Szerző Téma: D-4D  (Megtekintve 1051623 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

PParker

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 624
D-4D
« Válasz #1230 Dátum: 2006.08.12 07:33:38 »
Idézetet írta: ".pont"
Idézetet írta: "PParker"
Mennyire szabad füstölni egy 1,4 dizelnek erõteljes gyorsításkor?
Mert nappal soha nem láttam még fûstöt, de este a mögöttem jövõ autó lámpafényében, a visszapillanatóban, erõteljes gyorsításkor pl.60-nál-80-nál, tehát nem állórajtos indulásnás, látok némi fûstöt, olyan mintha por lenne... :hmm:
Vagy ez normális?



Ha egy kicsit is tisztába vagy a dizel motor mûködésével akkor nem kérdeznél ilyet!


Szerinted a pökhendi kioktatásodra vagyok kiváncsi???  [smilie=sm05.gif]
zt értem, hogy gõzgép. De mi hajtja?!

PParker

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 624
D-4D
« Válasz #1231 Dátum: 2006.08.12 07:39:21 »
Idézetet írta: "Kgabe"
Idézetet írta: "PParker"
Mennyire szabad füstölni egy 1,4 dizelnek erõteljes gyorsításkor?
Mert nappal soha nem láttam még fûstöt, de este a mögöttem jövõ autó lámpafényében, a visszapillanatóban, erõteljes gyorsításkor pl.60-nál-80-nál, tehát nem állórajtos indulásnás, látok némi fûstöt, olyan mintha por lenne... :hmm:
Vagy ez normális?

Nekem is füstöl ilyen helyzetekben, sztem normális, bár nekem sem szimpatikus. Hát igen, részecskeszûrõ nélkül már csak ilyen. (OFF: egy ismerõs Focus C-Maxát néztem, 3000kmrel, tehát közel sem vadi újan, a kipufogót belülrõl megtörölgetve SEMMI nem látszott a zsepin, a kipuff is fémtiszta volt. Neki volt részecskeszûrõje...)


Köszi a választ! :magasztal:
Tudom, hogy nincs benne részecskeszûrõ, de valaki emlitette, hogy ez a motor ennek ellenére nem nagyon fûstõl. Tegnap láttam elõször tõle ilyet, így nem tudtam, mennyire normális ez.
Kösz! :tapsi:
zt értem, hogy gõzgép. De mi hajtja?!

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
D-4D
« Válasz #1232 Dátum: 2006.08.12 08:39:26 »
Idézetet írta: ".pont"
Idézetet írta: "PParker"
Mennyire szabad füstölni egy 1,4 dizelnek erõteljes gyorsításkor?
Mert nappal soha nem láttam még fûstöt, de este a mögöttem jövõ autó lámpafényében, a visszapillanatóban, erõteljes gyorsításkor pl.60-nál-80-nál, tehát nem állórajtos indulásnás, látok némi fûstöt, olyan mintha por lenne... :hmm:
Vagy ez normális?



Ha egy kicsit is tisztába vagy a dizel motor mûködésével akkor nem kérdeznél ilyet!

Kedves .pont kolléga! Tedd meg, hogy pontosan elmagyarázod, hogy mi okozza a kormolást! Hadd okuljunk!
Gabe 254.

Peter

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1629
D-4D
« Válasz #1233 Dátum: 2006.08.12 09:53:27 »
Idézetet írta: ".pont"


Ha egy kicsit is tisztába vagy a dizel motor mûködésével akkor nem kérdeznél ilyet!


Na nem mondod? Nyilvan nincs tisztaban, azert kerdez. Mi ezen olyan meglepo?

De legyszi, magyarazd el nekunk ostobaknak!

.pont

  • Vendég
D-4D
« Válasz #1234 Dátum: 2006.08.12 11:08:48 »
Idézetet írta: "Kgabe"
Idézetet írta: ".pont"
Idézetet írta: "PParker"
Mennyire szabad füstölni egy 1,4 dizelnek erõteljes gyorsításkor?
Mert nappal soha nem láttam még fûstöt, de este a mögöttem jövõ autó lámpafényében, a visszapillanatóban, erõteljes gyorsításkor pl.60-nál-80-nál, tehát nem állórajtos indulásnás, látok némi fûstöt, olyan mintha por lenne... :hmm:
Vagy ez normális?



Ha egy kicsit is tisztába vagy a dizel motor mûködésével akkor nem kérdeznél ilyet!

Kedves .pont kolléga! Tedd meg, hogy pontosan elmagyarázod, hogy mi okozza a kormolást! Hadd okuljunk!


Elnézést kérek mindenkitõl akit megbántottam volna éles hangvételemmel!
Ballábbal keltem!
Még1szer sorry!

Peti

  • Vendég
D-4D
« Válasz #1235 Dátum: 2006.08.12 12:35:13 »
Idézetet írta: "PParker"
Idézetet írta: ".pont"
Idézetet írta: "PParker"
Mennyire szabad füstölni egy 1,4 dizelnek erõteljes gyorsításkor?
Mert nappal soha nem láttam még fûstöt, de este a mögöttem jövõ autó lámpafényében, a visszapillanatóban, erõteljes gyorsításkor pl.60-nál-80-nál, tehát nem állórajtos indulásnás, látok némi fûstöt, olyan mintha por lenne... :hmm:
Vagy ez normális?



Ha egy kicsit is tisztába vagy a dizel motor mûködésével akkor nem kérdeznél ilyet!


Szerinted a pökhendi kioktatásodra vagyok kiváncsi???  [smilie=sm05.gif]



Jól lelettél osztva Parker! :nagymosoly:

Ne foglalkozz a füstöléssel, az összes (modern) dízelmotoros autó füstöl egy picit, este (reflektorfényben) meg amúgy is sokkal szembetûnõbb a dolog...
Ha megnyugtat :arrow:  én is észrevettem már: hogyha lepadlózom (úgyhogy este jönnek mögöttem) látszik, hogy "porfelhõ" van mögöttem, :roll:  teljesen normális jelenség, pláne dízelnél... (ami ugye Neked van... :wink: )

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
D-4D
« Válasz #1236 Dátum: 2006.08.12 14:17:03 »
Amúgy én már ezen a por dolgon is gondolkodtam. Lévén, hogy a dízelek kipuffantója általában a föld felé kacsint, az ott található port is láthatóan felveri, nem?
Gabe 254.

PParker

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 624
D-4D
« Válasz #1237 Dátum: 2006.08.12 14:37:02 »
Idézetet írta: "Kgabe"
Amúgy én már ezen a por dolgon is gondolkodtam. Lévén, hogy a dízelek kipuffantója általában a föld felé kacsint, az ott található port is láthatóan felveri, nem?


Na ja, de egy több sávos, nagy forgalmú úton szvsz nem sok olyan por van, amit ebben az esetben felkavarodna.
zt értem, hogy gõzgép. De mi hajtja?!

norbi1974

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 549
D-4D
« Válasz #1238 Dátum: 2006.08.13 16:42:53 »
Idézetet írta: "Kgabe"
Amúgy én már ezen a por dolgon is gondolkodtam. Lévén, hogy a dízelek kipuffantója általában a föld felé kacsint, az ott található port is láthatóan felveri, nem?

Szerintem este a lámpafénynél mindenkinek füstöl. Én még a Hondával (benzines) mentem egyik téli este, amikor arra lettem fogyelmes, hogy milllen erõteljesen füstöl télen a lámpafényben eggy erõsebb kigyorsításkor. Ezt sok tényezõ befolyásolja és szerintem természetes. Ha nagyon kormosan füstölne, vagy kéken, akkor lenne gond. A diesel motor mûködését meghagyom másnak, de a nappal és éjszaka közötti különbséggel kapcsolatban írok egy-két tényezõt:
- Szerintem a por nem lényeges;
- Este, mivel csökken a hõmérséklet és a levegõben lévõ páratartalom a föld közelében gyülemlik fel (lsd: pára reggelre), az autó nagyobb páratartalmú levegõt szív be és nyom is ki;
- Plussz este az amúgy is nedvesebb kiáramló levegõ (+ kondenz víz, vagy mi) egy nagyobb gázadáskor ugye nagyobb sebességgel is áramlik ki, ami ha jól tudom nyomáscsökkenéssel jár (lsd: repülõgép szárnyán is így keletkezik felhajtóerõ), ami ugyebár kevesebb vízmolekulát bír "eltartani" és ezek a vízszemcsék is kicsapódnak, amik a lámpafényben sokkal jobban látszanak (mert ugye a víz is töri a fényt);
- Végül: este a fényforrás közvetlen útjában van egy fénytörõ anyag, ami nappal a rengeteg szórt és visszaverõdött fény miatt ez kevésbé látszik.

Remélem nem írtam nagy marhaságokat... :figyellek:
gy :toy: FAN!
Toyota Corolla 1.4 VVTi Luna 2006
Toyota Yaris 1.3 VVTi Max 2005

Snake

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 44
D-4D
« Válasz #1239 Dátum: 2006.08.13 19:48:51 »
Tegnap láttam a gépet, sõt tettem is vele egy kört a szalon körül. Úgy érzem kár volt, még türelmetlenebbül várom, hogy elteljen ez a pár nap, amíg átvehetem. Tuti a verda.

PParker

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 624
D-4D
« Válasz #1240 Dátum: 2006.08.13 19:52:56 »
Idézetet írta: "Snake"
Tegnap láttam a gépet, sõt tettem is vele egy kört a szalon körül. Úgy érzem kár volt, még türelmetlenebbül várom, hogy elteljen ez a pár nap, amíg átvehetem. Tuti a verda.


Gratula! Én is alig bírtam kivárni a beérkezéstõl az átvételig azt a másfél hetet. Számolgattam, mint egy gyerek, 34 éves fejjel, hogy hányat kell még aludni.  :nagymosoly:
zt értem, hogy gõzgép. De mi hajtja?!

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
D-4D
« Válasz #1241 Dátum: 2006.08.13 20:33:02 »
Na ja, én se sokat aludtam azon a bizonyos csütörtökrõl péntekre virradó éjszakán. Kitartás!
Gabe 254.

attila23

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 224
D-4D
« Válasz #1242 Dátum: 2006.08.13 22:16:16 »
Idézetet írta: "norbi1974"
Idézetet írta: "Kgabe"
Amúgy én már ezen a por dolgon is gondolkodtam. Lévén, hogy a dízelek kipuffantója általában a föld felé kacsint, az ott található port is láthatóan felveri, nem?

Szerintem este a lámpafénynél mindenkinek füstöl. Én még a Hondával (benzines) mentem egyik téli este, amikor arra lettem fogyelmes, hogy milllen erõteljesen füstöl télen a lámpafényben eggy erõsebb kigyorsításkor. Ezt sok tényezõ befolyásolja és szerintem természetes. Ha nagyon kormosan füstölne, vagy kéken, akkor lenne gond. A diesel motor mûködését meghagyom másnak, de a nappal és éjszaka közötti különbséggel kapcsolatban írok egy-két tényezõt:
- Szerintem a por nem lényeges;
- Este, mivel csökken a hõmérséklet és a levegõben lévõ páratartalom a föld közelében gyülemlik fel (lsd: pára reggelre), az autó nagyobb páratartalmú levegõt szív be és nyom is ki;
- Plussz este az amúgy is nedvesebb kiáramló levegõ (+ kondenz víz, vagy mi) egy nagyobb gázadáskor ugye nagyobb sebességgel is áramlik ki, ami ha jól tudom nyomáscsökkenéssel jár (lsd: repülõgép szárnyán is így keletkezik felhajtóerõ), ami ugyebár kevesebb vízmolekulát bír "eltartani" és ezek a vízszemcsék is kicsapódnak, amik a lámpafényben sokkal jobban látszanak (mert ugye a víz is töri a fényt);
- Végül: este a fényforrás közvetlen útjában van egy fénytörõ anyag, ami nappal a rengeteg szórt és visszaverõdött fény miatt ez kevésbé látszik.

Remélem nem írtam nagy marhaságokat... :figyellek:


Ez nem olyan füstölés, mint amikor télen a hidegben látszik a benzines kocsi füstje is a gõz kicsapódása miatt. Ez kifejezetten porzik, én is tapasztaltam már. Amig nem kormol, addig szerintem tök normális, egészen új TDI / CDTI motorokból láttam már elõtörni szép fekete füstöt nagyobb gyorsításkor, ahhoz képest ez igazán semmiség.

Sajnos a dízel mikrorészecskéket bocsát ki magából, amit belélegzünk és mivel nagyon kicsi a részecskeméret, így a nyálkahártyák nem tudják kiszûrni és a tüdõ legmélyebb részeire hatol, ahol az azbeszthez és a light cigarettákhoz hasonlóan tüdõrákot okoz. (a cigaratta minden formában rákot okoz, ez csak az "egyik" hatásmechanizmus)

A mikrorészecskékre egyébként nincs határérték, minden mennyiségben károsnak tartják, ezért is erõltetik a részecskeszûrõt.

És most elszívok egy cigit...

Sniper

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 87
D-4D
« Válasz #1243 Dátum: 2006.08.14 12:06:46 »
Idézetet írta: "petesejt"
- A kormány nekem is ferde. Szerintem megcsináltatom, mert egy Toyota nem lehet hibás.  :kacsint:


Mindenkinek az ugy latom :) sot... unokatesom off seat altea-ja /off szinten... nem tudom miert van igy, mindenesetre en mar megszoktam, marad igy :)
 
Idézet
- Az M-MT váltót nehezen szokom, így fél nap után. Ha finoman gyorsítok, aztán elveszem úgy 3000-nél a lábam egy kicsit a gázról, vált egyet fel. De ha egy picit erõteljesebben gyorsítok, és jobban elveszem a lábam a gázról, van hogy kettõt vált fel. Ha pedig lerúgom, elmegy 3500-4000-ig, és utána akárhogy veszem le a lábam a gázról, nem hajlandó feljebbkapcsolni.  :crazy:  Szerintem én vagyok a hülye, ne is figyeljetek rám. Vasárnap elmegyek nyaralni, majd meglátjuk mi lesz az úton (bár az inkább közút, nem város). Mire hazaértem úgyis kitalálom a furfangját.  :otlet:


En sem szoktam meg... M-be jarok vele ha tehetem, max varosi totymorgesben E...
 
Idézet
- Ugrál a CD-je, de ez a sz@rul megírt cédé miatt van. Tökmind1, CDtár-emulátor-dobozka -- 1 pár RCA -- mobiltelcsi be fog figyelni, azt meg megvárom, amíg a memóriakártyán megugrik a zempéhárom.


Nekem is... ujrairhato, jo gyorsan megirva... valszeg ez a problema :)

Idézet
- 7 littyó a fogyi, fele puszta fele metropolisz, igaz nem vagyok kalapos nyugdíjas. Aszondják késõbb lejjebb adja, úgyhogy sebaj.


Ez viszont soknak tunik... en jarok varosban 2-vel, meg autopalyan 180-al (sosem erdekelt a bugyuta 3ezer fole ne hajtsam kezdetben duma, elo vannak ezek jaratva rendesen... csak addig kimelem, amig a vizhofok jelzo vizszintesbe nem all) es nekem 5.5 az atlag eddig...
z élet egy szar játék... de a grafikája nagyon ottvan! ;)

wd111

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 62
D-4D
« Válasz #1244 Dátum: 2006.08.16 17:41:12 »
Idézetet írta: "petesejt"

- Az M-MT váltót nehezen szokom, így fél nap után. Ha finoman gyorsítok, aztán elveszem úgy 3000-nél a lábam egy kicsit a gázról, vált egyet fel. De ha egy picit erõteljesebben gyorsítok, és jobban elveszem a lábam a gázról, van hogy kettõt vált fel. Ha pedig lerúgom, elmegy 3500-4000-ig, és utána akárhogy veszem le a lábam a gázról, nem hajlandó feljebbkapcsolni.  :crazy:  Szerintem én vagyok a hülye, ne is figyeljetek rám. Vasárnap elmegyek nyaralni, majd meglátjuk mi lesz az úton (bár az inkább közút, nem város). Mire hazaértem úgyis kitalálom a furfangját.  :otlet:


Örömmel látom, hogy egyre többen veszik a dízel Corolla-jukat MMT váltóval.
Gyorsításkor már elég 2000nél elvenni a gázt, akkor felvált. Ha gyorsítasz, és huzatod, akkor értelem szerûen azért csinálod, mert sietsz. Valószínû jobban le is van nyomva a gázpedál, ezért nem is vált. Ha elveszed a gázt, akkor már nem sietsz, tehát felesleges mondjuk 2bõl háromba váltani, hogy még mindig 2500-as fordulaton menjél tovább, lehet nyugodtan 4-be, és akkor a fordulat leesik mondjuk 1800ra és spórolósan lehet haladni. Ezért vált kettõt fel.

Ha pedig lepadlózod, akkor hihetetlen sietségben vagy, ezért is vált vissza, gyorsítasz (mondjuk mert elõzöl valakit), utána egy pillanatra elveszed a gázt (mert mondjuk más is elõz elötted, de hirtelen visszahúzódik, hogy le tudd elõzni õt is) majd újra gázt adsz akkor itt lenne két fölösleges váltás elvileg. Ezért nem vált vissza. Ha utána tartod folyamatosan a gázpedált egy pár másodpercig (mert pl. befejezted az elõzést), akkor már felvált...

Remélem ez így érthetõ volt :pofa:

Idézetet írta: "petesejt"

- 7 littyó a fogyi, fele puszta fele metropolisz, igaz nem vagyok kalapos nyugdíjas. Aszondják késõbb lejjebb adja, úgyhogy sebaj.


Nekem amióta megvettem (már fél éve és 8000 km-e) azóta ugyan annyit eszik. Városon kívül 4-5.9 (70-el városon kívül egyenletesen -- 130-150 autópályán), városban olyan 5.5 (hidegnben 5.9). Mondjuk én 2000nél mindig felváltatok vele ha nem sietek. És nem sietek.

Idézetet írta: "petesejt"

- Amperablak csak gyújtáson megy. Ez is csak azért bosszantó, mert mást szoktam meg.


Majd megszokod. Vagy eladod!  :kacag:

Idézetet írta: "petesejt"

PS.: Bocs, h nem voltam találkozón, de meló közbeszólt. Jaaa, és ha valaki szeretne a szemembevillogni itt Pécsett, tegye nyugodtan, KGN-611 a rendszámom, tuti vissza fogok vigyorogni! Legalább tudni fogom kik a klubtársak! Csókacsalád.


Milyen színû?  Nekem szürkém van...

Amúgy van itt valaki közületek aki már próbálkozott a "prémium" gázolajokkal? Van valakinek tapasztalata, azon kívül, hogy +25forintért kénmentes és környezetkímélõBB?!
orolla D-4D Luna MMT