Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 6943688 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43230 Dátum: 2013.05.07 20:24:18 »
Nem laksz rossz országban ;)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Re:Beszélgessünk
« Válasz #43231 Dátum: 2013.05.07 20:32:58 »
Az olajat én biztosan magam szerezném be, ezen lehet a legtöbbet spórolni. Megrendeled a neten és házhoz szállítják, ennyi.

Szerviz: akár márka, akár független, a lényeg, hogy legyen róla pozitív referencia. Vannak tróger, lehúzós márkaszervizek - és megfordítva: vannak korrekt, a Toyotához értő független szerelők (pl. TZoli, itt a fórumon). Szóval a lényeg, hogy ne vaktában menj be valahová. Márkaszervizbe sem! Árban, ha az olajat te viszed, nagyságrendi különbség nem lesz.
palaczk koma!
a pesti árak picit másabbak,m nálatok!
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Re:Beszélgessünk
« Válasz #43232 Dátum: 2013.05.07 20:47:29 »
palaczk koma!
a pesti árak picit másabbak,m nálatok!
Abban, amit idéztél, nem is beszéltem árakról :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Beszélgessünk
« Válasz #43233 Dátum: 2013.05.07 20:59:13 »
értsd már jól!!!;)
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43234 Dátum: 2013.05.07 22:26:24 »
Csináld magad olajcsere: egy párszor végrehajtottam. Talán négyszer, aztán elegem lett belőle (pedig volt akna is). Tiszta mocsok lettem, és egy fél órát kínlódtam vele. Utána meg még a fáradt olaj leadása is hátravolt mint feladat. Ez nekem nem ér meg 2000 Ft megtakarítást  :nonono:
Otthoni olajcsere esetén van idő, hogy rendesen kicsöpögjön az olaj. Meg teljesen üzemmeleg motornál is elkezdhető az olaj leengedése, mmíg szervizben lehetséges, hogy várni kell.
Corolla 1,4 VVT-i 2005

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43235 Dátum: 2013.05.07 22:30:30 »
Azért azt nem ajánlom... Komoly égési sérülést okoz a 90-fokos olaj....  :nono:

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43236 Dátum: 2013.05.08 05:12:08 »
Azért azt nem ajánlom... Komoly égési sérülést okoz a 90-fokos olaj....  :nono:
Nem volt semmi probléma, persze figyelni kell a leeresztő kicsavarásánál és védőfelszerelésem is volt (bár a vastag munkavédelmi kesztyű talán nem elég, de a semminél több). A szűrőt csak fél óra múlva vettem le.
Még egy érv az otthoni olajcsere mellett: a megspórolt munkadjíból vehetsz jobb minőségű olajat.
Corolla 1,4 VVT-i 2005

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43237 Dátum: 2013.05.08 08:12:57 »
Ebben szerintem benne van az olaj és a szűrő is biztosan; plusz még valószínűleg légszűrő, és 1 óra munkadíj.

Amit én írtam, az csak és kizárólag a motorolaj, és a szűrő cseréjének a munkadíja. Az adott konkrét szervizben.

Egy példa a sok ezerből.

de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43238 Dátum: 2013.05.08 09:01:35 »
Üdv!

Olajcsere otthon témához röviden(?) kapcsolódok. Ha OFF, akkor bocsánat.

Otthon csinálom 2010 tél óta a Carinán, 2009 szeptember óta Marutin, előtte Samarán, Ignisen is.
A lényeg a Carina, az elég alacsony  ::), és komplett szűrő (nem csak betét), amiről írok. Akna, emelő, árok, stb. nélkül el lehet végezni szükség esetén, most nyáron lemérem, mennyi idő. Otthon lehet hagyni, hogy kicsöpögjön, pontosan lehet feltölteni, sőt, még át is szoktam nézni, nincs-e valami probléma, bár ezt olajcsere nélkül is megnézem néha.

Aki otthon szeretné csinálni, néhány jótanács, ha írhatok ilyet:
1. Melegen, de leállás után legalább fél órával szoktam kezdeni a cserét. Egy jó, alátolható olajgyűjtő kanna, meg egy jó olajszűrő fogó sokat segít.
Nekem ez a fajta még mindent levett:

2. Az új szűrő helye legye tiszta. Az olajszűrő gumi tömítését friss motorolajjal kell vékonyan megkenni, és kézzel ráhúzni - én addig szoktam, ameddig nagyobb erőlködés nélkül tudom húzni, de van, hogy ráírják a szűrőre, hogy mennyire kell meghúzni. A lényeg az, hogy ne folyjon, és kézi erővel húzzuk meg. Fogó eleve deformálhatja a szűrőt, és azzal rátéve következő cserénél szenvedés lehet a vége.
3. A friss olaj betöltése előtt ellenőrizzük, visszatettük-e a leeresztőcsavart? Jobb helyeken cserélik rajta a tömítést - én még soha nem cseréltem, de még most is jók. Ésszel kell meghúzni, aki fél tőle, nyomatékkulccsal  ;)
4. Egy tiszta, nagyobb tölcsérrel el lehet kerülni az olaj szétfolyatását. Én egy száraz, 2 literes PET palackoz szoktam félbevágni erre a célra.
5. Az olajat majdnem maximum szintre töltöm, de kicsit várni kell hozzá, hogy lefolyjon az olaj a pálcáig. Betöltő nyílás lezárom, nívópálcát is visszateszem  :otlet:
6. Beindítás után 1-2 percig járatás, leállítás, tapasztalat szerinti idő kivárása, hogy visszafolyjon az olaj a teknőbe (én fél órát szoktam). Mivel a szűrőben marad olaj, ezért kevesebb lesz a pálcán, mint indítás előtt. Megnézem, hogy a szűrőnél ereszt-e?
7. Maximum alá töltöm kevéssel, mert tévedés esetén betölteni könnyebb, mint kivenni belőle. De ha fél szintnél feljebb van, akkor ezt nem is kell (ki hogy dönt), elég akár pár nap múlva újra ellenőrizni, általában hosszabb állás (1 nap) után. Ha kell bele, még lehet tölteni maximumig, főleg aki nézi, mennyit eszik, hogy pontosan lássa.

Alapszabály, hogy mind a túl alacsony, mind a túl magas olajszint káros, tehát sem minimum alatt, se maximum felett ne legyen az olajszint!

Akinek van kedve, és otthon megcsinálja, nem egy bonyolult művelet. A fenti lépéseket szerelő, szerviz szerintem nem mind csinálja, mivel ez összesen nap nagyságrend az ellenőrzésekkel, ott erre lehetőség nem lesz. 2000 Ft valóban nem sok egyébként, akinek nincs kedve otthon koszolni magát (én a koszos szerelős ruhámban szoktam csinálni, mivel alá kell feküdni akna/csápos emelő/stb. híján).
Persze aki csináltatja, az is ellenőrizheti utólag a szintet meg a folyásokat is.

De minden esetben fontos, hogy ne kapkodjon, hanem megfontoltan csinálja az ember, a saját felelősségére, mert valóban van több sérülésveszélyes mozzanat a dologban!

Ha nagy hiba lenne benne, akkor kérem, hogy javítsátok.
« Utoljára szerkesztve: 2013.05.08 09:19:08 írta vd1234 »

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43239 Dátum: 2013.05.08 09:39:15 »
Jó kis leírás, de annyit hozzátennék, hogy az olajszűrőt is érdemes feltölteni olajjal, mielőtt felrakjuk, így indítás után egyből lesz olajnyomásunk, nem kell 1-2 mp a pumpának amíg felnyomja a szűrőt is.
Illetve ha gyári szűrőt veszünk, annak meg van kenve a tömítőgyűrűje gyárilag.  :)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re: Re:Beszélgessünk
« Válasz #43240 Dátum: 2013.05.08 09:59:24 »
Olajcsere munkadíja az én független szerelőmnél 2000 Ft. A kaposvári Toyota márkaszerviz 3000-ért csinálja. Ez tehát messze nem 2-3-szoros ár.

Szűrő: valami 2500-3000 az eredeti Toyota, ha jól rémlik. Egy normális utángyártott pedig 1500-2000.

Plusz egy év Assistance: nekünk eddig mindig megadták, pedig mi vittük az olajat.
Ezért jó vidéken szervizeltetni az autót.
Január végén az Ave olajcseréje 4 liter Toyota 5w-30 fuel economy olajjal, Mann szűrőve,l Nipparts 2 másik szűrővel és munkadíjjal együtt, a Toyota online rendszerbe rögzítve került 17000 Ft-ba. Ebből 4600 Ft volt a márkaszerviz munkadíja! Ez számomra nem drága, legközelebb is ki fogom fizetni, márcsak a vezetett szervizkönyv miatt is.
Egy maszek is elkérne 3000 Ft-ot, és szervizkönyv nuku.
:)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43241 Dátum: 2013.05.08 10:56:55 »
Nem volt semmi probléma, persze figyelni kell a leeresztő kicsavarásánál és védőfelszerelésem is volt (bár a vastag munkavédelmi kesztyű talán nem elég, de a semminél több). A szűrőt csak fél óra múlva vettem le.
Még egy érv az otthoni olajcsere mellett: a megspórolt munkadjíból vehetsz jobb minőségű olajat.

Így van! Sima ügy egy otthoni olajcsere, főleg ilyen autómegszállottaknak akik itt a fórumon is vannak mindenképp az kéne legyen. Egyetlen problémát a szűrő leszedése jelenthet, de a megfelelő fogó (vd1234 által említett) beszerzése után már ez se akadály.

Amúgy nagyon kijön itt a fórumon, hogy a Toyotákkal kevesebb baj van, mert azért itt elég sok a redundancia. Hozzászolások nagyrésze nem arról szól, hogy milyen műszaki probléma jött ki az autón :)
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43242 Dátum: 2013.05.08 13:15:27 »
Olajcsere otthon témához
- a leengedőcsavar kicsavarásakor bele kell kalkulálni, hogy kezdetben erősen megindul a fáradt olaj, ezért érdemes minél nagyobb edényt használni a felfogáshoz (könnyebb beletalálni és ritkábban kell utána igazítani);
- néhány típushoz (pl.PII, YHSD ... ) a szűrőhöz oldalról nagyon nehéz hozzáférni. Ezekhez érdemes típusspecifikus tányéros, vagy univerzális karmos leszedőt használni,
- egyes autóknál a leeresztő nem az olajteknő legmélyebb pontján található, a megfelelő oldal emelésével még több dl kifolyik;
- olajváltásnál az elektronikában használt sűrített levegős tisztító spray-vel a nívópálca helyén át (vagy átalakított olaj betöltőnyílás sapkával) még több fáradt olajat lehet kifújatni a rendszerből,
- amikor kicsöpögött, a korábbi olajcseréből megmaradt (1-2dl) bontott olajat rátöltöm és kimosom/ hígítom vele a benne lévő maradékot;
- az új olajszűrőbe a beépítési iránynak (függőleges, vízszintes) megfelelő mennyiségű olajat töltök
Nálam ez 1-1,5 nap napos folyamat, ekkor közel (2-4 dl) a száraz feltöltési mennyiségű olajjal lesz maximumon. Ennyi idő alatt elég sok mindent ráérek ellenőrizni, kijavítani, leápolni a kocsi alatt.

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43243 Dátum: 2013.05.08 13:51:31 »

A lényeg a Carina, az elég alacsony  ::
Feküdj alá a Corimnak :devil:
teknősbéka nem fér el alatta:D
 szerelő akna híján elmegyek haver műhelyébe..... ahol 1500 ft ért megcsinálja nekem, vagy én magamnak mikor milyen kedvem van :)
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43244 Dátum: 2013.05.09 09:52:39 »
Egy példa a sok ezerből.
Szerintem nincs az országban sok ezer Toyota márkaszerviz  :)

És akkora távolságok sincsenek, hogy mondjuk Budapestről ne érje meg, egy nagyobb szervizelés céljából, lemenni Kaposvárra.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )