Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 7232702 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #26865 Dátum: 2009.12.25 08:00:00 »
Ezek valóban roppant lényeges dolgok, szembeállítva a jobb biztonsággal, kisebb károsanyag-kibocsátással, magasabb teljesítmény mellett alacsonyabb fogyasztással, hatékonyabb fékkel stb.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Beszélgessünk
« Válasz #26866 Dátum: 2009.12.25 08:27:30 »
elméletileg apróságok de a mindennapi használat során nagy jelentősége van szerintem.
a mi márkánk egyik legfőbb ismérve a "kudarkerülés" a kezelőszervekben. minden unalmas de minden hosszú távon mégiscsak jó.
na ez egy totális csőd ez az ajtónyitó
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Beszélgessünk
« Válasz #26867 Dátum: 2009.12.25 08:44:18 »
Szvsz nem igaz, hogy az autók egyre silányabbak lennének, inkább az elenkezőjét tapasztalom. Pl. apósomék Fiat-flottájánál Uno - Punto I - Punto II. Sokkal egyben levőbbek a Puntok. Vagy említhetném a Volvot is. Az újak általában jobbak és tartósabbak. Egyes kiragadott részleteikben nem biztos, de összességében igen.

Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re: Beszélgessünk
« Válasz #26868 Dátum: 2009.12.25 09:19:12 »
A cégnél korábban volt egy csomó e11-es, volt szerencsém vezetni párszor. Egy biztos, iszonyat tartósak voltak, akadt olyan amelyikben 300000-nél még a kuplung is az eredeti volt, a kötelező szervizeken kívül mást nem kellett tenni velük. Nem volt egy erőgép (1,3-as), de elfogadhatóan ment, keveset fogyasztott. Ami viszont nem tetszett, hogy az alapkivitel tényleg fapad volt, kurblis ablakemelő, klíma nélkül, centrálzár sehol, légzsák is tán csak a vezetőoldalon. A helykínálata tetszett a legkevésbé, mintha japó emberekre méretezték volna, az ülés is szinte a földön volt már. Ültem E12-ben és E15-ben egész más mindkettő, inkább ezeket választanám, sokkal komfortosabb bennük ülni, ergonómiailag is sokat fejlődtek, alapban jóval többet tartalmaznak. Na persze az árak magasak, de ha azt nézem, hogy a zsír új astra is valahol 4,5 körül fog indulni, akkor a Corolla/Auris már nem is olyan drága. Hogy ezek az új konstrukciós kocsik nem olyan tartósak mint a régebbiek? De mégis mennyivel nem? Vagy inkább felteszem úgy a kérdést, egy átlagos használatú kocsi elmegy 300000-et, az elégséges? Mert egy civil hány év alatt hajt bele annyit? Azoknak tuti elég ennyi is, a céges kocsikat meg lecserélik.
Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive

Satriani

  • Vendég
Re: Beszélgessünk
« Válasz #26869 Dátum: 2009.12.25 10:02:03 »
...Teljesen légből kapott ez a dolog a húdenagy minőségi visszaesésről. ...

...de persze Ave II-III viszonylatban te is megemlítetted, hol lett rosszabb az új anyagminősége.  ;)

Az az igazság, hogy _bármilyen_ visszalépést nehezen tudok elfogadni, pláne, ha az egy drága autónál a spórolással van összefüggésben. Az olcsóságot pláne nem csípem, lást pl. Auris ablakemelői, E15 Corolla csomagtér-ajtaja, vagy Auris-Yaris kemény, karcolódó, ronda műszerfal-borítása. Ezek igenis rontják a vásárlók szájízét. Egy Aurisba beülve nem tudok nem arra gondolni, mennyire nem tűnik tartósnak a műszerfal, különös tekintettel a vékonyka anyagból összetákolt "ormányra", és ilyenkor nehéz azt mantrázni, hogy "ötcsillagos törésteszt, nagyobb hátsó lábtér, mp3-as rádió", ha egyszerűen rossz az autóban körülnézni.  :szemez:

Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re: Beszélgessünk
« Válasz #26870 Dátum: 2009.12.25 10:39:47 »
...de persze Ave II-III viszonylatban te is megemlítetted, hol lett rosszabb az új anyagminősége.  ;)
Az az igazság, hogy _bármilyen_ visszalépést nehezen tudok elfogadni, pláne, ha az egy drága autónál a spórolással van összefüggésben. Az olcsóságot pláne nem csípem, lást pl. Auris ablakemelői, E15 Corolla csomagtér-ajtaja, vagy Auris-Yaris kemény, karcolódó, ronda műszerfal-borítása. Ezek igenis rontják a vásárlók szájízét. Egy Aurisba beülve nem tudok nem arra gondolni, mennyire nem tűnik tartósnak a műszerfal, különös tekintettel a vékonyka anyagból összetákolt "ormányra", és ilyenkor nehéz azt mantrázni, hogy "ötcsillagos törésteszt, nagyobb hátsó lábtér, mp3-as rádió", ha egyszerűen rossz az autóban körülnézni.  :szemez:
Yaris egy kisautó, ahhoz képest egész tisztességesen meg van csinálva, ha ránézek nem egy gagyi, olcsó anyagból összerakott műszerfalat látok. Lehet hogy karcolódik, bár én nem szoktam körmömmel kapirgálni. Vagy mitől karcolódna? Ha beleülök a céges H Astrába, majd a hányinger fog el ahogy kinéz, ahhoz képest a Yaris egy luxusautó.
Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive

barna.czukor

  • Vendég
Re: Beszélgessünk
« Válasz #26871 Dátum: 2009.12.25 10:39:57 »
Ezek valóban roppant lényeges dolgok, szembeállítva a jobb biztonsággal, kisebb károsanyag-kibocsátással, magasabb teljesítmény mellett alacsonyabb fogyasztással, hatékonyabb fékkel stb.
A jobb biztonság is relatív, mert ma a mindenféle csipogó hangra és matricára is lehet pontot adni. Az E12-est ha megnézed a felvételeken, ugyan olyan merev, mint az E15, persze nem csak ez számít. Szerintem minimális a különbség a kettő között ebben a tekintetben.

A kisebb károsanyag kibocsátás alapvetően motorfüggő, nem az autó összeszerelésétől függ... Amúgy 2009-ig az E15-ösben ugyan az a motor volt, mint az enyémben, minimális kibocsátási különbséggel. Ebben sem volt egetrengető változás...

Magasabb teljesítmény, de nem megy mégsem jobban. Vezettem 1,6-os Dual VVT-i-s kocsi is, az megy úgy, mint az E12-esből a sima 1,6-os VVT-i. Ezt a háziorvosom is mondta, akinek mindegyik volt... Az E15-ből meg vezettem többször az 1,4-est, borzalmasan lomha, rossz gázreakcióval, stb...

A hatékonyabb fékekben nem vagyok biztos, az E12-esé is nagyon jónak számít. Nekem semmi különbség nem tűnt fel, mikor az E15-öt vezettem.


Az árazás más téma. De attól még, hogy egy másik kocsi is 4,5M, attól még nem lesz reális az ára, hanem mindegyik drágának számít... Nem csoda, ha csődbe mennek...fél lakás ára egy alapfelszereltségű alsó-közép kocsiért. Ha ezek 3,5M-ba kerülnének jobban felszrelten, akkor 3x ennyit eladnának belőle sztem. De ahhoz, hogy ezek elfogadhatóak legyenek, kell vagy 5 milla. Annyit meg nem érnek...

szkaresz27

  • Vendég
Re: Beszélgessünk
« Válasz #26872 Dátum: 2009.12.25 10:40:12 »
Elég illúzió romboló tud lenni mikor beülsz egy több mill.-ért megvásárolt autóba,és nem felhőtlen az örömöd,egy-egy "tejfölösdoboz" minőségű műanyag miatt!! Lehet hogy apróságok,de idővel leépítenek majd agyilag ha ez elpattan,az eltörik,amaz meg elkezd nyöszörögni pár téli-nyári hőtágulás után!!

xpet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 667
  • Auris 1.6 Luna 2008
Re: Beszélgessünk
« Válasz #26873 Dátum: 2009.12.25 10:45:19 »
Auris használóként úgy érzem, hogy meg kell szólaljak. Nem igazán jó érzés, hogy többször vissza-visszatérően elkezdődik az E15 fikázása. Ennyit talán még más típus fórumain sem kap ez az autó. Nem azt mondom, hogy az autó hibátlan, hiszen nálam is előjöttek a többek által említett kisebb gondok, de ettől még az Auris egy nagyon jó autó. Én nem ismerem a mostani új típusokat, így nem tudok összehasonlítást sem tenni, az biztos, hogy én meg vagyok elégedve vele.
Amikor elkezdtem olvasni a fórumot egyes törzsfórumozók véleményét kvázi tényként fogadtam el, aztán ez idővel finomodott. Aki most elkezdi olvasgatni a fórumot, mert mondjuk új autó vásárláson gondolkodik, lehet, hogy azt egy-egy ilyen kijelentés eltávolítja a Toyotától. Persze nem azt mondom, hogy véka alá kell rejteni a hibákat, csak az olvasóknak azt figyelembe kell venni, hogy általában csak a negatív tapasztalatait írja le az ember, a pozitívakat nem. Szóval én most pozitív véleményemnek adok hangot az Auris kapcsán.
S ha már itt tartunk én is úgy vélekedem, hogy a nézeteltérések megoldására nem az erőszak az elsődleges módszer.(Még ha az embert időnként rettentő módon fel is húzzák mások viselkedése).
Békés, Boldog Karácsonyt!

Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Re: Beszélgessünk
« Válasz #26874 Dátum: 2009.12.25 11:03:40 »
Áldott és békés karácsonyt mindenkinek  :)


Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Beszélgessünk
« Válasz #26875 Dátum: 2009.12.25 11:19:34 »
Barna!
Az E12 sedan ma eladhatatlan lenne, ellenben az Auris/Corolla páros azért fogyogat. Az E12-es nem SOL kivitelű belseje szerintem szörnyen sivár, szóval azért nem annyira előremutató. Én szeretem az E12-est, de az sem hibátlan autó, lehetne fikázni azt is.
Apámnak néztem kb 2003-ben Njoy Gastra-t, ez már a faceliftes kifutó G astra volt, és egy átlagos felszereltségű 1,4 ecotec került 3,7-3,8millába, aztán 2004 elején a Golf 1,6 8v trendline-t vettük 4,4milláért, miközben egy enjoy 1,6 benzines Hastra 4,2-4,3milla volt, egy mazda3 1,6-ot meg 4,5milla felett lehetett elhozni. Akkor középkoros E12 1,4-es Terra jött volna ki 4milla környékén.
És ez már 6éve volt, na most számolj rá 6év inflációt, és nagyobb alapfelszereltséget.
Az meg egy másik dolog hogy a magyar gazdaság ilyen béreket produkál ma is, mint 6-8éve amit produkált, nameg van regadó is 3-4száz ezer stb.
  

Satriani

  • Vendég
Re: Beszélgessünk
« Válasz #26876 Dátum: 2009.12.25 11:25:01 »
...ettől még az Auris egy nagyon jó autó. Én nem ismerem a mostani új típusokat, így nem tudok összehasonlítást sem tenni,...

Persze, hogy jó autó. De minimális ráfordítással ha nem is sokkal jobb, de sokkal kellemesebb is lehetne.

Összehasonlítási alap nélkül a Trabi is remek kocsi volt, mert ment. ;) Az Auris remek autó, de ha összevetem a belterét mondjuk egy Peugeot 308-assal (igen, azzal) vagy egy aktuális Golffal, akkor sajnos csúnyán elvérzik. Az E12 a maga korában a kategória élvonala volt ebben a tekintetben, az Auris még ahhoz képest is visszalépés... Persze az Auris nagyobb, biztonságosabb, objektíven nézve nyilván jobb autó az E12-nél, de ha ütnének, sem cserélném le az enyémet rá, ugyanis sajnos a beltérben ülök évi 25-30 ezer km útra jutó időt, és hát az E12-ben sokkal jobban érzem magam. Pedig nem hiányzik sok az Aurisból: elég lett volna tisztességes anyagokból megépíteni, és 4 automata ablakkal, valamint egy könyöklésre is használható könyöklővel felszerelni.

Az E12-n érződik, hogy mindent beleadtak, ami rendelkezésükre állt. Az Aurisból sajnos a spórolás ordít, pedig amúgy kiváló adottságai vannak. Kár érte.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #26877 Dátum: 2009.12.25 11:36:17 »
Hogy ezek az új konstrukciós kocsik nem olyan tartósak mint a régebbiek? De mégis mennyivel nem? Vagy inkább felteszem úgy a kérdést, egy átlagos használatú kocsi elmegy 300000-et, az elégséges? Mert egy civil hány év alatt hajt bele annyit? Azoknak tuti elég ennyi is, a céges kocsikat meg lecserélik.
Ez egy olyan nóta, de tényleg, ami mindig ismétlődik. Az épp aktuális új autókat állandóan és mindenhol azzal vádolják, hogy kevésbé lesznek tartósak, mint az elődeik. Nyilván ez is egy téma, amiről lehet agyalni, beszélgetni, vitatkozni. Meg aztán néha tényleg igaz is, lásd pl. Merci W210 ws. W124... De általában az derül ki, hogy nem igaz.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #26878 Dátum: 2009.12.25 11:43:05 »
Persze nem azt mondom, hogy véka alá kell rejteni a hibákat, csak az olvasóknak azt figyelembe kell venni, hogy általában csak a negatív tapasztalatait írja le az ember, a pozitívakat nem.
Ez meg a másik nagy igazság  :yes: !

Egyébként láthatod, hogy engem "kívülállóként" (mert ugye nincs Aurisom, és új Corollám sem) is mennyire idegesít ez a hecckampány, ami itt megy. Évek óta (!) ugyanazon a pár apróságon lovagolva, megy itt padlógázzal ezeknek a szép és jó autóknak az alázása. Én már akkor sírtam/röhögtem, mikor a modell még nem is volt kapható, de már nyomták sokan a "nem kéne" szavazatot a topikban... Tényleg gáz, ebben nagyon igazad van. (És még azzal a váddal jönnek néha páran, hogy itt milyen elfogultak vagyunk a Toyotával szemben.)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Beszélgessünk
« Válasz #26879 Dátum: 2009.12.25 11:47:31 »
Az Auris remek autó, de ha összevetem a belterét mondjuk egy Peugeot 308-assal (igen, azzal) vagy egy aktuális Golffal, akkor sajnos csúnyán elvérzik. Az E12 a maga korában a kategória élvonala volt ebben a tekintetben,
A 308-as beltere a kategória élvonala, de nincs is több erénye....a japóknak sosem volt élvonalbeli belterük szvsz., az E11 is fényévekre van ebben a tekintetben a Golf4-től. Az E12-es nem-SOL felszereltségű beltere meg nem kimagasló, igaz az első éveiben 1998-as modellekkel (astraG, Focus1, Golf4) kellett mérkőznie, aztán meg 2004-esekkel (mazda3 (2003), Golf5, astraH, Focus2).