Szerző Téma: D-4D  (Megtekintve 1010236 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

antocian

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 74
D-4D
« Válasz #180 Dátum: 2005.07.28 12:55:46 »
Idézetet írta: "ksanyi"
Idézetet írta: "Szeke"
Idézem magam (akkor is pont Hitmannel vitáztunk erről):

Idézetet írta: "Szeke"
Akkor számoljunk havi törlesztőrészletekkel. Ha a 460.000-et elosztod 60-al, havi 7700 forint pluszt kapunk. Erre még jön rá egy kis kamat, így kb. 8ezer forinttal drágább havonta a D4D. Havi 1200km-es futásteljesítményt és benzinesnél 7, dízelnél 5 literes fogyasztást feltételezve a mai benzinárakkal számolva pont havi 8.000 forint megtakarítást eredményez. Tehát a D4D úgymond 'ingyen' van. És akkor még nem beszéltünk a jobb rugalmasságról, jobb értéktartásról, könyebb eladhatóságról, magasabb futásteljesítmény esetén jóval több megtakarításról  :wink:
Még egyszer megkérdezem: melyik is a drágább?  :wink:


Éppen ezért azt mondom, csak az vegyen benzinest, aki nem tud kifizetni néhány tízezer forinttal több önrészt illetve ragaszkodik a benzineshez, mert "Az autó benzinnel megy, a traktor gázolajjal" :D Ezen kívül minden racionális gondolkodású ember a dízel mellett voksolna...


Én azt hiszem itt valami nagyságrendbeli eltérés van. Ha 2 literes fogyasztáskülönbséget feltételezünk és 10 Ft árkülönbséget, akkor ha évi 20000 Km-t fut az autó ez csak évi 4000 Ft különbség. Nem? Tehát üzemanyag ár miatt nem éri meg a dizel! A dizel egy szerelem. Csak ajánlani tudom. Bár hozzáteszem hogy csak nagy motorral az igazi. Azt hiszem hogy a 2 literes jobb  választás lett volna. Ezt 4 dizel kipróbálása után kimerem jelenteni.


rosszul számolsz.. 2L/100km=500 Ft, 20000km-re 200x-a, vagyis 100000 Ft, plusz árkülömbségből ha 10Ft-ot veszel, akkor 50Ft/100km, 200x-a 10000Ft. Vagyis nem 4000, hanem 110000 Ft évi 20000 km-nél...
Biztonság mindenek felett...
Corolla D-4D MMT / Auris Hybrid

antocian

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 74
D-4D
« Válasz #181 Dátum: 2005.07.28 12:56:58 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "HITMAN"
Spórolni valóban lehet a fogyasztásbéli különbségen (csak ott...) - addig, amíg a gázolaj nem lesz drágább a benzinnél. Márpedig, a jelenlegi tendencia alapján.... kétes előny... Majd kiderül  :roll:
Szervizdíjak: A dízel talán egy kicsit tényleg több, de hosszútávon szvsz nem jelentős. Ide több olaj kell, de nem kell gyertyát cserélni, ritkább az üz.ag.szűrő cseréje, viszont többe kerül, stb...

Én egyébként nem akarom hondás barátunkat a dízelről lebeszélni, szerintem jobb vétel, mint az 1.4 benzin, az 1.6 benzinnél meg mindenképpen, szerintem.
Én elfogadom a számításaidat, csak a peremfeltételeken vitatkozom veled  :)

Szerintem nem lesz a gázolaj TARTÓSAN sosem drágább a benzinnél. Eleve az előállítása olcsóbb, mint a benziné, most a hirtelen növekedett kereslet vitte fel kicsit az árakat. De többe szvsz nem fog kerülni.
A szervízdíjat főképp az olaj dobja meg. Azért 2,2 liter olaj difi az nem kevés - legalább 5.000 forint olajcserénként. Emellett vezérműszíjat is kell cserélni, ugyan soká, viszont nagy költség.

Mindezek ellenére is megéri a dízel, én azt mondom.


1,4 D-4D láncos.... nem kell cserélni. 1,4 B szíjas.. x km-nél csere...
Biztonság mindenek felett...
Corolla D-4D MMT / Auris Hybrid

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
D-4D
« Válasz #182 Dátum: 2005.07.28 12:58:07 »
Idézetet írta: "ksanyi"
Én azt hiszem itt valami nagyságrendbeli eltérés van. Ha 2 literes fogyasztáskülönbséget feltételezünk és 10 Ft árkülönbséget, akkor ha évi 20000 Km-t fut az autó ez csak évi 4000 Ft különbség. Nem? Tehát üzemanyag ár miatt nem éri meg a dizel! A dizel egy szerelem. Csak ajánlani tudom. Bár hozzáteszem hogy csak nagy motorral az igazi. Azt hiszem hogy a 2 literes jobb  választás lett volna. Ezt 4 dizel kipróbálása után kimerem jelenteni.

Azt hiszem, elszámoltál valamit.
Évi 20.000 km = 200*100. Ha a benzines 7-et eszik, akkor 1400 litert eszik meg. A dízel ha 5-öt, akkor 1000-et. Ez 400 liter minusz, azaz havi 33,3 literrel kevesebbet kell tankolnod. Ez, még ha egy árban van a benzin a gázolajjal, akkor is havi cirka 8-9000 forint megtakarítást jelent. És ugye még nincs egy árban (szerintem sosem lesz).

A 2.0 dízel tényleg jobb választás, csak ott már bejátszik az a tény, hogy jóval drágább a biztosítása, 1-2 decivel magasabb a fogyasztása, kicsit drágább a szervíze, illetve újonnan vagy 700.000 forinttal drágább, mint az 1.4 dízel... Ezért nem sikeres a 2.0  :wink:
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
D-4D
« Válasz #183 Dátum: 2005.07.28 13:00:35 »
Idézetet írta: "antocian"
1,4 D-4D láncos.... nem kell cserélni. 1,4 B szíjas.. x km-nél csere...

Pont fordítva :)
A Corolla 1.4 dízele szíjas, a Yaris 1.4 dízele pedig láncos. Az összes VVT-i motor láncos. Az összes többi dízel pedig szíjas. :)
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

antocian

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 74
D-4D
« Válasz #184 Dátum: 2005.07.28 13:04:15 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "antocian"
1,4 D-4D láncos.... nem kell cserélni. 1,4 B szíjas.. x km-nél csere...

Pont fordítva :)
A Corolla 1.4 dízele szíjas, a Yaris 1.4 dízele pedig láncos. Az összes VVT-i motor láncos. Az összes többi dízel pedig szíjas. :)


http://www.toyota.hu/media/huhu/pdf/prices/Corolla_Hatchback.pdf

ez szerint csak a régi 2,0 szíjas, az új 1,4 D-4D (a corolláé) már szintén láncos, és nyolc szelepes....
Biztonság mindenek felett...
Corolla D-4D MMT / Auris Hybrid

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
D-4D
« Válasz #185 Dátum: 2005.07.28 13:05:58 »
Idézetet írta: "antocian"

ez szerint csak a régi 2,0 szíjas, az új 1,4 D-4D (a corolláé) már szintén láncos, és nyolc szelepes....

Épp most akartam írni, hogy igen, tévedtem  :oops:
Nem a Toyota honlapján, hanem az alkatrészkereső programban néztem utána :)
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Norbea

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
D-4D
« Válasz #186 Dátum: 2005.07.28 13:06:13 »
Én is ebből  a megfontolásból cserélem a benzines Avensist dízel Corollára. Az Avensis elött mindegyik Ny-i autóm dízel volt nem volt nehéz számolni.
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "ksanyi"
Én azt hiszem itt valami
nagyságrendbeli eltérés van. Ha 2 literes fogyasztáskülönbséget feltételezünk és 10 Ft árkülönbséget, akkor ha évi 20000 Km-t fut az autó ez csak évi 4000 Ft különbség. Nem? Tehát üzemanyag ár miatt nem éri meg a dizel! A dizel egy szerelem. Csak ajánlani tudom. Bár hozzáteszem hogy csak nagy motorral az igazi. Azt hiszem hogy a 2 literes jobb  választás lett volna. Ezt 4 dizel kipróbálása után kimerem jelenteni.

Azt hiszem, elszámoltál valamit.
Évi 20.000 km = 200*100. Ha a benzines 7-et eszik, akkor 1400 litert eszik meg. A dízel ha 5-öt, akkor 1000-et. Ez 400 liter minusz, azaz havi 33,3 literrel kevesebbet kell tankolnod. Ez, még ha egy árban van a benzin a gázolajjal, akkor is havi cirka 8-9000 forint megtakarítást jelent. És ugye még nincs egy árban (szerintem sosem lesz).

A 2.0 dízel tényleg jobb választás, csak ott már bejátszik az a tény, hogy jóval drágább a biztosítása, 1-2 decivel magasabb a fogyasztása, kicsit drágább a szervíze, illetve újonnan vagy 700.000 forinttal drágább, mint az 1.4 dízel... Ezért nem sikeres a 2.0  :wink:
quot;Nichts ist un möglich!"

Wicked Beelzebub

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
D-4D
« Válasz #187 Dátum: 2005.07.28 13:19:38 »
Sziasztok!

Mindenkinek nagyon szépen köszönöm a válaszát. :thankyou:
Hozzátennék egy pár dolgot:
- Nem volt még dízelem, de szívesen kipróbálnám.
-A mi életvitelünk mellett SOHA nem fog egy benzines 7 körül fogyasztani. Nagyon rövid távok, mindíg hideg motorral. Volt 2 évig egy Focusom :banging:  1.6-os és kíméletesen vezetve városban ette a 9-10-et.
-minimum 3 literes fogyikülönbséggel számoltam, én ezt tartom reálisnak.

Bár hondás vagyok az utóbbi időben már a nappapás stílus volt a jellemző ( 37 év, autómata, nagy fogyi..stb )

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
D-4D
« Válasz #188 Dátum: 2005.07.28 13:42:32 »
Idézetet írta: "Wicked Beelzebub"
-minimum 3 literes fogyikülönbséggel számoltam, én ezt tartom reálisnak.

Hát igen, ilyen körülmények között a 3 liter tényleg reális. Így aztán tényleg nem kérdés, hogy dízelt vagy benzinest vegyél-e :D
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

ksanyi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
D-4D
« Válasz #189 Dátum: 2005.07.28 13:56:34 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "ksanyi"
Én azt hiszem itt valami nagyságrendbeli eltérés van. Ha 2 literes fogyasztáskülönbséget feltételezünk és 10 Ft árkülönbséget, akkor ha évi 20000 Km-t fut az autó ez csak évi 4000 Ft különbség. Nem? Tehát üzemanyag ár miatt nem éri meg a dizel! A dizel egy szerelem. Csak ajánlani tudom. Bár hozzáteszem hogy csak nagy motorral az igazi. Azt hiszem hogy a 2 literes jobb  választás lett volna. Ezt 4 dizel kipróbálása után kimerem jelenteni.

Azt hiszem, elszámoltál valamit.
Évi 20.000 km = 200*100. Ha a benzines 7-et eszik, akkor 1400 litert eszik meg. A dízel ha 5-öt, akkor 1000-et. Ez 400 liter minusz, azaz havi 33,3 literrel kevesebbet kell tankolnod. Ez, még ha egy árban van a benzin a gázolajjal, akkor is havi cirka 8-9000 forint megtakarítást jelent. És ugye még nincs egy árban (szerintem sosem lesz).

A 2.0 dízel tényleg jobb választás, csak ott már bejátszik az a tény, hogy jóval drágább a biztosítása, 1-2 decivel magasabb a fogyasztása, kicsit drágább a szervíze, illetve újonnan vagy 700.000 forinttal drágább, mint az 1.4 dízel... Ezért nem sikeres a 2.0  :wink:


Igazad van a fogyasztás számolással kapcsolatban. Elszámoltam.

antocian

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 74
D-4D
« Válasz #190 Dátum: 2005.07.29 12:02:22 »
Sziasztok,

van-e valakinek ötlete, hogyan célszerű bejáratni az új D-4D-s motorokat? Kb. mennyi idő (km) után várható, hogy a fogyasztás csökkenni fog? Nekem a város óvatosan 5,8-6 l most, és kicsit soknak találom (igaz, klímával).
B.
Biztonság mindenek felett...
Corolla D-4D MMT / Auris Hybrid

Deep Rush

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2009
D-4D
« Válasz #191 Dátum: 2005.07.29 12:09:55 »
Idézetet írta: "antocian"
Sziasztok,

van-e valakinek ötlete, hogyan célszerű bejáratni az új D-4D-s motorokat? Kb. mennyi idő (km) után várható, hogy a fogyasztás csökkenni fog? Nekem a város óvatosan 5,8-6 l most, és kicsit soknak találom (igaz, klímával).
B.


Aszongyák, hogy ezek a motorok már be vannak gyárilag járatva, de sokan azt javasolják, hogy 3000km -ig kerüljük a magas fordulaton való autózást, és ne használjuk sokáig egy fordulaton az autót. A fogyasztás  nekünk 5,5 körül van.
'05 Corolla HB 1.4 D-4D mmt  Sol
154

antocian

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 74
D-4D
« Válasz #192 Dátum: 2005.07.29 14:15:42 »
Idézetet írta: "Deep Rush"
Idézetet írta: "antocian"
Sziasztok,

van-e valakinek ötlete, hogyan célszerű bejáratni az új D-4D-s motorokat? Kb. mennyi idő (km) után várható, hogy a fogyasztás csökkenni fog? Nekem a város óvatosan 5,8-6 l most, és kicsit soknak találom (igaz, klímával).
B.


Aszongyák, hogy ezek a motorok már be vannak gyárilag járatva, de sokan azt javasolják, hogy 3000km -ig kerüljük a magas fordulaton való autózást, és ne használjuk sokáig egy fordulaton az autót. A fogyasztás  nekünk 5,5 körül van.


Szomorú vagyok akkor, az enyém brit, lehet, azért "zabál" annyit.. :(
Néha érdemes megpörgetni, gondolom... hogy ne legyen lusta. asszem, olajat is cseréltetek az első ingyenes szervíznél (kb 2500-3000-nél), hátha jobb lesz utána.
Apropó, a visszahívásokról tud már valaki valamit? Ha most bemegyek, akkor el is intézik nekem, vagy ki kell várni, míg ők behívnak?
Biztonság mindenek felett...
Corolla D-4D MMT / Auris Hybrid

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
D-4D
« Válasz #193 Dátum: 2005.07.29 14:25:04 »
Idézetet írta: "antocian"
Apropó, a visszahívásokról tud már valaki valamit? Ha most bemegyek, akkor el is intézik nekem, vagy ki kell várni, míg ők behívnak?

Érdemes előre egyeztetni, mert gondolom az alkatrészt folyamatosan küldik és egyszerre csak véges mennyiség van raktáron.  8)
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

HITMAN

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 145
D-4D
« Válasz #194 Dátum: 2005.07.29 14:27:41 »
Idézetet írta: "antocian"
Idézetet írta: "Deep Rush"
Idézetet írta: "antocian"
Sziasztok,

van-e valakinek ötlete, hogyan célszerű bejáratni az új D-4D-s motorokat? Kb. mennyi idő (km) után várható, hogy a fogyasztás csökkenni fog? Nekem a város óvatosan 5,8-6 l most, és kicsit soknak találom (igaz, klímával).
B.



Apropó, a visszahívásokról tud már valaki valamit? Ha most bemegyek, akkor el is intézik nekem, vagy ki kell várni, míg ők behívnak?


Városi, klímás fogyasztásnak szvsz egyáltalán nem sok a 6l. Benzinessel ez kb. 7-7,5l lenne... Szvsz városban nem lehet "óvatosan vezetni" - elindulsz, megállsz, elindulsz, araszolsz... - ezen hogyan spórolsz? Igazán keveset állandó, egyenletes fordulatszámnál fogyaszt az autó (persze, az "optimális" sebességnél...). Menjél országúton egyenletesen 100 km/h-val, ötödikben, na akkor majd csökken a fogyasztás  :)