Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 7228399 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41355 Dátum: 2012.11.26 11:58:41 »
Ha jól emlékszem nem újan vette, de ezt majd megmondja.
Egyébként azt mondják, oktatásra jobb a dízel (kevésbé fullad le, kevesebbet fogyaszt, rugalmasabb, ami egy kezdőnél különösen fontos).
Na, mielőtt tovább ragozzátok helyettem, hogy miért döntöttem úgy, ahogy ;) ...

Ugye előtte sosem oktattam, tehát talán elnézhető, hogy nem volt tapasztalatom.

Alap dolog volt, hogy kiskocsit akarok. Yaris-kategóriánál nem nagyobbat. Ha KIZÁRÓLAG oktatásra kellett volna, még eggyel lejjebb lépve szívem szerint a Cuore-osztályt céloztam volna meg. És ezt az élet be is igazolta: sokkal könnyebb a dolgom így, hogy kisebb a kocsim. Parkolásnál nagyon nem mindegy, és a tanulók is szívesebben választják a kisebb autót - legalábbis a többség.

A motor... Igen, a dízel alkalmasabb a feladatra. Bár a végeredményt tekintve a tanuló jobban jár így, mert aki ezt a benzinest megtanulja vezetni, az utána elvezet mindent. Fordítva nem így lenne. De nem ez volt a döntő szempont, hanem a félelem a dízel nagyobb meghibásodási valószínűségétől. Mint azóta beláttam, ez, legalábbis a Yaris esetében, nem volt megalapozott.

Volt másfél millióm, ebből kellett gazdálkodnom. Vehettem volna kvázi bármit ennyiből; Avensis dízelt is, például. De a fenti szempontok döntöttek. Ha magamnak, privát használatra vettem volna ennyiből kocsit, akkor az -nagy valószínűséggel- vagy egy Ave 2.0 (benzin), vagy egy Camry 2.2 lett volna, automata váltóval. De mivel elsősorban oktatásra vettem, ezért a fenti szempontok döntöttek: kisautó legyen, minél kisebb és megbízhatóbb motorral.
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.26 12:04:52 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41356 Dátum: 2012.11.26 12:03:32 »
Szerintem ez már 20 éve sem volt így...
Gépészmérnök barátom mondja, hogy a mai motorok erre van kitalálva, jó olaj kell neki és nincs semmi gond a magas fordulattal. Ezt igazolja az ő kis benzinese is, amiben 180 ezer km van, vezetési stílusát ismerve elég gyakran 4000 körül/felett. Az autó olajfogyasztás nélkül tudja a 20 ezrenkénti olajcserét (gyárilag 30 ezer kellene neki), szépen megy minden rendben vele. Pedig egy francia autóról beszélünk.
Én ezt tudom  :flowers: ... Jó ideje a legtöbb motor "Vollgasfest" (nesze neked "felesleges", limit nélküli német Autobahn: ha az nem lenne, sokkal kevésbé ügyeltek volna erre a mérnökök).

De engem jóapám akkor is úgy tanított, úgy nevelt, hogy az autót kímélni kell, és a kímélet egyik legfőbb eszköze a pörgetés kerülése. És, úgy tűnik, ez egy életre meghatározta a prioritásaimat - de nem is szeretnék rajta változtatni, mert ez tényleg így van, még ha a tényleges jelentősége sokkal kisebb is annál, mint ahogy én azt szubjektíven megélem.

De objektíven 100 %, hogy egy motor, amit 4000 fölé szinte sosem pörgetnek, jóval többet fog elfutni, mint egy olyan, ami rutinszerűen jár 4000 és 6000 között (is). De tisztában vagyok vele, hogy itt arról beszélünk, hogy az előbbi mondjuk 500 ezret, az utóbbi pedig 400 ezret fog elfutni felújítás nélkül, szóval a dolog jelentőségét kétségtelenül túlragozom.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41357 Dátum: 2012.11.26 12:11:01 »
Szerintem ez már 20 éve sem volt így...
Gépészmérnök barátom mondja, hogy a mai motorok erre van kitalálva, jó olaj kell neki és nincs semmi gond a magas fordulattal. Ezt igazolja az ő kis benzinese is, amiben 180 ezer km van, vezetési stílusát ismerve elég gyakran 4000 körül/felett. Az autó olajfogyasztás nélkül tudja a 20 ezrenkénti olajcserét (gyárilag 30 ezer kellene neki), szépen megy minden rendben vele. Pedig egy francia autóról beszélünk.
Majd tudósits mi van a barátod kocsijával 360ekm-nél :szemez:
180-at miért ne menne el :hmmmm:? Csak azt ne mond, nem merte addig megtartani :tt2:

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41358 Dátum: 2012.11.26 12:13:24 »
Majd tudósits mi van a barátod kocsijával 360ekm-nél :szemez:
180-at miért ne menne el :hmmmm:? Csak azt ne mond, nem merte addig megtartani :tt2:
Használja jelenleg is. Évi 30-35 ezret megy vele. Nem akarja eladni.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41359 Dátum: 2012.11.26 12:14:13 »
De objektíven 100 %, hogy egy motor, amit 4000 fölé szinte sosem pörgetnek, jóval többet fog elfutni, mint egy olyan, ami rutinszerűen jár 4000 és 6000 között (is). De tisztában vagyok vele, hogy itt arról beszélünk, hogy az előbbi mondjuk 500 ezret, az utóbbi pedig 470 ezret fog elfutni felújítás nélkül, szóval a dolog jelentőségét kétségtelenül túlragozom.

A számok javítottam  :D .
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41360 Dátum: 2012.11.26 12:14:59 »
Használja jelenleg is. Évi 30-35 ezret megy vele. Nem akarja eladni.
Akkor jó, kiváncsi vagyok hogy birja 360ekm-nél (milyen oto?)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41361 Dátum: 2012.11.26 12:15:34 »
A számok javítottam  :D .
Ezt nem gondolod komolyan  :) ... Ennél sokkal nagyobb jelentősége van a használat módjának. De tényleg. Kb. azt írod, hogy mindegy, mennyire pörgetsz egy motort. Bocs, de ez nagyon nem így van.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41362 Dátum: 2012.11.26 12:18:24 »
A magas fordulatszám egy csomó forgó, mozgó alkatrésznek SOKKAL nagyobb igénybevételt jelent. És hatalmas erőhatásokról beszélünk! Nem értem, hogy bárki, aki rendelkezik némi műszaki érzékkel, hogy írhat le olyat, hogy egy folyton pörgetett motor 470 ezer km-t fog elmenni, míg egy megkímélt 500 ezret.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41363 Dátum: 2012.11.26 12:22:39 »
A magas fordulatszám egy csomó forgó, mozgó alkatrésznek SOKKAL nagyobb igénybevételt jelent. És hatalmas erőhatásokról beszélünk! Nem értem, hogy bárki, aki rendelkezik némi műszaki érzékkel, hogy írhat le olyat, hogy egy folyton pörgetett motor 470 ezer km-t fog elmenni, míg egy megkímélt 500 ezret.
Úgy, hogy ezekben a motorokban, nem a legfőbb mozgó alkatrészek szoktak tönkremenni (többen mondták már, hogy 4-500 ezret futott motoroknál még simán látszik a megmunkálás nyoma, annyire nem kopott), illetve ha igen az nem a megfelelő használat miatt van (rossz olaj, hidegen pörgetés stb). A magas fordulat, megfelelő használat mellett (hidegüzemre odafigyelve, mindig rendes olajjal) egy erre tervezett motornál  miért lehet probléma?
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41364 Dátum: 2012.11.26 12:23:03 »
Akkor jó, kiváncsi vagyok hogy birja 360ekm-nél (milyen oto?)
Clio 1.4 16v, 98 lóerő.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41365 Dátum: 2012.11.26 12:26:00 »
Clio 1.4 16v, 98 lóerő.
És az kicsi? akkora mint a tied meg az enyém [rohog]
És akkor  városban nem is vált 2.-esbe, hogy pörögjön ;)

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41366 Dátum: 2012.11.26 12:29:59 »
Nem nagyon jár városban, országúton viszont rendszeresen és elég szépen nyomja neki. Illetve a dombos környék miatt, emelkedőn sem sajnálja tiltás környékén pörgetni, ha az kell ahhoz hogy tudjon haladni. Mondom, elég tempósan (nekem túlságosan is) vezet.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41367 Dátum: 2012.11.26 12:39:33 »
Ahogy elnézem, megint jól kiemeltetek egy mondatot. :D
Szerintem csak arra célzott hogy nem szereti a magas fordulattal járó hangot (ahogy mondjuk én sem). Meg minek pörgesse 5000-en, ha van olyan technika, ami ugyanúgy gyorsul 1500-tól.
Ha meg kopik akkor mi van? Az autó kopó alkatrészekből álló használati tárgy, az ember X évre tervez vele, aztán akárhogy kíméli, a következő vevőjelölt talál valamit rajta amivel alkupozícióba kerül :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41368 Dátum: 2012.11.26 12:40:19 »
Úgy, hogy ezekben a motorokban, nem a legfőbb mozgó alkatrészek szoktak tönkremenni (többen mondták már, hogy 4-500 ezret futott motoroknál még simán látszik a megmunkálás nyoma, annyire nem kopott), illetve ha igen az nem a megfelelő használat miatt van (rossz olaj, hidegen pörgetés stb). A magas fordulat, megfelelő használat mellett (hidegüzemre odafigyelve, mindig rendes olajjal) egy erre tervezett motornál  miért lehet probléma?
Mert sokkal nagyobb az igénybevétel. Nem "probléma", csak annyi fog történni, hogy a jobban igénybe vett szerkezet előbb el fog kopni. És nem 5 %-al lesz rövidebb az élettartama, abban biztos lehetsz.

Az, hogy erre tervezték őket, annyit jelent, hogy ilyen használat mellett is bőven kibírnak annyit, amennyit egy autó átlagos élettartama alatt ki kell bírniuk. De ez jóval kevesebb annál a futásnál, amit te említesz. Az említett tartományban viszont már nagyon nem mindegy, hogy azt a motort hogy használták.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41369 Dátum: 2012.11.26 12:44:17 »
Ahogy elnézem, megint jól kiemeltetek egy mondatot. :D
Szerintem csak arra célzott hogy nem szereti a magas fordulattal járó hangot (ahogy mondjuk én sem). Meg minek pörgesse 5000-en, ha van olyan technika, ami ugyanúgy gyorsul 1500-tól.
Ha meg kopik akkor mi van? Az autó kopó alkatrészekből álló használati tárgy, az ember X évre tervez vele, aztán akárhogy kíméli, a következő vevőjelölt talál valamit rajta amivel alkupozícióba kerül :D
Én akkor is kímélem, ha tudom, hogy nem nálam fog kimúlni (amúgy több olyan autóm is volt/van, ami már nem kerül/t más gazdához, így már csak ezért sem mindegy nekem a dolog). A másét is kímélem. Bizonyos határok között még akár egy bérautót is. Mert nekem így esik jól; nekem rossz érzés a technikát gyilkolni. És a magas fordulat gyilkolás, bárki bármit is mond.

Amúgy igen: az ezzel járó hangot sem szeretem. De elsősorban az a tudat zavar, hogy most éppen koptatom a motort. Másodsorban pedig az a tudat, hogy épp dől le a torkán az üzemanyag.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )