Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 7214919 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

yason

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Beszélgessünk
« Válasz #50925 Dátum: 2016.11.10 02:11:59 »
Üdv.
 
  Egy 2004-es Yarisom van. A távirányítója meghibásodott(menthetetlen) régebben, így mindíg  kulccsal nyitottam/zártam. Jelenleg külföldön tartózkodom. Pár napja reggel, lementem  a kocsihoz és a riasztórendszer(BERASEC2000) aktiválva volt, riasztott is.
 
A kürtöt abban a pillanatban levettem. Kulccsal már nem lehetett indítani mivel az immobilizer aktív volt.  Ma  néztem egy kapcsolási rajzot a rendszerről. Ahol tudtam lebontottam a műanyagot minél többet lássak. Önindítóról lekötöttem a riasztó 'gyújtás tiltás' kábeleit, visszaállítottam a gyári állapotot.
 
  Ennek köszönhetően az újra beindult az autó, de villogott ugyan úgy tovább, ezért kivettem a riasztóból a biztosítékot.
Ezzel orvosoltam is átmenetileg a zavart.  Egész nap tudtam vele közlekedni, mind addig vissza nem kezdtem pattintani a műanyagokat.  Visszakerült a helyére minden. Elfordítottam a kulcsot és az önindító csak tekerte a motort az már nem indult. Minden működött, rádió, lámpa, visszajelzők, stb..
 
A motort csak hajtja az indító, semmi pöffenés. Lehetséges amikor a műanyagokat tettem vissza megsérült valami kábel?! Nem tartom valószínűnek. Tudom, még sötétben tapogatózom. Nem tudtam ma beleásni magam. Váratlanul ért, rossz helyen. Holnap munka után újra nekifutok a dolognak. Ebben szeretném a segítségeteket kérni! Valaki esetleg járt hasonló cipőben? Bármilyen témába illő információt szívesen várok!
Köszönöm a türelmet!

 
János

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Beszélgessünk
« Válasz #50926 Dátum: 2016.11.10 09:01:14 »
Ezzel biztosan szerelőhöz mennék. Külföld, tehát 100€/h simán lehet a tarifa, de egy Toyota szerviz jó eséllyel hamar meg fogja tudni állapítani, hogy miért nem indul. A riasztó működőképessé tétele már borsosabb történet lesz odakint. A fórumon nem nagyon van autó elektromosságban jártas tag, plusz ez egy OFF rendszer amit látatlanban kéne gyógyítani. Helyben kollégáknál érdeklődj, hogy ők hova mennének.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10718
Beszélgessünk
« Válasz #50927 Dátum: 2016.11.15 10:51:10 »
Toyota C-HR teszt .
Nem néz ki rosszul, és lehet majd hamarosan topicot nyitni neki.  ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Beszélgessünk
« Válasz #50928 Dátum: 2016.11.17 18:46:33 »
állitolag holnap black friday..
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9397
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Beszélgessünk
« Válasz #50929 Dátum: 2016.11.17 19:42:54 »
állitolag holnap black friday..
Biztos, mert már ma meghalt egy-két online bolt.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Beszélgessünk
« Válasz #50930 Dátum: 2016.11.17 22:24:42 »
Biztos, mert már ma meghalt egy-két online bolt.
elöfordul...

 Milliók töltik az éjjelt ébren a fekete péntek miatt.

http://origo.hu/gazdasag/20161117-applikacion-hamarabb-indul-a-black-friday.html
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Beszélgessünk
« Válasz #50931 Dátum: 2016.11.21 09:48:05 »
Nem marad ingyenes az elektromos autók töltése.
Amit az várható is volt a beetetési időszak után. Ugyanez lesz a parkolással is.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Beszélgessünk
« Válasz #50932 Dátum: 2016.11.21 10:03:43 »
Nem marad ingyenes az elektromos autók töltése.
Amit az várható is volt a beetetési időszak után. Ugyanez lesz a parkolással is.
Nincs ezzel semmi gond, ha nem a minisztérium esik neki megint az erőszakos szabályzásnak, hanem a piac lépi meg.
Szerintem még korai, nem terjedt el eléggé, a piaci szereplők is vélhetően ezért nem léptek még.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Beszélgessünk
« Válasz #50933 Dátum: 2016.11.21 10:51:37 »
Mondjátok el nekem, hogy miért jó az elektromos autó? Ez is füstöl, csak a város szélén az erőműben, nem az autónál. Akkor mennyivel is környezetbarátabb?
Az akkukról és azok lebomlásáról ne is beszéljünk. Ha teljes életciklusra nézzük (és nem az autót, hanem az energia megtermelését is) egyáltalán nem vagyok benne biztos, hogy kevésbé környezetszennyező. 
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9524
Re:Beszélgessünk
« Válasz #50934 Dátum: 2016.11.21 11:09:51 »
Mindenképp szükséges a hatóság részéről egy jogi keretet biztosítani. Van is utalás a cikkben hogy nem terveznek jövedéki adót (egyelőre) bevezetni, de számos komplikáció van, amit tisztázni kell:
- autók "otthoni" tankolása: szabad-e majd az otthoni villanyóra terhére autót tankolni (miért is ne), csak kérdés megéri-e majd (gondolok itt pl. az "éjszakai áram" típusú konstrukciókra, ahol az áramszolgáltató, piaci alapon adhat majd engedményt az autók töltésére otthon, csak akkor külön óra kell majd hozzá
- "üzemanyag költségek" elszámolása, áfa-vonzata, cégautó használat magán célra (cégnél tankolok céges használat esetén, otthon tankolok magánhasználat esetén, és mi van ha a cégtulajdonos lakhelye megegyezik a cég székhelye/telephelyével stb.

Ilyen és hasonló kérdések mentén kell mindenképp egy jogi alapot kerálni, amire ülve majd a piaci szereplők versenyezhetnek majd egymással.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Beszélgessünk
« Válasz #50935 Dátum: 2016.11.21 11:21:45 »
Mondjátok el nekem, hogy miért jó az elektromos autó? Ez is füstöl, csak a város szélén az erőműben, nem az autónál. Akkor mennyivel is környezetbarátabb?
Az akkukról és azok lebomlásáról ne is beszéljünk. Ha teljes életciklusra nézzük (és nem az autót, hanem az energia megtermelését is) egyáltalán nem vagyok benne biztos, hogy kevésbé környezetszennyező.
Szerintem nem környezetbarátabb, az ökológiai lábnyoma ugyanakkora, ha nem nagyobb. De:
- Nyomaték-nyomaték-nyomaték. Mint a dodgem, csak győzd gumival.
- Ingázásnál nekem a benzines 40ft/km helyett 17ft/km a költsége(minden költség+amortizáció), akkor is ha otthon töltöm pénzért, nappali árammal. 5 év alatt bejön rajta 4 millió ft.
- Ha használtan megveszem 4 millióért, akkor 5 évesen 2,5 millióért el tudom adni, úgy hogy közben nyertem rajta 4 millió ft üzemanyag költséget.
- Nem a városban füstöl, ami közel sem utolsó eü. tényező.
- Legális buszsáv használat

Taxisok a városban az ingyenáramot szlupálva és az enyémnél több kilométert futva 5 évente kb. 10-15 milliót fognak meg elektromosan autózva és erre jön a fizetésük.
Nameg ingyen parkol egyelőre, de ezt nem számolom, mert én nem használom ki és egyébként is meg fogják szüntetni.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9524
Re:Beszélgessünk
« Válasz #50936 Dátum: 2016.11.21 12:44:39 »
Mondjátok el nekem, hogy miért jó az elektromos autó? Ez is füstöl, csak a város szélén az erőműben, nem az autónál. Akkor mennyivel is környezetbarátabb?
Az akkukról és azok lebomlásáról ne is beszéljünk. Ha teljes életciklusra nézzük (és nem az autót, hanem az energia megtermelését is) egyáltalán nem vagyok benne biztos, hogy kevésbé környezetszennyező.

Az erőmű nem is a város szélén van, hanem sokkal távolabb. Aztán elektromos áramot egyre kevésbé szénnel meg kőolaj származékkal állítanak elő. Sorra zárják be Magyarországon is a tüzelőolaj, barnaszén, földgáz alapú erőműveket, nem véletlen hogy a paksi sokat vitatott atomerőmű-bővítésről mostanában elég sokat hallunk. Megújuló enerigával nemrég épült Mátrábann egy naperőmű (Visonta), ez 16MW-os, de eltörpül így is a Paks jelenlegi 2000MW-os teljesítményéhez képest. Sajna a megújuló enerigiák hatékonysága még mindig nagyon alacsony, így azért tűnik logikus lépésnek Paks bővítése, mert az atomenergia még mindig sokkal hatékonyabb mint a megújuló, és sokkal környezetkímélőbb mint a fossziliseké. A gazdaság nagyobb tempóban alakul át mint ahogyan a megújuló energiaforrások fejlődnek, így gyakorlatilag ez az egyetlen ésszerű út - ma még.

És persze az is nagyon fontos, hogy az erőműveknél a környezetszennyezés koncentráltam jön elő, azaz hatékonyabban lehet enyhíteni a kárt amit okoznak, miközben minden autó egyenként elfüstölve a fosszilis energiát gyakorlatilag megfoghatatlan. Főleg úgy, hogy a dízelesek első dolga hogy kiszereljék a részecskeszűrőt, ahelyett, hogy normálisan megjavíttassák.  :nonono:
« Utoljára szerkesztve: 2016.11.21 12:46:53 írta robi (Robi) »

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re:Beszélgessünk
« Válasz #50937 Dátum: 2016.11.21 12:49:18 »
Kedves fórumlakók! SLLC-t hol érdemes idehaza beszerezni szerintetek? Illetve ez Lexus topicba illene, de az is200 azt igényel vagy csak long life coolant folyadékot?  :helpsmilie:
« Utoljára szerkesztve: 2016.11.21 12:52:37 írta Kgabe »
Gabe 254.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Beszélgessünk
« Válasz #50938 Dátum: 2016.11.21 13:30:55 »
autoteka? auto2000?
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Beszélgessünk
« Válasz #50939 Dátum: 2016.11.21 14:08:24 »
Kicsit számolgattam és az jött ki, hogy ha nem ingáznék, hanem átlagos budapesti autós lennék, akkor 17ft/km az összköltség. Amortizásió, áram, szervíz, gfb, stb. A pöfögők 50-60ft/km költségéhez képest ez marha jó. Egy átlagos dízeles pár forint átmeneti megtakarításért, gazdasági érdekből kiköti a szűrőt, katalizátort, megmérgezi az anyját is, hazudik magának, de akkor is élvezi az olcsóbb autózást. Rengetegen vesznek manapság így dízelt. Az elektromos egyértelműen előrelépés, olcsóbb és nincs mit kikötni. Nem kell senkit mérgezni és saját magának hazudozni se(szeretem a nyomatékot, olcsóleszez, a DPF felesleges, stb.)
Viszont ami miatt nem tud elterjedni az elektromos:
- Egy átlagos budapesti  nem tud otthon tölteni.
- A városi töltők ritkák, és gyakran taxisok fejik éppen a helyet.
- Nincs normális méretű kocsi. Egyetlen kivétel talán a Renault Fluence volt, ami a 150km-es hatótáv miatt bukott.
- A hatótáv 400km alatt erősen kompromisszumos. Nissan Leaf a 250 km-el egész elfogadható, de éppencsak.
- A töltési idő túl hosszú. Amíg nem lehet elmenni egy ilyennel 500-600 km-el arrébb egy családi utazásra, addig vállalhatatlan.

Az tény, hogy évi 15.000km-es városi futással, 500-600.000 forintot lehet évente fogni a költségeken. Ha valaki nem mozdul ki a városból és 4 millióért tud egy Leaf-et venni használtan, az 8-10 éves távon behozza a kocsija árát, tehát ingyen autózott. Persze csak akkor, ha elég neki a miniautó mérete és soha nem megy 250 km-nél nagyobb útra.