Szerző Téma: D-4D  (Megtekintve 1014776 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

ptomi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 96
D-4D
« Válasz #735 Dátum: 2006.03.19 20:23:18 »
rétegvastagságmérőt ők hozták ki, s szinte az egész autón végigmentünk. a teszt is megmutatta, h kb ott volt eltérés, ahol mondták.

A rétegvastagságmérővel kapcsolatban komoly fenntartásaim vannak,amikor vettem a gépemet használtautót számítattam be az egyik elemről tudtam, hogy fújva volt márkaszervízben (nem Toyota volt a gép) végigmentek a kocsin a hátsó elemre AMI SOHA NEM VOLT FÚJVA AZT MONDTÁK, HOGY LEHET, HOGY FÚJVA VOLT DE NEM MERI BIZTOSAN MONDANI, AMI MEG TUTITRA FÚJVA AZT KI SEM SZÚRTÁK.... :?

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
D-4D
« Válasz #736 Dátum: 2006.03.20 08:37:35 »
Idézetet írta: "ManUU"
ráadnak +2 év garit is, így kb 4,5 évig él a védelem a balesetből fakadó rejtett hibákra.

Azért azt gyanítom, hogy nem garanciát adnak rá, hanem T-Plusz biztostást. Erről itt olvashatsz többet.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
D-4D
« Válasz #737 Dátum: 2006.03.20 11:48:39 »
Idézetet írta: "ptomi"
rétegvastagságmérőt ők hozták ki, s szinte az egész autón végigmentünk. a teszt is megmutatta, h kb ott volt eltérés, ahol mondták.

A rétegvastagságmérővel kapcsolatban komoly fenntartásaim vannak,amikor vettem a gépemet használtautót számítattam be az egyik elemről tudtam, hogy fújva volt márkaszervízben (nem Toyota volt a gép) végigmentek a kocsin a hátsó elemre AMI SOHA NEM VOLT FÚJVA AZT MONDTÁK, HOGY LEHET, HOGY FÚJVA VOLT DE NEM MERI BIZTOSAN MONDANI, AMI MEG TUTITRA FÚJVA AZT KI SEM SZÚRTÁK.... :?


Akkor az illető valószínűleg képtelen volt értelmezni az értékeket , amit a mérő kiírt . Mert az elég primitív ahhoz , hogy ne tévedjen . Csak érteni kell , hogy mit ír ki  :wink: ...

Egyébként , ha egy elem nem javított , hanem cserés , akkor sanszos , hogy rétegvastagságmérővel ez NEM derül ki , mert ugye ugyanúgy csak egy réteg festék van rajta , mint a gyárilag fújt elemeken  :idea:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

HITMAN

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 145
D-4D
« Válasz #738 Dátum: 2006.03.20 13:44:51 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "ptomi"


Egyébként , ha egy elem nem javított , hanem cserés , akkor sanszos , hogy rétegvastagságmérővel ez NEM derül ki , mert ugye ugyanúgy csak egy réteg festék van rajta , mint a gyárilag fújt elemeken  :idea:


Nagy valószínűséggel kiderül, szerintem, mert ugyanolyan vastagra soha az életben nem sikerül fújni, mint amilyenre a gyárban fújták az egész autót.

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
D-4D
« Válasz #739 Dátum: 2006.03.20 14:10:06 »
Így van, utólag nem lehet a gyári értékeket produkálni.

ptomi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 96
D-4D
« Válasz #740 Dátum: 2006.03.20 16:06:44 »
Idézetet írta: "Misi"
Így van, utólag nem lehet a gyári értékeket produkálni.


Cserés volt az elem, a saját szememmel láttam, még lehet hogy meg is van az állapotfelmérésről a papírom,  márkaszervízben fújták a cserélt elemet és később nem szúrták ki, legalábbis ezzel a módszerrel nem...Miért ne lehetne gyári értéket produkálni? Azt is fújják csak max robotok...

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
D-4D
« Válasz #741 Dátum: 2006.03.20 16:09:36 »
Idézetet írta: "ptomi"
Idézetet írta: "Misi"
Így van, utólag nem lehet a gyári értékeket produkálni.


Cserés volt az elem, a saját szememmel láttam, még lehet hogy meg is van az állapotfelmérésről a papírom,  márkaszervízben fújták a cserélt elemet és később nem szúrták ki, legalábbis ezzel a módszerrel nem...Miért ne lehetne gyári értéket produkálni? Azt is fújják csak max robotok...


