Ehhez képest vettél egy kis pörgős 1.0 Yarist... Miért nem valami nagy dízelt?
Ja, drága szervízelni... Valamit, valamiért...
De mondd már meg miért kín? Ezeket a motorokat erre tervezték. Magas fordulaton adja le a teljesítményt és a nyomatékot is, ebből következik, hogy ezt bírnia is kell, és bírja is.
Egyszer ha beülsz mellém megmutatom mit gyorsul az 1.4 vvti 4-6000 között. Én meglepődtem rajta, szerinte te is meglepődnél. Arra kell használni, amire való, ennyi.
Én elhiszem, hogy megy, sőt tudom is
![mosoly :)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/01_pofa.gif)
... Még a Yaris is egész jól megindul, ha 4000 fölé megy a fordulat. De nekem ez már nem üzemi tartomány, hanem a vészhelyzeti zóna
![no :no:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/no.gif)
... Nem tehetek róla, ez egy szubjektív dolog, de így tanítottak vezetni, ezt is igyekeztem mindig követni - én LÁTOM leválni a fém részecskéket a nagy fordulaton óriási igénybevételnek kitett alkatrészekről, és nekem ez FÁJ
![surrender :surrender:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/surrender.gif)
... 4000 nálam tényleg a felső határ, hacsak nincs valami szükséghelyzet. Ez számomra már nem a normális használat kategóriája, hanem a technika erőltetése, koptatása.
(Tudom, hogy ez részben műszakilag alaptalan. Nem érdekel. Azt magyarázom, hogy én szubjektíve miért utálom ezt csinálni.)
A Yarist abszolút racionális megfontolások alapján vettem, elsősorban az oktatásra. Döntő szempont volt pl. a minél kisebb motor. Tudtam volna venni 1.4-es dízelt is belőle, de kicsit fáztam tőle. Most már máshogy döntenék, egyrészt mert már látható, hogy a Yaris dízele teljesen megbízható; másrészt mert az ezres motor sok szituációban az ereje határán jár, nagyobb tempónál pörög mint a fene, kis fordulaton elképesztően erőtlen, és -részben pont ezek miatt- városban, főleg klímával zabál. Jelenleg 7.5 az átlagom, ez az elmúlt közel 2000 km-en jött ki, jórészt tanulóval, jórészt városban; nyáron, hasonló körülmények között, elértem a 9 litert, sőt, tisztán városban a 9.5 litert is. Miközben a kollégák a jellemzően 1.3-1.4-es dízeleikkel, klíma nélkül 6.0, klímával 6.5 körüli fogyasztásokról számolnak be egységesen. (És nem xopnak folyamatosan a kis fordulaton erőtlen motor miatt.)
Sajnos az a helyzet, hogy az autóm pontosan azt a vezetési stílust igényli, amit én nem kedvelek. Ezzel valamennyire tisztában is voltam a vétel előtt; de a fogyasztás meglepett, negatívan. Amibe az is beletartozik, hogy konkrétan a 100-as utazónál 5 litert is sokallom, mikor egy 2.0 benzines is elmegy ilyenkor bő 6 literrel.