Szerző Téma: D-4D  (Megtekintve 1051648 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

Freestyler

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 166
D-4D
« Válasz #1245 Dátum: 2006.08.16 22:53:02 »
wd111:
 
Én premium gázolajat tankolok, viszont az elsõ tankolástól kezdve, így a Corolla esetében nem tudom összehasonlítani a sima diesellel. A fogyasztás rendszerint 5 l körül van, bár az az igazság hogy fõként országúton vezetek 90-100 km/ó sebességgel, nyilván ez is közrejátszik.

Eddig csak háromféle kútnál tankoltam Shell-nél, OMV-nél és MOL-nál, szerintem a V POwer diesellel megy a legjobban.

Tavaly még Yaris D-4D-vel jártam, azt idõnként tankoltam sima diesellel is, az kb. fél literrel fogyasztott kevesebbet a premium dieselbõl, viszont a motor érezhetõen erõsebbnek tûnt tõle.

attila23

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 224
D-4D
« Válasz #1246 Dátum: 2006.08.17 00:24:53 »
Itthon az összes dízel üzemanyag kénmentes, a Mol nem gyárt más fajtát vagy már egy éve. Figyeljétek a blokkot, Mol, ÖMV biztosan rányomtatja, hogy "a forgalmazott üzemanyag kéntartalma 10 ppm alatti".

Emiatt kár megvenni a prémiumot.

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
D-4D
« Válasz #1247 Dátum: 2006.08.17 09:03:56 »
Van különbség a kénmentes és 10 ppm alatti kénmennyiség között. Mégpedig az, hogy az egyikben van kén, a másikban nincs (kém, ehe-ehe)
Gabe 254.

Snake

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 44
D-4D
« Válasz #1248 Dátum: 2006.08.17 09:45:59 »
Tegnap átvettem az autót. Fantasztikus.

Azóta  :vezetes:

wd111

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 62
D-4D
« Válasz #1249 Dátum: 2006.08.17 09:51:10 »
Egy idézet:

Idézet
A Dunai Finomítóban, az EU 2005 projekt keretében új gázolaj-kénmentesítõ, motorbenzin-kéntelenítõ és hidrogéngyár épült, továbbá a felújítottuk a gázolajkeverõ és -tároló üzemet. A 60 milliárd forintos fejlesztés révén üzemanyagaink minõsége már most kielégíti az Európai Unióban csak 2009-ben hatályba lépõ elõírásokat. 2005. július 1-tõl kizárólag kénmentes (azaz maximum 10 ppm kéntartalmú) üzemanyagokat forgalmazunk.


Ezenkívül a kénmenteshez kapott blokkra sem azt írják, hogy kénmentes, hanem hogy 10ppm alatti :pofa:

Na, kíváncsi leszek, hogy lesz-e érezhetõ változás, habár nem hiszem.
orolla D-4D Luna MMT

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
D-4D
« Válasz #1250 Dátum: 2006.08.17 18:42:08 »
Idézetet írta: "Snake"
Tegnap átvettem az autót. Fantasztikus.

Azóta  :vezetes:


GARTULA!!!

Sok-sok örömteli kilométert!
 :nagymosoly:

pallaig

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
    • http://www.alex.hu
MMT
« Válasz #1251 Dátum: 2006.08.20 19:16:37 »
Sziasztok!

Nekem most cserélték a fél váltót... Viszont az új elektronika egészen másképp vezet. A régivel mentem 1,5 év alatt 75000-et, most újratanulom a viselkedést.
Bár gondolom a most átadott autók már ezzel mennek... :)
mindenesetre garis volt.... néha megállt és nem váltott....

Gábor
ábor (Alex)

Deep Rush

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2009
Re: MMT
« Válasz #1252 Dátum: 2006.08.22 13:02:50 »
Idézetet írta: "pallaig"
Sziasztok!

Nekem most cserélték a fél váltót... Viszont az új elektronika egészen másképp vezet. A régivel mentem 1,5 év alatt 75000-et, most újratanulom a viselkedést.
Bár gondolom a most átadott autók már ezzel mennek... :)
mindenesetre garis volt.... néha megállt és nem váltott....

Gábor

Nem derül ki számomra, de gyanítom hogy MMT váltós a verdád?
'05 Corolla HB 1.4 D-4D mmt  Sol
154

petesejt

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
    • http://www.studio37.hu
Re: MMT
« Válasz #1253 Dátum: 2006.08.22 21:51:31 »
Idézetet írta: "pallaig"
Sziasztok!

Nekem most cserélték a fél váltót... Viszont az új elektronika egészen másképp vezet. A régivel mentem 1,5 év alatt 75000-et, most újratanulom a viselkedést.
Bár gondolom a most átadott autók már ezzel mennek... :)
mindenesetre garis volt.... néha megállt és nem váltott....

Gábor

Ööö... nem szívesen panaszkodok, de az én M-MT váltóm meg hátramenetbe kapcsoláskor (és ha meleg már a motor) meglehetõsen nagyot reccsen, és ránt egyet az autó, de kábé akkorát, hogy a padlón (ahol a lábam pihen) is érzem. Ha pedig kinyitom a motorháztetõt, és úgy hallgatom meg, sírhatnékom támad.  :szomoru:

Találkozott már valaki hasonló problémával?

(Bocs ha nem passzol ide a téma, de Corollánál csak a D-4D-hez kérhetõ ugye az M-MT váltó. És jöjjön ezzel kapcsolatban egy kérdés: Moderátorok! Érdemes lenne indítani egy M-MT váltós topic-ot?)

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
D-4D
« Válasz #1254 Dátum: 2006.08.22 22:53:20 »
MMT váltó a Versohoz is kérhetõ. Az 1.8 benzines motorhoz.
Nekem is ilyen van.
Az általad említett jelenséget még nem tapasztaltam, ugyanakkor a hagyományos kézi váltónál elõfordul idõnként, hogy reccsen a váltó, amikor hátramenetbe kapcsol az ember.
Mielõtt kapcsolsz, vársz egy picit? Úgy 2-3 mp-et.
Mert ha igen, és úgy is jelentkezik a hiba, akkor szerintem érdemes lenne megnézetni.

Az "MMT-váltó" topicot egyenlõre nem látom indokoltnak, de ha többen is igényelnék, akkor nekivághatunk.

petesejt

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
    • http://www.studio37.hu
D-4D
« Válasz #1255 Dátum: 2006.08.22 23:27:40 »
Idézetet írta: "Misi"
Az általad említett jelenséget még nem tapasztaltam, ugyanakkor a hagyományos kézi váltónál elõfordul idõnként, hogy reccsen a váltó, amikor hátramenetbe kapcsol az ember.

Igen, ezt tapasztaltam én is nagy ritkán a Nissan-nál is (8 éves szegényke). De ott pölö a dupla kuplunggal mindig hibátlanul bevette a sebességet -- ezt akkor alkalmaztam, amikor az elsõ mozdulatra nem csúszott be szép lágyan a hátramenet. Nem tartom hibának, mert valahonnan úgy hallottam, hogy (asszem valami szinkrongyûrûk miatt) ennyi idõs autóknál ez normális lehet.
Idézetet írta: "Misi"

Mielõtt kapcsolsz, vársz egy picit? Úgy 2-3 mp-et.
Mert ha igen, és úgy is jelentkezik a hiba, akkor szerintem érdemes lenne megnézetni.

Nem vártam ennyi idõt sosem. Köszi, hogy mondod, holnap rögvest kipróbálom! Ezt így kell egyébként? Ha nem fárasztalak vele, meséld el légyszi hogy miért?

Más. A leírást végigolvastam (igen, mind a háromszázegynéhány oldalt)  :vag2: és egy nyamvadt betût nem írnak az M-MT váltóról, csak a hagyományos automatáról. Pedig jó lenne valami infó, mert biztos könnyebben ki lehetne ismerni.

Nincs valakinek leírása? Angol is jó lenne, még a fordítást is bevállalnám!

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
D-4D
« Válasz #1256 Dátum: 2006.08.23 09:11:29 »
Azért célszerû várni egy pillanatot a hátramenet kapcsolása elött, hogy a váltóban lévõ fogaskerekek megállhassanak. Ettõl persze egyszer-egyszer elõfordulhat, hogy reccsen a váltó, de az csak azért lehet, mert a két szemben álló fogaskerék nem állt szinkronban. De ennek nem szabad rendszeresnek lennie.
Ezért írtam, hogy ha a reccsenés minden váltásnál jelentkezik, akkor nézesd meg. Lehet, hogy nem emel ki a kuplung rendesen.

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
D-4D
« Válasz #1257 Dátum: 2006.08.23 09:15:47 »
Idézetet írta: "petesejt"
Idézetet írta: "Misi"
Mielõtt kapcsolsz, vársz egy picit? Úgy 2-3 mp-et.
Mert ha igen, és úgy is jelentkezik a hiba, akkor szerintem érdemes lenne megnézetni.

Nem vártam ennyi idõt sosem. Köszi, hogy mondod, holnap rögvest kipróbálom! Ezt így kell egyébként? Ha nem fárasztalak vele, meséld el légyszi hogy miért?



Ez egy robotizált manuális váltó, egyszerûen fogalmazva kis villanymotorok tologatják a fogaskerekeket.
Mielõtt hátramenetet váltassz, meg kell várni, hogy megálljanak a forgó fogaskerekek, mert a hátramenet nincs szinkronizálva , a fogaskerekeknek meg van lendületük, így gyors hátramenet kapcsolásakor a lendületét átadja a kocsinak, amit rántásként érzel.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

petesejt

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
    • http://www.studio37.hu
D-4D
« Válasz #1258 Dátum: 2006.08.23 18:11:10 »
Idézetet írta: "Tamás69"
Idézetet írta: "petesejt"
Idézetet írta: "Misi"
Mielõtt kapcsolsz, vársz egy picit? Úgy 2-3 mp-et.
Mert ha igen, és úgy is jelentkezik a hiba, akkor szerintem érdemes lenne megnézetni.

Nem vártam ennyi idõt sosem. Köszi, hogy mondod, holnap rögvest kipróbálom! Ezt így kell egyébként? Ha nem fárasztalak vele, meséld el légyszi hogy miért?

Ez egy robotizált manuális váltó, egyszerûen fogalmazva kis villanymotorok tologatják a fogaskerekeket.

Jaja, vágom. (A totalcar.hu Corolla Verso-t taglaló egyik cikkének képsorozatai között ott van bontott rajzon a váltó -- tök jó!)
Kipróbáltam a várakozást, de sajna úgy is...  :szomoru:
Az szomorít el, hogy hidegen akármennyit csinálhatom. akármilyen gyorsan, néma kuss van (illetve csak egy halk, elegáns kis kattanás). Melegen viszont néha akkorát reccsen, hogy fogaskerekeket tudok számolni (szóval úgy géppuskázik, tudjátok, naaa...).
Idézetet írta: "Tamás69"
Mielõtt hátramenetet váltassz, meg kell várni, hogy megálljanak a forgó fogaskerekek, mert a hátramenet nincs szinkronizálva , a fogaskerekeknek meg van lendületük, így gyors hátramenet kapcsolásakor a lendületét átadja a kocsinak, amit rántásként érzel.

Oké, de akkor mindig éreznem kellene. Most már sajna biztos vagyok benne, hogy valami nem baba, de egy hét múlva megyek majd és megnézik. Teljesen olyan, mintha nem nyomod be rendesen a kuplungot.

Nem baj, akkor is Toyota!  :nagymosoly:

Köszi mindenkinek a segítséget!

Deep Rush

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2009
D-4D
« Válasz #1259 Dátum: 2006.08.23 18:17:22 »
Idézetet írta: "petesejt"
Idézetet írta: "Tamás69"
Mielõtt hátramenetet váltassz, meg kell várni, hogy megálljanak a forgó fogaskerekek, mert a hátramenet nincs szinkronizálva , a fogaskerekeknek meg van lendületük, így gyors hátramenet kapcsolásakor a lendületét átadja a kocsinak, amit rántásként érzel.

Oké, de akkor mindig éreznem kellene. Most már sajna biztos vagyok benne, hogy valami nem baba, de egy hét múlva megyek majd és megnézik. Teljesen olyan, mintha nem nyomod be rendesen a kuplungot.

Nem baj, akkor is Toyota!  :nagymosoly:

Köszi mindenkinek a segítséget!

Szerintem is vidd el szervízbe, mert ott valami baj van. Én sem tapasztaltam ilyet, semelyik fokozatban.
'05 Corolla HB 1.4 D-4D mmt  Sol
154