Ha jól emlékszem nem újan vette, de ezt majd megmondja.
Egyébként azt mondják, oktatásra jobb a dízel (kevésbé fullad le, kevesebbet fogyaszt, rugalmasabb, ami egy kezdőnél különösen fontos).
Na, mielőtt tovább ragozzátok helyettem, hogy miért döntöttem úgy, ahogy
![kacsint ;)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/03_kacsint.gif)
...
Ugye előtte sosem oktattam, tehát talán elnézhető, hogy nem volt tapasztalatom.
Alap dolog volt, hogy kiskocsit akarok. Yaris-kategóriánál nem nagyobbat. Ha KIZÁRÓLAG oktatásra kellett volna, még eggyel lejjebb lépve szívem szerint a Cuore-osztályt céloztam volna meg. És ezt az élet be is igazolta: sokkal könnyebb a dolgom így, hogy kisebb a kocsim. Parkolásnál nagyon nem mindegy, és a tanulók is szívesebben választják a kisebb autót - legalábbis a többség.
A motor... Igen, a dízel alkalmasabb a feladatra. Bár a végeredményt tekintve a tanuló jobban jár így, mert aki ezt a benzinest megtanulja vezetni, az utána elvezet mindent. Fordítva nem így lenne. De nem ez volt a döntő szempont, hanem a félelem a dízel nagyobb meghibásodási valószínűségétől. Mint azóta beláttam, ez, legalábbis a Yaris esetében, nem volt megalapozott.
Volt másfél millióm, ebből kellett gazdálkodnom. Vehettem volna kvázi bármit ennyiből; Avensis dízelt is, például. De a fenti szempontok döntöttek. Ha magamnak, privát használatra vettem volna ennyiből kocsit, akkor az -nagy valószínűséggel- vagy egy Ave 2.0 (benzin), vagy egy Camry 2.2 lett volna, automata váltóval. De mivel elsősorban oktatásra vettem, ezért a fenti szempontok döntöttek: kisautó legyen, minél kisebb és megbízhatóbb motorral.