Ez egy mesterségesen, nagyon durván felerősített hisztéria. Már korábban is említettem, hogy pl. az ezelőtti Mercedes E-Klassénál tudott olyat az elektrohidraulikus SBC-fékrendszer (amit milliós nagyságrendű számú autóba építettek be), hogy menet közben üzemképtelenné vált. Ez az én véleményem szerint veszélyesebb hiba, mint ez a Toyota gázpedál-dolog; mégis csak a szaksajtóban lehetett róla olvasni, ott is rövid ideig. Jelen esetben viszont az amerikai gyártóknak (akiknek igen jelentős befolyásuk van amerikai kormánykörökben) kőkeményen érdekében áll, hogy a Toyota minél nagyobbat szívjon.
Az meg, hogy "egyes hírek szerint" a Toyota tudott a dologról, még akár igaz is lehet. Kérdés persze megintcsak az, hogy miként számolunk be erről! Semelyik autógyártó nem reagál általános visszahívással, amíg egy probléma meg nem halad egy bizonyos előfordulási valószínűséget. Persze ezt nyilván nagyon csattanósan lehet utólag úgy tálalni, hogy tudtak róla a szemetek és mégsem tettek semmit.
És emlékeztetnék mindenkit arra is, hogy ilyen gázpedál-beragadásos esetek azóta vannak, mióta autók léteznek. Különös és számomra eléggé érthetetlen módon amúgy jellemzően Amerikában következik be az ilyesmi; ez utóbbival nem akarok célozgatni semmire, tényleg nem értem a miértjét; talán azzal lehet összefüggésben, hogy egy automata váltós kocsinál egy ilyen hiba sokkal nagyobb bajt tud okozni, mint egy kéziváltósnál, és ugye az USA-ban van a legtöbb automata kocsi.