Szerző Téma: D-4D  (Megtekintve 1010355 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

lesliev

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 47
Re:D-4D
« Válasz #4005 Dátum: 2017.04.01 17:02:52 »
Sziasztok !

Auris, 2,0 D-4D, 2007, 187000 km.
Indítási nehézségek miatt (csak gázadással indult) EGR tisztítás volt, füstölés megszűnt, rendesen indult.
Néhány nap múlva újra csak gázzal indul, pár másodpercig tartani kell a gázt, amíg stabilizálódik az alapjárat, aztán megy. Gáz nélkül "elkapja", majd néhány fordulat után leáll. Beindulás után az autó rendesen megy, erőből húz, nem füstöl (csak normálisan), nem eszi az olajat. Izzítás, gyertyák ellenőrizve, jók. Néhány napja a szokásos "gázos" indítás után nem aludt el a motorellenőrzés lámpa. Az autó továbbra is jól megy. Mi lehet a baj?
Köszönettel:
Lesliev

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:D-4D
« Válasz #4006 Dátum: 2017.04.01 23:20:07 »
Ha EGR tisztítás, és átmozgatás után jó volt egy darabig, és most megint ugyanaz, akkor maga a szelep a hibás. Ki kell szedni, megjáratni külső tápról, ha úgy jól működik, akkor lehet az oda vezető vezeték, csatlakozó, stb a kontaktos.

lesliev

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 47
Re:D-4D
« Válasz #4007 Dátum: 2017.04.02 14:52:38 »
Köszi a gyors választ !
Megpróbáljuk megjáratni az EGR-t, külső tápról. Hátha ... Aztán még ki kellene olvasni a hibakódot, hátha az is mond valamit. Jó lenne már megszabadulni a reggeli nehézkes indítástól ... :hmmmm:

lesliev

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 47
Re:D-4D
« Válasz #4008 Dátum: 2017.04.12 15:01:49 »
Sziasztok !

Sajna a gond nagyobb volt, mint vártam ... Az indítási nehézségek egyre komolyabbá váltak, motorellenőrzés lámpa folyamatosan világított.
Szerviz, hibatároló kiolvasás, 4-es henger injector gyakorlatilag halott. Csere Denso gyári felújítottal, az összes injector diagnosztikája, a többi jó. Összeszerelés, új tűzkarikák, tömítés, üzemanyag szűrő, szép nagy számla. Most tökéletes. A szerviz szerint a kilóméter óra állás valós.
Az autó eladó, nem tudom mikor jön a következő nagy javítás, de azt már nem én szeretném kifizetni.    :no:

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:D-4D
« Válasz #4009 Dátum: 2017.04.12 15:33:06 »
Mennyi km van benne? Nem vásárlás miatt kérdem, csak hogy mikor adta meg magát a porlasztó.
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:D-4D
« Válasz #4010 Dátum: 2017.04.12 16:26:36 »
Auris, 2,0 D-4D, 2007, 187000 km.

Mióta indult nehezen? Ez gondolom nem használt a lendkeréknek, ami 2005 után legalább erősebb.
Mi az a diesel amiben még megbízol ezek után?
Kimúlt egyetlen fúvóka, az is szép lassan, ez még nem horrorsztori vagy igen :) ?
Nem is tudtam, hogy Denso... :(

lesliev

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 47
Re:D-4D
« Válasz #4011 Dátum: 2017.04.15 11:42:42 »
Az autóban 187000 Km van. és a szerviz szerint (az egyéb kopásokból ítélve) ez reális. a nehézkes indulás tavaly ősz végétől kezdődött, csak betudtam a hidegnek, és némi gázadással nem is okozott problémát. Mostanra viszont nem javult a helyzet, hanem romlott, és a végén már alig akart beindulni, de mivel a járó motor nem köhögött, és egész jó erővel húzott, nem gondoltam, hogy egy henger néha kihagy...
A lendkerék egyenlőre csendben van, remélhetőleg nem nyúzta meg nagyon a motor, és ki fogja bírni a szokásos ideig (250-300 ezer km).
A gyári injector nem tudom milyen gyártótól származik, mert Toyota feliratos a csomagolása, de a Nippon Denso szerintem gyári beszállító, vagy legalábbis a gyárival megegyező minőségű utángyártott alkatrészeket csinál.
Nem a diesel működési elvvel van a gond, az szerintem megbízható, és bizonyos szempontból még egyszerűbb és környezetkímélőbb is, mint a benzines (nincs gyújtás - eggyel kevesebb hibalehetőség, a gázolaj kisebb költséggel gyártható, mint a benzin, nagyobb az energiasűrűsége, emiatt jobb a motor hatásfoka, stb). A baj, hogy a mai diesel motorok túl vannak bonyolítva, túl precíziós és drága alkatrészekkel vannak tele, emiatt a használatuk személyautókban csak korlátozottan gazdaságos. Az otto motorok manapság egyszerűbbek, sőt a szervizben egy szerelő azt mondta, hogy meglepő módon a hibridek (benzin-elektromos) szervizelés szempontból még egyszerűbbek, és az elektromos autóké a jövő.

Borso

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re:D-4D
« Válasz #4012 Dátum: 2017.04.20 11:09:28 »
Sziasztok!

Elöljáróban, kérem ne az a tanács legyen hogy vigyem máshova. Köszi!

Érdeklődni szeretnék, hogy tudja e é valaki a Diesel 2AD-FTV 2.2 D4-D motoronak mennyi az üzemi hőmérséklete (víz).
 
2 napja lett kész az autó, Minden ki van cserélve. (hengerfejes volt) Cserélve: tömítések, szűrők, olaj, fagyálló, termosztát, vízpumpa, vezérlés (lánc-szett), komplett kuplung. Szóval minden. Amióta használom (80km) rendszeresen elindul a hűtő ventilátor. Nem rémlik, hogy az elmúlt x évben amióta meg van, hallottam volna, a nyarat kivéve 40 fokban dugóban.
Most 4 - 7 fok van. A szerelő azt mondta, hogy most működik helyesen és eddig volt rossz. Nem tudom elhinni. Holnap megyek vissza, és jó lenne pár tuti infó hogy mit nézzenek meg. Azt is el tudom képzelni, hogy valamelyik új alkatrész rossz, pl termosztát. De első körben biztos szeretnék lenni abban hogy a ventilátornak nem kellene 7 fokban 3 percenként bekapcsolnia úgy hogy olyan mint ha fel akarna szállni egy helikopter.  Nagyon várnék hozzáértő véleményeket.


Köszönöm előre is. 

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:D-4D
« Válasz #4013 Dátum: 2017.04.20 11:56:09 »
Az autóban 187000 Km van.

Akkor tök jól bírta, Nekem, meg másik ismerősnek az 1.4 D4d ben 130 ezer km környékén kellett a porlasztókat felújítani, meg a common rail cső végén van egy finom mikroszűrő, ami tele volt fémszilánkokkal . Szóval 187 ezer valós kmnél ez nem egyedi eset. Sajnos a magyar gázolaj szar, száraz, megeszi az üzemanyagrendszer elemeit.
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

protko

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 229
Re:D-4D
« Válasz #4014 Dátum: 2017.04.20 12:09:35 »
Akkor tök jól bírta, Nekem, meg másik ismerősnek az 1.4 D4d ben 130 ezer km környékén kellett a porlasztókat felújítani, meg a common rail cső végén van egy finom mikroszűrő, ami tele volt fémszilánkokkal . Szóval 187 ezer valós kmnél ez nem egyedi eset. Sajnos a magyar gázolaj szar, száraz, megeszi az üzemanyagrendszer elemeit.
"Sajnos a magyar gázolaj szar, száraz, megeszi az üzemanyagrendszer elemeit." => 2dl kénmentes (TC-W3) 2T olajat minden tankoláshoz!

Tapatalkkal küldve az én SM-G935F eszközömről


'01 2.0 D-4D Liftback -> sold


'06 D5 S80

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:D-4D
« Válasz #4015 Dátum: 2017.04.20 17:08:45 »
"Sajnos a magyar gázolaj szar, száraz, megeszi az üzemanyagrendszer elemeit." => 2dl kénmentes (TC-W3) 2T olajat minden tankoláshoz!

Tapatalkkal küldve az én SM-G935F eszközömről

Engem már nem érint , Hachinak csak a 100 as benya jó, Hilux meg mindennel elmegy ami gázolaj :D

De amúgy elég gáz, hogy az embernek külön kell keverni az üzemanyagot ha jót akar.
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:D-4D
« Válasz #4016 Dátum: 2017.04.21 10:08:47 »
"Sajnos a magyar gázolaj szar, száraz, megeszi az üzemanyagrendszer elemeit." => 2dl kénmentes (TC-W3) 2T olajat minden tankoláshoz!
Erről a technikáról 10 éve hallottam utoljára. Még mindig él?
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D
« Válasz #4017 Dátum: 2017.04.21 13:43:32 »
Akkor tök jól bírta, Nekem, meg másik ismerősnek az 1.4 D4d ben 130 ezer km környékén kellett a porlasztókat felújítani, meg a common rail cső végén van egy finom mikroszűrő, ami tele volt fémszilánkokkal . Szóval 187 ezer valós kmnél ez nem egyedi eset. Sajnos a magyar gázolaj szar, száraz, megeszi az üzemanyagrendszer elemeit.
És ez a gázolajtól lenne? :hmmmm: Mi a magyarázat?

protko

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 229
Re:D-4D
« Válasz #4018 Dátum: 2017.04.21 15:47:27 »
Erről a technikáról 10 éve hallottam utoljára. Még mindig él?
10 (?20?) év alatt jobb lett a gázolaj?
Kén mentes => rosszabb kenés
7, 8, 10 százalék növényi bio "gázolaj" tartalom => szintén rosszabb kenés, és még savas is.


Tapatalkkal küldve az én SM-G935F eszközömről


'01 2.0 D-4D Liftback -> sold


'06 D5 S80

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:D-4D
« Válasz #4019 Dátum: 2017.04.21 15:50:52 »
10 (?20?) év alatt jobb lett a gázolaj?
Kén mentes => rosszabb kenés
7, 8, 10 százalék növényi bio "gázolaj" tartalom => szintén rosszabb kenés, és még savas is.


Tapatalkkal küldve az én SM-G935F eszközömről
Arra emlékszem hogy anno az egymás után tönkremenő BMW-knél dobták fel ezt a száraz üzemanyag problémát. De az sem most volt, gondolná az ember hogy az olajvállalatok azért valamennyire követik a korszerű technológiákat.
Más végletről a prémium üzemanyag használatát is javasolják.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer