Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 7239179 alkalommal)

0 Felhasználó és 20 vendég van a témában

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41475 Dátum: 2012.11.29 20:09:33 »
Pesti alsó rakpart, északról délre?
Karolina út a Tétényi út felől a Villányi felé :cool2:
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

styu

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 357
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41476 Dátum: 2012.11.29 20:13:52 »
A közlekedés rendjét előíró szabályok, egyértelműen meghatározzák a kívánt viselkedést, az egyes forgalmi helyzetekben.

Ez egyrészt sajnos nem igaz (tudnék olyan KRESZ szabályt mondani, amin már sokan vitatkoztak, hogy mit is jelent pontosan - most nem akarok még egy lavinát indítani, úgyhogy nem írom le), másrészt ha egy szabály nem életszerű, akkor változtatni kell rajta. Erre viszont csak akkor van esély, ha beszélünk róla. Én például támogatnám, hogy a KRESZ tegye kötelezővé a cipzárazást, mert anélkül mindig lesz, aki úgy gondolja, hogy senkit nem kell beengednie, és lesz olyan is, aki mindenkit beenged. Szerintem egyik se olyan jó megoldás, mint az, hogy mindenki beenged egyet.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9397
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41477 Dátum: 2012.11.29 20:22:11 »
Szerintem add fel  ;) Meglehetősen bunkón közlekedsz Velem együtt  [rohog]
Megtörtént. Ill. megvilágosodtam, miért is ilyen a közlekedési morál nálunk. Miattunk  ;)

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41478 Dátum: 2012.11.29 20:31:49 »
Ez egyrészt sajnos nem igaz (tudnék olyan KRESZ szabályt mondani, amin már sokan vitatkoztak, hogy mit is jelent pontosan - most nem akarok még egy lavinát indítani, úgyhogy nem írom le), másrészt ha egy szabály nem életszerű, akkor változtatni kell rajta. Erre viszont csak akkor van esély, ha beszélünk róla. Én például támogatnám, hogy a KRESZ tegye kötelezővé a cipzárazást, mert anélkül mindig lesz, aki úgy gondolja, hogy senkit nem kell beengednie, és lesz olyan is, aki mindenkit beenged. Szerintem egyik se olyan jó megoldás, mint az, hogy mindenki beenged egyet.

Úgy van! Egyetértek azzal, hogy kell róla beszélni, de semmiképen nem az úton.  A szabályok megváltoztatásáig, a meglévők betartásával való közlekedés a követendő. Még akkor is, ha ez a ***a gyerekekből" garázdaságot vált ki. Jó ok egy fedkamera beszerzésére.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26346
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41479 Dátum: 2012.11.29 22:36:14 »
Nem! Szerintem akinek elfogy a sávja, várja ki mire mindenki elmegy a(z el nem fogyó) sávban :D [rohog] :tt2: A kresz szerint is aki sávot vált annak nincs elsőbbsége :yes:...
Két malomban őrlünk. Egy dolog, hogy be kell sorolni, és egy másik, hogy mikor. Én azt mondom, hogy amíg lehet két sávban menni, menjünk, aztán, amikor be kell sorolni, majd beengednek. Sosem nyomultam erőszakosan ilyenkor.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26346
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41480 Dátum: 2012.11.29 22:37:58 »
Alapvető dolgot felejtenek el : akinek elfogy a sávja, sávot kell váltanija, ezért nincs elsőbbsége, a sávjában haladóval szemben.
De ezt senki sem állította. :flowers:
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26346
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41481 Dátum: 2012.11.29 22:40:23 »
Jó akkor töltsd fel az elfogyó sávot és várd meg mig mindenki áthalad a továbbhaladó sávon, hiszen nekik elsőbbségük van. Majd ha elfogytak szépen átsorolhatsz. Gondolom ez se tetszene neked, mindig csak az a tolakodás :winkiss:
Akkor szüntessék meg az összes többsávos utat!
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26346
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41482 Dátum: 2012.11.29 22:46:32 »
Karolina út a Tétényi út felől a Villányi felé :cool2:
Ott én is mindig kimegyek a külsőbe. Az esetek felében különösebb erőlködés nélkül le is gyorsulom a belsőben menőt, de sokszor inkább lazán indítok, és 1, vagy 2 autót elengedek.
music     

styu

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 357
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41483 Dátum: 2012.11.30 00:24:05 »
Csak zárójelben: ilyenkor az olajnyomás is többszörös...
Nem is értem miért nem jár itt mindenki <1500-as fordulaton...
Régen aktívan használtam egy Fiat Regatát (1.9TDI), amiben volt olajnyomás mutató. Emlékeim szerint hideg motorral, alapjáraton volt alacsony a nyomás, de ha csak egy picit is pörgött a motor, akkor beállt a szokásos értékre, és leszabályzásig pörgetve sem változott.

Ettől függetlenül, tapasztalatból mondom, hogy a pörgetés tényleg igénybe veszi az autókat. Astra F 1.6 benzinest padlóztam napi 280km-t, ami akkoriban nálam azt jelentette, hogy négyesben 140-170 egész úton. Mikor elkezdtem használni, rögtön (néhány nap elteltével) valami tömítést kellett cserélni (szivárgott az olaj), aztán továbbra is így használtam, úgyhogy két hét múlva megint tömítés csere. Másodszorra jobban megcsinálhatták,  mert a következő százegynéhány ezer km-t is hasonlóan kapta, de később nem volt vele látható/érezhető probléma.

A Regatát is mindig leszabályzásig kellett pörgetni, hogy váltás után rögtön menjen a turbó, de azon nem jött elő semmi probléma, amíg én használtam. Kb. 120000 volt benne, mikor elkezdtem használni, és 280000-ig használtam. A kaszni előbb elrohadt, minthogy a motornak bármi érezhető problémája lett volna (viszont egy kasznis azt mondta, hogy az a csoda, hogy nem esett ki a motor, úgy el van rohadva a kaszni). Ezt így végül alkatrésznek adtuk el fillérekért.

Nem tudom, hogy a mai autókkal mi a helyzet, de szerintem végülis lehet pörgetni, valószínűleg nem a motor fogja megadni magát (még az olajat sem ette annyira egyik sem, hogy után kelljen tölteni olajcsere előtt!).
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.30 00:27:37 írta styu »

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41484 Dátum: 2012.11.30 09:11:38 »
A Regatát is mindig leszabályzásig kellett pörgetni, hogy váltás után rögtön menjen a turbó, de azon nem jött elő semmi probléma, amíg én használtam. Kb. 120000 volt benne, mikor elkezdtem használni, és 280000-ig használtam. A kaszni előbb elrohadt, minthogy a motornak bármi érezhető problémája lett volna (viszont egy kasznis azt mondta, hogy az a csoda, hogy nem esett ki a motor, úgy el van rohadva a kaszni). Ezt így végül alkatrésznek adtuk el fillérekért.

Naugye hogy nem is annyira rosszak ezek az olasz autók :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26346
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41485 Dátum: 2012.11.30 10:57:31 »
Dehogynem. Nekem is volt Regatám, és gyakorlatilag az egész autót ki kellett cserélni másfél-két év alatt. Alig bírtam megszabadulni tőle, persze akkor már szép kékes füstöt eregetett magából.
music     

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Alvázvédelem
« Válasz #41486 Dátum: 2012.11.30 11:31:19 »
Múltkor a rozsdásodás megelőzéséről, konzerválásról beszélgettünk.
A megelőzésre egyik jó alternatívája lehet az átszellőztetett műanyag alvázborítás. Sajnos Toyotára nem csinálják.

Az anódos karosszéria védelemről tudtok vmit? A bojlerekben már régóta bevált. Melyik autógyártó alkalmazza?
Talán át lehetne műteni .... :hmmmm:
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.30 11:32:59 írta Agyarka »

styu

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 357
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41487 Dátum: 2012.11.30 15:13:56 »
Naugye hogy nem is annyira rosszak ezek az olasz autók :D

Nekem az volt a kedvenc autóm, nagyon fájt, hogy meg kellett tőle válnom. Az igaz, hogy nagyon rohadt, de ezen kívül csak párszor elszakadt a kuplung bowden, meg télen rendszeresen befagyott a váltó. Az 1.9TDI motor állítólag nagyon jól sikerült (de hidegen soha nem pörgettem, mindig nagyon figyeltem a vízhőmérsékletet).

Ja, van egy jó történetem vele. Hosszú egyenesben mentem, és nagyon távol észrevettem valakit az út közepén, mintha valamit fogna a feje előtt.
Ránéztem a mellettem úlő haveromra, mondom neki, bmeg szerintem az egy rendőr lesz, kösd be magad. Én is nyúltam az övért, de akadt, úgyhogy megszenvedtem vele, mire sikerült bekapcsolnom. Ezután még egész sokat mentünk, mire odaértünk a rendőrhöz, akinek egy távcső volt a kezében. Leintett.

Párbeszéd:
- Milyen autó ez? Ja, látom. Az olaszok jól elcseszték, mi?
- Hááát igen, az öv is eléggé akad...
- Legközelebb indulás előtt kapcsolja be, hátha akkor könnyebben megy. Viszontlátásra.
- Úgy lesz, köszöm szépen, viszontlátásra.
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.30 15:16:24 írta styu »

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41488 Dátum: 2012.11.30 17:40:36 »
http://www.toyota-alkatresz.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=76&Itemid=208
Ezzel a céggel van valami tapasztalatotok? Megbízhatóak? Bontott alkatrészt szereték venni tőlük, jóval olcsóbbak mint a többi Toyota bontó.
Corolla 1,4 VVT-i 2005

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41489 Dátum: 2012.11.30 19:27:55 »
nem ismerem öket, de egyre figyelj oda...... utángyártott alkatrészt ne vegyél.... legtöbbször csak szpás van velük, másik meg hogy angol és japán gyártású corolla alkatrészek is legtöbbször eltérnek, egyik a másik helyére nem megy fel ;)
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)