FB-on nem túl nagy nyilvánosságot kapott cikkecske, Vályi Pista és Várkonyi Gábor tollaiból (s meghivatkozott egy német TV-ben leadott videót is):
"Szóval itt van egy lézerprecíz elemzés mindarról a hisztériáról, amivel politikai vonalon akart betenni Amerika a németeknek. Végül is elérték a céljukat, iszonyat sok pénzébe került ez Németországnak (nagyon régi itt az ellentét, túlmutat még az Obama-féle látszatkormányzaton is, amiért nyilván Béke-Nobel díj jár). Sajnos a Trump-adminisztratíva tovább hajtja magát a gödör felé, mert nagyon úgy néz ki, hogy nem sikerült helyzetbe hozni sehogyan sem a béna amerikai gyártókat, ellenben a hisztéria eredménye az lesz, hogy a németek letarolják az elektromosautó-piacot, mint a huzat. Nyilván ezzel ők is kiszolgáltatott helyzetbe kerülnek a kínai lítium-függőség miatt, de a helyzeten ez már nem fog változtatni. Ki szelet vet, vihart arat.
Hogy ki szívta meg? Mindenki. És ebbe szépen el is fog süllyedni a Merkel-adminisztratíva is, nem kellett volna piszkálni a "demokrata" amerikai kormányzatot.
Nézzétek meg, német nyelvtudás ajánlott és gondolkozzatok el mindazon, amivel befolyásolják a véleményeteket.
Don't believe the hype!
És idekívánkozik mindenképpen Várkonyi Gábor kollégám eredeti posztja is a témában, köszi a tippet!
______________
http://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10217425242319690&id=1133896137A német közszolgálati tv, az ARD egy meglepően korrekt összefoglalót csinált dízel témában. Különböző szakemberek nyilatkoznak, klinikai szakorvosok, tüdőgyógyászok, környezetvédelmi szakemberek. Egytől egyig égbekiáltó marhaságnak tartják azt a hisztériát, amit Németországban folyik. Egy gáztűzhely mellett állva a megengedett szállópor mértékének a harmincszorosa éri az embert. Egy gyertya a 3-4szeresét adja a határértéknek. Mégsem lett soha senkinek baja abból, hogy adventi koszorút vett a nappalijába, vagy rántottát sütött. Totális műbalhé, aminek következtében idő előtt végzik bontóban tökéletesen működő autók. Helyette legyártanak egy halom újat, aminek a környezeti terhe, energia igénye sok sok év után "térül meg". A német fogyasztó magántulajdonát egy tollvonással einstandolják. A jelenlegi, teljesen hasraütés szerűen megállapított határértéket egyébként akkor sem lehetnek tartani, ha holnaptól egy árva darab autó sem közlekedne, például Stuttgartban. Megdöbbentő, hogy konkrét hazugságokra, fél, vagy inkább tizedigazságokra mekkora kampányt lehet építeni, és milyen döbbenetes károkat lehet vele okozni. Ha hagyják."
A video külön linkje:
http://mediathek.daserste.de/Reportage-Dokumentation/Exclusiv-im-Ersten-Das-Diesel-Desaster/Video?bcastId=799280&documentId=59193682&fbclid=IwAR3TMEwTbG1kJV00jXKcid-tYEGyOl2ZmP684WISKKrIpMOYUlAsCVFk9mE