Van benne logika, de még pont azt hiszem te írtad korábban, hogy a Toyota csak úgy tud USA vezető márkája lenni, hogy valamekkora részben az USA-ban gyártja a kocsikat, amcsi melósokkal, amcsi beszállítókkal (mint ez a gázpedál is), vagyis a nemzetgazdaság része pont úgy, mint nálunk az Audi vagy a Suzuki.
De nem honos márka, a profitot kiviszi. Ráadásul jelentős részben "felelős" a három nagy amerikai autókonszern problémáiért (valójában persze ők maguk a felelősek), messze a legtöbb vásárlót vette és veszi el tőlük. Az, hogy nagyon sok amerikainak ad munkát, egy dolog. Az meg, hogy a GM, a Chrysler és a Ford ős-amerikai alap-"intézmények", rengeteg összefonódással az állami felső vezetéssel - egy egészen más dolog. Pszichésen is totál más az ábra, mint nálunk, ahol nincsenek őshonos márkák, amelyekkel az Audi vagy a Suzuki konkurrálna.
Még azzal együtt is más, hogy az átlag amerikai sokkal pragmatikusabban áll az autókérdéshez, mint az átlag európai; hisz a nagy európai autógyártó nemzeteknél elképzelhetetlen lenne, hogy egy importmárka a hazai piacukon legyőzze a honos márkákat (eklatáns példa a német piac, de ugyanez igaz a franciákra és az olaszokra is).