Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 7249507 alkalommal)

0 Felhasználó és 23 vendég van a témában

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Beszélgessünk
« Válasz #30720 Dátum: 2010.04.30 12:51:30 »
Hát, a Thaliás fazon az egyik kezén pár ujját nem tudta mozgatni, és a másik keze is vérzett, de amúgy ennél komolyabb baja neki sem lett. Barátomnak is fáj kicsit itt-ott, de ezen kívül, úgy tűnik, hál'Istennek kutya baja.
Megértem. Én egyszer ültem az anyósülésben, mikor belementünk az előttünk lévőben úgy 5km/h-val, a kocsi üzemképes maradt, a motorháztető eleje meggyűrődött. Viszont az öv akkorát rántott, hogy azért éreztem utána a helyét néhány órán át.

Peti

  • Vendég
Re: Beszélgessünk
« Válasz #30721 Dátum: 2010.04.30 12:55:37 »
Ilyenkor mókás az az álláspontot, hogy én városba nem kötöm magam, mert 50-60ig simán kitámasztok :yes:

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Beszélgessünk
« Válasz #30722 Dátum: 2010.04.30 13:28:36 »
Ilyenkor mókás az az álláspontot, hogy én városba nem kötöm magam, mert 50-60ig simán kitámasztok :yes:
au euronacp töréseket is 55-el végzik (ha jól emlékszem)...lehet látni a videókon milyen tehetetlenül repülnek a babák...de ha valaki jó fizikából, kiszámolható hány kg-ot kellene kinyomnod súlyzóban,  hogy meg tudd tartani magad... :whistling:

Peti

  • Vendég
Re: Beszélgessünk
« Válasz #30723 Dátum: 2010.04.30 13:46:06 »
Erről van szó, nekem pl. asszony nem akarta az elején kötni magát, mert zavarja az öv, meg amúgy is sose kötötte :wacko: aztán hamar meggyőztem ;) simán nem indultunk el még nem kattant :yes:

Utána 1x-2x még eljátszotta hogy "elfelejtette" bekötni, olyankor azonnal beköt, ha hülye kifogás, hogy nem tudja mert kiskabát nagyszatyor akkor félreáll és megoldja :szemez:

Valahogy nem is érzem jól magam bizt. öv nélkül :surrender: egyszer egy Boxer-t használtam kölcsönbe egy napig, azon nem lehetett bekattintani az övet, így csak áthúztam magamon, hogy legalább a rendőr ne lássa, de piszok szarul éreztem magam :wacko:

BloodRedSandman

  • Vendég
Re: Beszélgessünk
« Válasz #30724 Dátum: 2010.04.30 13:50:59 »
Igen valahogy én is annyira megszoktam az öv használatát, hogy automatikusan bekötöm és szar ha nincs... és ha beül valaki annak is szólok.
Volt már, hogy jött a kötekedés meg mittomén, de nem akarok fizetni ha elkap a rendőr és a megyőzéshez ez 5km/h gurulóból satu általában jó szokott lenni.....

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Beszélgessünk
« Válasz #30725 Dátum: 2010.04.30 13:58:20 »
Többnyire az eurotax ugye nem téved nagyot, így szerintem ebből nem lesz gond ismerve a mai használtautós vicc árakat, és a nulla keresletet.
Hát ezt nem mondanám. Nekem 1.1m volt a Corolla (E11) EuroTax ára. Amit ennyiért megkaptam volna, az még facelift előtti lett volna, vagy rom. Kb. egy 100-assal alá lötték.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Beszélgessünk
« Válasz #30726 Dátum: 2010.04.30 15:17:52 »
Többnyire az eurotax ugye nem téved nagyot, így szerintem ebből nem lesz gond ismerve a mai használtautós vicc árakat, és a nulla keresletet.
Hát ezt nem mondanám. Nekem 1.1m volt a Corolla (E11) EuroTax ára. Amit ennyiért megkaptam volna, az még facelift előtti lett volna, vagy rom. Kb. egy 100-assal alá lötték.
Nem tudom mikori történet ez, és mikori az autód, de ma 1,2-1,3M Ft-ból már több E12-es között lehet válogatni. Azt sem értem, hogy 1,1M-ért facelift előtti romot kapsz, a tied meg 100assal többet ér, és feltételezem facelift utáni és jó állapotú? Kizárt, hogy a két dolog közt csupán 100 000 Ft lenne, jóformán egy gumi szett ára.

Satriani

  • Vendég
Re: Beszélgessünk
« Válasz #30727 Dátum: 2010.04.30 15:23:19 »
Ilyenkor mókás az az álláspontot, hogy én városba nem kötöm magam, mert 50-60ig simán kitámasztok :yes:

Gyúrógyurikon jókat lehet mosolyogni... :D Asszem már 30-nál is a testsúlyod bő 3x-osát kellene megtartani, ami az én nyeszlett 75 kilómmal is bő 2 mázsa.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Beszélgessünk
« Válasz #30728 Dátum: 2010.04.30 15:24:05 »
A mai használtautó árak eléggé viccesek, továbbá nem tükrözik a valóságot.

Ma is egy jó állapotú faceliftes E11-es 1 M fölött van, reálisan, az E12-es meg most aránytalanul olcsó szerintem, miután hatalmas belőle a kínálat. A helyzet az, hogy E12-esből is inkább 1,5 M Ft az a kocsi, amelyikbe nem dohányoztak bele, nem volt törve és nem futott 150e km-nél többet. Szóval azért nem valós ez a 100e Ft, mert 1,2-1,3 M a E11 facelift teteje kb, míg ugyan ennyi az E12-esből a legolcsóbb. E11-ből is kapni már beteg darabokat 800e-ért, de a jó misi fölött van. Ugyan így az 1,2 M-ós E12-es eléggé ratyi szokott lenni, inkább 1,4 M, ami rendben van. Meg azért is indokolatlanul kicsi a diffi az E11 és az E12 között, mert az E12-es tömegmodell eléggé, nagyon sok most az eladó.

Satriani

  • Vendég
Re: Beszélgessünk
« Válasz #30729 Dátum: 2010.04.30 15:25:39 »
...és nem futott 150e km-nél többet.

Az miért gond, ha ennyit ment? Mi történik 150 ezernél, ami 120-nál még nem?

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Beszélgessünk
« Válasz #30730 Dátum: 2010.04.30 15:29:17 »
Nem tudom mikori történet ez, és mikori az autód, de ma 1,2-1,3M Ft-ból már több E12-es között lehet válogatni. Azt sem értem, hogy 1,1M-ért facelift előtti romot kapsz, a tied meg 100assal többet ér, és feltételezem facelift utáni és jó állapotú? Kizárt, hogy a két dolog közt csupán 100 000 Ft lenne, jóformán egy gumi szett ára.
Tavaly nyár végi eset volt. Akkor facelift előtti E11-et lehetett venni vagy faceliftes E11-et nem túl jó állapotban. Olyat mint az enyém, csak 1.6-os motorral 1.260.000-ért adták volna oda. (Az Avensis 1.3m volt átírással.)
Attila 31
  - Avensis
- Prius

barna.czukor

  • Vendég
Re: Beszélgessünk
« Válasz #30731 Dátum: 2010.04.30 15:30:09 »
Provokatív kérdés!

Nyilván minél kevesebbet futott, annál kevésbé használt egy autó, így annál magasabb az ára. És általában a kevesebbet futott szokott a jobb lenni az esetek jelentős részében, amely többet megy majd el.

Ez ilyen aranyigazságnak hangzott, de erre a kérdésre csak ezt tudom válaszolni.

Erre én is felteszek egy hasonló kérdést:
Az egy évvel fiatalabb mivel jobb, mint az egy évvel öregebb? Miért drágább xe Ft-tal?

Satriani

  • Vendég
Re: Beszélgessünk
« Válasz #30732 Dátum: 2010.04.30 16:01:12 »
Provokatív kérdés!

Tévedés. Persze felőlem veheted annak, ha ettől jobban érzed magad.

Szerintem 5-6 éves autóknál sem a kornak nincs különösebb jelentősége (azaz számomra teljesen mindegy, hogy egy autó 5 vagy 7, vagy egy másik 9 vagy 12 éves), és ilyen korú autóknak a futásteljesítménye sem különösebben érdekes adat, kivéve, ha szélsőséges az adat (mondjuk évi 3-4e, vagy a másik véglet az évi 70-80e). Szerintem a szóban forgó típusoknál, legyen az E11 vagy E12, egyetlen dolog számít: az állapot. Első helyen a műszaki, második helyen az esztétikai állapot. Ha ez rendben van, akkor felőlem mutathat a km-óra akár 800 ezret is.

Mint az tudvalevő, kis hazánkban a km-óra állása úgysem jelent sokat. Akkor minek tulajdonítsunk neki nagyobb jelentőséget annál, mint ami valójában van? Már leírtam a corollás topikba is: ha az óraállás egybevág a kocsi műszaki állapotával, örülünk. Ha nem, nem keseredünk el, ettől még a kocsi lehet jó. (Élő példa: cimborám pár éve egy közös ismerősünknek úgy adott el egy Mazda6-ost, hogy 180-ról 120-ra a vevő tudtával visszatekerte az óráját, mert így magasabb lett hirtelen a tax ár, és több hitelt lehetett felvenni az autóra. A kocsi műszaki állapota, várható fenntartási költsége, használati értéke persze semmit nem változott.)

...és nem arról beszélek, hogy a piac hogyan áraz, hanem arról, ezen a torz piacon kell-e kulcsszerepet tulajdonítani az óraállásnak. Meggyőződésem, hogy nem.

...és nem azt mondom, hogy semmi jelentősége. Azt mondom, hogy nem kulcskérdés.

És általában a kevesebbet futott szokott a jobb lenni az esetek jelentős részében

1-2 éves autóknál talán. 5-6 éves kocsiknál viszont sokkal jobban számít a gazda gondossága ill. a használat jellege, mint az, hogy történetesen 20 vagy 40 ezret fut-e a kocsi egy évben.

Az egy évvel fiatalabb mivel jobb, mint az egy évvel öregebb? Miért drágább xe Ft-tal?

Az eurotax objektív mérőszámokat keres, legyen az a felszereltség, a teljesítmény, a hajtás, és igen, a kor és a futás is. A műszaki állapotot a tax egyáltalán nem árazza, pedig meggyőződésem, hogy használt autónál józan vásárlónak nem lehet ennél fontosabb döntési szempontja.
« Utoljára szerkesztve: 2010.04.30 16:04:42 írta Satriani »

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Beszélgessünk
« Válasz #30733 Dátum: 2010.04.30 16:01:25 »
Meg azért is indokolatlanul kicsi a diffi az E11 és az E12 között, mert az E12-es tömegmodell eléggé, nagyon sok most az eladó.
Nem mondanám, hogy tömegmodellé vált. Ha meg azzá is vált, ezt ellensúlyozza az európai trendi formaterv, és a helykínálat, amivel az E11 nem igen rendelkezik. Én inkább abban látom a megoldást, hogy az E11 árfekvése a mai magyar keresletnek jobban fekszik, így nagyobb rá a kereslet, és feljebb nyomja ez az árakat esetleg...ha egyáltalán feljebb nyomja. Az E12 kínálat alja meg valóban a rommá tört és visszatekert cégautók teszik ki, bár E11-esből is sok a hulladék.

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Beszélgessünk
« Válasz #30734 Dátum: 2010.04.30 16:10:22 »
...és nem futott 150e km-nél többet.

Az miért gond, ha ennyit ment? Mi történik 150 ezernél, ami 120-nál még nem?
Ezeknél a km dlognál, épp úgy, mint az évjáratnál nem önmagában a tény a kérdés. A vásárlói alapképlet a következő: minél fiatalabb, minél kevesebbet futott autót, a legjobb áron.
Nem gond a 150 000 + km futás, de ha lehet 110 000 km-el épp annyira ismeretlen autót venni, hát miért ne azt vennék?
Az árat meg nem tudod lenyomni arányosan, hisz a 250ezerről 110re tekert rommá tört trágyaautók határozzák meg az árszintet, és a nép azért az árért akar jó autót venni.
Na de értelmes ember (ha nem szorul rá, vagy nem veti fel a pénz) nem adja el a jó autóját ilyen árszinten. Arról nem is beszélve, hogy mikor adja el az ember a kocsiját? Mikor a gumik már elkopófélben vannak, a fékek is arrafelé konvergálnak stb stb....szóval a használtpiac önmaga generálja a xart. Szép állapotban van a kocsid, jók a gmik, márkaszervizbe hordtad? Adok érte  50 000Ft-al többet, mint a tekert szutyok amibe keról: köszi, de a két gumiszett 150 000 Ft volt egy nagyobb márkaszerviz meg 60rongy.