remélem, csak valami szíjat kell megfeszíteni, cserélni, stb...Ez nem tetszik, régen nem volt. Szeke, valami ötlet?

Biztos valamelyik szíjjal lesz valami. Vagy zsírozni kell vagy hasonló. Nem kell aggódnod, majd szervíznél megnézik. Egyéb ötletem így távolból nincs.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
D-4D
« Válasz #767 Dátum: 2006.03.22 09:54:00 »
Idézetet írta: "ManUU"
az első szériás kisdízel mmt-k problémásak?
szeke létezik velük probléma?
mert találtam egy 2004 szeptemberit....

Néha az MMT váltó rakoncátlankodhat, részleteket nem mondhatok.
De egyébként teljesen lényegtelen, mert ha van is gond velük, az kijön a garanciaidőn belül. És még másfél évig garanciális a kinézett kocsi. Nyugodtan vedd meg  :wink:
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
D-4D
« Válasz #768 Dátum: 2006.03.22 09:55:40 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Én azt szűröm le , hogy ennél a kocsinál nagyjából 4.0 és 6.5 a gyakorlatban megvalósítható két szélső érték - utóbbihoz már durva városi forgalom és rövid utak , vagy autópályán kifejezetten nagy sebességű utazás szükséges .

Vagy kedves édesapám lába, aki dízel Yarisból 8-9 literes fogyit hoz ki rendszeresen  :ordog:
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
D-4D
« Válasz #769 Dátum: 2006.03.22 10:08:14 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "Palaczk"
Én azt szűröm le , hogy ennél a kocsinál nagyjából 4.0 és 6.5 a gyakorlatban megvalósítható két szélső érték - utóbbihoz már durva városi forgalom és rövid utak , vagy autópályán kifejezetten nagy sebességű utazás szükséges .

Vagy kedves édesapám lába, aki dízel Yarisból 8-9 literes fogyit hoz ki rendszeresen  :ordog:


-Vagy egyszerűen más géphez szokott! Én az 1,3 Swiftbűl hoztam ki 13l fogyit, amikor a 2,0 Vectrával 9 körül eljártam!
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
D-4D
« Válasz #770 Dátum: 2006.03.22 10:16:24 »
Idézetet írta: "Tamás69"
-Vagy egyszerűen más géphez szokott! Én az 1,3 Swiftbűl hoztam ki 13l fogyit, amikor a 2,0 Vectrával 9 körül eljártam!

Szereti nyomni neki, és a fordulatszám is ritkán esik 2500-3000 alá  :wink:  Meg direkt próbálgatja, mi a max. fogyasztásuk a modern dízeleknek.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

ptomi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 96
D-4D
« Válasz #771 Dátum: 2006.03.22 11:12:01 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "whis"
Idézetet írta: "ptomi"
Nekem 1,4-es motorral van, de úgy érzem az tartósan nem szeretné a 140-160-as tempót ezért ki sem próbálom sajnálnám gyilkolni ezt a kis dízelmotort...

Ezt jó lenne, ha valaki megcáfolná, mert a következő autónak egy ilyen dízelre pályáznék. A 160-nak meg bele kéne férnie, tartósan is  :roll:


Egész biztos , hogy ez téves . Voltaképpen nem is értem , ptomi mire alapozza ezt . 160-al mentünk már többször is a kocsival , és semmi jelét nem adta , hogy valami baja lenne ezzel a sebességgel . Node miért is adta volna ?


Nem azt mondtam hogy nem lehet, én szeretem pörgetni...130-140-et megyek vele autopályán is max..Egyébként meg a tartós mit jelent? Ha napi rendszerességgel autopályán folyamatosan 160-al akarsz menni a géppel az nem biztos, hogy hosszabb távon jót tesz neki...

nemtamas

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 41
D-4D
« Válasz #772 Dátum: 2006.03.22 12:27:10 »
Idézetet írta: "whis"
Idézetet írta: "ptomi"
Nekem 1,4-es motorral van, de úgy érzem az tartósan nem szeretné a 140-160-as tempót ezért ki sem próbálom sajnálnám gyilkolni ezt a kis dízelmotort...

Ezt jó lenne, ha valaki megcáfolná, mert a következő autónak egy ilyen dízelre pályáznék. A 160-nak meg bele kéne férnie, tartósan is  :roll:


Nyáron Egerbe mentünk (Sopronból), az autópályán barátném vezettett. Az utastérben volt 350Kg -nyi ember, a csomagtartóban a hozzájuk tartozó
5 napi csomag + 1 12V -os hűtőláda. Meleg is volt úgyhogy a légkondi is ment. Barátném elindult 130 -al, a majd a mutató ment egyre feljebb. 150 -nél rászóltam, hogy szerintem nem kellene ennyire sietni. Lelassított 130-ra, majd az egész kedődött előlről.  A lényeg az, hogy nem tűnt fel neki, hogy 130 -al vagy 150 -el megy éppen. Az autó nem adta semmi jelét annak, hogy nem szereti a sebességet.

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
D-4D
« Válasz #773 Dátum: 2006.03.22 14:01:53 »
Idézetet írta: "ptomi"
Egyébként meg a tartós mit jelent? Ha napi rendszerességgel autopályán folyamatosan 160-al akarsz menni a géppel az nem biztos, hogy hosszabb távon jót tesz neki...

Tartós, mondjuk egy magyar autópályahossznyi táv egyhuzamban.  :pofa:
De vegyük mondjuk Bp-Hannover távot, ~1300 km.  :kacsint:
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
D-4D
« Válasz #774 Dátum: 2006.03.22 15:27:21 »
Idézetet írta: "ptomi"
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "whis"
Idézetet írta: "ptomi"
Nekem 1,4-es motorral van, de úgy érzem az tartósan nem szeretné a 140-160-as tempót ezért ki sem próbálom sajnálnám gyilkolni ezt a kis dízelmotort...

Ezt jó lenne, ha valaki megcáfolná, mert a következő autónak egy ilyen dízelre pályáznék. A 160-nak meg bele kéne férnie, tartósan is  :roll:


Egész biztos , hogy ez téves . Voltaképpen nem is értem , ptomi mire alapozza ezt . 160-al mentünk már többször is a kocsival , és semmi jelét nem adta , hogy valami baja lenne ezzel a sebességgel . Node miért is adta volna ?


Nem azt mondtam hogy nem lehet, én szeretem pörgetni...130-140-et megyek vele autopályán is max..Egyébként meg a tartós mit jelent? Ha napi rendszerességgel autopályán folyamatosan 160-al akarsz menni a géppel az nem biztos, hogy hosszabb távon jót tesz neki...


Ártani nem fog neki , az biztos . Sokkal jobb a motornak minden nap 160-as tempó az autópályán , mint mondjuk egy napi városi használat . Egyenletes fordulatszám üzemi hőmérsékleten - a legkisebb igénybevétel . Talán a napi rendszerességű végsebesség , az valamivel előrébb hozná a motor kopását . A 160 biztosan nem .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
D-4D
« Válasz #775 Dátum: 2006.03.22 15:29:14 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "Palaczk"
Én azt szűröm le , hogy ennél a kocsinál nagyjából 4.0 és 6.5 a gyakorlatban megvalósítható két szélső érték - utóbbihoz már durva városi forgalom és rövid utak , vagy autópályán kifejezetten nagy sebességű utazás szükséges .

Vagy kedves édesapám lába, aki dízel Yarisból 8-9 literes fogyit hoz ki rendszeresen  :ordog:


Jézus , ehhez tényleg gyilkos stílus kellhet  :shock: ... bár a dízel Yarisnak az AB tesztjében is magasabb volt a fogyija , mint az 1.4 D Corollának - 6.2 volt az átlag , míg a Corollánál MMT-vel 5.7 , manuál váltóval 5.5 !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

attila23

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 224
D-4D
« Válasz #776 Dátum: 2006.03.22 21:47:16 »
A D4D motor 3800-as fordulaton adja le a maga 90 lóerejét, utána esik a teljesítmény, és ugye 5000 fölött van a max. fordulatszám.

3800-on üzemel optimálisan a motor, ez 5. sebességben 164 km / h -nak felel meg. Ennyivel még tartósan tudnia kell haladni károsodás nélkül.

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
D-4D
« Válasz #777 Dátum: 2006.03.22 22:09:53 »
Idézetet írta: "attila23"
3800-on üzemel optimumálisan a motor, ez 5. sebességben 164 km / h -nak felel meg. Ennyivel még tartósan tudnia kell haladni károsodás nélkül.

Hohó, ez már jól hangzik!  :szemez:
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
D-4D
« Válasz #778 Dátum: 2006.03.22 23:27:50 »
Idézetet írta: "attila23"
A D4D motor 3800-as fordulaton adja le a maga 90 lóerejét, utána esik a teljesítmény, és ugye 5000 fölött van a max. fordulatszám.

3800-on üzemel optimumálisan a motor, ez 5. sebességben 164 km / h -nak felel meg. Ennyivel még tartósan tudnia kell haladni károsodás nélkül.


Nincs közvetlen összefüggés a kettő között , azt akarom ezzel mondani , hogy az hogy ez a motor 3800-on adja le a max teljesítményét , az nem azt jelenti , hogy ha efölött pörög , az valami extra ártalmat jelentene neki . Ha a leszabályozás 5000 fölött van , akkor 4000 még egyáltalán nem jelent extra megterhelést - tehát nem kell valamiféle képzeletbeli határvonalat meghúzni a maximális teljesítményhez tartozó fordulatszámnál .

Ezzel együtt is , amit írsz , az maximálisan alátámasztja a korábban elhangzottakat , hogy ti. a 160-as tempó abszolút semmi problémát nem jelenthet ennek az autónak  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
D-4D
« Válasz #779 Dátum: 2006.03.25 23:37:48 »
Problémát valszeg nem jelent, de a fogyasztásban éreztetni fogja a hatását. Én amúgy azt tanultam/hallottam/gondolom, hogy az ideális üzemi körülmény, ami még nem gáz a motornak, az a max fordulatszám kb 75%-a.
Gyanítom, ha a sajátom meglesz azért az első néhány héten nem fogom a fent említett "ideális körülmények" között járatni.  :nemnem: Asszem aztán se gyakran. Szép békés tempót diktálni. Szerintem amúgy sem azért vesz az ember kicsi dízellel autót, hogy nagyon száguldozzon vele. Arra sokkal alkalmasabb az 1.6 vvt-i. És olcsóbb is.
Gabe 254.