Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 4632763 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10190
  • Autó: Toyota Prius+ Lounge 2013 Mazda MX-5 NB 2000
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53745 Dátum: 2021.05.14 21:44:32 »
Az egyetlen autó típus, az egyterű, amibe beraksz rendesen 3 gyerekülést  :yes:



A plusban is harom gyerekkel ulunk otodik eve. Most kezd keves lenni, a fiam egy honapja notte ki az addigi cipojet, ami 46-os volt... :ph34r:

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 841
  • Autó: 1.8 Auris Hybrid Lounge, 2016
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53746 Dátum: 2021.05.23 14:28:35 »
A dobozos UAZban is elfér 3 gyerekülés :hmmmm:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9195
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53747 Dátum: 2021.05.23 15:21:21 »
Ajtószervós ISOFIX-es dobozos UAZ-ba pakolni a gyerekeket azért nagyobb feltűnést keltene, mint a Bömösbe  :D

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1537
  • Autó: Corolla 1,4 VVT-i 2005 130.000 km
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53748 Dátum: 2021.05.25 13:35:25 »
Sziasztok!

Érdeklődöm, hogy a Toyota 1ZR-FAE (1.6 132 LE, Valvematic) motorjával mik a tapasztalatok megbízhatóság tekintetében? Mérhető olajfogyasztás mennyire jellemző rájuk 100-150 ezer km környékén amennyiben az előírt olajjal volt szervizelve és nem hajtották szét?   
http://mywikimotors.com/toyota-1zr/ Itt írják, hogy ez egy típushiba az olajfogyasztás. De mennyire gyakori ez a tapasztalatok alapján? Továbbá, csörgést és vízpumpa gondot írnak, hogy típushiba. Ezek mennyire általános jelenségek?
Corolla 1,4 VVT-i 2005

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8854
    • Dentmill Frézközpont
  • Autó: T27 Avensis TS Active 2ZR-FAE (2017)
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53749 Dátum: 2021.05.26 09:49:29 »
Sziasztok!

Érdeklődöm, hogy a Toyota 1ZR-FAE (1.6 132 LE, Valvematic) motorjával mik a tapasztalatok megbízhatóság tekintetében? Mérhető olajfogyasztás mennyire jellemző rájuk 100-150 ezer km környékén amennyiben az előírt olajjal volt szervizelve és nem hajtották szét?   
http://mywikimotors.com/toyota-1zr/ Itt írják, hogy ez egy típushiba az olajfogyasztás. De mennyire gyakori ez a tapasztalatok alapján? Továbbá, csörgést és vízpumpa gondot írnak, hogy típushiba. Ezek mennyire általános jelenségek?
Nem problémás motor, ha rendesen szervizelték.
Nem típushiba az olajfogyasztás ennél a motornál, nagyon kevésről tudok, de persze előfordulhat (hol nem?)
0W20 kell bele - max 15e km/1 év, de ha több a városi rövid táv, akkor inkább 10e km.
Alapvetően nem nyomatékból kell vele autózni, nyugodtan lehet pörgetni (kell is), mert az olajprobléma fő oka valószínű ez lehet (mármint az alacsony fordulatszámon használat) 1750-2000 fordulatszám alatt alatt nem illik használni. Mivel egyébként is egy nyomaték szegény motor, ha azt akarod, hogy menjen, vissza kell váltani, sokszor nem egyet.

2009-s, 1ZR-FAE motor, 323e km, új kora óta nálam van, nincs gondom a vízpumpával, de persze lehet. Annyira nem gyakori és annyira nem vészes a cseréje, ha mégis szivárog.

xpet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 620
  • Auris 1.6 Luna 2008
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53750 Dátum: 2021.05.26 11:24:25 »
Nekem a korábbi 124LE-s 1ZR-FE van. Nálam 70e km környékén kellett vízpumpát cserélni, vizet nem eresztette, de csapágy hangja volt.
Sajnos az olajfogyasztás nálam 11 éves korában (130e km) jött elő, köszönhetően annak, hogy a márkaszervizek 5w30-at raktak bele 0w20 helyett, és ahogy Nagycitrom is írta ez akkor jött elő, amikor nagyon sokat városoztam szinte mindig araszoló dugóban. (kis fordulat)
Ezen túl nekem még 2 gyújtótrafó adta meg magát. (kb 70e km és 120e km), itt is igaz lehet, hogy ugyan az iridiumos gyertyának 90e km az élettartama, de azt is érdemes előbb cserélni.

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1537
  • Autó: Corolla 1,4 VVT-i 2005 130.000 km
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53751 Dátum: 2021.05.28 08:51:35 »
Köszönöm az infókat mindkettőtöknek az 1ZR motorral kapcsolatban. Az alacsony fordulatszámon nem ajánlott használni nem hangzik annyira jól számomra, bár többnyire lakott területen kívül használom, városban nem sokat szoktam menni. Alapvetően nem szoktam nagyon pörgetni a mostani Corollámat, így ha 1ZR motorosat veszek változtatni kell a vezetési stílusomon. A mostanival 2000 felett váltok mindig, de előfordul  hogy lakott területen 50-ig leengedem 5-ösben, és ha hosszabb ideig nem kell gyorsítani 50-nek szépen lehet vele menni, ekkor kb. 1500-1600 a fordulatszám, nincs vele baja, nyilván gyorsításkor visszaváltok. Ez 4-esben bírja a 40-et 1600 körüli fordulatszámon, és nagyon pici gázadással fel szoktam gyorsítani 50-ig. Nagyobb gázt soha nem adok 1800-2000-es fordulat alatt. De biztos át tudok állni más vezetési technikára is.
6-osban mennyit forog ez manuális váltóval 100-nál?
« Utoljára szerkesztve: 2021.05.28 08:53:16 írta zsoooc »
Corolla 1,4 VVT-i 2005

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8854
    • Dentmill Frézközpont
  • Autó: T27 Avensis TS Active 2ZR-FAE (2017)
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53752 Dátum: 2021.05.28 09:16:40 »
Köszönöm az infókat mindkettőtöknek az 1ZR motorral kapcsolatban. Az alacsony fordulatszámon nem ajánlott használni nem hangzik annyira jól számomra, bár többnyire lakott területen kívül használom, városban nem sokat szoktam menni. Alapvetően nem szoktam nagyon pörgetni a mostani Corollámat, így ha 1ZR motorosat veszek változtatni kell a vezetési stílusomon. A mostanival 2000 felett váltok mindig, de előfordul  hogy lakott területen 50-ig leengedem 5-ösben, és ha hosszabb ideig nem kell gyorsítani 50-nek szépen lehet vele menni, ekkor kb. 1500-1600 a fordulatszám, nincs vele baja, nyilván gyorsításkor visszaváltok. Ez 4-esben bírja a 40-et 1600 körüli fordulatszámon, és nagyon pici gázadással fel szoktam gyorsítani 50-ig. Nagyobb gázt soha nem adok 1800-2000-es fordulat alatt. De biztos át tudok állni más vezetési technikára is.
6-osban mennyit forog ez manuális váltóval 100-nál?
Nagyon nem kell változtatni, talán egy egy 300-zal később váltasz és jó.
 100-nál most nem tudom (megnézem majd), de 130-nál kb 3000.
100 km/h-nál nagyon sóher a motor, 5,6 körüli a fogyasztása :D
Nekem van egy 2009-es 1,6-os, annak az átlaga így 320e km után 6,5. Amíg az volt az elsődleges autó és nagyon kevés város, ellenben sok 120-as pálya, meg sima lakott területen kívüli út (évente 35-45e km), akkor 6,3 volt az átlag. De azóta szinte csak városban megy (a feleségem használja).
Van egy 2017-es 1,8-as (2ZR-FAE), az 108e km-t ment, 6,4

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9195
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53753 Dátum: 2021.06.02 07:41:35 »

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1537
  • Autó: Corolla 1,4 VVT-i 2005 130.000 km
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53754 Dátum: 2021.06.02 20:56:25 »
Nagyon nem kell változtatni, talán egy egy 300-zal később váltasz és jó.
 100-nál most nem tudom (megnézem majd), de 130-nál kb 3000.
100 km/h-nál nagyon sóher a motor, 5,6 körüli a fogyasztása :D
Nekem van egy 2009-es 1,6-os, annak az átlaga így 320e km után 6,5. Amíg az volt az elsődleges autó és nagyon kevés város, ellenben sok 120-as pálya, meg sima lakott területen kívüli út (évente 35-45e km), akkor 6,3 volt az átlag. De azóta szinte csak városban megy (a feleségem használja).
Van egy 2017-es 1,8-as (2ZR-FAE), az 108e km-t ment, 6,4
Köszi az infót, az elég korrekt, ha 100-nál 5,6-os fogyaszt.
Viszont most képbe került hibrid is használtban (úgy számolok, hogy a vezetési stílusomban és a nagyon kevés városi használattal 1,5 liter lenne a hibrid előnye fogyasztásban, ami nem sok, de amúgy is érdekel a hibrid technika és az automata váltó). Azonban kicsit összezavarodtam: az 1,8-as Corolla hibrid 2ZR-FXE motorjához azt írj a magyar katalógus, hogy közvetlen befecskendezéses, míg a Priushoz azt, hogy elektronikus befecskendezéses. Mi az igazság? Ezek már nem szívó benzinesek? Van valami különbség az azonos évjáratú Aurisok (újabban Corollák) és Pirusok motorja és hibrid rendszere között? A hibrid aksi azonos kapacitású vagy esetleg jobb a Prius ilyen szempontból?
Corolla 1,4 VVT-i 2005

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 25640
  • Autó: '11 Yaris II 1,33 Life, '20 Proace City Verso 1,2T Shuttle
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53755 Dátum: 2021.06.10 11:30:37 »
music     

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9007
  • Autó: Yaris'08+Verso'16
Re:Beszélgessünk
« Válasz #53756 Dátum: 2021.06.11 12:57:54 »
Nagy valószínűséggel mivel egyszerre lettek nagyobb darabszámban megrendelve/leszállítva, és ezáltal egyszerre is legyártva/üzembe helyezve, egyszerre is járt le a hitelesítésük. Vélhetően míg újra nem lesznek hitelesítve, nem szabad őket használni...