Ha jól emlékszem nem újan vette, de ezt majd megmondja.
Egyébként azt mondják, oktatásra jobb a dízel (kevésbé fullad le, kevesebbet fogyaszt, rugalmasabb, ami egy kezdőnél különösen fontos).
Na, mielőtt tovább ragozzátok helyettem, hogy miért döntöttem úgy, ahogy
...
Ugye előtte sosem oktattam, tehát talán elnézhető, hogy nem volt tapasztalatom.
Alap dolog volt, hogy kiskocsit akarok. Yaris-kategóriánál nem nagyobbat. Ha KIZÁRÓLAG oktatásra kellett volna, még eggyel lejjebb lépve szívem szerint a Cuore-osztályt céloztam volna meg. És ezt az élet be is igazolta: sokkal könnyebb a dolgom így, hogy kisebb a kocsim. Parkolásnál nagyon nem mindegy, és a tanulók is szívesebben választják a kisebb autót - legalábbis a többség.
A motor... Igen, a dízel alkalmasabb a feladatra. Bár a végeredményt tekintve a tanuló jobban jár így, mert aki ezt a benzinest megtanulja vezetni, az utána elvezet mindent. Fordítva nem így lenne. De nem ez volt a döntő szempont, hanem a félelem a dízel nagyobb meghibásodási valószínűségétől. Mint azóta beláttam, ez, legalábbis a Yaris esetében, nem volt megalapozott.
Volt másfél millióm, ebből kellett gazdálkodnom. Vehettem volna kvázi bármit ennyiből; Avensis dízelt is, például. De a fenti szempontok döntöttek. Ha magamnak, privát használatra vettem volna ennyiből kocsit, akkor az -nagy valószínűséggel- vagy egy Ave 2.0 (benzin), vagy egy Camry 2.2 lett volna, automata váltóval. De mivel elsősorban oktatásra vettem, ezért a fenti szempontok döntöttek: kisautó legyen, minél kisebb és megbízhatóbb motorral.