Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 7223008 alkalommal)

0 Felhasználó és 12 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41715 Dátum: 2012.12.20 20:50:50 »
Mint írtam nem vagyok fázós viszont a kocsit elég rendesen felfűtöm télen, olyankor szeretem kiélvezni a meleget :) Ott pótolom be. Általában maxon van, aztán ha nagyon melegem van akkor inkább felezem az áramlást, két helyre menjen, csak ne az arcomba de a fűtést legvégső esetbe húzom lejjebb ilyenkor télen a kocsiban. :D
Huhh... Tutira jó a fűtésed  :D ? Mert azért a Swift elég rendesen tud melegíteni, ezt a jóbarátoméban kitapasztaltam már  :hmmmm: ... A maxot én tutira nem viselném el benne tartósan, még legkisebb venti-fokozaton sem. Na jó... Talán ha kint mínusz 12 lenne, akkor igen.

Yarisban is általában elég, ha a hőfok-szabályzó a felénél kicsivel feljebb van tekerve, befújás iránya: szélvédő & lábtér, és a venti egyes, vagy kettes fokozaton megy. (Nyilván mindez hosszú távon értendő, tehát miután már bemelegedett a kocsi. Addig persze én is maxon nyomatom.)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41716 Dátum: 2012.12.20 20:56:23 »
Nem. Csak szar érzés... S akkor miért is dolgozom? Hogy télen úgy érezzem magam otthon, mint valami menekült a lágerben (túlzok persze kicsit)? ... Filozófiai kérdés ez, azt hiszem  :) ... Aki inkább felöltözik, de spórol - ő dolga, lelke rajta. Én, ha megtehetem, inkább kicsit fizetek többet, de élvezem a jó meleget. Gyűlölöm a fázást, a hideget, depressziós leszek tőle  :nonono:

Mondom még egyszer: nekem 22 fok elég, tehát nem az agyonfűtős, fókagyilkos kategória vagyok szerintem  :)
Na jó 22 fok az normális, nem kell hőgutától ,de megfagyástól se félni :wacko:
Aludni pedig kimondottan jó a hüvös, pl 18 fok

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41717 Dátum: 2012.12.20 21:02:19 »
25 meg 30 fokok?  :wacko: Olaszorszagban mi is mindig 18 fokban aludtunk, napkozben meg 20 fok volt.
Itt mas sajnos  :no: El van zarva minden futes es nyitott ablakok mellett 23 fok ala nem megy a homerseklet mert az egesz epulet at van futve. Telen, poloban lenni  :nonono: mekkora energia pazarlas  :cry:
Ki beszél télről? Akkor van nálunk >25 fok, ha nyáron olyan meleg van. Télen 20,5-re van állítva a fűtés, ami ténylegesen egy-két tizeddel kevesebb.
music     

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41718 Dátum: 2012.12.20 21:02:52 »
... és általába ez is a jellemző hogy belülről indul a rozsda kifelé. De akkor ez nem a gyártók hibája??, mit rontanak el, hogy belülről kezdi el enni?
A swift esetében is érdekes a padlólemezen a küszöbök mellett, rögtön az első kerekek mögött kezd el rozsdásodni, kilyukadni. Nekem is volt ott kicsi lyuk, ami nem látszott, csak azután, hogy lekapartam az alvázvédő anyagot, ami már enyhén meg volt repedve, nem volt rugalmas se, és természetesen kissé rozsdabarna volt, azért vakartam le. Az pl. szerintem belülről indult el, mert nem volt kiülsérelmi nyom.
És minden régi swift rozsdásodik ott. nem értem mi a rossz.

egyébként jó a fűtésem teljesen, csak rövid távon el lehet viselni, hosszú távon meg nem kabátba vagyok, ha meg még hosszabb és nem bírom akkor kicsit leveszem. De 1-esen két irányba eloszlatva, hogy nem az arcomba tolja a meleget, kabát nékül kinti -5 fokban úgy emlékszem simán elviselem 40 km-en, de nálam mégsem ez a jellemző, ilyen távon általában országúton megyek, és mehet maxon, csak újabban venti nélkül csinálom. 100-nál simán így is befújja a meleget. Viszont nagyon észre lehet venni, ha keringetés nélkül faluba érek, hamar hideg lesz úgy kisebb tempónál. :)  ezt csak egyedül tudom megcsinálni, de még így is néha inkább bekapcsolom, mert bepárásodnak az ablakok ha nincs rásegítés a levegő áramlásra. :)


és igen, a 22 fok még érthető, nem mindenki lehet olyan, mint én, ezt el is fogadom, de 22-nél melegebb tényleg felesleges, ha nálam 22 lenne, akkor fecske fürdőnadrágba ülnék a itthon.
                                                                                                                                                   

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41719 Dátum: 2012.12.20 21:03:50 »
Mint írtam nem vagyok fázós viszont a kocsit elég rendesen felfűtöm télen, olyankor szeretem kiélvezni a meleget :) Ott pótolom be. Általában maxon van, aztán ha nagyon melegem van akkor inkább felezem az áramlást, két helyre menjen, csak ne az arcomba de a fűtést legvégső esetbe húzom lejjebb ilyenkor télen a kocsiban. :D
Ezzel én is így vagyok. A lakásban nem igénylem a meleget, de az autóban ilyenkor nagyon jól esik.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41720 Dátum: 2012.12.20 21:09:32 »
A hőmérsékletről jut eszembe. A legutóbbi corsás fogyim kicsit magasabb lett a korábbiaknál, és elsősorban az országúti résznél tűnt fel. Mint ahogy az is, hogy városon kívül a hőfokjelző a normális kb. 92 helyett olyan 87-88 fokon állt. Létezik, hogy nem volt elég meleg a motor, ezért egy kicsit dúsabb keveréket kapott, és ezért lett magasabb (kb. 1 literrel, tehát 5,4 helyett olyan 6.4) az országúti fogyi?
És érdemes próbálkozni a régi "KGST" módszerrel (kartonpapírt bedug a hűtő elé)?
music     

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41721 Dátum: 2012.12.20 21:13:05 »
https://files.myopera.com/gaborjozsef/files/fileok/garazs-akna-attekintes13.jpg

https://files.myopera.com/gaborjozsef/files/fileok/garazs-akna-attekintes12.jpg

az előbb említett rozsdás témámhoz, amit írtam, hogy itt rozsdásodnak, és ezalatt volt nekem is apró lyuk. Egyik oldalt látszik is hogy kezdett már "repedni" vagy inkább leválni az alvázvédő anyag.

Ezek is szerintem belülről indultak el. Tipikus régi swift rohadási hely.
                                                                                                                                                   

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41722 Dátum: 2012.12.20 21:40:27 »
Aludni pedig kimondottan jó a hüvös, pl 18 fok
Tavasztól őszig, igen... De télen nekem alváshoz is kevés a 18, fázom tőle. A fejem fázik. S akkor megintcsak jön az a nyomorúságos, rossz kedvet keltő érzés... Nem-nem, nekem télen alváshoz is kell legalább 20 fok.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

richkan

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 631
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41723 Dátum: 2012.12.20 22:08:59 »
Nem csak energiapazarlás, pénzkérdés is :szemez:
Az a pár fok pluszban akár ezer Ft többletfütésköltséget is jelenthet naponta. A pulover, zokni meg nem kerül + pénzbe.

Amennyiben pár fok plusz ezer forint nagyságrendi különbséget jelent naponta, ott azért érdemes körbenézni a fűtésrendszer/szigetelés terén, mert valami nem stimmel, legalábbis egy átlagos méretű házat/lakást figyelembe véve.
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.20 22:12:54 írta richkan »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41724 Dátum: 2012.12.20 22:25:08 »
... és általába ez is a jellemző hogy belülről indul a rozsda kifelé. De akkor ez nem a gyártók hibája??, mit rontanak el, hogy belülről kezdi el enni?
Hát nézd... A rozsda azért szeret belülről kifelé dolgozni, mert azok részben vagy egészben zárt, ergo nehezen vagy szinte sosem kiszáradó terek, ahol ráadásul a kosz is megmarad, ha egyszer odakerül. Így kész is van a korrózió melegágya.

A gyártók persze védekeznek... a felületeket horganyozzák, alapozzák, részben festik, továbbá üregvédővel is kezelik... De ez nyilván nem lehet tökéletes - nomeg nem is cél, hogy egy átlagos autó karosszériája 25 év után kezdjen csak rozsdásodni - nem érné meg, igény sincsen rá.

Ezért jó megoldás (függetlenül attól, hogy páran vitatják) az utólagos üregvédelem - veterános körökben nem véletlenül tekintik komoly adunak; a még nem korrodáló karosszéria élettartamát megtöbbszörözi, de a már megindult korróziót is megállítja.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41725 Dátum: 2012.12.20 22:54:39 »
A hőmérsékletről jut eszembe. A legutóbbi corsás fogyim kicsit magasabb lett a korábbiaknál, és elsősorban az országúti résznél tűnt fel. Mint ahogy az is, hogy városon kívül a hőfokjelző a normális kb. 92 helyett olyan 87-88 fokon állt. Létezik, hogy nem volt elég meleg a motor, ezért egy kicsit dúsabb keveréket kapott, és ezért lett magasabb (kb. 1 literrel, tehát 5,4 helyett olyan 6.4) az országúti fogyi?
És érdemes próbálkozni a régi "KGST" módszerrel (kartonpapírt bedug a hűtő elé)?
Ha tényleg csak ilyen alacsony volt a hőmérséklet-különbség, akkor az szerintem nem magyaráz meg egy teljes liter eltérést a fogyasztásban. Kérdés persze, hogy a műszer mennyire pontos... De ha a motor nem (teljesen) éri el az üzemi hőmérsékletét, az túlfogyasztást okoz, naná. Csak itt az arányok nem stimmelnek... valami más (is) lehet a játékban.

Lehet próbálkozni a kartonos megoldással... de utána nagyon figyeld a hőmérőt, nehogy átess a ló másik oldalára!
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41726 Dátum: 2012.12.20 22:58:08 »
az előbb említett rozsdás témámhoz, amit írtam, hogy itt rozsdásodnak, és ezalatt volt nekem is apró lyuk. Egyik oldalt látszik is hogy kezdett már "repedni" vagy inkább leválni az alvázvédő anyag.

Ezek is szerintem belülről indultak el. Tipikus régi swift rohadási hely.
Itt a két lemez között, az átlapolásnál indul(t) el a rohadás. Az átlapolások mindig potenciális rozsdafészkek. És, igen, már elég rendesen átdolgozta magát kifelé. Ezen véglegesen már csak hegesztés segíthet. Mondjuk, a régi Swift gyári korrózióvédelme a gyengébbek közé tartozik.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41727 Dátum: 2012.12.20 23:01:22 »
Itt a két lemez között, az átlapolásnál indul(t) el a rohadás. Az átlapolások mindig potenciális rozsdafészkek. És, igen, már elég rendesen átdolgozta magát kifelé. Ezen véglegesen már csak hegesztés segíthet. Mondjuk, a régi Swift gyári korrózióvédelme a gyengébbek közé tartozik.
Azért nem rossz teljesitmény egy Swifttől, hogy csak 20 év után kezd rozsdásodni :winkiss:

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41728 Dátum: 2012.12.20 23:54:35 »
Ha tényleg csak ilyen alacsony volt a hőmérséklet-különbség, akkor az szerintem nem magyaráz meg egy teljes liter eltérést a fogyasztásban. Kérdés persze, hogy a műszer mennyire pontos...
Ezt nem tudom megmondani - láttál már Te is Opel-hőmérőt - mert 90 alatt nincs pontos skálázás, csak 90 és 100 közt részletes. lehet, hogy sokkal kevesebb, mint 90. Viszont városban nem tűnt úgy, hogy kevesebbet enne, persze ott nem volt gond az üzemi hővel.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41729 Dátum: 2012.12.20 23:59:41 »
Azért nem rossz teljesitmény egy Swifttől, hogy csak 20 év után kezd rozsdásodni :winkiss:
Az az autó messze nem 20 éves... Inkább 10, így ránézésre.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )