Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 7233579 alkalommal)

0 Felhasználó és 17 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41340 Dátum: 2012.11.26 09:46:38 »
Jó, de akkor megint ott vagyunk, hogy melyik motor éri meg anyagilag, ennek viszont mi köze van, hogy hogyan megy?
Csak ismételni tudom magam: nekem konkrétan 1,3M plusz lett volna a legkisebb dízel. Ebből nagyon sok vissza 3 többlet fogyasztás kijön.
Nem volt szó anyagiakról... Én azt írtam, hogy nekem milyen fajta karakterisztika a szimpatikusabb; illetve mi számít többet: a gyorsulás, vagy a rugalmasság.

-------------------------

Ami az anyagiakat illeti: a tiéd olyan keveset fogyaszt, hogy ez eléggé kompenzálja a rugalmasság hiányát. De korábban úgy nézett ki az ábra, hogy a benzinest vissza is kellett kapcsolgatni, és szarabbul is húzott.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41341 Dátum: 2012.11.26 09:55:06 »
Mester, akkor Neked a PDTDI az ideális motor...  :D
Hát nem pont az  :flowers: ... Hanem úgy általában minden motor, ami alulról, pörgetés nélkül is szépen húz. Ezt tudják már az új, turbós benzinesek is.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9397
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41342 Dátum: 2012.11.26 10:07:12 »
Nem volt szó anyagiakról...
Bocs, te írtad, hogy akkor meg zabálja a benzint ;) Azt hittem, ez anyagi dolog  :flowers:

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41343 Dátum: 2012.11.26 10:50:53 »
Nekem minden egyes ilyen visszakapcsolás-kipörgetés: kín, rossz érzés. A számomra ideális autót nem kell pörgetni ahhoz, hogy menjen. Hanem odalépsz neki 2000-es fordulatnál, és wááá...  :D

Ehhez képest vettél egy kis pörgős 1.0 Yarist... Miért nem valami nagy dízelt?
Ja, drága szervízelni... Valamit, valamiért...

De mondd már meg miért kín? Ezeket a motorokat erre tervezték. Magas fordulaton adja le a teljesítményt és a nyomatékot is, ebből következik, hogy ezt bírnia is kell, és bírja is.
Egyszer ha beülsz mellém megmutatom mit gyorsul az 1.4 vvti 4-6000 között. Én meglepődtem rajta, szerinte te is meglepődnél. Arra kell használni, amire való, ennyi.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41344 Dátum: 2012.11.26 10:58:26 »
Bocs, te írtad, hogy akkor meg zabálja a benzint ;) Azt hittem, ez anyagi dolog  :flowers:
Jó, az IS, persze  :lol: ... De simán csak utálok visszakapcsolni, és nem szeretem, ha egy motor csak pörgetve megy.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41345 Dátum: 2012.11.26 10:59:03 »
Jó, az IS, persze  :lol: ... De simán csak utálok visszakapcsolni, és nem szeretem, ha egy motor csak pörgetve megy.
Ismét azt kérdetem, hogy akkor miért egy kis pörgös benzines autót vettél?  :whistling:
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41346 Dátum: 2012.11.26 11:15:16 »
Ismét azt kérdetem, hogy akkor miért egy kis pörgös benzines autót vettél?  :whistling:
Gondolom részben amiért én is: erre volt pénz, vagy ez volt a legelfogadhatóbb állapotban :D
Gondolom Palaczk-nál nem játszott az A0 kategória.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41347 Dátum: 2012.11.26 11:17:36 »
Gondolom részben amiért én is: erre volt pénz, vagy ez volt a legelfogadhatóbb állapotban :D
Gondolom Palaczk-nál nem játszott az A0 kategória.
Hátha több autója is van, akár még játszhat is :hmmmm:

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41348 Dátum: 2012.11.26 11:20:20 »
Amennyiért a Yarist vette, vehetett volna egy pár évvel idősebb nagy dízelt, ahol nem kell visszakapcsolgatni.
Persze kell a nagy  nyomaték, meg nem szeret visszaváltani, de mégis ezt az utat választotta...  :hmmmm:
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41349 Dátum: 2012.11.26 11:23:18 »
Amennyiért a Yarist vette, vehetett volna egy pár évvel idősebb nagy dízelt, ahol nem kell visszakapcsolgatni.
Persze kell a nagy  nyomaték, meg nem szeret visszaváltani, de mégis ezt az utat választotta...  :hmmmm:
Ahogy gondolom a szitut, uj autót akart, ha azzal oktat, az jobban való a nebulóknak...

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41350 Dátum: 2012.11.26 11:29:33 »
Ha jól emlékszem nem újan vette, de ezt majd megmondja.
Egyébként azt mondják, oktatásra jobb a dízel (kevésbé fullad le, kevesebbet fogyaszt, rugalmasabb, ami egy kezdőnél különösen fontos).
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41351 Dátum: 2012.11.26 11:32:03 »
Ha jól emlékszem nem újan vette, de ezt majd megmondja.
Egyébként azt mondják, oktatásra jobb a dízel (kevésbé fullad le, kevesebbet fogyaszt, rugalmasabb, ami egy kezdőnél különösen fontos).
De szeretik a kiskocsikat. Bár Yarisban is van diesel ;)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41352 Dátum: 2012.11.26 11:42:08 »
Ehhez képest vettél egy kis pörgős 1.0 Yarist... Miért nem valami nagy dízelt?
Ja, drága szervízelni... Valamit, valamiért...

De mondd már meg miért kín? Ezeket a motorokat erre tervezték. Magas fordulaton adja le a teljesítményt és a nyomatékot is, ebből következik, hogy ezt bírnia is kell, és bírja is.
Egyszer ha beülsz mellém megmutatom mit gyorsul az 1.4 vvti 4-6000 között. Én meglepődtem rajta, szerinte te is meglepődnél. Arra kell használni, amire való, ennyi.
Én elhiszem, hogy megy, sőt tudom is  :) ... Még a Yaris is egész jól megindul, ha 4000 fölé megy a fordulat. De nekem ez már nem üzemi tartomány, hanem a vészhelyzeti zóna  :no: ... Nem tehetek róla, ez egy szubjektív dolog, de így tanítottak vezetni, ezt is igyekeztem mindig követni - én LÁTOM leválni a fém részecskéket a nagy fordulaton óriási igénybevételnek kitett alkatrészekről, és nekem ez FÁJ  :surrender: ... 4000 nálam tényleg a felső határ, hacsak nincs valami szükséghelyzet. Ez számomra már nem a normális használat kategóriája, hanem a technika erőltetése, koptatása.

(Tudom, hogy ez részben műszakilag alaptalan. Nem érdekel. Azt magyarázom, hogy én szubjektíve miért utálom ezt csinálni.)

A Yarist abszolút racionális megfontolások alapján vettem, elsősorban az oktatásra. Döntő szempont volt pl. a minél kisebb motor. Tudtam volna venni 1.4-es dízelt is belőle, de kicsit fáztam tőle. Most már máshogy döntenék, egyrészt mert már látható, hogy a Yaris dízele teljesen megbízható; másrészt mert az ezres motor sok szituációban az ereje határán jár, nagyobb tempónál pörög mint a fene, kis fordulaton elképesztően erőtlen, és -részben pont ezek miatt- városban, főleg klímával zabál. Jelenleg 7.5 az átlagom, ez az elmúlt közel 2000 km-en jött ki, jórészt tanulóval, jórészt városban; nyáron, hasonló körülmények között, elértem a 9 litert, sőt, tisztán városban a 9.5 litert is. Miközben a kollégák a jellemzően 1.3-1.4-es dízeleikkel, klíma nélkül 6.0, klímával 6.5 körüli fogyasztásokról számolnak be egységesen. (És nem xopnak folyamatosan a kis fordulaton erőtlen motor miatt.)

Sajnos az a helyzet, hogy az autóm pontosan azt a vezetési stílust igényli, amit én nem kedvelek. Ezzel valamennyire tisztában is voltam a vétel előtt; de a fogyasztás meglepett, negatívan. Amibe az is beletartozik, hogy konkrétan a 100-as utazónál 5 litert is sokallom, mikor egy 2.0 benzines is elmegy ilyenkor bő 6 literrel.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41353 Dátum: 2012.11.26 11:50:54 »
.. én LÁTOM leválni a fém részecskéket a nagy fordulaton óriási igénybevételnek kitett alkatrészekről, és nekem ez FÁJ  :surrender: ...
[rohog] [rohog]

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41354 Dátum: 2012.11.26 11:57:32 »
én LÁTOM leválni a fém részecskéket a nagy fordulaton óriási igénybevételnek kitett alkatrészekről, és nekem ez FÁJ 
Szerintem ez már 20 éve sem volt így...
Gépészmérnök barátom mondja, hogy a mai motorok erre van kitalálva, jó olaj kell neki és nincs semmi gond a magas fordulattal. Ezt igazolja az ő kis benzinese is, amiben 180 ezer km van, vezetési stílusát ismerve elég gyakran 4000 körül/felett. Az autó olajfogyasztás nélkül tudja a 20 ezrenkénti olajcserét (gyárilag 30 ezer kellene neki), szépen megy minden rendben vele. Pedig egy francia autóról beszélünk.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...