A vázak között is vannak azért különbségek. A D60 remek gép, de nincs benne a kompaktosok számára elképzelhetetlen LiveView. Az Olympusnak az E-450 gyakorlatilag markolat nélküli és nem is stabilizált, az okosabb nagytestvér, az E-520 tudtommal stabis, LiveView-s, és rendes fogása van. Utóbbi, tehát az E520
14-42 + 40-150 dupla kitben beleférne a 150-es keretbe, egyáltalán nem rossz választás, ez két korrekt üveg és egy rendes váz.
Amúgy a legjobb, amit tehet az ember, hogy elmegy a boltba, és kipróbálgatja a gépeket. Nekem anno papíron nagyon szimpi volt a Pentax és a Canon belépő váza is, de a személyes próba után egyedül a Nikon D40 maradt bent a pixisben, mind menürendszerét, mind ergonómiáját, építési minőségét tekintve számomra a legjobbnak tűnt.
A kitobik összehasonlítása pár éve egyértelmű volt, az alapján Nikont kellett venni, de most már az Oly, a Canon alapobjektívei is elfogadhatóak. A Canon stabis 18-55-öse optikailag meglepően jó.
Music felvetéséhez: babona... A Sonynak is van profi váza, a Panasonic kompakt fényképezői régen feledtették a relatív tapasztalathiányt, stb. Ettől függetlenül nem véletlen, hogy a Canon és a Nikon uralják a tükrös gépek piacát.
Dupla zoom kitet nem könnyű ennyiért venni, ebben az árban a fent linkelt Oly dupla kit alighanem verhetetlen. Szóljatok, ha találtok jobbat.
Még valami: a Panasonicnak ott a micro-4/3 rendszere, amit szerintem kifejezetten a kompaktosok tudnának értékelni. 120 alatt megvan egy 14-45-ös kitobival adott kép, ami egyáltalán nem olcsó, de megér egy próbát. 150-be telével nem fog beleférni, de ki tudja, lehet, hogy beleszeret az ember.