Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 7238976 alkalommal)

0 Felhasználó és 12 vendég van a témában

barna.czukor

  • Vendég
Re: Beszélgessünk
« Válasz #32070 Dátum: 2010.07.14 14:06:57 »
Ismerősöm teljesen új 320d cégautót kapott, azzal jár már 2-3 éve. Eddig cseréltek benne már motort, futóművet, elektronikát, meg szinte mindent, pedig ne az az "állat" fajta, nem hajtja ész nélkül, ahogyan hideg motorral sem.

Mondta, hogy jól fogyaszt, szerinte jól megy, presztízse van, de hogy saját pénzéből nem venne ilyet, az is biztos. Tele van hibával és nagyon sokba kerül a fenntartása. Annyival meg szerinte nem jobb egy Opelhez képest, hogy 3x annyiba kerüljön a 3-as és minden pénze elmenjen rá...

Azért megjegyzem, hogy az összes mai diesel motor hamar megdöglik, pláne ahogyan sokan vezetik azokat az autókat... Sok D-4D-ről hallottam, hogy gáz van vele, különösen a 2,2-es 177 LE-s ről... Nekem nem kellene diesel se Toyotába, se BMW-be, mert szerintem egyik sem megy el 200e km-nél öbbet úgy, hogy vagy a turbo vagy a porlasztócsúcs be nem halna...

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Beszélgessünk
« Válasz #32071 Dátum: 2010.07.14 14:24:02 »
Ismerősöm teljesen új 320d cégautót kapott, azzal jár már 2-3 éve. Eddig cseréltek benne már motort, futóművet, elektronikát, meg szinte mindent, pedig ne az az "állat" fajta, nem hajtja ész nélkül, ahogyan hideg motorral sem.
Mondta, hogy jól fogyaszt, szerinte jól megy, presztízse van, de hogy saját pénzéből nem venne ilyet, az is biztos. Tele van hibával és nagyon sokba kerül a fenntartása. Annyival meg szerinte nem jobb egy Opelhez képest, hogy 3x annyiba kerüljön a 3-as és minden pénze elmenjen rá...
Motort a Tiedben is cseréltek, pedig azért az egyszerűbb szerkezet a 2d mocinál  :devil: Meg ha ennyi mindent kellett abban a kocsiban cserélni, az úgy is gariban ment.
Opelnél miért kerül 3X annyiba? Most nézem a 320d 9,9millióFt és 184Le/380Nm, 8alatti 100ra gyorsulás stb
Egy Insignia jóval gyengébb (160Le/350Nm, 9,5sec 0-100 gyorsulással) motorral 7,64Millió Ft-tólindul.
Szóval egy 3asnál jóval gyengébb Insignia 25%-al olcsóbb.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Beszélgessünk
« Válasz #32072 Dátum: 2010.07.14 14:28:40 »
Azért megjegyzem, hogy az összes mai diesel motor hamar megdöglik, pláne ahogyan sokan vezetik azokat az autókat... Sok D-4D-ről hallottam, hogy gáz van vele, különösen a 2,2-es 177 LE-s ről... Nekem nem kellene diesel se Toyotába, se BMW-be, mert szerintem egyik sem megy el 200e km-nél öbbet úgy, hogy vagy a turbo vagy a porlasztócsúcs be nem halna...
:yes: :yes: :yes: Magas nyomás, kihegyezett fajlagos teljesítmény... :hmmmm:
Nem kell a nagy köbcentiig elmenni, hallani olyat is, hogy az 1,4 hdi-tdi, stb motorok is jók-jók, amíg jók. Szinte valamennyi megfő 200.000km-nél. Ez a tömeggyártás  és a downsizeing eredménye. Az ember vegye meg újonnan, használja 3-, max 4 évig, aztán cserélje megint újra, az előző meg senkit nem érdekel...  :no:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Beszélgessünk
« Válasz #32073 Dátum: 2010.07.14 14:34:15 »
Ismerősöm teljesen új 320d cégautót kapott, azzal jár már 2-3 éve. Eddig cseréltek benne már motort, futóművet, elektronikát, meg szinte mindent, pedig ne az az "állat" fajta, nem hajtja ész nélkül, ahogyan hideg motorral sem.
Mondta, hogy jól fogyaszt, szerinte jól megy, presztízse van, de hogy saját pénzéből nem venne ilyet, az is biztos. Tele van hibával és nagyon sokba kerül a fenntartása. Annyival meg szerinte nem jobb egy Opelhez képest, hogy 3x annyiba kerüljön a 3-as és minden pénze elmenjen rá...
Motort a Tiedben is cseréltek, pedig azért az egyszerűbb szerkezet a 2d mocinál  :devil: Meg ha ennyi mindent kellett abban a kocsiban cserélni, az úgy is gariban ment.
Opelnél miért kerül 3X annyiba? Most nézem a 320d 9,9millióFt és 184Le/380Nm, 8alatti 100ra gyorsulás stb
Egy Insignia jóval gyengébb (160Le/350Nm, 9,5sec 0-100 gyorsulással) motorral 7,64Millió Ft-tólindul.
Szóval egy 3asnál jóval gyengébb Insignia 25%-al olcsóbb.

Kifejezetten rossz a példa.
A BMW tipikus prémium márka. Egy életmód autó. Típustól függetlenül. Nem meghatározó az esetében a józan ész, ez érthető pozitívan és negatívban is. Én azt mondom, hogy aki prémium márkát vesz, az a termékkel együtt megveszi a szervízköltségeket is. Az ilyen ne sírjon, hogy az X5-jére 1 Milla a 4 kerék... vagy, hogy egy 8-10 éves 320d-hez 100.000HUF-ba kerül 4db fékbetét. Apám, neked kellett BMW, fizessél!

Az Insignia egy sokkal jobban használható, különösebb érzelmeket (a Bmw-hez képest, persze) nélkülöző kocsi, feltételezhetően jelentősen kisebb fenntartási költségekkel.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Beszélgessünk
« Válasz #32074 Dátum: 2010.07.14 14:36:34 »
...hogy egyébként meg jó vezetni a BMW-t?!
Persze, hogy jó. Mindig is jó volt... éppen ettől életmódautó és éppen ezért nem meghatározó számára az ésszerűség.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Beszélgessünk
« Válasz #32075 Dátum: 2010.07.14 14:56:32 »
Kifejezetten rossz a példa.
A BMW tipikus prémium márka. Egy életmód autó. Típustól függetlenül. Nem meghatározó az esetében a józan ész, ez érthető pozitívan és negatívban is.
Szerintem pl egy 320d vagy 530d teljesen a józan ész határán belül van. Kényelmes, nagyon jól vezethető, prémium autó... Németországban pl. a 3er-ből rengeteg fogy, ott még a rendőr is 3er-el járőrözik. Kinek mennyi pénze van, ennyi....általában több pénzért az ember mindig szebb, erősebb, jobban vezethető autót kap.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26346
Re: Beszélgessünk
« Válasz #32076 Dátum: 2010.07.14 15:24:02 »
Nagyjából valóban jó a ViaMisi, támpontokat ad, de a jó navi ( no nem a hardverre értem, hanem a szoftverre) TMC támogatással a tuti megoldás.
Az lesz, gyári GPS-es kocsi, csak én szeretek úgy vezetni, hogy tudom, a nagy egészben merre járok, és nem csak annyit, hogy a következő utcán balra...
music     

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9397
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Beszélgessünk
« Válasz #32077 Dátum: 2010.07.14 15:28:47 »
Nagyjából valóban jó a ViaMisi, támpontokat ad, de a jó navi ( no nem a hardverre értem, hanem a szoftverre) TMC támogatással a tuti megoldás.
Az lesz, gyári GPS-es kocsi, csak én szeretek úgy vezetni, hogy tudom, a nagy egészben merre járok, és nem csak annyit, hogy a következő utcán balra...
A kütyün is megnézheted az egész útvonalat előtte, de akár közben is.
De ettől függetlenül jobb azt megnézni máshol is, nem csak birka módjára menni arra, amerre mondja Mohabá. Engem még zöldfülű GPS-szes koromban elvitt a susnyásba Horváto-ban  :innocent:
« Utoljára szerkesztve: 2010.07.14 15:31:15 írta Nagycitrom »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Beszélgessünk
« Válasz #32078 Dátum: 2010.07.14 15:42:51 »
Szerintem pl egy 320d vagy 530d teljesen a józan ész határán belül van. Kényelmes, nagyon jól vezethető, prémium autó... Németországban pl. a 3er-ből rengeteg fogy, ott még a rendőr is 3er-el járőrözik. Kinek mennyi pénze van, ennyi....általában több pénzért az ember mindig szebb, erősebb, jobban vezethető autót kap.
Az biztos, hogy nem vagyunk egyformák, sem anyagilag, sem gondolkodásban, részemről legnagyobb részt az észérvek döntenek. Úgy gondolkodok, hogy minek vegyek egy 3-ert (normálisan felszerelve azért bőven 10 milla körül van), ha ugyanannyiért kapok egy szinte fullos Avensist (hogy stílszerű legyek), vagy egy 6-os Mazdát, vagy Mondeót-Insigniát-Passatot? Számomra a hátsó kerék hajtás nem ér annyival többet utóbbiaknál, hogy feladjam a családom és csomagjaink helyét. Minőség tekintetében meggyőződésem, hogy összességében nem ad többet a Bömbi, max a feeling...
Még egyszer mondom, nem arról van szó, hogy a BMW nem jó autó, dehogyis nem! Nagyon is jó, csak abban az árkategóriában nem ez a legésszerűbb választás a használati érték szempontjából.
Persze, ha arról van szó, hogy választhatok Magamnak egy autót, amit csak kedvtelésből használok, valószínűleg egy BMW 130i-t kérnék. Csak legyen rá pénzem is fenntartani!!!  :D
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Beszélgessünk
« Válasz #32079 Dátum: 2010.07.14 15:49:04 »
Minőség tekintetében meggyőződésem, hogy összességében nem ad többet a Bömbi, max a feeling...
Mit értesz minőségen? 3erben jobb anyagok vannak, szebb a beltér, sokkal komolyabb technika: futómű,váltó,motorok, útfekvés, sokkal komolyabb kormányzás meg úgy minden. Ellenben drágább, és szűkebb autó, ez tény.
Nyilván 2-3 gyerekkel az ember Avensist vesz, vagy egyterűt stb.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Beszélgessünk
« Válasz #32080 Dátum: 2010.07.14 16:03:39 »
Mit értesz minőségen? 3erben jobb anyagok vannak, szebb a beltér, sokkal komolyabb technika: futómű,váltó,motorok, útfekvés, sokkal komolyabb kormányzás meg úgy minden.
Ezt én nem értem. A futómű (technológiáját tekintve) nagyrészt ugyanaz. A hangolásában van különbség, való igaz.
Váltó: Hát, attól függ melyik. Nem akarok típus szerint belemenni, mondjuk azt, hogy jó, a váltó jobb(?).
Útfekvés: A hátsókerék hajtás miatt más a viselkedése, ez tény. Napi használatban nem hiszem, hogy olyan klasszisbeli különbségek jönnek ki.
komolyabb kormányzás? Ha úgy érted, hogy direkt kormányzás, akkor igaz. Felépítését tekintve szintén nincs sok különbség.
Motor: A 2.0d kategóriában nem jelentős az eltérés, a 2,2-ből a Toyota is kihozza a 177LE-t, a Passat, Mondeo, 6-os is 170LE felett van (vagy pont annyi). Az a 10 lóerő nem meghatározó különbség, a nyomaték annál inkább, illetve a motor hangolása, hogy hogy adja le azt a nyomatékot.
A beltér, meg a kinézet abszolút szubjektív, erről szándékosan nem beszélek (bár az új BMW Gran Coupe igencsak odab*sz)  :D
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Beszélgessünk
« Válasz #32081 Dátum: 2010.07.14 16:06:53 »
csak, hogy érthetőbb legyek:
Nem igaz, hogy sokkal komolyabb a BMW, mint a "többi". A technológia ugyanaz, csak máshogy van hangolva az autó, sportosabb, jobban odafigyeltek a részletekre. 
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Beszélgessünk
« Válasz #32082 Dátum: 2010.07.14 16:13:33 »
Azért megjegyzem, hogy az összes mai diesel motor hamar megdöglik, pláne ahogyan sokan vezetik azokat az autókat... Sok D-4D-ről hallottam, hogy gáz van vele, különösen a 2,2-es 177 LE-s ről... Nekem nem kellene diesel se Toyotába, se BMW-be, mert szerintem egyik sem megy el 200e km-nél öbbet úgy, hogy vagy a turbo vagy a porlasztócsúcs be nem halna...

Bocs, de az én 1.9 dCi-m 192E Km-el, köszöni jól van, tökéletes.  :flowers:  Szóval nem az összes.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Beszélgessünk
« Válasz #32083 Dátum: 2010.07.14 16:14:24 »
8ezred van hatra mesterem  :1eye:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9397
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Beszélgessünk
« Válasz #32084 Dátum: 2010.07.14 16:24:53 »
a 2,2-ből a Toyota is kihozza a 177LE-t
...és a dízel bajok 90%-a annál a motornál jelentkezik, az biztosan kihagynám, míg a BMW 320d-t nem. A teljesítmény/fogyasztás értékben a 320d a legjobb motor.