Provokatív kérdés!
Tévedés. Persze felőlem veheted annak, ha ettől jobban érzed magad.
Szerintem 5-6 éves autóknál sem a kornak nincs különösebb jelentősége (azaz számomra teljesen mindegy, hogy egy autó 5 vagy 7, vagy egy másik 9 vagy 12 éves), és ilyen korú autóknak a futásteljesítménye sem különösebben érdekes adat, kivéve, ha szélsőséges az adat (mondjuk évi 3-4e, vagy a másik véglet az évi 70-80e). Szerintem a szóban forgó típusoknál, legyen az E11 vagy E12, egyetlen dolog számít: az állapot. Első helyen a műszaki, második helyen az esztétikai állapot. Ha ez rendben van, akkor felőlem mutathat a km-óra akár 800 ezret is.
Mint az tudvalevő, kis hazánkban a km-óra állása úgysem jelent sokat. Akkor minek tulajdonítsunk neki nagyobb jelentőséget annál, mint ami valójában van? Már leírtam a corollás topikba is: ha az óraállás egybevág a kocsi műszaki állapotával, örülünk. Ha nem, nem keseredünk el, ettől még a kocsi lehet jó. (Élő példa: cimborám pár éve egy közös ismerősünknek úgy adott el egy Mazda6-ost, hogy 180-ról 120-ra
a vevő tudtával visszatekerte az óráját, mert így magasabb lett hirtelen a tax ár, és több hitelt lehetett felvenni az autóra. A kocsi műszaki állapota, várható fenntartási költsége, használati értéke persze semmit nem változott.)
...és
nem arról beszélek, hogy a piac hogyan áraz, hanem arról, ezen a torz piacon kell-e kulcsszerepet tulajdonítani az óraállásnak. Meggyőződésem, hogy nem.
...és nem azt mondom, hogy semmi jelentősége. Azt mondom, hogy nem kulcskérdés.
És általában a kevesebbet futott szokott a jobb lenni az esetek jelentős részében
1-2 éves autóknál talán. 5-6 éves kocsiknál viszont sokkal jobban számít a gazda gondossága ill. a használat jellege, mint az, hogy történetesen 20 vagy 40 ezret fut-e a kocsi egy évben.
Az egy évvel fiatalabb mivel jobb, mint az egy évvel öregebb? Miért drágább xe Ft-tal?
Az eurotax objektív mérőszámokat keres, legyen az a felszereltség, a teljesítmény, a hajtás, és igen, a kor és a futás is. A műszaki állapotot a tax egyáltalán nem árazza, pedig meggyőződésem, hogy használt autónál józan vásárlónak nem lehet ennél fontosabb döntési szempontja.