Szerző Téma: D-4D  (Megtekintve 1015052 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

suhodminyák

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
D-4D
« Válasz #1035 Dátum: 2006.05.23 15:08:39 »
Hétvégén bejártam egy Budapest – Siófok – Veszprém – Szentgál – Veszprém – Budapest útvonalat az 1.4 D-4D Corollával. Az út úgy nézett ki, hogy volt benne kb. 45 km Budapest, komolyabb dugó nélkül, de azért félreérthetetlen városi jelleggel. Aztán autópályán Siófokig, onnan a 72esen, majd a 8ason, végül megint vissza az M7esre. A sztrádán jellemzõen 130 és 150 között mentem, egyszer-egyszer 160ig hajtottam pár pillanatra. Az út átlaga (benne a 45km várossal) 5.3l lett.

Ez elõtt csak benzineseim voltak, úgyhogy a tapasztalataim is e szemüvegen keresztül értendõk. Az 1.4 VVTi Corollámon furcsa volt az elõzõ ’91es Civicemhez képest, hogy váltáskor magától tartja a fordulatot, ezért ha kicsit otthagyom a lábam a gázom, akkor felpörög. Ez most megint olyasmi, mint a Hondán volt. Jól lehet használni 1800 és 3000 között a turbót, bár nekem azért szûknek tûnik ez a fordulatszám tartomány. Ötödikben 130nál forog 3000et. Innen sík terepen még egész jól ugrik, ahogy érkezik a maximális teljesítményhez tartozó fordulathoz (asszem 3500nál), de emelkedõn már kevésnek bizonyulhat a kakaó ilyenkor. Pl. az érdi dombon fel sem merül a 140rõl gyorsítás. Jól jönne egy hatodik sebesség, bár lehet, hogy az már túl hosszú lenne a hajtáslánc teherbíró képességéhez. Országúti, meg városi körülmények között fürgén használható, jól ki lehet vele ugrani elõzni, kellemes az állandó, nyomatékból adódó tartalék.

Az esõérzékelõvel kicsit felemásak a tapasztalataim. Jól mûködik, ha folyamatosan haladok. Állva, vagy csak araszolva gyakorlatilag nem kapcsol be, illetve bármikor, ha ebbe a pozícióba lököm a kart, elõször eggyel tovább kell tolni, ahol elkezd törölni egyet, majd vissza, és csak innentõl mûködik az automatizmus. Ha csak simán automata állásba teszem, nem kezd el törölni. Vagy nem gyõzöm kivárni. A szembejövõ teherautókról, meg elõttem menõ kocsikról fel-felfröccsenõ adagokat jól kezeli.

Az automata légkondiban jó, hogy megmondom a 22,5 fokot neki, aztán mindent intéz. De nem jó, hogy ha belenyúlok, hogy az ablakra is fújjon, azonnal leáll az auto funkció. Így csak a középsõ rostélyokkal együtt mûködik a dolog. Kellemes, hogy pl. a belsõ keringetést is elektronikusan oldja meg, nem kell egy kart huzigálni, hanem egy könnyed gombnyomás az egész.

Komoly kihívás elé nem állítottam ugyan, de úgy tûnt, jóval merevebb a kasztni, mint az elõzõ generációs wagoné volt, amivel egyébként szintén elégedett voltam. Az útfekvést, meg a súlyelosztást is korrektnek éreztem.

attila23

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 224
D-4D
« Válasz #1036 Dátum: 2006.05.23 16:16:12 »
A hõmérséklet szabályozást nem lehet kikapcsolni, nyugodtan állítsd be, hogy hova fújja a levegõt, attól még mûködni fog. Az auto gomb fénye csak azért alszik ki, mivel felülbíráltál vmilyen beállítást (levegõ sebessége és/vagy irány)

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
D-4D
« Válasz #1037 Dátum: 2006.05.23 16:40:43 »
Idézetet írta: "topeti"

Keresek képeket a Sedán hátsó fertályától, milyen a tér, a hátsó üléseket ha ledöntöm mekkora a "rakodótér" magassága,
a száj nyílás alakját is szeretném megnézni, valamint a méretét se ártana tudni...
Nézegettem a "Minden ami a Corollával kapcsolatos" fórumot de ilyen képet nem találtam :( No meg ki gyõzi átnézni azt a 333 oldalt? Segítsetek, pls :)

A hátsó üléseket nem lehet teljesen vizszintesig ledönteni,csak majdnem mert az ülõlapok feltartanak. Az 55 cm-es tv dobozostul csak az elsõ üléseken keresztül tolható a hátsókra, a h. ajtón nem fér be. A 100x100 cm es járókát nyitott csomagtartóval vittem haza a Kikából, a 260-as ablaktábla, 11 fokos létra gond nélkül befért az 1/3 hátsó és a J1 lehajtásával. Nagy szõnyeg szállításánál ugyanilyen felállásban jól jött a szõnyeg rugalmassága, mert a nyílás nagyon passzentos volt. A sedan csomagtartójába a 63 cm-es bõrönd állítva nem fér el, fektetve a csomagtartó 3/4 részét elfoglalja.
A rugózaton elég szépen meglátszik ha nehezebb tárgyal akarom megtölteni a csomagteret, így ezt inkább hanyagolom.
Vonóhoroggal egész jól el lehetne vele boldogulni, de most inkább wagonnal szemezek aminek érdekes módon a pótkerék feletti rekeszek miatt kissebb a csomagtere. A wagonban sajnos a csomagtér roló megoldása is elég gagyinak tûnik, a csomagtér harmadától indul hátra (talán azért hogy ne kelljen nagyot nyúlni érte) és nincs rajt kapaszkodó lyuk. Valamiért az IS200 SW jobban tetszett.-)))

suhodminyák

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
D-4D
« Válasz #1038 Dátum: 2006.05.23 20:48:55 »
Idézetet írta: "attila23"
A hõmérséklet szabályozást nem lehet kikapcsolni, nyugodtan állítsd be, hogy hova fújja a levegõt, attól még mûködni fog. Az auto gomb fénye csak azért alszik ki, mivel felülbíráltál vmilyen beállítást (levegõ sebessége és/vagy irány)


Kösz. És az AC is automatikisan bekapcsol, ha a kívánt hõmérsékletet mondjuk leveszem 16 fokra (a példa teoretikus).

Steven

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 31
    • http://domino-zenekar.tar.hu
D-4D
« Válasz #1039 Dátum: 2006.05.23 22:02:33 »
A két elsõ kerékdob csak nekem nem egyforma, vagy mind ilyen? A baloldali légterelõs, a jobb oldali viszont teljese zárt.
indent megteszek, hogy én legyek az elsõ, hisz a fõdíj egy csíkos napernyõ..

Sniper

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 87
D-4D
« Válasz #1040 Dátum: 2006.05.23 22:40:58 »
Idézetet írta: "Steven"
A két elsõ kerékdob csak nekem nem egyforma, vagy mind ilyen? A baloldali légterelõs, a jobb oldali viszont teljese zárt.


Dob?! Ha a fektarcsakra gondolsz,  akkor annak szerintem egyformanak illene lennie!
z élet egy szar játék... de a grafikája nagyon ottvan! ;)

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
D-4D
« Válasz #1041 Dátum: 2006.05.23 23:31:30 »
Idézetet írta: "suhodminyák"
Idézetet írta: "attila23"
A hõmérséklet szabályozást nem lehet kikapcsolni, nyugodtan állítsd be, hogy hova fújja a levegõt, attól még mûködni fog. Az auto gomb fénye csak azért alszik ki, mivel felülbíráltál vmilyen beállítást (levegõ sebessége és/vagy irány)


Kösz. És az AC is automatikisan bekapcsol, ha a kívánt hõmérsékletet mondjuk leveszem 16 fokra (a példa teoretikus).


Ez kérdés volt? Ha igen, a válasz: nem.
Gabe 254.

Peti

  • Vendég
D-4D
« Válasz #1042 Dátum: 2006.05.23 23:43:54 »
Idézetet írta: "Steven"
A két elsõ kerékdob csak nekem nem egyforma, vagy mind ilyen? A baloldali légterelõs, a jobb oldali viszont teljese zárt.


Mirõl is beszélünk???
Elõl (remélhetõleg) féktárcsák vannak, és mindkettõ belsõ hûtésû…
Elõször azt hittem a keréktárcsára gondolsz, hogy egyik oldalt hagyományos, másik oldali meg teljesen zárt, mint a citroen kacsának…  :nagymosoly: :twisted:

Steven

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 31
    • http://domino-zenekar.tar.hu
D-4D
« Válasz #1043 Dátum: 2006.05.24 08:16:31 »
A mûanyag kerékjárati dobról beszélek. A baloldali légterelõs, a jobboldali viszont teljesen zárt.
indent megteszek, hogy én legyek az elsõ, hisz a fõdíj egy csíkos napernyõ..

nemtamas

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 41
D-4D
« Válasz #1044 Dátum: 2006.05.24 09:19:05 »
Idézetet írta: "Steven"
A mûanyag kerékjárati dobról beszélek. A baloldali légterelõs, a jobboldali viszont teljesen zárt.


Nekem sem egyforma.
Ha jól emlékszem, akkor a lökhárítónak a ködlámpa körüli fekete eleme sem egyforma. A bal oldalin teljes a nyílás, a jobb oldalin pedig szûkebb. Biztos valamiért a bal oldalra kell a levegõ, de ezt majd a hozzáértõk úgyis megmondják.

Üdv.:
nemtamas

norbi1974

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 549
D-4D
« Válasz #1045 Dátum: 2006.05.24 09:33:42 »
Idézetet írta: "Steven"
A mûanyag kerékjárati dobról beszélek. A baloldali légterelõs, a jobboldali viszont teljesen zárt.

Ha haza megyek megnézem én is és majd megírom. :kacsint:
gy :toy: FAN!
Toyota Corolla 1.4 VVTi Luna 2006
Toyota Yaris 1.3 VVTi Max 2005

szazketto

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 664
D-4D
« Válasz #1046 Dátum: 2006.05.24 09:48:33 »
Bal oldalon van a legszuro, gondolom ennek a levegoellatasa miatt vannak ezek a dolgok igy megtervezve...

norbi1974

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 549
D-4D
« Válasz #1047 Dátum: 2006.05.24 09:49:17 »
Idézetet írta: "attila23"
A hõmérséklet szabályozást nem lehet kikapcsolni, nyugodtan állítsd be, hogy hova fújja a levegõt, attól még mûködni fog. Az auto gomb fénye csak azért alszik ki, mivel felülbíráltál vmilyen beállítást (levegõ sebessége és/vagy irány)

Hááát, ebben én nem lennék olyan biztos. Ugye ha "AUTO" állásban van, (mondjuk legyen 22 fokra állítva) akkor eleinte elég magas fordulatra veszi a ventit és a lábhoz is fúj. Tehát módosítja a befújt levegõ hõmérsékletét, ventillátor fordulatát és hogy hova fújja a levegõt. A hõmérsékletet nyugodtan tudod állítani anélkül, hogy az "AUTO" lámpa kialudna. :kacsint:  :arrow: Na ez számomra az automata digit klíma.

Viszont, ha módosítom hogy hova fújjon, akkor ugye egybõl kialszik az "AUTO" lámpa. Ilyenkor tényleg tartja a 22 fokot a fülképben, vagy "csak" 22 fokos levegõt fúj oda, ahová én akarom. Erre lenne egy nagyon jó teszt: Állítsd be a kívánt hõfokot (a lényeg, hogy jóval hidegebbet, mint ami kint van) és nyomd meg az "AUTO" gombot. Várd meg míg kb-re beáll a kívánt hõmérsékletre (ez eltarthat egy ideig, de észre fodog venni, mivel a venti fordulat csak 2-esen lesz). Állítsd át a ventit a szélvédõre (én is így szeretném használni a nagy melegekben) majd húzd le az ablakokat. Várj egy picit, míg a meleg elárasztja a fülkét :nagymosoly: , majd húzd fel. Ha nem emelkedik a ventillátor fordulat, akkor sajna NEM automata üzemben mûködik a klímád! Sajna! :sir: ...és az enyém sem. Szerintem ha belenyúlunk és nem hagyjuk "AUTO" állásban, akkor "csak" beállított hõmérsékletû levegõ állít elõ a klíma és nem az utastér hõmérsékletét állítja annyira.

Hozzá kell tennem, hogy még én sem végeztem el a tesztet, mivel egyenlõre csak városban közlekedem és igen rövid utakon. :nagymosoly:

Ha valaki meg tudná cáfolni a véleményem, akkor nagyon boldog lennék! :D

Várom a teszteredményeket akár ide, akár a klímás topikba. :kacsint:
gy :toy: FAN!
Toyota Corolla 1.4 VVTi Luna 2006
Toyota Yaris 1.3 VVTi Max 2005

suhodminyák

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
D-4D
« Válasz #1048 Dátum: 2006.05.24 20:23:57 »
Idézet
Ez kérdés volt? Ha igen, a válasz: nem.


 :pofa:
Igen, kérdésnek szántam eredetilg. A választ sajnálattal tudomásulvettem.

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
D-4D
« Válasz #1049 Dátum: 2006.05.25 00:38:40 »
Idézetet írta: "Steven"
A mûanyag kerékjárati dobról beszélek. A baloldali légterelõs, a jobboldali viszont teljesen zárt.

Amennyire tudom, ott van a töltõlevegõ visszahûtõje (leánykori nevén intercooler) Ahhoz kellhet a szellõzés.
Gabe 254.