A mágnescsíkot / chipet érdemes kicsit megtörölgetni ujjal / pólóval, az apróbb szennyeződések bekavarhatnak a terminálnak, ami miatt nem, vagy csak nehezen olvashatja az a kártyát. Ha ez után is hibát ír ki a terminál, akkor a leggyorsabb és legcélszerűbb a kártya hátoldalán rajta lévő adott bank call centerét felhívni, ott azonnal tudják csekkolni, hogy tényleg a kártyával van-e gond.
Egyébként a terminálok is elhasználódnak x idő után (a mágnescsík / chip olvasó rész), nagyobb üzletekben (spar, auchan, tesco) emiatt néhány évente általában cserélik is a terminálokat.
Lehet terminál kapcsolati hiba is, hogy nincs online kapcsolata a bank szerverével, emiatt is elutasításra kerülhet a tranzakció, mivel a bankba be sem megy engedélyezésre a tranyó.
Röviden: a legegyszerűbb felhívni a kártyán található telefonszámot, pár perc alatt alatt általában kiderül, hogy hol a hiba.
![mosoly :)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/01_pofa.gif)
Ezt napi 24 órában kell tudnia csekkolnia a banknak, így nem kell hétköznap berohanni egy bankfiókba és sorba állni.
![mosoly :)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/01_pofa.gif)