Egyes autók saját áramfelvétele közvetlenül bezárás után kb 250 mA. Ezt követően pár perc múlva energiatakarékos üzemmódra áll át a fed comp, és 1-2 mA körül fogyaszt készenléti állpotban (távirányító vevő+ áramesés érzékelő+ fedkomp). A jól megtervezett, gyártott -és szakszerűen szerelt- riasztók ma már alapból 30 mA alatt kell hogy fogyasszanak. Sajnos minden egyes kiegészítő érzékelő (emelés, üvegtörés, ultrahang... ) darabonként akár 10mA rátesz erre a fogyasztásra. A GPS modul, GSM modul, és a távolsági leolvasók (esetleg proxik) nagyságrenddel durvábban megnyomják a fogyasztást.
Aki ritkábban használja, vagy hosszab időre nem használja a kocsiját meglepődve tapasztalhatja akkuja gyors elhalálozását.
A vélemények erről megoszlanak, de az 50mA alatti állandó sajátáramfelvétel mindenképpen sok gondtól szabadíthat meg bennünket.
Bármilyen riasztó szett vásárlása előtt tájékozódni KELLene a riasztó rendszer saját áramfelvételről. Lehetőség szerint írásban árajánlatot kérni amelyben a telepített konfiguráció mellett erről az értékről is nyilatkoznak. Átvételkor ennek ellenőrzése csak pár perces művelet amely a szóbeli tájékoztatás/betanítás alatt könnyen megoldható.
Elnézést a hosszúságért.