Na, ez az! Minden bizonnyal EZ az Avensis lesz az utolsó Avensis, sőt, még a mostani Corolla megszüntetése is porondon van. Akkor, meg most minek kellett volna ennél súlyosabb pénzeket beleölni egy új modell fejlesztésébe?
A Toyota globálisan gondolkodik, tudod te is, hogy az EU-i piac csak egy picike szelete az éves eladásainak. Ennek az az ára, hogy bizonyos tekintetben nem 100%-ig megfelelő autót kapnak ezek a piacok. Ahogy a múlt hét végi tesztvezetésemen - hasonló felvetésemre - reagált az értékesítő, a nyugati piacok lokál patriótasága nem törhető meg egy "idegen" típus által annyival, hogy szép egy autó. A lokál patriótaság abból fakad, hogy a saját termékét veszi meg az ember, nem a behozottat. Emiatt a Toyota és más japán gyártók autói eleve komoly negatív hendikeppel indulnak ezeken a piacokon. A másik, hogy a globálisan meghatározó piacok igénye merőben eltérő a piperkőc EU-i igényektől. Te Toyota vezérként gyártanál olyan, jelentős fejlesztési költségekkel bíró, de szinte minden igénynek megfelelő modellt, aminek sem az eladási esélyei, sem a nyeresége nincs biztosítva?
Nem kell aggódni, azonban, a megszüntetett modell(ek) helyére jönni fog másik, előre még nem ismert modell, ami viszont nagyot fog szólni. Ennek első hírnöke (jelzése), a jövőre bemutatkozó kis-SUV lesz (olyan, mint a most debütált Mazda CX3), ami kb 1 Millió Forinttal alá lesz lőve árilag a RAV4-nek és természetesen lesz hibrid változata is. Ezzel együtt jöna RAV4 hibrid is, az IS300h hajtásával.
Nem alszanak a Toyotánál, hanem jóval előrébb gondolkodnak jelenleg, mint az EU-i gyártók.
Visszatérve az Avensisre, ezen belül a T27-re: Én ültem már mind az elsőben, mind a faceliftesben is. Meg Passatban is. Messze nincs akkora különbség, mint, ahogy arra utalsz. Nincs fényéves különbség. Semmiben. Sem anyagban, sem összeszerelésben. Ahogy szoktam volt mondani, a VW és általában a németek elsősorban az ÉRZÉST adják el, nem a MINŐSÉGET! Elhitetik veled, hogy, amit újként látsz, az osztályon felüli, pedig nem azok, mert nem tartósak. Szépek a kijelzők, meg nem pixelesek, csak 4-5 évesen pixelhibásak lesznek. Jó tapintásúak az anyagok, csak a japánokénál gyorsabban és csúnyábban öregszenek, a kárpitok alatt pár éves autók már folyamatosan neszelnek, zörögnek, csörögnek. Tehát, eladnak neked egy ÉRZÉST, amit érezni akarsz. Kellemes a szemednek és érzékszerveidnek, de nem éri el azt a valódi minőséget, amit csak a tartóssággal együtt(!) adhatna.
Ezzel ellentétben az Avensis újként kritikákat kap a tesztekben egyes anyagai, burkolatai, kijelzőjének minősége miatt, csak azt nem teszik hozzá, hogy ezek 15 éves korában is pontosan ugyanúgy fognak világítani, a kárpitok, pedig illeszkedni. Nem fog annyira zörögni az autó bele, mint szinte bármelyik németé. Na, igen, a felhőtlen boldogsághoz hozzá tartozhatna, hogy bizonyos részleteiben optikailag még kidolgozottabb legyen, de hibátlan autó nincs.
A magam részéről faceliftes T25-öt hamarabb vennék, mint egy B6 Passatot. Igen, valóban, néhány extráról lemondanék, de egyrészt nem lenne xenonos műanyagormányos, manuálklímás, tekerős ablakos B6 Passatom, helyette, lenne egy majdnem fullos SOL, vagy egészen fullos Exe Avém, ami minden piacon 90%-ban ugyanazon tételeket tartalmazta.