Kicsit számolgattam és az jött ki, hogy ha nem ingáznék, hanem átlagos budapesti autós lennék, akkor 17ft/km az összköltség. Amortizásió, áram, szervíz, gfb, stb. A pöfögők 50-60ft/km költségéhez képest ez marha jó. Egy átlagos dízeles pár forint átmeneti megtakarításért, gazdasági érdekből kiköti a szűrőt, katalizátort, megmérgezi az anyját is, hazudik magának, de akkor is élvezi az olcsóbb autózást. Rengetegen vesznek manapság így dízelt. Az elektromos egyértelműen előrelépés, olcsóbb és nincs mit kikötni. Nem kell senkit mérgezni és saját magának hazudozni se(szeretem a nyomatékot, olcsóleszez, a DPF felesleges, stb.)
Viszont ami miatt nem tud elterjedni az elektromos:
- Egy átlagos budapesti nem tud otthon tölteni.
- A városi töltők ritkák, és gyakran taxisok fejik éppen a helyet.
- Nincs normális méretű kocsi. Egyetlen kivétel talán a Renault Fluence volt, ami a 150km-es hatótáv miatt bukott.
- A hatótáv 400km alatt erősen kompromisszumos. Nissan Leaf a 250 km-el egész elfogadható, de éppencsak.
- A töltési idő túl hosszú. Amíg nem lehet elmenni egy ilyennel 500-600 km-el arrébb egy családi utazásra, addig vállalhatatlan.
Az tény, hogy évi 15.000km-es városi futással, 500-600.000 forintot lehet évente fogni a költségeken. Ha valaki nem mozdul ki a városból és 4 millióért tud egy Leaf-et venni használtan, az 8-10 éves távon behozza a kocsija árát, tehát ingyen autózott. Persze csak akkor, ha elég neki a miniautó mérete és soha nem megy 250 km-nél nagyobb útra.