Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 7213061 alkalommal)

0 Felhasználó és 28 vendég van a témában

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52110 Dátum: 2017.10.16 12:08:40 »
Pontosan, ezért is beszéltünk sokat az egyik szomszédos topikban arról, hogy vegyek-e új autót, vagy csináltassam meg, ami van. Ha költök rá, akkor nem adom el, mert nem jön vissza, és másnak nem csináltatom meg, viszont ha nekiállok és rendberakatom akkor tovább jó néhány évig autó... De akkor is 10+ éves autó marad és folyamatosan öregszik, és előbb-utóbb mindenképpen lépni kell.
Most egy ideig marad, addig életbentartom, aztán kiderül.

lehet választani, hogy az értékvesztést vagy a fenntartást fizeti meg az ember. sajnos nincs rá recept, hogy mikor mi a tuti. én mostani fejemmel és pénztárcámmal ott tartok, hogy hosszú távú családi használatra egy páréves japán (vagy manapság már bármilyen más) modellel nehéz mellényúlni. ekkorra már kábé 50-60%-át éri csak pénzben az új árának, ami szerintem totálisan indokolatlan, mert használati értékben és tartósságban simán egyenértékű egy új géppel.

a használt kocsik fenntartása tűnhet költségesnek, de ez nézőpont kérdése is: az én mazdám megvan pontosan öt éve, a télen kezdi a hatodikat. ezalatt csak kötelező karbantartás volt rajta (meg amit azért csináltattam meg, mert zavart). a nyáron benyújtott egy vaskos számlát, de az a bő négyszázezer forint öt évre azzal, hogy mondjuk ezalatt az értéke kábé 6-700ezerrel csökkent, az összesen mondjuk egymillió forint. a kocsi ára 4.7M körül volt újonnan, hatéves korában kábé 1.6-1.9M körül lehetett ilyet venni, tehát évente volt rajta 500ezer forint értékvesztés. Egyértelmű, hogy gazdaságilag melyik a jobb döntés. Azt meg lehet mérlegelni, hogy az ezen kívüli tényezők (szeretet, megbízhatóság, körülmények megváltozása stb) mekkora súllyal esnek a latba.

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52111 Dátum: 2017.10.16 12:10:26 »
Én 28 éves koráig tartottam. Első 10 évben olajcsere, fékcsere, kuplung volt összesen. Utána már voltak pártízezres költségek, de 17 éves koráig semmi komolyabb. 17-28 éves kora közt viszont már elkért évi 120-170k-t átlagosan. Az adatokat visszanézve kb. 22 éves kor volt az amikor racionálisabb lett volna váltani. Mindenesetre nem érzem magam átverve, tudtam hogy mit csinálok és szerettem azt a kocsit. Az új tulaja küld néha képeket, úgyhogy látom, hogy szép állapotban lévő MILF maradt. :D

az inkább egy GILF :D

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52112 Dátum: 2017.10.16 12:23:48 »
10+ éves autó témát úgy látom, hogy a 2005 körüli Toyoták elég jó konstrukciók, szerintem 20 éves korig elég jól fogják magukat tartani. Ráadásul a kocsi értékének 25%-át az első 5 év alatt veszted el, majd 5-10 éves kor közt még 50%-ot esik, tehát 10 éves korra 75%-ot buksz. Ez alapján a kocsit eladni racionálisan 5 éves korban(25%-os értékvesztéssel), vagy 15-20 éves korban(az értékét kiautózva) van értelme. Persze ez szigorúan szvsz, sok estényi statisztikázás és matekozás alapján. Idősebb koromban biztos, hogy 5 évenként fogok autót cserélni. Igaz, hogy 20 év alatt elbukok egy listaárat, de legalább folyamatosan garanciális autó lesz a fenekem alatt.

szerintem szörnyen optimista vagy az értékvesztéssel. simán meg lehet venni egy 3-4 éves autót féláron.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52113 Dátum: 2017.10.16 12:29:46 »
Én 28 éves koráig tartottam. Első 10 évben olajcsere, fékcsere, kuplung volt összesen. Utána már voltak pártízezres költségek, de 17 éves koráig semmi komolyabb. 17-28 éves kora közt viszont már elkért évi 120-170k-t átlagosan. Az adatokat visszanézve kb. 22 éves kor volt az amikor racionálisabb lett volna váltani. Mindenesetre nem érzem magam átverve, tudtam hogy mit csinálok és szerettem azt a kocsit. Az új tulaja küld néha képeket, úgyhogy látom, hogy szép állapotban lévő MILF maradt. :D

10+ éves autó témát úgy látom, hogy a 2005 körüli Toyoták elég jó konstrukciók, szerintem 20 éves korig elég jól fogják magukat tartani. Ráadásul a kocsi értékének 25%-át az első 5 év alatt veszted el, majd 5-10 éves kor közt még 50%-ot esik, tehát 10 éves korra 75%-ot buksz. Ez alapján a kocsit eladni racionálisan 5 éves korban(25%-os értékvesztéssel), vagy 15-20 éves korban(az értékét kiautózva) van értelme. Persze ez szigorúan szvsz, sok estényi statisztikázás és matekozás alapján. Idősebb koromban biztos, hogy 5 évenként fogok autót cserélni. Igaz, hogy 20 év alatt elbukok egy listaárat, de legalább folyamatosan garanciális autó lesz a fenekem alatt.
Na én is hasonlóan látom, de talán az elején nagyobb az értékvesztés a végén amit írsz meg kevesebb.Én is úgy gondolom a 15-20 éves korában fogom eladni. Mostanáig a 10,5 éves koráig közel (120eFt)semmit nem kellet költeni rá, a szervizen kívűl.
Az idősebb kort biztos azért írod mert kevesebbet fogsz autózni :hmmmm: akkor meg érdemesebb tovább megtartani. Max. azért kell lecserélni mert sokkal később már nem fog rá jutni újabbra/újra.
Ha mégis veszek a közeljövöben egy új(fiatal) autót, a Corollát megtartom egy jó darabig 2. autónak.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52114 Dátum: 2017.10.16 12:35:00 »
az inkább egy GILF :D
23 éves jó állapotú kocsimat hasonló barátnőre cserélném?  [rohog]

szerintem szörnyen optimista vagy az értékvesztéssel. simán meg lehet venni egy 3-4 éves autót féláron.
Alacsony futással én nem láttam féláras kocsit. A leharcoltakat nem néztem. A kínálat alsó és felső részét (10-18% közt szoktam) kiejtettem a vizsgált scope-ból. Családi kocsinak nem vennék se agyon óvott és emiatt drága, se lepusztult -esetleg megbízhatatlan- romot. Az is lényeges lehet, hogy amikor tömegesen lekaptam a számokat az autóeladási oldalakról, még 2015 Q4 volt. Azóta kicsit kiengedett a globális gazdaság és mintha az árak is felmentek volna.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52115 Dátum: 2017.10.16 12:35:48 »
szerintem szörnyen optimista vagy az értékvesztéssel. simán meg lehet venni egy 3-4 éves autót féláron.
Előfordulhat, pl egy lefutott cégautót, vagy amelyiket karambolból helyrehozták (csak nem tudsz róla )
De egy mindenben pozitiv jelzővel és tulajdonsággal rendelkezőt azért csak nem kapsz féláron.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52116 Dátum: 2017.10.16 12:37:46 »
23 éves jó állapotú kocsimat hasonló barátnőre cserélném?  [rohog]

És milyen távon leasingelnéd? [rohog]

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52117 Dátum: 2017.10.16 12:40:11 »
Jó gondolat, nem számoltam még így ki, de reálisnak tűnik.
Csak az a baj, hogy egyre öregebb lesz, jönnek elő a gondok (már a futóműre is rá kell borítani egy jelentősebb összeget, ezt a múltkor az olajcserén tudtam meg). De most marad, most már a prioritás (lakáscsere) és szerencsére van céges autó.
Jaja, erre emlékszem, amikor a nullaköltséges autóból átváltottunk a folyamatosan kér ezt-azt módba, de ez ilyen. A kocsi akkor 1 millió körüli forintot ért, talán a listaár 23%-át, viszont jól tette a dolgát, ezért inkább fizettük a szervízt. A listaár veszteség ~75%-os realizálása ennél sokkal drágább. Ha ilyenkor venne az ember egy másik 10 éves kocsit, azzal csak fejest ugrik az ismeretlenbe.
A leírt veszteséggörbe egyébként érdekes módon a legtöbb kocsira megállja a helyét. Mi anno Octaviát, Avensist, Mazda6-ot, RX-et néztünk, kissebb-nagyobb eltérésekkel azonos volt az esés mértéke.

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52118 Dátum: 2017.10.16 12:49:10 »
23 éves jó állapotú kocsimat hasonló barátnőre cserélném?  [rohog]
Alacsony futással én nem láttam féláras kocsit. A leharcoltakat nem néztem. A kínálat alsó és felső részét (10-18% közt szoktam) kiejtettem a vizsgált scope-ból. Családi kocsinak nem vennék se agyon óvott és emiatt drága, se lepusztult -esetleg megbízhatatlan- romot. Az is lényeges lehet, hogy amikor tömegesen lekaptam a számokat az autóeladási oldalakról, még 2015 Q4 volt. Azóta kicsit kiengedett a globális gazdaság és mintha az árak is felmentek volna.

nézzük mondjuk a priusomat, amit vaskos felárral vettem 22500-ért, 64ezer km-rel, három és fél évesen, ennek megfelelő állapotban (=újszerű). ugyanilyen kocsit 21ezer körül is kaphattam volna. az új ára 43ezer felett volt.
hát végülis igazad van, tényleg nem félár :D

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52119 Dátum: 2017.10.16 13:00:00 »
nézzük mondjuk a priusomat, amit vaskos felárral vettem 22500-ért, 64ezer km-rel, három és fél évesen, ennek megfelelő állapotban (=újszerű). ugyanilyen kocsit 21ezer körül is kaphattam volna. az új ára 43ezer felett volt.
hát végülis igazad van, tényleg nem félár :D
Jó, de te valami hibrid nirvana közelében élsz ha jól emlékszem. Mintha mondtad volna, hogy arrafelé még a németeknél is jobbak az árak.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52120 Dátum: 2017.10.16 13:36:51 »
Az Avensist és a COV-t is 3,5 évesen vettem szép állapotban 87, ill. 179 ezer km-rel. Mindkettőt a listaár 50%-a környékén.  Hogy aztán a listaár és a valós vételár milyen viszonyban volt...

A Yarist viszont kétharmadárért 4 évesen, de azt szinte nem is használták...
music     

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52121 Dátum: 2017.10.16 14:08:14 »
23 éves jó állapotú kocsimat hasonló barátnőre cserélném[rohog]
Alacsony futással én nem láttam féláras kocsit. A leharcoltakat nem néztem. A kínálat alsó és felső részét (10-18% közt szoktam) kiejtettem a vizsgált scope-ból. Családi kocsinak nem vennék se agyon óvott és emiatt drága, se lepusztult -esetleg megbízhatatlan- romot. Az is lényeges lehet, hogy amikor tömegesen lekaptam a számokat az autóeladási oldalakról, még 2015 Q4 volt. Azóta kicsit kiengedett a globális gazdaság és mintha az árak is felmentek volna.

Sokat futott jó lesz, hasonlóan a kocsidhoz? :D
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52122 Dátum: 2017.10.16 14:11:14 »
Jó, de te valami hibrid nirvana közelében élsz ha jól emlékszem. Mintha mondtad volna, hogy arrafelé még a németeknél is jobbak az árak.

hát inkább erős-benzines nirvánának nevezném, mivel azoknak itt nagyjából semmilyen piaca nincs. legalábbis nem volt. így vettem a t25-öst annak idején, 12ezerért, 42 ezer km-rel háromévesen, életem üzlete volt :D ja volt rá két év garancia is :D
belgiumban egyébként éppen, hogy drágábbak az autók általában, mer itt nagyon jó hivatalos rendszer van az óratekergetés ellen, ami a németeknél nincs (és ők tekergetnek is).

de itt egy hazai példa: apám mazda3-asa 4.7 millióba került újonnan, 2006-ban. pontosan hat éves volt, amikor megvettem tőle, 1.7-1.8M körül futottak a hasonlók, ami az új ár kábé 35%-a.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52123 Dátum: 2017.10.16 14:30:53 »
Most viszont érdekes alakul a piac. Nézegetem a használt 3-4 éves benzines aurisokat, és azt látom, hogy egy 3 éves autó alig 1-1,2 millióval olcsóbb, mint az új listaára. Ezek az autók 4,7-5,0 millió körül mennek, miközben 6 körül már újat lehet venni. Ez sem normális így.
És eközben egy új hasonló (1.6 benzines, hasonlóan felszerelt) Ford Focust 4,4-4,5 millióért ki tudsz hozni szalonból. No erre mondom, hogy a Ford ennyivel nem rosszabb autó.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52124 Dátum: 2017.10.16 14:35:38 »
Most viszont érdekes alakul a piac. Nézegetem a használt 3-4 éves benzines aurisokat, és azt látom, hogy egy 3 éves autó alig 1-1,2 millióval olcsóbb, mint az új listaára. Ezek az autók 4,7-5,0 millió körül mennek, miközben 6 körül már újat lehet venni. Ez sem normális így.
És eközben egy új hasonló (1.6 benzines, hasonlóan felszerelt) Ford Focust 4,4-4,5 millióért ki tudsz hozni szalonból. No erre mondom, hogy a Ford ennyivel nem rosszabb autó.
Kövezzetek meg, de én a Toyota jelenlegi autópalettájáról csak az öregecske Versot venném meg...
music