Egyébként emlékeim szerint a fordulat emelkedésével legalább négyzetesen nő az alkatrészek terhelése: kétszer akkora fordulaton négyszer akkora terhelés;5000-es fordulaton az 1000-hez képest meg minimum 25-szörös ![hmmmm :hmmmm:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/39_hmmm.gif)
Nono,
![nono :nono:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/nono.gif)
gondold csak végig még egyszer, amit írtál:
Az, hogy 5000-en, vagy 1000-en pörög a motor, az még nem jelent terhelést önmagában!
![excl :excl:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/excl.gif)
Hiszen, nem mindegy, hogy motorfék üzemben forog ennyit, esetleg folyamatosan haladva, netán emelkedőn, vagy vontatva valamit.
![whistling :whistling:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/whistling.gif)
Ha egy bármilyen motort Te 1000-es fordulaton erőltetsz, pl. 5.-ben emelkedőn 40-50 körülről gyorsítasz, egészen biztos, hogy jobban erőlteted és több kárt teszel benne, mint hogyha autópályán 150-nel sík úton folyamatosan haladsz.
![excl :excl:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/excl.gif)
Tehát, nem önmagában a magas fordulat a káros, hanem a terhelés által lehet az, de fordulatszámtól függetlenül (nagyon kis- és nagyon magas fordulatszám esetén)