Szerző Téma: D-4D  (Megtekintve 1000245 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:D-4D
« Válasz #4020 Dátum: 2017.04.22 09:18:53 »
Akkor tök jól bírta, Nekem, meg másik ismerősnek az 1.4 D4d ben 130 ezer km környékén kellett a porlasztókat felújítani, meg a common rail cső végén van egy finom mikroszűrő, ami tele volt fémszilánkokkal . Szóval 187 ezer valós kmnél ez nem egyedi eset. Sajnos a magyar gázolaj szar, száraz, megeszi az üzemanyagrendszer elemeit.

A másik ismerősnek is meg volt chippelve? Ő is sportosan vezet? Ha fémszilánk volt ... akkor mind a 4 fúvókát?
Ez  a 130 még egy HDI esetén is korainak hangzik.

A sűrűbb összetevők a hidegtűrés miatt ma már nem kívánatosak...
Azt mondják lehet játszani a lepárlással is, annak függvényében mennyi benzin/gázolaj kell. Régen megcsinálták a benzint a maradékot eladták HTO-nak, viszont most jóval több gázolaj kell mint benzin..."Hulladék" sem nagyon van, mindent fel kell javítani és eladni.
Lehet, hogy a benzinből hiányzik valami aminek a gázolajban meg nem kellene benne lennie. Egyre többet hallani hogy a benzin pedig  "megromlik" (gázos kocsi, motor). Aztán a köolaj is fogyóban, már minden szutykon kitermelnek, felfutóban palaolaj is ami szintén nem a minőségéről híres...

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D
« Válasz #4021 Dátum: 2017.04.22 10:16:00 »
A másik ismerősnek is meg volt chippelve? Ő is sportosan vezet? Ha fémszilánk volt ... akkor mind a 4 fúvókát?
Ez  a 130 még egy HDI esetén is korainak hangzik.

A sűrűbb összetevők a hidegtűrés miatt ma már nem kívánatosak...
Azt mondják lehet játszani a lepárlással is, annak függvényében mennyi benzin/gázolaj kell. Régen megcsinálták a benzint a maradékot eladták HTO-nak, viszont most jóval több gázolaj kell mint benzin..."Hulladék" sem nagyon van, mindent fel kell javítani és eladni.
Lehet, hogy a benzinből hiányzik valami aminek a gázolajban meg nem kellene benne lennie. Egyre többet hallani hogy a benzin pedig  "megromlik" (gázos kocsi, motor). Aztán a köolaj is fogyóban, már minden szutykon kitermelnek, felfutóban palaolaj is ami szintén nem a minőségéről híres...
Lasi használta rendesen, sportosan+ chippelte. Nem is csoda, hogy hamar jött gond.
Én túl vagyok a 200ekm-en és semmi hibám nem volt még a dieselséggel kapcsolatban. És nem csinálok semmi különöset: nagyon keveset használom városban és rövid utakra, turbót pályán 1,5-2 percig hagyom visszahülni, minden szerviz a megadottak szerint. Tankolni is legtöbbször osonnál.

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:D-4D
« Válasz #4022 Dátum: 2017.04.22 19:21:19 »
És ez a gázolajtól lenne? :hmmmm: Mi a magyarázat?
Száraz gázolaj megeszi a magasnyomású alkatrészeket, azokból válik le a fémszilánk. Azt meg úgy már nem fogja meg az üzemanyagszűrő, mert utána van.
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:D-4D
« Válasz #4023 Dátum: 2017.04.22 19:22:54 »
A másik ismerősnek is meg volt chippelve? Ő is sportosan vezet? Ha fémszilánk volt ... akkor mind a 4 fúvókát?
Ez  a 130 még egy HDI esetén is korainak hangzik.



Nem, másik teljesen hétköznapi használatban volt. Nekem se volt mind a 4 rossz, de ha nagyon eltérő a gázolajrés a hengereknél akkor darabos az alapjárat, meg elöbb utóbb le is tilt a compi.
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:D-4D
« Válasz #4024 Dátum: 2017.04.22 22:56:57 »
Elöljáróban, kérem ne az a tanács legyen hogy vigyem máshova. Köszi!
Érdeklődni szeretnék, hogy tudja e é valaki a Diesel 2AD-FTV 2.2 D4-D motoronak mennyi az üzemi hőmérséklete (víz).
De első körben biztos szeretnék lenni abban hogy a ventilátornak nem kellene 7 fokban 3 percenként bekapcsolnia úgy hogy olyan mint ha fel akarna szállni egy helikopter. 
Nagyon várnék hozzáértő véleményeket.

Úgy látszik nincsenek termosztát szakértők...talán mert nem rakétatudomány.
A motorok 90 fok körül szokták szeretni, de öt fok ide-oda nem számít. Számít viszont hogy a tied ne melegedjen túl, mert amúgy is kényes rá, szóval (szvsz) inkább legyen 80, mint 100 akkor is ha esetleg a 100 még benne van a gyári tűrésben, a 80 meg már túl hűvös.
Csak termosztát gond volt, vagy valamit nem sikerült jól megjavítani?

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:D-4D
« Válasz #4025 Dátum: 2017.04.23 07:29:27 »
Az autóban 187000 Km van. és a szerviz szerint (az egyéb kopásokból ítélve) ez reális. a nehézkes indulás tavaly ősz végétől kezdődött, csak betudtam a hidegnek, és némi gázadással nem is okozott problémát. Mostanra viszont nem javult a helyzet, hanem romlott, és a végén már alig akart beindulni, de mivel a járó motor nem köhögött, és egész jó erővel húzott, nem gondoltam, hogy egy henger néha kihagy...
A lendkerék egyenlőre csendben van, remélhetőleg nem nyúzta meg nagyon a motor, és ki fogja bírni a szokásos ideig (250-300 ezer km).
A gyári injector nem tudom milyen gyártótól származik, mert Toyota feliratos a csomagolása, de a Nippon Denso szerintem gyári beszállító, vagy legalábbis a gyárival megegyező minőségű utángyártott alkatrészeket csinál.
Nem a diesel működési elvvel van a gond, az szerintem megbízható, és bizonyos szempontból még egyszerűbb és környezetkímélőbb is, mint a benzines (nincs gyújtás - eggyel kevesebb hibalehetőség, a gázolaj kisebb költséggel gyártható, mint a benzin, nagyobb az energiasűrűsége, emiatt jobb a motor hatásfoka, stb). A baj, hogy a mai diesel motorok túl vannak bonyolítva, túl precíziós és drága alkatrészekkel vannak tele, emiatt a használatuk személyautókban csak korlátozottan gazdaságos. Az otto motorok manapság egyszerűbbek, sőt a szervizben egy szerelő azt mondta, hogy meglepő módon a hibridek (benzin-elektromos) szervizelés szempontból még egyszerűbbek, és az elektromos autóké a jövő.

Ebben a témában azért még pörögjetek néhányat a guglival. :yes: :yes: :yes:
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

protko

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 229
Re:D-4D
« Válasz #4026 Dátum: 2017.04.24 19:30:57 »
Arra emlékszem hogy anno az egymás után tönkremenő BMW-knél dobták fel ezt a száraz üzemanyag problémát. De az sem most volt, gondolná az ember hogy az olajvállalatok azért valamennyire követik a korszerű technológiákat.
Más végletről a prémium üzemanyag használatát is javasolják.
Egy talán kevésbé dilettáns forrás:

http://www.liqui-moly.hu/termekek/adalekok/diesel-uzemanyagadalekok/

Diesel Adagolókenő Additiv 150ml

Gyártó: Liqui Moly
Rendelési kód: LIMO5122
Leírás: Védi az adagolót a kopástól és megakadályozza, hogy az adagoló teljesen tönkremennyen. A mai kénszegény diesel üzemanyagok mellet az adagolószivattyú nagyobb kopásnak vannak kitéve. Csökkenti a surlódást és a kopást, ezáltal megnöveli az adagolók élettartamát.Alkalmazása: Minden kénben szegény és kéntartalmú diesel üzemanyaghoz. Hozzáadása, tankolás előtt vagy után történhet. 150 ml elegendő 80 liter diesel üzemanyaghoz. Minőségét korlátlan ideig megőrzi
Mennyiségi egység: db
Csomagolási egység: 12



Tapatalkkal küldve az én SM-G935F eszközömről


'01 2.0 D-4D Liftback -> sold


'06 D5 S80

Robbilard

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
Re:D-4D
« Válasz #4027 Dátum: 2017.04.25 08:34:32 »
Sziasztok.Új vagyok a blogon. Egy kérdésem lenne.Nekem van egy 2007.-es 1.4-es d4d dízel corollám.117.000 km van benne. Mostanában vettem észre hogy morgossabban közlekedik mint eddig.Olajcsere 10000 km-ként mindig meg van. Kérdésem az hogy az 5w-40-es olaj jó-e bele. Én azt teszem.Total Qartz INEO MC3-at.Válaszokat előre is köszi.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D
« Válasz #4028 Dátum: 2017.04.25 08:50:07 »
Sziasztok.Új vagyok a blogon. Egy kérdésem lenne.Nekem van egy 2007.-es 1.4-es d4d dízel corollám.117.000 km van benne. Mostanában vettem észre hogy morgossabban közlekedik mint eddig.Olajcsere 10000 km-ként mindig meg van. Kérdésem az hogy az 5w-40-es olaj jó-e bele. Én azt teszem.Total Qartz INEO MC3-at.Válaszokat előre is köszi.
Igazából 5W30  való bele :hmmmm:

Robbilard

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
Re:D-4D
« Válasz #4029 Dátum: 2017.04.25 09:08:21 »
Köszi.Akkor az 5w-40-el ártottam a motornak?

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D
« Válasz #4030 Dátum: 2017.04.25 09:24:06 »
Köszi.Akkor az 5w-40-el ártottam a motornak?
Nem valószínű, márkaszervizben azt is adják bele.
Te vagy az első tulaj?
Nem lehet, hogy csak "akusztikus-csalódás" a hangossága?
(Hallgatva német diezeleket (VW, BMW) a mienk csendesebb )

Robbilard

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
Re:D-4D
« Válasz #4031 Dátum: 2017.04.25 09:44:28 »
Második tulaj vagyok.4 éve van nálam.Az első tulaj egy mérnők ember volt a falumból.6 év alatt ment vele 40.000 kilométert.Közben felhívtam a Toyota márkaszervízet.A morgást az olaj nem okozhatja.Az 5w 40 es is jó olaj, bár ők az 5w30-ast adják,A morgást inkább az utángyártott levegőszürő okozhatja, aminek a pereme vékonyabb így nem fekszik fel rendesen, és levegőt szív mellette, és haladás közben az rezonnál, morog. Egyébként alapjáraton a motor csendesen jár.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D
« Válasz #4032 Dátum: 2017.04.25 10:11:26 »
Második tulaj vagyok.4 éve van nálam.Az első tulaj egy mérnők ember volt a falumból.6 év alatt ment vele 40.000 kilométert.Közben felhívtam a Toyota márkaszervízet.A morgást az olaj nem okozhatja.Az 5w 40 es is jó olaj, bár ők az 5w30-ast adják,A morgást inkább az utángyártott levegőszürő okozhatja, aminek a pereme vékonyabb így nem fekszik fel rendesen, és levegőt szív mellette, és haladás közben az rezonnál, morog. Egyébként alapjáraton a motor csendesen jár.
Jó tudni. Na látod megtaláltad az okot.

TCr

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 851
Re:D-4D
« Válasz #4033 Dátum: 2017.04.25 11:56:30 »
...az utángyártott levegőszürő okozhatja, aminek a pereme vékonyabb így nem fekszik fel rendesen, és levegőt szív mellette...

Mielőbb cseréltesd az autódba valóhoz!

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D
« Válasz #4034 Dátum: 2017.04.25 12:42:29 »
Mielőbb cseréltesd az autódba valóhoz!
Ja nagyon sokáig nem volt más, csak gyári 8 eft-ért :yes: