Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 7249269 alkalommal)

0 Felhasználó és 28 vendég van a témában

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re:Beszélgessünk
« Válasz #42105 Dátum: 2013.01.25 22:33:07 »
Értem, hogy a rosszabb utakon nem lehet letenni a lapátot, de ahogy OldPiet is írta, autópályán letehetnék. Nem is ez a lényeg, hanem hogy azt gondolják a hókotró munkások, hogy tök jól csinálják, amit csinálnak - nyilvánvalóan valaki így tanítja be őket.
Az autópálya matrica pedig Magyarországon sem olcsó (igaz, Olaszországban sokkal drágább, de Ausztriában nem), én elvárnám, hogy hagyjanak belőle egy ilyen kopóalkatrészre is. Valószínűleg kevesebb baleset történne a jobban letakarított utakon.

Engem mondjuk pont nem zavar a hó, sokkal jobban utálom, amikor a lesózott hó visszafagy, és dobálja az autót - akkor már sokkal jobb lenne, ha hozzá sem nyúlnának, mert úgy legalább egyenletesen csúszna az út. Mondjuk idén csak a mellékutak voltak ilyenek, ahol otthagytak húsz centi havat, alatta a sóval. De ez a környékünkön csak egy napig tartott, utána normálisan letolták a mellékutakat is, és a viszonylagos melegben hamar eltűnt a latyak is.

Az M5 többnyire igen gyorsan takarítva van, de azt nem a nagy nemzeti autóbályakarbannemtartó  csinálja, hanem külön cég.

- A főutat le kell tolni, mert ott nem lesz letaposott hó, csak összevissza jégborda, viszont a mellékutcákat vagy normálisan, vagy sehogy, mert az a legrosszabb, ha alásóz, aztán visszafagy, te meg a tegnap elment kocsi nyomából ki se tudsz jönni, csak az utca végén.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9397
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Beszélgessünk
« Válasz #42106 Dátum: 2013.01.25 23:10:49 »
Szerintem műszakilag semmi akadálya, hogy egy kemény gumi se kopjon feleslegesen. Léteznek támasztó segédkerekek például, amivel mm-en belül állítható (lenne) a tolólap és az útfelület közötti távolság: a súlyt ezek viselnék. De lehet, hogy ez már most így van (vagy jobban)  :?:
Mezőgazdasági gépeken elég régóta alkalmaznak ilyen megoldásokat.
Ahhoz az is kell(ene), hogy kicsi legyen az út egyenetlensége. Kátyús, toldozott-foltozott úton ez lehetetlen.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Beszélgessünk
« Válasz #42107 Dátum: 2013.01.25 23:15:19 »
Az M5 többnyire igen gyorsan takarítva van, de azt nem a nagy nemzeti autóbályakarbannemtartó  csinálja, hanem külön cég.

Mert az koncessziós szakasz.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re:Beszélgessünk
« Válasz #42108 Dátum: 2013.01.26 07:24:52 »
Látom a Toyota Yaris kategóriájában elég sok autóból elhagyták a hűtőfolyadék hőmérséklet jelzőt! Én csodálkozom, hogy ezen spórolnak, mikor egy hasznos dolog lehet, mert ha lassan melegszik be a kocsi vagy menet közben visszahül nagyon lehet gyanakodni a termosztát hibára, de így nem! Én bojkottálni fogom az ilyen kocsikat és nem veszek belőlük amikbe nincs. Sőt, ha lehetne kérni extraként, akkor én kérnék egy olajhőmérséklet és olajnyomás visszajelzőt is! Egyik sem egy drága dolog szerintem. De szar irányba haladunk!


Más téma: tegnap bemértem a fagyállót apum corollájába. Kb. 2 éve cseréltem amúgy, Toyota LLC van benne, olyan 50 ezret ment azóta. Na a lényeg hogy -50 fokos megvan, nem emlékszem már pontosan de -50-55 fok között van valahol. Nem spóroltam vele. :D Tudom nem jó a túl erős, de ugye nem szükséges tovább higítanom, eddig nem okozott kárt, gondolom már eztán se fog?


Egyébként a Suzukimba is ilyen Toyota LLC van, tavaly tettem bele, sőt a Piaggiomba is. :) Majd megvizsgálom ezekét is. :)


« Utoljára szerkesztve: 2013.01.26 07:33:43 írta G86 »
                                                                                                                                                   

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk
« Válasz #42109 Dátum: 2013.01.26 08:30:58 »
ezen spórolnak, mikor egy hasznos dolog lehet, mert ha lassan melegszik be a kocsi vagy menet közben visszahül nagyon lehet gyanakodni a termosztát hibára, de így nem!
Igy legalább garanciális korában nem viszik vissza termosztát hiba miatt.-(

Kb. 2 éve cseréltem amúgy, Toyota LLC van benne, olyan 50 ezret ment azóta. Na a lényeg hogy -50 fokos megvan, nem emlékszem már pontosan de -50-55 fok között van valahol. Nem spóroltam vele.
A Toyota LLC, és SLLC (5l-es) előre bekevert kiszerelésben kapható,és -37C van ráírva. Most néztem meg a címkéje belső felén, mert vmi hasonlóra emlékeztem.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Re:Beszélgessünk
« Válasz #42110 Dátum: 2013.01.26 08:46:11 »
Igy legalább garanciális korában nem viszik vissza termosztát hiba miatt.-(
A Toyota SLLC (5l-es) előre bekevert kiszerelésben kapható,és -37C van ráírva. Most néztem meg a címkéje belső felén, mert vmi hasonlóra emlékeztem.
Ja,nekem is ez van.
ilyen pirosas rózsaszín.
Multkor kipróbáltam,egy kis 2decis laposmüanyag fkakont teleöntöttem,beraktam a fagyóba(-22fok) és egy hét mulva megnéztem,sürűbb volt,de nem fagyott meg!
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Beszélgessünk
« Válasz #42111 Dátum: 2013.01.26 09:06:05 »
Sőt, ha lehetne kérni extraként, akkor én kérnék egy olajhőmérséklet és olajnyomás visszajelzőt is! Egyik sem egy drága dolog szerintem. De szar irányba haladunk!

http://www.glowshiftdirect.com/search.aspx?find=oil+filter
Nem olcsó, de lehet kapni, és ezek igényes cuccok. Tehát csak emiatt bojkottálni egy autót, szerintem hiba. Én is fogok a Corollámba olajhőmérőt rakni.
Corolla 1,4 VVT-i 2005

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Beszélgessünk
« Válasz #42112 Dátum: 2013.01.26 09:12:24 »
http://www.autonavigator.hu/sztori/atveres_a_gyari_fogyasztas_ketszeres_ertek_sem_kizart-9370

"A prémium üzemanyagok is elhasaltak, mivel kimutatták, hogy az átlagárnál benzin esetén 4, gázolajnál 6%-kal drágább, minőségi üzemanyagok használata − ellentétben a gyártók által ígért jelentős fogyasztáscsökkenéssel − benzines motorban 1, dízelmotorban pedig csupán 0,5%-kal mérsékli a fogyasztást, vagyis anyagilag egyáltalán nem érdemes ilyeneket tankolni. "

Ezt eddig is tényként lehetett kezelni, de íme egy újabb bizonyíték. Ezen a fórumon is megy néha a hülyeség a "prémium" üzemanyagokkal kapcsolatban. Csak hát amikor érvelni kéne, azzal már problémák adódnak...

Egyébként a cikk többi része is érdekes, elég baj, hogy a gyártók ilyen aljas módon trükköznek! A Corollámmal még van rá esély, hogy elérjem a gyár által megadott fogyasztást (persze takarékos, de nem feltétlenül hypermiller vezetési stílussal).
« Utoljára szerkesztve: 2013.01.26 09:14:50 írta zsoooc »
Corolla 1,4 VVT-i 2005

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re:Beszélgessünk
« Válasz #42113 Dátum: 2013.01.26 09:18:00 »
Agyarka! Akkor azt akarod mondani, hogy már bekeverteket lehet csak kapni? Mikor én vásároltam az tömény koncentrátum volt, még a flakonja is megvan, hátulján higítási arányokkal. Olyan fele-fele környékére kevertem, azért lett ilyen erős.

Zsoooc lehet, hogy hiba bojkottálni, de én bojkottálom, szeretem a gyári dolgokat, utálom, ha később valamibe bele kell nyúlni, egy autót készen akarok kapni, ne pedig én fabrikáljak bele.

Prémium benzinre: én egy ideig tankoltam, míg "akciósan" lehetett kapni a tankoljonfel mol akció keretében. Semmit nem vettem észre, de gondoltam, hogy ez lesz, én abban hiszek hogy prémium benzin árán prémium nyereség is leledzik.
                                                                                                                                                   

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Beszélgessünk
« Válasz #42114 Dátum: 2013.01.26 09:25:06 »
Zsoooc lehet, hogy hiba bojkottálni, de én bojkottálom, szeretem a gyári dolgokat, utálom, ha később valamibe bele kell nyúlni, egy autót készen akarok kapni, ne pedig én fabrikáljak bele.
Rossz hozzállás. Olajhőmérő és olajnyomásmérő az újabb autók 90%-ába nincs beépítve, tehát akkor nem is fogsz találni számodra megfelelőt. Ehhez nem kell sokat kókányolni, az olajszőrőnél kell elhelyezni, abszolút biztonságos és pontos. Ráadásul ha veszel vízhőfokmérőt (itt azt is árulnak), és digitális kijelzőt, akkor pontosabb eredményt kapsz, mint egyes gyári mutatós műszerekkel. Mint pl. a Corollámé, amely mutatós ugyan, de arról fogalma sincs az embernek, hogy hány fokot mutat:(
Corolla 1,4 VVT-i 2005

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9397
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Beszélgessünk
« Válasz #42115 Dátum: 2013.01.26 11:31:28 »
Látom a Toyota Yaris kategóriájában elég sok autóból elhagyták a hűtőfolyadék hőmérséklet jelzőt! Én csodálkozom, hogy ezen spórolnak, mikor egy hasznos dolog lehet, mert ha lassan melegszik be a kocsi vagy menet közben visszahül nagyon lehet gyanakodni a termosztát hibára, de így nem! Én bojkottálni fogom az ilyen kocsikat és nem veszek belőlük amikbe nincs. Sőt, ha lehetne kérni extraként, akkor én kérnék egy olajhőmérséklet és olajnyomás visszajelzőt is! Egyik sem egy drága dolog szerintem. De szar irányba haladunk!
Mert az mai autósok 95%-a max a km/h órát és az ü.a szint jelzőt nézi, mással nem foglalkozik. Ergo "felesleges"
Kérdezd meg az ismeretségi körödben, hogy hányan néznek olajszintet  ;)

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Beszélgessünk
« Válasz #42116 Dátum: 2013.01.26 12:13:18 »
Mert az mai autósok 95%-a max a km/h órát és az ü.a szint jelzőt nézi, mással nem foglalkozik. Ergo "felesleges"
Kérdezd meg az ismeretségi körödben, hogy hányan néznek olajszintet  ;)
Én akkor a maradák 5%-ba tartozom, mert akkor lennék megelégedve, ha lenne a kocsimba a gyári műszereken túl:
- olajnyomás mérő
- olajhőfok mérő
- áram/feszültség mérő
- AFR (Air Fuel Ratio) mérő szélessávú lamdaszondával
- ha turbós az autó, akkor természetesen turbónyomás mérő
- ha már minden van, a végén benzinnyomás mérő is jöhet, bár az AFR figyelmeztetne, ha elszegényedne a keverék a halódó benzinpumpa miatt.
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk
« Válasz #42117 Dátum: 2013.01.26 12:22:48 »
azt akarod mondani, hogy már bekeverteket lehet csak kapni? Mikor én vásároltam az tömény koncentrátum volt, még a flakonja is megvan, hátulján higítási arányokkal.
3éve akartam venni LLC-t (bordó) higitatlanul márkaszervizben kimérve kaptamvalamitami felére higítva lett -40C. Nemrég vettem SLLC-t (rózsaszín) annak annyit nem jártam utána, inkább dobozosat vettem arra meg azt mondták csak hígítatlan van. Nem kerülne semmibe a TMH-nak bővíteni a honlapját,és reklámozni a Toyotás kellék és segédanyagokat, a reklámszöveg mellett nyilvánosságra hozva a technikai és biztonsági tudnivalókat. Vajon miért nem teszik? Kiderülne,hogy van jobb, olcsóbban? És az miért jobb,hogy utángyártott,hamisított cuccokat vásárolnak az emberek a nem megfelelő tájékoztatás miatt? Tájékoztatáson nem azt értem hogy vidd a kocsidat a márkaszervizbe, mert az neked a legjobb, ha otthagyod a pénzed és nem kérdezel semmit.
... szeretem a gyári dolgokat, utálom, ha később valamibe bele kell nyúlni, egy autót készen akarok kapni, ne pedig én fabrikáljak bele.
Hihetetlen,hogy mennyire spórolnak/ alul méreteznek/ tervezetten avultatnak/ javíthatatlan és cserélhetetlen alkatrészekkel gyártanak autókat a profit miatt. Műszerezni pl.nem is kellene,mert szinte minden információt megkap az ECU, csak a multifunkcionális kijelzőre kellene továbbítani az adatokat. Igy viszont nem panaszkodik az ügyfél, hogy vmi. nem stimmel a kocsival,és a szervizek és kereskedések készségesen segítenek - a garancia lejárta után. Az viszont megint csak a gyártónak hozhat hasznot.
.... prémium benzin árán prémium nyereség is leledzik.
Ez olyan mint az extra felszereltség a kocsiban. Kicsi pluszt rohadt drágán eladni, és hogy az emberek még inkább megvegyék a fapadoson rontanak még egy kicsit. Benzin esetében jó esetben etanollal.-(
« Utoljára szerkesztve: 2013.01.26 12:26:34 írta Agyarka »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Beszélgessünk
« Válasz #42118 Dátum: 2013.01.26 19:40:00 »
http://www.autonavigator.hu/sztori/atveres_a_gyari_fogyasztas_ketszeres_ertek_sem_kizart-9370

"A prémium üzemanyagok is elhasaltak, mivel kimutatták, hogy az átlagárnál benzin esetén 4, gázolajnál 6%-kal drágább, minőségi üzemanyagok használata − ellentétben a gyártók által ígért jelentős fogyasztáscsökkenéssel − benzines motorban 1, dízelmotorban pedig csupán 0,5%-kal mérsékli a fogyasztást, vagyis anyagilag egyáltalán nem érdemes ilyeneket tankolni. "

Ezt eddig is tényként lehetett kezelni, de íme egy újabb bizonyíték. Ezen a fórumon is megy néha a hülyeség a "prémium" üzemanyagokkal kapcsolatban. Csak hát amikor érvelni kéne, azzal már problémák adódnak...

Egyébként a cikk többi része is érdekes, elég baj, hogy a gyártók ilyen aljas módon trükköznek! A Corollámmal még van rá esély, hogy elérjem a gyár által megadott fogyasztást (persze takarékos, de nem feltétlenül hypermiller vezetési stílussal).
Nálunk nem azért jó ötlet prémium naftát tankolni, hogy az autó képességei javuljanak az alapállapothoz képest - hanem hogy hozni tudja az alapállapotot  ::) ... Ugyanis a sima üzemanyag minősége sajnos nem a legjobb. Benzinesek esetében ez még nem akkora probléma - de az újabb fajta, CR dízeleknél tényleg az teszi jól, aki nem vesz "alap" gázolajat, hanem kizárólag prémiumot tankol.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Beszélgessünk
« Válasz #42119 Dátum: 2013.01.26 19:42:26 »
Én akkor a maradák 5%-ba tartozom, mert akkor lennék megelégedve, ha lenne a kocsimba a gyári műszereken túl:
- olajnyomás mérő
- olajhőfok mérő
- áram/feszültség mérő
- AFR (Air Fuel Ratio) mérő szélessávú lamdaszondával
- ha turbós az autó, akkor természetesen turbónyomás mérő
- ha már minden van, a végén benzinnyomás mérő is jöhet, bár az AFR figyelmeztetne, ha elszegényedne a keverék a halódó benzinpumpa miatt.
Egyetértek. Ha ennyi mindent nem is, de szeretnék a kocsimba:

-hűtőfolyadék-hőmérőt
-olaj-hőmérőt
-olajnyomás-mérőt
-töltésmérőt
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )