Hjjjjaj!
Van egy wagon 1.4 D4D-m! Nemrég volt egy "kis" elektromos problémája. A teljes utastér elektromossága elszállt, + a kormányszervó, meg az ABS-se működött, szinte csak a motor járt. Na így vittem el riasztós, márkaszerviz, újból riasztós, majd magam megtaláltam, hogy 1 relé halt ki. A lényeg, hogy kb 200km-t tettem meg vele az 5 hét alatt, amit mérni nem mérhettem, mert a sebesség mérő, és a km számláló sem működött. A végefelé már halottam, hogy a motor egy kicsit zörög, meg nem is olyan erős! Halmozódott az örömöm.
A fene sem tudja, hogy az ECU milyen jeleket kapott, illetve nem kapott, de reméltem, hogy a hétvégi Budapest-Zalaegerszeg sztrádán oda-vissza kitisztul a kocsi, és minden rendbe jön. Háát persze nem így történt.
A jelenség a következő: Alapjáraton minden szép és csendes. Gázadásokra egy kicsit már hallani a csilingelést. 1800nál már határozottan hallani a csilingelést, kb 2500nál a leghangosabb, és fölötte meg lassan elnyomja a motorzaj. Teljesítményre hááát egy olyan 70-75 lovasnak mondanám az autót! Minnél hangosabban csilingel annál gyengébb! És most jöjjön a szépség! Ma hazafele végig csörgött szegény kocsi, max 120al mertem jönni a sztrádán, hazaértünk, és az egyik pesti piros lámpánál állva megszűnt a zaj! Ezt már 1x eljátszotta velem, de másnap hidegen újból csinálta. Hideg motornál halkabban csilingel, melegen hangosabb! A hétvégén kipucoltam (volna) az EGR-t csak mikor szétszedtem, és mechanikusan kitakarítottam derült ki, hogy a féktisztítómnak csak a flakonja van meg, 1 csepp ami volt még benne. Elég tiszta volt, alig volt lerakódás, de maga a szelep fél centi nyitás után ritkán 1x-1x egy kicsit szorultgatott, utána újból szépen járt. Olyan a hang mikor egy zsiguli kivan, és csilingelnek a szelepek. Csúnya hang! Olaj nem fogy, és 10000km-e volt márkaszervízben cserélve. Cseréljek olajat most magam? Vagy pucoljam ki rendesen az EGR-t? Vagy esetleg valakinek egyéb ötlete?