Szerző Téma: D-4D  (Megtekintve 1015152 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

TomMa

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 270
Re:D-4D
« Válasz #3885 Dátum: 2016.03.18 12:37:01 »
Aha és akkor miért csak reggel első indításánál? De mint kiderült évente 10.000 km-t mentek az autóval és most kérdés hogy 4 éve 24.000 km-rel korábban cseréltek olajat vagy most is pár hónapja 2.000 km-rel korábban mert a szervizlapon rajta van a panasz hogy néha füstöl és ezért dízel rendszer tisztítás van felvésve meg injektorbevizsgálás és utána semmi jel olajcserére mert mondjuk ha adalékkal tisztították a rendszert akkor illene. Ekkor mikor kipróbáltam megvettem füst nem volt, nem az volt az első indítása aznap valószínű mert füst nem jött belőle, de lassan ment fel a vízhőfok tehát nem mondjuk előtte fél vagy 1 órával használták. Hazafele se a 200 km-en nem füstölt mert jött utánam akivel mentem direkt azért mert kíváncsi voltam és most hogy hazahoztam lecseréltettem az olajat a biztonság kedvéért azóta párszor jött füst reggelente illetve azt is láttam mikor mondjuk pár percig járatom alapjáraton mikor vártam valakire és utána megindulok akkor ismét kidob egy kis pamacsot ami zavaró és kezdem kicsit megbánni a vételt... 1 hete mióta megvan egyedül erre van panasz, a fogyasztás rendben van meg a menetteljesítmény is. Prémium gázolajat kapott illetve 1.500 km-t már mentem vele autópályán főúton tempósan, ami korábban nem volt elmondható a tulajnál szerintem.. de olvastam hogy ez a füst lehet porlasztócsúcs hiba is azért írtam úgyhogy most kicsit félek ettől, hogy belefutottam úgy rendesen. 

Mikor megvettem nem a kevés km hanem a leinformálható és márkaszervizes múlt miatt vágtam bele, bár itt volt az a 4 éves 24.000 km-es kihagyás mikor nem lehetett tudni róla semmit... de motor kulturált szép járású volt és tényleg a menetdinamikája is meggyőző volt és hihető volt hogy egyben van az autó.
« Utoljára szerkesztve: 2016.03.18 12:44:28 írta TomMa »

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:D-4D
« Válasz #3886 Dátum: 2016.03.18 19:37:02 »
Hasonló jelenség nekem is volt mikor vettem 3 éve. Vétel előtt mindent átvizsgáltattam, a porlasztók, stb minden rendben volt. Tudtommal az előző gazda inkább városban használta, nekem pedig merőben más, tempósabb a használatom, többet fut országúton. Miután vétel után mentem 2-3 ezer km et, kitisztítottam egr-t stb, egyszerűen azóta nem jött elő ez a jelenség és hiba sem fordult még elő az autóval. Nem tudom mi lehetett, én turbóra is gyanakodtam, de azzal sem volt és van problem.

Betyarka

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 78
Re:D-4D
« Válasz #3887 Dátum: 2016.03.19 09:22:53 »
Na ráleltem eme topik részre. Úgy néz ki 1.4 d4d auris touring lesz.
Kérném rövid tapasztalatokat, tippeket ezzel a motorral kapcsolatba. A jelenlegi vvti cori m nincs féltve nyugodt szívvel taposom.
De a diselel van egy kis félelemem.
Javaslatokat kérem. Járatás stb stb, az biztos, hogy nem várok 15e olajcserére hanem 10e ként vinni fogom.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D
« Válasz #3888 Dátum: 2016.03.19 10:38:17 »
Hasonló jelenség nekem is volt mikor vettem 3 éve. Vétel előtt mindent átvizsgáltattam, a porlasztók, stb minden rendben volt. Tudtommal az előző gazda inkább városban használta, nekem pedig merőben más, tempósabb a használatom, többet fut országúton. Miután vétel után mentem 2-3 ezer km et, kitisztítottam egr-t stb, egyszerűen azóta nem jött elő ez a jelenség és hiba sem fordult még elő az autóval. Nem tudom mi lehetett, én turbóra is gyanakodtam, de azzal sem volt és van problem.
De gondolom neked akkor fekete, kormos füstöt pöfögött, nem? Neki meg kéket :lol:

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:D-4D
« Válasz #3889 Dátum: 2016.03.19 11:04:41 »
Hidegben indítás után nekem is olyan gőz szerű kékes füst jött belőle, ami csak hideg indítás után jelentkezett.

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:D-4D
« Válasz #3890 Dátum: 2016.03.19 11:07:39 »
Na ráleltem eme topik részre. Úgy néz ki 1.4 d4d auris touring lesz.
Kérném rövid tapasztalatokat, tippeket ezzel a motorral kapcsolatba. A jelenlegi vvti cori m nincs féltve nyugodt szívvel taposom.
De a diselel van egy kis félelemem.
Javaslatokat kérem. Járatás stb stb, az biztos, hogy nem várok 15e olajcserére hanem 10e ként vinni fogom.
Lehet azért ezt is taposni, de egy fontos dolog van, amit be kell tartani. Akkor taposd ha már üzem meleg, ez itt fontosabb, mint a benzines autóknál. Egyébként én is vinném 10e után olajcserére, az enyémmel is ennek a híve vagyok. Ja és meg fogsz lepődni mennyivel kevesebbet fog enni ha ezt taposod, mintha a benzinessel tennéd. Garantáltan mosoly lesz az arcodon. ;)

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D
« Válasz #3891 Dátum: 2016.03.19 11:27:44 »
Lehet azért ezt is taposni, de egy fontos dolog van, amit be kell tartani. Akkor taposd ha már üzem meleg, ez itt fontosabb, mint a benzines autóknál. Egyébként én is vinném 10e után olajcserére, az enyémmel is ennek a híve vagyok. Ja és meg fogsz lepődni mennyivel kevesebbet fog enni ha ezt taposod, mintha a benzinessel tennéd. Garantáltan mosoly lesz az arcodon. ;)
Én amíg a hőmérő ki nem mozdul nem pörgetem 2ezer felett. A másik ha pályázol és megállsz legalább 90mp-ig nem szabad leállítani, sőt a kisorolásnál is én már csak gurulok. (Tudom néha nehéz kivárni, ha már nagyon kell... ;)
Igyekszem 1-2 km-re nem használni az autót!

ilias

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 316
Re:D-4D
« Válasz #3892 Dátum: 2016.03.19 12:05:08 »
Lehet azért ezt is taposni, de egy fontos dolog van, amit be kell tartani. Akkor taposd ha már üzem meleg, ez itt fontosabb, mint a benzines autóknál. Egyébként én is vinném 10e után olajcserére, az enyémmel is ennek a híve vagyok. Ja és meg fogsz lepődni mennyivel kevesebbet fog enni ha ezt taposod, mintha a benzinessel tennéd. Garantáltan mosoly lesz az arcodon. ;)
A vízhőfokmérö beállása után még jóideig nem üzemmeleg a motor, mivel a motorolaj lassabban melegszik.
Az tény, hogy kevesebbet eszik és még jobban is megy (legalábbis rugalmasság terén).

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D
« Válasz #3893 Dátum: 2016.03.19 12:28:16 »
A vízhőfokmérö beállása után még jóideig nem üzemmeleg a motor, mivel a motorolaj lassabban melegszik.
Az tény, hogy kevesebbet eszik és még jobban is megy (legalábbis rugalmasság terén).
Szerintem nem! Elöször az olaj melegszik, a víz csak utánna kezd :yes:

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:D-4D
« Válasz #3894 Dátum: 2016.03.19 12:48:22 »
Én is úgy tudom az olaj lassabban éri el az üzemi hőmérsékletet. Szerintem ha már a víz elérte, utána már olyan nagy baj nem lehet a taposás miatt, mert azért akkorra már az olaj is jelentősen melegedik.

ilias

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 316
Re:D-4D
« Válasz #3895 Dátum: 2016.03.19 13:44:54 »
Szerintem nem! Elöször az olaj melegszik, a víz csak utánna kezd :yes:
Van jópár cikk erről.
www.vezess.hu/magazin/2008/04/03/konnyu-kinyirni-egy-dizelmotort/
De valóban, ha a hőmérő mutatója már középen van, akkor már nem kell annyira óvatoskodni, mint indulás után, de azért még ne padlózzuk le.

Én nagyon szeretnék újra dieselt, de sajnos nem úgy közlekedünk. :(

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:D-4D
« Válasz #3896 Dátum: 2016.03.19 14:08:32 »
Szerintem nem! Elöször az olaj melegszik, a víz csak utánna kezd :yes:
Szerintem gondold át ezt még egyszer [emoji3] [emoji6]

Betyarka

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 78
Re:D-4D
« Válasz #3897 Dátum: 2016.03.19 20:29:01 »
Gondoltam, hogy hidegbe nuku de még a benzinest se tapostam sose hidegen.
Ezt valahogy az asszonynak kellene elmagyaráznom de nőknek nehéz beadni a tutit.  :hmmmm:
Igaz a nagyon alacsony fordulat se jó mert akkor nem kenődik rendesen a rendszer és nyomatékból autózni hidegen se javallott.
Prémium gázolaj szereti vagy jó neki sima? Valahogy a prémiumságot parasztvakításnak érzem.
Benzinnél aláírom a jobb oktánszámot de gázolajnál csak jórészt a tisztaság számít, sok variáció nincsen.

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:D-4D
« Válasz #3898 Dátum: 2016.03.20 20:57:15 »
Összegeznék, ha megengeditek:

1,-Hidegen nem tapossuk, 1500-2200 között érdemes tartani a fordulatot, kis gázállással, szellősen gyorsítani. Így "gyorsan" bemelegszik, és a motornak ezzel ártunk a legkevésbé... Télen fűtést csak félmeleg motornál érdemes kapcsolni, ha előbb kapcsolsz fűtést sose melegszik be kb...

2, -Dízelnél (mivel lassan melegszik a vízkör), illetve a turbón is keresztül folyik az olaj, nagyjából együtt melegszik az olaj a vízzel. Persze pár 10°C különbség lehet, és van is, de 80°C-os víz mellett szinte biztos, hogy nincs 50-60°C alatt a motorolaj hőmérséklet. Modern olajjal, egészséges motornál ez pedig már bőven elégséges.  :yes:

3, - Prémium dízelnek van létjogosultsága, nekem a Shelles jött be a legjobban, szebb hangja van terhelésen, és nyomatékosabb vele. Gázolajnál az adalékolás ugyanúgy jelen van mint benzinnél...  :yes:

Betyarka

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 78
Re:D-4D
« Válasz #3899 Dátum: 2016.03.26 06:29:35 »
Valaki használ tunning boxot?
Most a totalcaron teszteltek egyet és minőségi darabnak mondják.  http://bk-tuningbox.eu/hu
Az oldalon ennél a motornál nyomaték +60nm és + 27 lóer.

http://totalcar.hu/magazin/technika/2016/03/25/tuningbox_-_tobb_teljesitmeny_vagy_kamu_az_egesz/

Szellős gyorsítás mit takar?  :hmmmm: