Szerző Téma: D-4D  (Megtekintve 1051635 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

ManUU

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
D-4D
« Válasz #1185 Dátum: 2006.07.13 02:47:11 »
Idézetet írta: "petesejt"
Sziasztok!

Elõször is üdv mindenkinek, ez az elsõhozzászólásom a toyotaclub.hu-n.

Örömmel (mit örömmel, ujjongva!) mondhatom el Nektek, hogy pár hét múlva egy új, viharszürke, 1.4-es D-4D, M-MT váltós hatchback Corolla gazdája leszek. Azért fordulok most hozzátok, mert szeretnék tudni mindent, ami esetleg fontos lehet az autóval kapcsolatban, illetve akadna egy kérdésem is: hogyan kell bejáratni egy autót? Talán hülyén hangzik, de eddig csak használtan vettem jármûvet, így fogalmam sincs hogyan kellene bánnom majd ezzel a mûszerrel. Az, hogy dízel, nem gond (vezettem már sokat dízel autót), az sem gond, hogy automata (ahhoz is volt már szerencsém, így ezt a váltót is öt perc alatt megszoktam), csak azt nem tudom igazán, hogy (1) mennyi kilométerig, és (2) milyen fordulatszámtartományban üzemeltessem? Kíméljem, vagy használjam bátran a piros tartományig?  :hmm:  Jó tudni rólam, hogy sportosan vezetek (de nem állat módjára), és nem szeretem, ha - a képességeihez mértem - lomha egy autó. Példának okáért egyszer a jelenlegi Nissan-omat (1.4-es benzines) egy tank erejéig a lehetõ legtakarékosabban vezettem (1500-3000-es fordulatszámtartományban, nagyon finom gyorsításokkal) azért, hogy megnézzem, mennyire tudom leszorítani a fogyasztását. Kijött 6,5 liter (városban!!) a korábbi 8-hoz képest, DE olyan disznó módon lomha lett az autó, hogy újabb 500-600 kilométernyi "rúgás" kellett neki, hogy visszanyerje a régi erejét.

Szóval, ki mit javasol?

Aztán megkérnék szépen egy jelenlevõ kereskedõt, árulja el nekem hogy kábé mennyit érhet a gyári 15-ös felni? Valószínûleg rövid idõn belül eladom õket (nyárigumistól), ha meglesz az autó, mert nagyobbat szeretnék rá -- de a hirdetésnek asszem más fórumban lesz majd a helye.

És még valami... Nem gáz, ha most hétvégén beállítanék a Nissan-nal a Toyota-találkozóra? Vagy legfeljebb az én autómon is a gyerekek gyakorolnák a Toyota-embléma rajzolást százas szeggel?  :nagymosoly:  (Valaki ezt javasolta az egyik gyermekprogramnak az egyikõtöknek, aki hûtlen lett, és Toyota után Nissan-ra váltott valamiért...) Naszóval félretéve a viccet, vártok tárt karokkal?

Itt szeretnék még egy nagy köszönömöt mondani Palaczk-nak, aki felhívta a figyelmemet a Toyotaklubra. Bár egyébként is Toyota-rajongó vagyok, mégis nagyon sokat számított az autó kiválasztásakor, hogy ekkora támogatása, és közössége van a márkának.

És hogy egy picict irigykedjetek, itt egy kép az autómról.


Üdv,
Petesejt
(Takács Gábor)
Pécs


Pécs kvóta Gábor!

elnézést a hosszú idézetért. nos, jómagam is egy ilyen verda tulaja vagyok két hónapja. használtan vettem harmincxezer km. korábban volt már pár kocsim a lepukkant alfától, citroenen át hondáig, s magam is sportosból mentem át a dinamikusan kíméletesbe  :vag1:
pl civic városi 9,5-rõl lement alattam 7,5-re a lendületet meglovagolva.
no, de milyen a  :toy: ?
fontos, hogy mi volt elõtte. nekem az összehasonlítási alap egyhat civic sedan 110 lóval. a kidolgozás, anyagok minõsége megfelelõ, komolyan jó végigmérni a belsõ anyagokat, mikor beülsz a kocsiba (a la fauvé minõséghatás, de nekem a japóké jobban bejövõs). ettõl még lehet egyhangúnak tartani, de az én életemet ne a beltér dobja már fel.
a civichez képest az összeszerelés minõsége silányabb, nem megijedni, és pláne nem lehurrogni ezen véleményem miatt. abban semmi nem zörgött, semmi nem állt csálén, még egy féltotálkárból való felépülés után is példás csend honolt (requiem egy civicért vége). a kaszni itt merevebbnek tûnik, általában kevés olyan korabeli japóvas van, amiben egyfajta kellemes tankhatás érvényesül, de mégsem lõréseken keresztül figyeljük a külvilágot.
a futómû isteni, bp-n már alig vannak úthibák, nem? legalábbis jól elnyeli õket. sportosságot ne kérdezd, nem forszírozom a ~slideot. fontos, hogy nem csak elnyeli, de mindezt viszonylag csendben is teszi.
váltó: mmt megszokást igényel. elsõsorban a kattana hang, amit üresben a fékpedál érintésével hallhatsz. vmi zár reteszel, teljesen normális, nem betoyni tõle  :pofa:. Egyébként finoman, jól váltogat (95%-ban), bár én hamarabb szeretnék néha 4-bõl 5-be váltani. ha nem erõs gázadással gyorsulsz, akkor alig észrevehetõ a váltás. nem túl gyors szerkezet, inkább komfortos. bevallom õszintén, ritkán használom manuálban, még elõzgetõs útszakaszon sem....felesleges, nyomatékból ugyanis remekül lehet vele elõzni, de a gyenge teljesítmény miatt hamar kifullad, ezért összefüggõ kocsisort csak módjával.
motor: gratulálok, isten hozott nem csak a toyosok, de a környezettudatosok világában is. ez az egyik legtisztább dízel moci. cirka 1400 kilót (emberrel naftával), megmozgatja. direkt nem használtam jelzõt. sportosnak nem az, de nyomatékból kellemesen lehet vele haladni. igazi kényelem. piros lámpánál vszeg a kockaladák, dáliák és majorettes ignisek kb a vetélytársak, hiába no, a 14,5 predesztinál. viszont én már kinõttem ebbõl a játékból, nem is hiányzik. városban bõven elég a teljesítmény, feltéve ha nem járunk a helikopáter útra  :lol: . nem csak tiszta, de nagyon halk és vibrációmentes is, leg-----kultúráltabban jár. haver velem kb egyszerre vett egy jtd alfát. egymás mellett állva megkérte, hogy indítsam be. nem akarta elhinni, hogy jár, közelrõl kellett fülelnie a jtd traktorhangja mellett (figyelem, a jtd is zseniális!!!). fogyasztás, kényes pont is lehetne. az én autóm nem produkálja az itt olvasható, ám számomra csak legendának tûnõ eredményeket. városban klímával 5,6-6 között eszeget (ez teljesen rendben van), autópályán 130-nál 6 lityó, fõúton 100-110-nél 5 alatt (szerintem itt legoptimálisabb, szinte siklik). 140-150 kb 6,5 lehet, bár azt még tartósan nem próbáltam. igen, szinte mindenki másnak jobban fogyaszt ezen tartományban, nekem viszont kb ily sok. okát nem tudom. ja, nem 1,8 baron vannak a gumik. itt a sztorit át tudom kötni a hajtásra.
....a váltó 1-bõl 2-be hajlamos hangosan váltani, az ellenállás meg hihetetlenül megnõ 130 tájékán....ez a rövid 5-nek is köszönhetõ szvsz, kis ccm-et valahogy kompenzálni kell. vagy egyedi eset, s ezért magasabb a tempós fogyim... :hmm: .
kezelõszervek, kárpit, mint korábban utaltam már, tökéletes. 5-ös ergonómia, sok-sok rakódrekesszel. hamar otthonosan lehet érezni magadat ebben a beltérben. ülések is kényelmesek, mondjuk eddig csak 500km-t tekertem le vele megállás nékül. apró, de nekem fontos: pont fej(em)re áll a fejtámla, a kialakítását is eltalálták, ilyen paszentos fejtámlás kocsiban még sose ültem  :D . pedig vezettem már vagy pár tucatot.
lámpák nekem nem elég hatékonyak, de jobbak, mint a civicben. nyugi, azért van elég fény.
*ááá, bájos robosztuság --> ez jellemzõ a kocsira leginkább*
fékek: jók. kategóriában a jobbak közé tartozik. a környezetkímélés a pénztárcánk terhére is megy of course, ezek a fékbetétekkel már nem lehet elautózni 100e km-t, ahogy tudom, használattal függõen 30-40e km-enként csere (legalábbis az elsõk tutti).
probléma lehet még, hogy egyes d4d-k csipegetik az olajat. ez csak amolyan kósza infó. én eddig 5000 m-t tettem bele, figyelem, de még nincs jelentõs fogyi. gondolom tartósabb autópálya tempónál nõhet meg.

egyébként ahogy korábba is írták: turbóra vigyázni, erõsebb hajtás után (ne már, ezt a kocsi.... :mivan: ), én 1-2 percet simán járatom. városban is dolgozik a turbo....nekem az a praktika jött be, hogy leállítás elõtt, amíg összeszedem a cuccaimat, kulcsot, stb, addig jár ketyeg alapjáraton, aztán ignition off. apropó turbo: néha hideg motornál hallani azt, hogy dologzik, hevenynek nem nevezhetõ szisszenteket sajna csak ekkor hallok  :| .
pl tavaly béreltem külföldön 1.3-as cdti corsát, abban nagyon ott volt a hang!!!!!

nekem számítógép színû van, hiába no, nincs sok a használtautó piacon. konklúziót nem tudok mondani, hisz még én is csak ízlelgetem, gondolom pár 10e km után okosabb leszek. az mindenesetre nagyon szimpatikus, h éves költsége kb 2/3-a hondának, s a gyakorlati közlekedésben hozza azt teljesítményt. ez fõleg casco játékosnál számít sokat!

végül gratulálok a jövevénynek, sok boldog sima széles utat vele!!!! ja, és kérlek nézz bele a privát üzeneteidbe.

ÜDv,
ManUU

Peter

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1629
D-4D
« Válasz #1186 Dátum: 2006.07.13 08:31:19 »
Idézetet írta: "petesejt"
Sziasztok!

És még valami... Nem gáz, ha most hétvégén beállítanék a Nissan-nal a Toyota-találkozóra?


Gratula az autohoz!

Gyere nyugodtan, keresd majd Trottert, nem lesz nehez megtalalni mert o meg egy primeraval jon :)

Peti

  • Vendég
D-4D
« Válasz #1187 Dátum: 2006.07.13 10:35:34 »
Palaczk örülhet...
Egyre több grafit (új) Corollát látni, tegnap pl. 3-mal találkoztam, mind K-s rendszámú volt, tehát zsírúj', és d4d... :shock:

PParker

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 624
D-4D
« Válasz #1188 Dátum: 2006.07.13 10:41:13 »
Idézetet írta: "Peti500"
Palaczk örülhet...
Egyre több grafit (új) Corollát látni, tegnap pl. 3-mal találkoztam, mind K-s rendszámú volt, tehát zsírúj', és d4d... :shock:


Igen mert a júniusi szállitásban ebbõl volt a legtöbb, de júliusban a ismét a platinák törnek elõre, majd augusztusban a feketék... :mrgreen:
zt értem, hogy gõzgép. De mi hajtja?!

Peti

  • Vendég
D-4D
« Válasz #1189 Dátum: 2006.07.13 11:27:07 »
Idézetet írta: "PParker"
Idézetet írta: "Peti500"
Palaczk örülhet...
Egyre több grafit (új) Corollát látni, tegnap pl. 3-mal találkoztam, mind K-s rendszámú volt, tehát zsírúj', és d4d... :shock:


Igen mert a júniusi szállitásban ebbõl volt a legtöbb, de júliusban a ismét a platinák törnek elõre, majd augusztusban a feketék... :mrgreen:


Óóóóóó...
Milyen jól informáltak vagyunk! Egy idei Vöröset nem tudsz nekem intézni, :nagymosoly:  jó lesz a platina meg a fekete után... :wink:

PParker

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 624
D-4D
« Válasz #1190 Dátum: 2006.07.13 11:33:44 »
Idézetet írta: "Peti500"
Idézetet írta: "PParker"
Idézetet írta: "Peti500"
Palaczk örülhet...
Egyre több grafit (új) Corollát látni, tegnap pl. 3-mal találkoztam, mind K-s rendszámú volt, tehát zsírúj', és d4d... :shock:


Igen mert a júniusi szállitásban ebbõl volt a legtöbb, de júliusban a ismét a platinák törnek elõre, majd augusztusban a feketék... :mrgreen:


Óóóóóó...
Milyen jól informáltak vagyunk! Egy idei Vöröset nem tudsz nekem intézni, :nagymosoly:  jó lesz a platina meg a fekete után... :wink:


D4-D Neked? Minek? :nagymosoly:  :kacag:  :rohog:
zt értem, hogy gõzgép. De mi hajtja?!

Peti

  • Vendég
D-4D
« Válasz #1191 Dátum: 2006.07.13 23:33:53 »
Idézetet írta: "PParker"

D4-D Neked? Minek? :nagymosoly:  :kacag:  :rohog:



Egy tüzes Vörös d(émon)ízelt azért bevállalnék, bármikor...:vag2:

Sniper

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 87
D-4D
« Válasz #1192 Dátum: 2006.07.14 09:33:51 »
Sziasztok!

Ma veszem at vegre a vasat :)... fel5korul delutan  :nagymosoly:  :vezetes: majd irom a tapasztalatokat...
z élet egy szar játék... de a grafikája nagyon ottvan! ;)

Deep Rush

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2009
D-4D
« Válasz #1193 Dátum: 2006.07.14 11:34:44 »
Idézetet írta: "Sniper"
Sziasztok!

Ma veszem at vegre a vasat :)... fel5korul delutan  :nagymosoly:  :vezetes: majd irom a tapasztalatokat...

Gratula!
Leld örömödet az autóban, és sok balesetmentes kilométert!  :kacsint:
'05 Corolla HB 1.4 D-4D mmt  Sol
154

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
D-4D
« Válasz #1194 Dátum: 2006.07.14 22:33:19 »
Na most aztán Snipert sem látjuk egy darabig... :) Gratula!
Gabe 254.

PParker

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 624
D-4D
« Válasz #1195 Dátum: 2006.07.14 22:43:35 »
Idézetet írta: "Sniper"
Sziasztok!

Ma veszem at vegre a vasat :)... fel5korul delutan  :nagymosoly:  :vezetes: majd irom a tapasztalatokat...


Isten hozott a klubban!  :nagymosoly:
Sok balesetmentes, kellemes km-t! :pofa:
zt értem, hogy gõzgép. De mi hajtja?!

Peti

  • Vendég
D-4D
« Válasz #1196 Dátum: 2006.07.14 23:03:52 »
Idézetet írta: "PParker"
Idézetet írta: "Sniper"
Sziasztok!

Ma veszem at vegre a vasat :)... fel5korul delutan  :nagymosoly:  :vezetes: majd irom a tapasztalatokat...


Isten hozott a klubban!  :nagymosoly:
Sok balesetmentes, kellemes km-t! :pofa:


Szomszéd!
Kölcsön adod akkor majd a kezelésit??? (persze ha Te végeztél már vele :gunfirej: )
Egyszer átolvasnám, :roll: , hátha van új a nap alatt... :otlet:

Sniper

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 87
D-4D
« Válasz #1197 Dátum: 2006.07.17 10:54:20 »
Idézetet írta: "Kgabe"
Na most aztán Snipert sem látjuk egy darabig... :) Gratula!


 :nagymosoly:

Koszi mindenkinek a jokivansagokat :)

Eddigi tapasztalatok: MMT-t altalaban M fokozatban hasznalom, nagyon tetszik, hogy csak felfele kell pocogtetnem a joszagot, lefele tolja magatol is :) ezt nagyon nagyon eltalaltak a tervezok... automata fokozatot nem csipem :( valamiert nem tudom eltalalni soha mikor akarodzik elvaltani vegre, bar ez valszeg megszokhato idovel... egyetlen bajom vele, hogy elvileg meg nem szabadna 3ezer felett jarkalnom vele, aztan ha ugy istenigazabol elvezem a vezetest, akkor altalaban 3,5-4ezernel vatom el... na de sebaj, ez is csak kezdeti lelkesedes lehet, majd visszafogom magam :D

Aprosag: szetszedtek valszeg a muszerfalat a riaszto miatt, mert ciripel ott valami felette, ha rautok elmulik, aztan fel perc mulva visszajon... van esetleg otlet mitol lehet, es hogy lehetne elmulasztani? (arra gondolok, hogy esetleg valami ficek nem pattant be rendesen, csak nem tudom hol kezdjem el nyomkoraszni, hogy bepattanjon... esetleg lehet valami szivacsdarabkaval kiékelem ha nem boldogulok vegkepp... kicsit idegesit a cirip cirip...
z élet egy szar játék... de a grafikája nagyon ottvan! ;)

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
D-4D
« Válasz #1198 Dátum: 2006.07.20 20:52:26 »
Ejnye Sniper! Ütögeted a vadi új autód mûszerfalát! Inkább annak a fejét kellene, aki szétszedés után nem volt képes rendesen összerakni!
Gabe 254.

Sniper

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 87
D-4D
« Válasz #1199 Dátum: 2006.07.21 10:51:05 »
Idézetet írta: "Kgabe"
Ejnye Sniper! Ütögeted a vadi új autód mûszerfalát! Inkább annak a fejét kellene, aki szétszedés után nem volt képes rendesen összerakni!


:)

Ami kesik nem mulik... majd a 1500-as szerviznel... addig elleszek vele igy is... eddigi hibalista:
- ez a fent emlegetett ciripeles (olyan mintha hungarocell darabkakat dorzsolnel ossze, es a muszerfal felol jon)
- a kormany 1-2foggal (bar nem tudom mekkorak a fogak) ballra all egyenes haladas kozben (valszeg rosszul tettek fel, mert a kocsi nem huz semerre, atomstabil)
- es asszem itt ki is merult minden "rossz", amit el tudok rola mondani :)
z élet egy szar játék... de a grafikája nagyon ottvan! ;)