Szerző Téma: D-4D  (Megtekintve 1010426 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

HITMAN

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 145
D-4D
« Válasz #105 Dátum: 2005.06.30 09:43:00 »
Idézetet írta: "whis"
Úgy gondoltam, ha az ember már kiad a kezéből 4 millát, akkor inkább tegyen még mellé 460-et, ha szeretne dízelt, mint ha a vásárlás után 2 hónappal jön rá, hogy jobb lett volna mégis inkább a másik. Mert akkor már sokkal többe kerül...  :roll: ű
Amikor mi vettük a kocsit, először az alap változatra futotta, de azt mondtuk, hogy inkább most szorítunk még ki 200e-t, de legyen Terra  8)

whis,

1. Először is, szerintem te sem 4 millát adtál ki annak idején az autódért, hanem kb. 400 eFt-tal kevesebbet (az alapról beszélek).
2. Látod, te is csak 200 eFt-ot szorítottál ki, nem pedig több, mint 2x annyit. Mert lehet, hogy a többletet 1xűen már nem tudod finanszírozni. Ez a 2x2 igazsága. Ez nem (csak) kívánságműsor vagy bánkódás kérdése, a legtöbb embernek. Nézd, én elég jól keresek, de azért nekem k..vára nem mindegy 465 000 Ft léte/nemléte. Ha nincs, akkor nincs, és kész, nem lesz dízel, hanem csak benzines.
Elmondom, először OFF Opel ON volt a listán, aztán benzines C., és csak a dolgok szerencsés együttállásának köszönhetően lett belőle dízel C.....

Ezt is...
music

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
D-4D
« Válasz #106 Dátum: 2005.06.30 09:56:17 »
Még soha nem vettem új autót, ezt előre elmondom.
De:
Ha részletre vesszük az autót, és nem kp-re, akkor ugye magasabb lesz a dízel havidíja. DE a fogyasztásod is kevesebb lesz, és mint már kiszámoltam, ÁTLAGOS futásteljesítmény esetén sem lesz a részlet+üzaköltség összege nagyobb, mint a benzinesnél! Az egyetlen indok a dízel ellen, hogy néhánytízezer forinttal többet kell befizetni önrésznek. Nem csak a magasabb részleteket kellene nézni, hanem az alacsonyabb üzaköltséget is...  :roll:
Vagy ennyire rosszul látom a dolgot?  :?
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

HITMAN

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 145
D-4D
« Válasz #107 Dátum: 2005.06.30 10:20:26 »
szeke,

tkp. igazad van, ahogy abban már az előzőekben megegyeztünk  :)
Úgy tűnik, bennem van a hiba  :oops: Én nem szeretek 5-6 évig fizetni egy autóhitelt, úgy választottam eddig mindig, hogy rövid határidővel is le tudjam zárni a hitelt. Így számomra a beszerzés jellege közelebb van a kp-es vásárláshoz, mint egy hosszúlejáratú hitelügylethez...

"Ha részletre vesszük az autót, és nem kp-re, akkor ugye magasabb lesz a dízel havidíja"
Ezt nem értem. A havidíj a hitelösszegtől, pénzügyi költségektől, futamidőtől, devizanemtől függ (kb.), de nincs köze a hitel tárgyának meghajtásához :). Egyébként, ha újautónál bevállalsz valamekkora hitelt, akkor általában alacsonyabb az autó vételára, mint ha kp.-re vásárolod...[/i]

Rozsomák

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 982
D-4D
« Válasz #108 Dátum: 2005.06.30 11:00:54 »
Idézetet írta: "HITMAN"

whis,

1. Először is, szerintem te sem 4 millát adtál ki annak idején az autódért, hanem kb. 400 eFt-tal kevesebbet (az alapról beszélek).
2. Látod, te is csak 200 eFt-ot szorítottál ki, nem pedig több, mint 2x annyit. Mert lehet, hogy a többletet 1xűen már nem tudod finanszírozni. Ez a 2x2 igazsága. Ez nem (csak) kívánságműsor vagy bánkódás kérdése, a legtöbb embernek. Nézd, én elég jól keresek, de azért nekem k..vára nem mindegy 465 000 Ft léte/nemléte. Ha nincs, akkor nincs, és kész, nem lesz dízel, hanem csak benzines.
Elmondom, először OFF Opel ON volt a listán, aztán benzines C., és csak a dolgok szerencsés együttállásának köszönhetően lett belőle dízel C.....

Tényleg úgy van az ember vele, hogy van egy tőkém és be tudok vállalni havonta ~x HUF-ot. Bementem sok-sok off és on kereskedésbe, volt egy alap elgondolásom (hogy mit akarok), Ők pedig igyekeztek rábeszélni egy "jobb" vételre. Elindul az ember 2,8 M HUF-ról, de ha már ennyit kiadok az a 300 eHUF többlet igazán megéri egy-két hasznos extráért  :arrow: 3,1 M HUF, de onnan már csak 300 e HUF többlet még néhány nagyon hasznos extra  :arrow: 3,4 M HUF, akkor már mégiscsak TOYOTA + 400 e HUF  :arrow: 3,8 M HUF , ennyi lóvénál ne mondja már a kedves vevő, hogy nincs +400 e HUF-ja, hogy egy gazdaságos diesel legyen.
Elhiszem, hogy eladónak lenni nehéz, de a vevőnek is nehéz a helyzete. Én kompromisszumot kötöttem, lehetett volna full extrás ford fusion 1.4 tdci, de életem párjával egy alap 1.4-es benzines klímás TOYOTA COROLLÁT vettünk. NEM BÁNTAM MEG!!!
dv,
   Rozsomák
TOYOTA COROLLA 2004 1.4 HB 20
"Az élet olyan, mint egy doboz bon-bon. Nem tudhatod, mit veszel ki belõle."

HITMAN

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 145
D-4D
« Válasz #109 Dátum: 2005.06.30 11:07:01 »
Rozsomák,

én is palimadár voltam tkp.    :roll:
Már megalkudtam a kereskedővel a kombi benzinesre, amikor rámnézett, hogy tud nekemt egy sokkal jobb ajánlatot....  :shock:
Remélem, nekem IS jobb lett, hogy elfogadtam  :D

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
D-4D
« Válasz #110 Dátum: 2005.06.30 12:09:27 »
Idézetet írta: "HITMAN"
1. Először is, szerintem te sem 4 millát adtál ki annak idején az autódért, hanem kb. 400 eFt-tal kevesebbet (az alapról beszélek).
2. Látod, te is csak 200 eFt-ot szorítottál ki, nem pedig több, mint 2x annyit. Mert lehet, hogy a többletet 1xűen már nem tudod finanszírozni. Ez a 2x2 igazsága. Ez nem (csak) kívánságműsor vagy bánkódás kérdése, a legtöbb embernek.

1. Igazad van, nem 4 milla volt a vége, hanem 4.2  :wink:
2. Első körben úgy indultunk, hogy Yaris 1.3, ami 3.2 milla lett volna. Ehhez képest a Corolla 1.4  +250e felár volt, de kellett  az 5 ajtó, +... ... ... (ahogy Rozsomák mondá nagyon bölcsen)
Na, így lett a vége 4.2. Akkor még nem volt dízel...
 8)
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Gokuball

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 40
D-4D
« Válasz #111 Dátum: 2005.06.30 12:39:36 »
Sziasztok!

MMT váltóról meséljetek egy kicsit. Lehet azzal "sportosan" vezetni? Mégréri 1.4 bezinesröl 1.4d4d-re cserélni (persze nagyobb felszereltséggel  :)  )?

Rozsomák

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 982
D-4D
« Válasz #112 Dátum: 2005.06.30 12:46:57 »
Idézetet írta: "Gokuball"
Sziasztok!

MMT váltóról meséljetek egy kicsit. Lehet azzal "sportosan" vezetni? Mégréri 1.4 bezinesröl 1.4d4d-re cserélni (persze nagyobb felszereltséggel  :)  )?

Meg hát!  :D
Pénz kérdése az egész. 8)
dv,
   Rozsomák
TOYOTA COROLLA 2004 1.4 HB 20
"Az élet olyan, mint egy doboz bon-bon. Nem tudhatod, mit veszel ki belõle."

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
D-4D
« Válasz #113 Dátum: 2005.06.30 15:00:18 »
Idézetet írta: "HITMAN"
"Ha részletre vesszük az autót, és nem kp-re, akkor ugye magasabb lesz a dízel havidíja"
Ezt nem értem. A havidíj a hitelösszegtől, pénzügyi költségektől, futamidőtől, devizanemtől függ (kb.), de nincs köze a hitel tárgyának meghajtásához :). Egyébként, ha újautónál bevállalsz valamekkora hitelt, akkor általában alacsonyabb az autó vételára, mint ha kp.-re vásárolod...

Arra értettem, hogy a dízel vételára magasabb, így értelemszerűen a havidíj is magasabb  :wink:
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Gokuball

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 40
D-4D
« Válasz #114 Dátum: 2005.06.30 15:33:54 »
Idézetet írta: "Rozsomák"
Idézetet írta: "Gokuball"
Sziasztok!

MMT váltóról meséljetek egy kicsit. Lehet azzal "sportosan" vezetni? Mégréri 1.4 bezinesröl 1.4d4d-re cserélni (persze nagyobb felszereltséggel  :)  )?

Meg hát!  :D
Pénz kérdése az egész. 8)


És az M-MT váltó?

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
D-4D
« Válasz #115 Dátum: 2005.06.30 16:05:24 »
Idézetet írta: "Gokuball"
MMT váltóról meséljetek egy kicsit. Lehet azzal "sportosan" vezetni? Mégréri 1.4 bezinesröl 1.4d4d-re cserélni (persze nagyobb felszereltséggel  :)  )?

Lehet vele sportosan is, mivel:
1 van kézi vezérlési lehetőség
2 van Es fokozat, ami sportosabbra hangolja a váltást.
Mondjuk megszokás kérdése, én inkább magam váltok. Aki kényelmes, vegyen MMT-t  :wink:
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

nimand

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
D-4D
« Válasz #116 Dátum: 2005.07.01 13:23:20 »
Hali!

Pár szót a D-4D MMT váltós SOL Corolla-ról:
- nagyon jól gyorsul, kitünő benne a gyári zene (nekem legalábbis)
- a fogyasztást nekem nem sikerült 5.2 alá vinni (állandóan megy a klima)
- a váltót könnyű kezelni, érdekes viszont, hogy ha nem nyomod a féket akkor lezár a váltó, néha zavaró
- a sport fokozatban 3800-nál kezd el váltani, előzéseknél jól jön :D
- néha előfordul, hogy nem akar fel váltani - főleg 2-esből
- az is bosszantó, hogy pont egy előzés megkezdésekor gondolja, hogy most fel vált egy nagyobb fokozatban, ekkor jön a manuális váltás....

Egyébként szuper kis kocsi, és szép is!!! :D

antocian

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 74
D-4D
« Válasz #117 Dátum: 2005.07.01 14:38:02 »
Sziasztok,

pár hete én is tulajdonosa vagyok egy ilyen kisautónak (4-4D, MMT).
Nálam szinte követelmény volt az ilyen váltó, egy korábbi biciklis bukásom miatt. Nagyon megörültem, hogy csupán 155-tel jelentett többet, mint a hagyomanyos váltóval.
Elégedett vagyok vele, amit nimand ír, mind igaz. A váltólezárásnak sztem az az indoka, hogy hülyeséget ne csináljon az ember.
A fogyasztást én is még csak tesztelgetem, remélem, pár ezer km után jelentősen csökken még.. (1000 km van csak benne)
- csak város, öregurasan: 5,8-6l
- csak város, azért tolva is neki: 6,3-6,8l
- országút, kb 110-120: 5l
Ami nekem nem tetszik: a kormányküllő nem teljesen szimmetrikusan áll (öreg toyotások mondták, ne állíttassak rajta, mert a szervízek csak rontanak a beállításokkal a kocsin)
a Váltógomb  el tud forogni a rúdon (miért nemragasztották rá? másnaposak voltak az angolok?)
Bocs, ha hosszú voltam
Egyébként egy boldog tulajdonos...
Biztonság mindenek felett...
Corolla D-4D MMT / Auris Hybrid

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
D-4D
« Válasz #118 Dátum: 2005.07.01 14:49:02 »
Idézetet írta: "antocian"
Sziasztok,

pár hete én is tulajdonosa vagyok egy ilyen kisautónak (4-4D, MMT).
Nálam szinte követelmény volt az ilyen váltó, egy korábbi biciklis bukásom miatt. Nagyon megörültem, hogy csupán 155-tel jelentett többet, mint a hagyomanyos váltóval.
Elégedett vagyok vele, amit nimand ír, mind igaz. A váltólezárásnak sztem az az indoka, hogy hülyeséget ne csináljon az ember.
A fogyasztást én is még csak tesztelgetem, remélem, pár ezer km után jelentősen csökken még.. (1000 km van csak benne)
- csak város, öregurasan: 5,8-6l
- csak város, azért tolva is neki: 6,3-6,8l
- országút, kb 110-120: 5l
Ami nekem nem tetszik: a kormányküllő nem teljesen szimmetrikusan áll (öreg toyotások mondták, ne állíttassak rajta, mert a szervízek csak rontanak a beállításokkal a kocsin)
a Váltógomb  el tud forogni a rúdon (miért nemragasztották rá? másnaposak voltak az angolok?)
Bocs, ha hosszú voltam
Egyébként egy boldog tulajdonos...



Szia!

Üdv. a Fórumon és Gratula a járgányhoz!
Én megnézetném azt a kormányt, mert szerintem nem normális, hogy
nem áll szimetrikusan. Főleg, hogy új a verda!
A váltógombhoz nem tudok hozzászólni, de nekem az is gyanús...
De ezek legyenek a legnagyobb bajok a kocsival!
Sok boldog kilométert! :)
Nyári talira jössz?

A Csaszi

  • Vendég
D-4D
« Válasz #119 Dátum: 2005.07.01 14:58:54 »
Idézetet írta: "antocian"

a Váltógomb  el tud forogni a rúdon (miért nemragasztották rá? másnaposak voltak az angolok?)


Szia,

Gratula a kisautódhoz! Mostmár Neked is olyan jó, mint nekünk (hisz Toyotád van)! :-)

Nem igazán értek ám hozzá, csak valamely topicban olvastam egy olyant, hogy a váltógombot elvileg rá kell/lehet csavarni, ha mozog. Valszeg jobbra, s erősen.

De hátha errejár az aki tudja... persze az is lehet, hogy az másféle módszerrel van.

Üdvözlet: