Szerző Téma: D-4D  (Megtekintve 1014841 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Author

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 44
D-4D
« Válasz #750 Dátum: 2006.03.21 10:11:27 »
Üdv!

Csak úgy témán kívül, helyzetjelentek, két rövidebb és egy hosszabb út eredményeként
761 km van a gépegységben. Az átlagfogyi a "kompjúter" szerint 5.8. Remélem lesz jobb
is. :-)) Mindenesetre 3000 fordulat fölött csak 1szer járt a motor, akkor is 5 másodpercre
egy előzéskor. :-) Remélem nem csinálok nagy bajt, ha 2-3 között járatom be...
(A könyv szerint nem szerencsés a nagyobb fokozatban alacsony fordulat...de nem részletezi
hogy ez számokban kifejezve mit jelent.)

Mindenkinek jó autózást, előre a béka útján, TOYOTA forever. :-)

ManUU

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
D-4D
« Válasz #751 Dátum: 2006.03.21 11:23:35 »
nos sok gondolkodás után: ilyen autó kell nekem, kb 5 évre. és újat rendelnék.
most vagyok ajánlatgyűjtési fázisban. d4-d mmt sol plus.

az normális, ha egy dízelben 1-2e km után már fekete az olaj?
mennyire hatékony a corolla lámpája?
mennyi gázolaj csúszik le a torkán tartós 140, illetve 160nál?

egyelőre még kívülállóként.

ptomi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 96
D-4D
« Válasz #752 Dátum: 2006.03.21 11:47:22 »
Idézetet írta: "ManUU"
nos sok gondolkodás után: ilyen autó kell nekem, kb 5 évre. és újat rendelnék.
most vagyok ajánlatgyűjtési fázisban. d4-d mmt sol plus.

az normális, ha egy dízelben 1-2e km után már fekete az olaj?
mennyire hatékony a corolla lámpája?
mennyi gázolaj csúszik le a torkán tartós 140, illetve 160nál?

egyelőre még kívülállóként.


Szerintem a lámpája teljesen jó, de néha fel szoktam kapcsolni az első ködlámpát (avval már biztosan mindent látni fogsz)... Nekem a fékje is nagyon meggyőző nemtom, az elmúlt hetekben kétszer álltam abs-el hihetetlenül megvagyok elégedve a fékrendszerrel...Nekem 1,4-es motorral van, de úgy érzem az tartósan nem szeretné a 140-160-as tempót ezért ki sem próbálom sajnálnám gyilkolni ezt a kis dízelmotort...

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
D-4D
« Válasz #753 Dátum: 2006.03.21 12:13:51 »
Idézetet írta: "Author"
(A könyv szerint nem szerencsés a nagyobb fokozatban alacsony fordulat...de nem részletezi
hogy ez számokban kifejezve mit jelent.)

Ötösben 50-el pl. nem szerencsés menni.
Nagyjából 1200-1400 alá ne engedd sose a fordulatszámot egy darabig. Persze ez sem szentírás.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
D-4D
« Válasz #754 Dátum: 2006.03.21 12:15:21 »
Idézetet írta: "ptomi"
Nekem 1,4-es motorral van, de úgy érzem az tartósan nem szeretné a 140-160-as tempót ezért ki sem próbálom sajnálnám gyilkolni ezt a kis dízelmotort...

Nyugodtan használhatod olyan tartományban... Az ökölszabályként azt szokták mondani, hogy a max. fordulatszám 2/3-áig egészséges tartósan használni.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Deep Rush

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2009
D-4D
« Válasz #755 Dátum: 2006.03.21 12:55:51 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "ptomi"
Nekem 1,4-es motorral van, de úgy érzem az tartósan nem szeretné a 140-160-as tempót ezért ki sem próbálom sajnálnám gyilkolni ezt a kis dízelmotort...

Nyugodtan használhatod olyan tartományban... Az ökölszabályként azt szokták mondani, hogy a max. fordulatszám 2/3-áig egészséges tartósan használni.

Na igen, de úgy vettem észre, hogy 170 körül már nagyon nem akar menni :)
Ellenben a Yarissal, az 170-ig simában felmegy.
Mondjuk tegyük hozzá nincs is rá szükség, mert ugye az országban 130- nál gyorsabban nem igen szabad menni  :wink:
'05 Corolla HB 1.4 D-4D mmt  Sol
154

antocian

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 74
D-4D
« Válasz #756 Dátum: 2006.03.21 14:14:17 »
Idézetet írta: "ManUU"
nos sok gondolkodás után: ilyen autó kell nekem, kb 5 évre. és újat rendelnék.
most vagyok ajánlatgyűjtési fázisban. d4-d mmt sol plus.

mennyi gázolaj csúszik le a torkán tartós 140, illetve 160nál?

egyelőre még kívülállóként.

ha segíthetek Infóval, ez van nekem...
tartós 140-nel nekem 5,8 jött ki. Nekem, városban a 6-6,2 ami tartható, igaz, hogy rengeteg hidegindítással és rövid szakaszokkal. Tojással a jobb talpam alatt (finoman 90-100 között) ki tudtam már autózni belőle 4-4,2-t is.
nekem most van benne 12500 km, az olajjal megvárom a 15e-s szervízt, olyan lesz, amilyen...bár lehet, hogy sűrűbben kellene cseréltetni a rövid városi  (és hideg) szakaszok miatt.
A váltóval eddig semmi gond, arra kell figyelni ennél a kisdízelnél, hogy ha odaérsz mondjuk egy kereszteződéshez, akkor nem tudsz majd úgy kilőni, mint egy benzines, mivel amíg el nem éri az 1700-1800-as fordulatot, lomha (ott lesz turbónyomás, gondolom). Ezt követően semmi gond vele, simán megy, mint a benzinesek, és emelkedőn a nahy nyomaték miatt szuper.. (itt Vp.-ben akad elég belőle)
Pár száz km óta hallok jobboldalról  (álló helyzetben is) valami oda nem illő nyöszörgést- súrlódást, remélem, csak valami szíjat kell megfeszíteni, cserélni, stb...Ez nem tetszik, régen nem volt. Szeke, valami ötlet?
A négy tárcsafék nagyon állat..
Üdv
Antocian
Biztonság mindenek felett...
Corolla D-4D MMT / Auris Hybrid

nemtamas

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 41
D-4D
« Válasz #757 Dátum: 2006.03.21 14:26:52 »
Idézetet írta: "Author"
Üdv!

Csak úgy témán kívül, helyzetjelentek, két rövidebb és egy hosszabb út eredményeként
761 km van a gépegységben. Az átlagfogyi a "kompjúter" szerint 5.8. Remélem lesz jobb
is. :-)) Mindenesetre 3000 fordulat fölött csak 1szer járt a motor, akkor is 5 másodpercre
egy előzéskor. :-) Remélem nem csinálok nagy bajt, ha 2-3 között járatom be...
(A könyv szerint nem szerencsés a nagyobb fokozatban alacsony fordulat...de nem részletezi
hogy ez számokban kifejezve mit jelent.)

Mindenkinek jó autózást, előre a béka útján, TOYOTA forever. :-)


Üdv!

Nekem 2005.06 havi a gépem. 8200 km van benne jelenleg. Legnagyobb átlag fogyasztása
6,3 liter volt, nagyrészt hidegben max 4-5 km-es utakkal. Ekkora távokon nem tudott bemelegedni a motor.
Legkisebb fogyasztásom most volt a hét végén: Eisenstadt - Sopron - Pécs - Eszék - Pécs - Sopron
+ városi kóválygások össz 891 km 41 l gázolajjal = 4,6 l -es átlag.
Utazósebesség 100 - 120 között volt.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
D-4D
« Válasz #758 Dátum: 2006.03.21 17:04:08 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "ptomi"
Nekem 1,4-es motorral van, de úgy érzem az tartósan nem szeretné a 140-160-as tempót ezért ki sem próbálom sajnálnám gyilkolni ezt a kis dízelmotort...

Nyugodtan használhatod olyan tartományban... Az ökölszabályként azt szokták mondani, hogy a max. fordulatszám 2/3-áig egészséges tartósan használni.


No , most pont én , a pörgetés ellensége fogok ennek ellentmondani ;) ... ezeknek a mai motoroknak már elvileg az sem árt , ha tartós végsebességgel mennek velük (németek csinálják is ezt sokan , ha van rá lehetőség) - bár ilyenkor persze a kopás intenzívebb . De ez a maximum kétharmada szerintem már mindenképpen a múlté . Nem is lenne szerencsés mondjuk egy olyan autó esetében , amelynek 180 a végsebessége és ott közel ki is pörgi magát - akkor csak 120-130-al mehetnél , na ne  :kacsint:

Ennek a kis dízelnek 180 a gyári vége , ami annyit jelent , hogy az óra szerint 160 meg sem szabad kottyanjon neki , tartósan sem . Persze csak akkor , ha már futott pár ezer kilométert a motor .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
D-4D
« Válasz #759 Dátum: 2006.03.21 17:16:33 »
Idézetet írta: "Author"
Üdv!

Csak úgy témán kívül, helyzetjelentek, két rövidebb és egy hosszabb út eredményeként
761 km van a gépegységben. Az átlagfogyi a "kompjúter" szerint 5.8. Remélem lesz jobb
is. :-)) Mindenesetre 3000 fordulat fölött csak 1szer járt a motor, akkor is 5 másodpercre
egy előzéskor. :-) Remélem nem csinálok nagy bajt, ha 2-3 között járatom be...
(A könyv szerint nem szerencsés a nagyobb fokozatban alacsony fordulat...de nem részletezi
hogy ez számokban kifejezve mit jelent.)

Mindenkinek jó autózást, előre a béka útján, TOYOTA forever. :-)


Miért , 5.8 nem jó ;) ?

Jóbarátném eddig 2500 km-t rakott bele , kábé fele-fele helyi rövid utak és országút , így 5.5 az átlaga (a helyi utak csak 2-3 kilométeresek , ezek megdobják) . Én azt szűröm le , hogy ennél a kocsinál nagyjából 4.0 és 6.5 a gyakorlatban megvalósítható két szélső érték - utóbbihoz már durva városi forgalom és rövid utak , vagy autópályán kifejezetten nagy sebességű utazás szükséges .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

ManUU

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
D-4D
« Válasz #760 Dátum: 2006.03.22 01:05:41 »
hm köszönöm.

újabb kérdés :)
a gyári "hangberendezés" véleményem szerint hagy maga után kívánnivalót....
eddig úgy voltam vele, h a jelenlegi kocsimban levő cucc (ami azért elég magas szintű, mégha már 4 éves is) is bennmarad az eladáskor. ám a hangpróba elrettentett, s vinném magammal a corollába, ha az erősítő ráköthető a gyári fejegységre.
illetve, mekkora hangszóró férhet be előre? bár úgy vélem inkább a mélység lehet probléma.

üdv,
ManUU

ManUU

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
D-4D
« Válasz #761 Dátum: 2006.03.22 01:23:02 »
az első szériás kisdízel mmt-k problémásak?
szeke létezik velük probléma?
mert találtam egy 2004 szeptemberit....

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
D-4D
« Válasz #762 Dátum: 2006.03.22 07:44:37 »
Idézetet írta: "ptomi"
Nekem 1,4-es motorral van, de úgy érzem az tartósan nem szeretné a 140-160-as tempót ezért ki sem próbálom sajnálnám gyilkolni ezt a kis dízelmotort...

Ezt jó lenne, ha valaki megcáfolná, mert a következő autónak egy ilyen dízelre pályáznék. A 160-nak meg bele kéne férnie, tartósan is  :roll:
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Author

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 44
D-4D
« Válasz #763 Dátum: 2006.03.22 08:32:31 »
Idézetet írta: "Palaczk"

Miért , 5.8 nem jó ;) ?

Jóbarátném eddig 2500 km-t rakott bele , kábé fele-fele helyi rövid utak és országút , így 5.5 az átlaga (a helyi utak csak 2-3 kilométeresek , ezek megdobják) . Én azt szűröm le , hogy ennél a kocsinál nagyjából 4.0 és 6.5 a gyakorlatban megvalósítható két szélső érték - utóbbihoz már durva városi forgalom és rövid utak , vagy autópályán kifejezetten nagy sebességű utazás szükséges .


  :nagymosoly: De, az 5.8 is jó ( :kacsint: ) úgy értettem hogy most azért eléggé finoman lett vele autózva, és gondoltam országúton azért még egy picit kevesebb is lesz majd. Meg olvastam több helyen hogy a "bejáratás" után csökkenni szokott a fogyasztás. De ha nem, akkor is meg leszek elégedve az 5.8-al. :-))

Ami a hangzást illeti, én kicsit paráztam, mert van egy off (V. Golf) on a családban, és abban nagyon gyatra...de ahhzo képest ez sokkal jobb, persze az előző Corollában a saját "cucc" (pedig nem volt semmi extra) jobb volt, de kezdek a gyárival is barátkozni. (de titkon azért tervezek valami hangszóró upgradet, csak az asszony nem támogatja még, de psszt, olvassa a fórumot...)  :kacsint:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
D-4D
« Válasz #764 Dátum: 2006.03.22 08:52:11 »
Idézetet írta: "whis"
Idézetet írta: "ptomi"
Nekem 1,4-es motorral van, de úgy érzem az tartósan nem szeretné a 140-160-as tempót ezért ki sem próbálom sajnálnám gyilkolni ezt a kis dízelmotort...

Ezt jó lenne, ha valaki megcáfolná, mert a következő autónak egy ilyen dízelre pályáznék. A 160-nak meg bele kéne férnie, tartósan is  :roll:


Egész biztos , hogy ez téves . Voltaképpen nem is értem , ptomi mire alapozza ezt . 160-al mentünk már többször is a kocsival , és semmi jelét nem adta , hogy valami baja lenne ezzel a sebességgel . Node miért is adta volna ?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )