Szerző Téma: D-4D  (Megtekintve 1010412 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
D-4D
« Válasz #165 Dátum: 2005.07.28 09:12:16 »
Idézetet írta: "Wicked Beelzebub"
Szóval, kinéztem egy 1.4-es dízel Corolla szedánt Terra Ice felszereltséggel. Visszaolvasgattam a hozzászólásokat a fogyiról, mondjuk a felével eljárnék mint eddíg az Accorddal.
Megéri nekem dízelt venni? :pal1:
Évi 20 ezer km-t megyek városban. 460 eFt-al drágább a dízel mint a benzines 1.4-es. Elvileg 2.5 év múlva egálban leszek.
Azt persze nem tudom, hogy a szervízdíjakban pl. mennyivel drágább egy dízel.
Vagy itt van az MMT váltó, az megéri, jó? :pal1:

A benzinesbe 3,7 liter olaj megy, a dízelbe 5,9. A benzines városban kb 8 körül enne Neked, a dízel meg 6-ot. Számoljunk 100.000 km használattal. 100.000km alatt elfogyaszt a benzines 8.000 liter benzint, a dízel 6.000 liter gázolajat. Ez mai árfolyamon számolva cirka 500.000 forint diffi és akkor egy árban számoltam a benzint a gázolajjal!! Már itt visszajön az ára. A használtpiacon kb. 200.000 forint felára biztosan lesz a benzineshez képest. Ez már tiszta haszon. Emellett jobban megy, mint az 1.4-es benzines és jobban eladható.
ÉN, ÚJONNAN biztosan nem gondolkodnék, hogy melyiket vegyem...
Olvass vissza pár oldalt. Leírtam egy gyors számítást a magasabb törlesztőrészletekkel és a megspórolt üzemanyag mennyiségével.
Én a helyedben mindenképpen dízelt vennék.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4547
D-4D
« Válasz #166 Dátum: 2005.07.28 09:12:50 »
Idézetet írta: "SZegecs"
Bár nincs a fejemben a Corola árlista, de ha már azon filózól, hogy 460 plusz hova menjen, akkor inkább 1.6-ost vennék a helyedben. Azzal is simán fele lesz a fogyid az Accordodhoz képest szerintem.
És azért kicsit jobban megy mint az 1.4-es :-)

Azért nem lesz a fogyi fele, mint Hondánál. Igaz nekem előző generációs Corollám van, de elvileg ugyanaz a VVTi motor. Városban kimélve eszik az 1.4-es 7 - 7,5 litert.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

SZegecs

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1179
D-4D
« Válasz #167 Dátum: 2005.07.28 09:16:47 »
Idézetet írta: "afekete"
Idézetet írta: "SZegecs"
Bár nincs a fejemben a Corola árlista, de ha már azon filózól, hogy 460 plusz hova menjen, akkor inkább 1.6-ost vennék a helyedben. Azzal is simán fele lesz a fogyid az Accordodhoz képest szerintem.
És azért kicsit jobban megy mint az 1.4-es :-)

Azért nem lesz a fogyi fele, mint Hondánál. Igaz nekem előző generációs Corollám van, de elvileg ugyanaz a VVTi motor. Városban kimélve eszik az 1.4-es 7 - 7,5 litert.


Na jó de Wicked 13-14 litert mondott, én az alapján mondtam a felét.
Amit Te mondasz 7-7.5 liter, az pont a fele  :D  :D
zegecs
'04 Toyota Yaris TS

HITMAN

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 145
D-4D
« Válasz #168 Dátum: 2005.07.28 09:18:19 »
Idézetet írta: "Wicked Beelzebub"
Sziasztok kedves Toyota fanok! :wave:

Dilemmám van.

Megéri nekem dízelt venni? :pal1:
Évi 20 ezer km-t megyek városban. 460 eFt-al drágább a dízel mint a benzines 1.4-es. Elvileg 2.5 év múlva egálban leszek.
Azt persze nem tudom, hogy a szervízdíjakban pl. mennyivel drágább egy dízel.
Vagy itt van az MMT váltó, az megéri, jó? :pal1:

A válaszokat előre is köszi  :lol:


Hali,

a benzin/dízel üzemanyag árkülönbségén sosem fogsz spórolni, figyelembe véve, merre halad a világ - már majdnem ugyanannyiba kerül a két üz.ag. Évi 20e km-nél pláne sosem jön be....
Szervizdíjak - ugyanarra a cm3-re vetítve - kb. egyformák. Egyiknél ez drágább, de az olcsóbb, stb....
MM-t- nem tom, nem olyan van.

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4547
D-4D
« Válasz #169 Dátum: 2005.07.28 09:21:16 »
Idézetet írta: "SZegecs"
Na jó de Wicked 13-14 litert mondott, én az alapján mondtam a felét.
Amit Te mondasz 7-7.5 liter, az pont a fele  :D  :D

1.4-esnél kimélve.  De 1.6 és aki Honda mániákus, az valószinüleg nem olyan gyugisan vezet...  :wink:
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
D-4D
« Válasz #170 Dátum: 2005.07.28 09:29:01 »
Idézetet írta: "HITMAN"
a benzin/dízel üzemanyag árkülönbségén sosem fogsz spórolni, figyelembe véve, merre halad a világ - már majdnem ugyanannyiba kerül a két üz.ag. Évi 20e km-nél pláne sosem jön be....

Most miért mondasz ilyet? Te se olvastad a számításomat pár hozzászólással vagy oldallal lentebb?  :roll:
Idézetet írta: "HITMAN"
Szervizdíjak - ugyanarra a cm3-re vetítve - kb. egyformák. Egyiknél ez drágább, de az olcsóbb, stb....

A szervízdíjak a dízelnél magasabbak, kb. 7-10.000 forinttal. De még így is megéri...

Az egyetlen autó, aminél nem éri meg a dízel csak óriási futásteljesítmény esetén, az a Yaris (500.000 a dízel felára és csak Terra csomaggal vagy annál drágábbal kapható).
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

SZegecs

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1179
D-4D
« Válasz #171 Dátum: 2005.07.28 09:29:05 »
Idézetet írta: "afekete"
Idézetet írta: "SZegecs"
Na jó de Wicked 13-14 litert mondott, én az alapján mondtam a felét.
Amit Te mondasz 7-7.5 liter, az pont a fele  :D  :D

1.4-esnél kimélve.  De 1.6 és aki Honda mániákus, az valószinüleg nem olyan gyugisan vezet...  :wink:


Jólvannamostmárna  :lol:
1.4-est szeretne és kímélve vezetné  :lol:  :lol:
zegecs
'04 Toyota Yaris TS

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4547
D-4D
« Válasz #172 Dátum: 2005.07.28 09:34:03 »
Idézetet írta: "SZegecs"
Jólvannamostmárna  :lol:
1.4-est szeretne és kímélve vezetné  :lol:  :lol:

Akkor bevallom, hogy az utolsó tankolásnál nekem 5,94 lett az átalgfogyi. (FC szerint 6.1.)
 :D
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
D-4D
« Válasz #173 Dátum: 2005.07.28 09:35:18 »
Idézem magam (akkor is pont Hitmannel vitáztunk erről):

Idézetet írta: "Szeke"
Akkor számoljunk havi törlesztőrészletekkel. Ha a 460.000-et elosztod 60-al, havi 7700 forint pluszt kapunk. Erre még jön rá egy kis kamat, így kb. 8ezer forinttal drágább havonta a D4D. Havi 1200km-es futásteljesítményt és benzinesnél 7, dízelnél 5 literes fogyasztást feltételezve a mai benzinárakkal számolva pont havi 8.000 forint megtakarítást eredményez. Tehát a D4D úgymond 'ingyen' van. És akkor még nem beszéltünk a jobb rugalmasságról, jobb értéktartásról, könyebb eladhatóságról, magasabb futásteljesítmény esetén jóval több megtakarításról  :wink:
Még egyszer megkérdezem: melyik is a drágább?  :wink:


Éppen ezért azt mondom, csak az vegyen benzinest, aki nem tud kifizetni néhány tízezer forinttal több önrészt illetve ragaszkodik a benzineshez, mert "Az autó benzinnel megy, a traktor gázolajjal" :D Ezen kívül minden racionális gondolkodású ember a dízel mellett voksolna...
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Deep Rush

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2009
D-4D
« Válasz #174 Dátum: 2005.07.28 10:49:13 »
Idézetet írta: "Wicked Beelzebub"
Sziasztok kedves Toyota fanok! :wave:

Dilemmám van.

Megéri nekem dízelt venni? :pal1:
Évi 20 ezer km-t megyek városban. 460 eFt-al drágább a dízel mint a benzines 1.4-es. Elvileg 2.5 év múlva egálban leszek.
Azt persze nem tudom, hogy a szervízdíjakban pl. mennyivel drágább egy dízel.
Vagy itt van az MMT váltó, az megéri, jó? :pal1:

A válaszokat előre is köszi  :lol:



Szerintem érdemes mindenképpen dieselt venni, pláne ha eddig is automata kocsid volt, és csak ezt lehet kapni MMT -vel, amit ugyan csak ajánlani tudok. A fogyasztás kb 40-60% országút-város viszonylatban nekünk a bc szerint most 5,4l/100km.
'05 Corolla HB 1.4 D-4D mmt  Sol
154

HITMAN

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 145
D-4D
« Válasz #175 Dátum: 2005.07.28 11:28:31 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "HITMAN"
Most miért mondasz ilyet? Te se olvastad a számításomat pár hozzászólással vagy oldallal lentebb?  :roll:
Idézetet írta: "HITMAN"
Szervizdíjak - ugyanarra a cm3-re vetítve - kb. egyformák. Egyiknél ez drágább, de az olcsóbb, stb....

A szervízdíjak a dízelnél magasabbak, kb. 7-10.000 forinttal. De még így is megéri...


Tényleg nem olvastam bocsánat... :oops:
Spórolni valóban lehet a fogyasztásbéli különbségen (csak ott...) - addig, amíg a gázolaj nem lesz drágább a benzinnél. Márpedig, a jelenlegi tendencia alapján.... kétes előny... Majd kiderül  :roll:
Szervizdíjak: A dízel talán egy kicsit tényleg több, de hosszútávon szvsz nem jelentős. Ide több olaj kell, de nem kell gyertyát cserélni, ritkább az üz.ag.szűrő cseréje, viszont többe kerül, stb...

Én egyébként nem akarom hondás barátunkat a dízelről lebeszélni, szerintem jobb vétel, mint az 1.4 benzin, az 1.6 benzinnél meg mindenképpen, szerintem.
Én elfogadom a számításaidat, csak a peremfeltételeken vitatkozom veled  :)

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9518
D-4D
« Válasz #176 Dátum: 2005.07.28 11:33:45 »
Idézetet írta: "ksanyi"
Sziasztok!
Van egy 3 hónapos 1.4 D-4D kézi váltós Corollám. 3000 km-től morgó és lüktető hangot hallok a váltó felől. Főleg alacsony fordulaton(1400-2000 között) gyorsításkor hallható. Van valakinek ilyen tapasztalata? Egy Corollánál ez szerintem nem engedhető meg.

Hát valóban nem... Szervízbe voltál?

ksanyi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
D-4D
« Válasz #177 Dátum: 2005.07.28 12:18:38 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézem magam (akkor is pont Hitmannel vitáztunk erről):

Idézetet írta: "Szeke"
Akkor számoljunk havi törlesztőrészletekkel. Ha a 460.000-et elosztod 60-al, havi 7700 forint pluszt kapunk. Erre még jön rá egy kis kamat, így kb. 8ezer forinttal drágább havonta a D4D. Havi 1200km-es futásteljesítményt és benzinesnél 7, dízelnél 5 literes fogyasztást feltételezve a mai benzinárakkal számolva pont havi 8.000 forint megtakarítást eredményez. Tehát a D4D úgymond 'ingyen' van. És akkor még nem beszéltünk a jobb rugalmasságról, jobb értéktartásról, könyebb eladhatóságról, magasabb futásteljesítmény esetén jóval több megtakarításról  :wink:
Még egyszer megkérdezem: melyik is a drágább?  :wink:


Éppen ezért azt mondom, csak az vegyen benzinest, aki nem tud kifizetni néhány tízezer forinttal több önrészt illetve ragaszkodik a benzineshez, mert "Az autó benzinnel megy, a traktor gázolajjal" :D Ezen kívül minden racionális gondolkodású ember a dízel mellett voksolna...


Én azt hiszem itt valami nagyságrendbeli eltérés van. Ha 2 literes fogyasztáskülönbséget feltételezünk és 10 Ft árkülönbséget, akkor ha évi 20000 Km-t fut az autó ez csak évi 4000 Ft különbség. Nem? Tehát üzemanyag ár miatt nem éri meg a dizel! A dizel egy szerelem. Csak ajánlani tudom. Bár hozzáteszem hogy csak nagy motorral az igazi. Azt hiszem hogy a 2 literes jobb  választás lett volna. Ezt 4 dizel kipróbálása után kimerem jelenteni.

Norbea

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
D-4D
« Válasz #178 Dátum: 2005.07.28 12:39:40 »
Üdv Fannok

Régóta fontolgatom,hogy csatlakozom a clubhoz.Egy örömhír miatt írók igazából,Aug-4-én veszem át az új családtagot Corolla 1.4 D-4D M-MT Sol-t  :D de ez egyben szomorú is mert meg kell válni az Avensistől 99'. :cry:
quot;Nichts ist un möglich!"

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
D-4D
« Válasz #179 Dátum: 2005.07.28 12:51:00 »
Idézetet írta: "HITMAN"
Spórolni valóban lehet a fogyasztásbéli különbségen (csak ott...) - addig, amíg a gázolaj nem lesz drágább a benzinnél. Márpedig, a jelenlegi tendencia alapján.... kétes előny... Majd kiderül  :roll:
Szervizdíjak: A dízel talán egy kicsit tényleg több, de hosszútávon szvsz nem jelentős. Ide több olaj kell, de nem kell gyertyát cserélni, ritkább az üz.ag.szűrő cseréje, viszont többe kerül, stb...

Én egyébként nem akarom hondás barátunkat a dízelről lebeszélni, szerintem jobb vétel, mint az 1.4 benzin, az 1.6 benzinnél meg mindenképpen, szerintem.
Én elfogadom a számításaidat, csak a peremfeltételeken vitatkozom veled  :)

Szerintem nem lesz a gázolaj TARTÓSAN sosem drágább a benzinnél. Eleve az előállítása olcsóbb, mint a benziné, most a hirtelen növekedett kereslet vitte fel kicsit az árakat. De többe szvsz nem fog kerülni.
A szervízdíjat főképp az olaj dobja meg. Azért 2,2 liter olaj difi az nem kevés - legalább 5.000 forint olajcserénként. Emellett vezérműszíjat is kell cserélni, ugyan soká, viszont nagy költség.

Mindezek ellenére is megéri a dízel, én azt mondom.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D