Talán pont a robotok miatt...
Lényeg az, hogy ha egy kicsivel is, de a javítás során felvitt rétegek (alapozó, festék, lakk) összessége vastagabb lesz, mint a gyári értékek. Ha meg javított az elem, akkor nincs is miről beszélni (gitt).

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
D-4D
« Válasz #742 Dátum: 2006.03.20 20:41:09 »
Idézetet írta: "Misi"
Idézetet írta: "ptomi"
Idézetet írta: "Misi"
Így van, utólag nem lehet a gyári értékeket produkálni.


Cserés volt az elem, a saját szememmel láttam, még lehet hogy meg is van az állapotfelmérésről a papírom,  márkaszervízben fújták a cserélt elemet és később nem szúrták ki, legalábbis ezzel a módszerrel nem...Miért ne lehetne gyári értéket produkálni? Azt is fújják csak max robotok...


Talán pont a robotok miatt...
Lényeg az, hogy ha egy kicsivel is, de a javítás során felvitt rétegek (alapozó, festék, lakk) összessége vastagabb lesz, mint a gyári értékek. Ha meg javított az elem, akkor nincs is miről beszélni (gitt).


Azt ne felejtsük el , hogy a gyári fényezés vastagsága sem egyenletes , hanem aránylag tág határok között mozog ! Itt vékonyabb , ott vastagabb . Szóval simán lehetséges , hogy egy elem , ami csak egyszer volt fújva (mert cserélték) , és profi fújta , beleférjen ezekbe a limitekbe .

(A javított elem természetesen más tészta .)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Laca

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 74
D-4D
« Válasz #743 Dátum: 2006.03.20 21:17:46 »
Megvaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan!!!!! :lol:

Ma sikerült az okmányirodának prezentálni a rendszámot és a papírokat, így átvehettem az új autót.

Nagyon állat! :ordog:
Sajnos hamar sötétedett, így sokat még nem mentem vele, de ami késik nem múlik.
Egy a baj, nehéz a lábamnak parancsolni, azért valahogy megoldom. :kacag:
2006 Corolla HB 1.4 D4D Luna

Savaria

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 413
    • http://www.park-asz.hu
D-4D
« Válasz #744 Dátum: 2006.03.20 21:23:27 »
Idézetet írta: "Laca"

Sajnos hamar sötétedett, így sokat még nem mentem vele


Nem adtak hozzá lámpákat? :rolleyes:
color=green]Savaria[/color] 91

Hardy

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 402
D-4D
« Válasz #745 Dátum: 2006.03.20 21:28:53 »
Idézetet írta: "Palaczk"

Azt ne felejtsük el , hogy a gyári fényezés vastagsága sem egyenletes , hanem aránylag tág határok között mozog ! Itt vékonyabb , ott vastagabb . Szóval simán lehetséges , hogy egy elem , ami csak egyszer volt fújva (mert cserélték) , és profi fújta , beleférjen ezekbe a limitekbe .

(A javított elem természetesen más tészta .)


Annyira tág határok között nem mozoghat,legalábbis autón belül.SZerintem max 10-20 mikron eltérés lehet.Barátom GolfIV-esén 130-körül mindenhol,nekem a Yaris gyári fényezése 110-130 mikron között mozog bárhova mértem,de a cserélt bal első sárvédőm amin gyári vas lett fényezve az 160 körül van,sőt a bal első ajtót is ködölték,hogy ne legyen eltérés,holott az ajtón egy karc sem volt és az is 160-as lett,pedig a gyári rétegre fújtak,de gondolom vagy csak egy kis szinezett lakkot vagy valamit,ami 30mikron vastag.De nem is látszik eltérés az elemek között,profin csinálták,de fényező barátom szerint lehetetlen ugyanolyan színt gyári értékben fújni.Nincs az a technika,amit egy festőkamra vagy merítőben gyárilag tudnak.Eddig ami kocsit mértem,metál110-130 a gyári,sima 80-90.
'06 Corolla Verso 1.8 Linea SOL

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
D-4D
« Válasz #746 Dátum: 2006.03.20 21:29:06 »
Idézetet írta: "Laca"
Megvaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan!!!!! :lol:

Ma sikerült az okmányirodának prezentálni a rendszámot és a papírokat, így átvehettem az új autót.

Nagyon állat! :ordog:
Sajnos hamar sötétedett, így sokat még nem mentem vele, de ami késik nem múlik.
Egy a baj, nehéz a lábamnak parancsolni, azért valahogy megoldom. :kacag:


Grat  :nagymosoly: ...

Azért azt a lábnak parancsolást oldd meg valahogy , mert az első pár ezer kilométeren nem szerencsés a magas fordulatszám .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
D-4D
« Válasz #747 Dátum: 2006.03.20 21:32:06 »
Idézetet írta: "Hardy"
Idézetet írta: "Palaczk"

Azt ne felejtsük el , hogy a gyári fényezés vastagsága sem egyenletes , hanem aránylag tág határok között mozog ! Itt vékonyabb , ott vastagabb . Szóval simán lehetséges , hogy egy elem , ami csak egyszer volt fújva (mert cserélték) , és profi fújta , beleférjen ezekbe a limitekbe .

(A javított elem természetesen más tészta .)


Annyira tág határok között nem mozoghat,legalábbis autón belül.SZerintem max 10-20 mikron eltérés lehet.Barátom GolfIV-esén 130-körül mindenhol,nekem a Yaris gyári fényezése 110-130 mikron között mozog bárhova mértem,de a cserélt bal első sárvédőm amin gyári vas lett fényezve az 160 körül van,sőt a bal első ajtót is ködölték,hogy ne legyen eltérés,holott az ajtón egy karc sem volt és az is 160-as lett,pedig a gyári rétegre fújtak,de gondolom vagy csak egy kis szinezett lakkot vagy valamit,ami 30mikron vastag.De nem is látszik eltérés az elemek között,profin csinálták,de fényező barátom szerint lehetetlen ugyanolyan színt gyári értékben fújni.Nincs az a technika,amit egy festőkamra vagy merítőben gyárilag tudnak.Eddig ami kocsit mértem,metál110-130 a gyári,sima 80-90.


Akkor a Toyotákon ez is jobb minőségű - Astrán én mértem már 80-140 közötti értékeket - gyári eredeti fényezésen .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
D-4D
« Válasz #748 Dátum: 2006.03.20 21:40:59 »
Idézetet írta: "Laca"
Megvaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan!!!!! :lol:

Ma sikerült az okmányirodának prezentálni a rendszámot és a papírokat, így átvehettem az új autót.

Nagyon állat! :ordog:
Sajnos hamar sötétedett, így sokat még nem mentem vele, de ami késik nem múlik.
Egy a baj, nehéz a lábamnak parancsolni, azért valahogy megoldom. :kacag:



GRATULA!!!!

(az enyémről méllyen hallgatnak...)

Hardy

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 402
D-4D
« Válasz #749 Dátum: 2006.03.20 21:41:38 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Hardy"
Idézetet írta: "Palaczk"

Azt ne felejtsük el , hogy a gyári fényezés vastagsága sem egyenletes , hanem aránylag tág határok között mozog ! Itt vékonyabb , ott vastagabb . Szóval simán lehetséges , hogy egy elem , ami csak egyszer volt fújva (mert cserélték) , és profi fújta , beleférjen ezekbe a limitekbe .

(A javított elem természetesen más tészta .)


Annyira tág határok között nem mozoghat,legalábbis autón belül.SZerintem max 10-20 mikron eltérés lehet.Barátom GolfIV-esén 130-körül mindenhol,nekem a Yaris gyári fényezése 110-130 mikron között mozog bárhova mértem,de a cserélt bal első sárvédőm amin gyári vas lett fényezve az 160 körül van,sőt a bal első ajtót is ködölték,hogy ne legyen eltérés,holott az ajtón egy karc sem volt és az is 160-as lett,pedig a gyári rétegre fújtak,de gondolom vagy csak egy kis szinezett lakkot vagy valamit,ami 30mikron vastag.De nem is látszik eltérés az elemek között,profin csinálták,de fényező barátom szerint lehetetlen ugyanolyan színt gyári értékben fújni.Nincs az a technika,amit egy festőkamra vagy merítőben gyárilag tudnak.Eddig ami kocsit mértem,metál110-130 a gyári,sima 80-90.


Akkor a Toyotákon ez is jobb minőségű - Astrán én mértem már 80-140 közötti értékeket - gyári eredeti fényezésen .


Az Astrán elhiszem,ahogy láttam Szentgotthárdon még a merítőteknőt,ahogy átengedik benne...,biztos a hátulján mértél többet,ahogy vették ki és megfolyt hátrafelé :lol: .
De viccet félre,tényleg így mértem,de a 80-140 az tényleg tág határ.Nálam plussz 30-lett az új réteg,de még nem pereg  :D .Jó lesz.
'06 Corolla Verso 1.8 Linea SOL