20+ éve mikor pályaválasztás előtt álltam volt olyan szakma ami ezt lefedte. haverom vmelik BKV garázsban is dolgozott évekig busszerelő meg karbantartósként.
régen ez egy megbecsült munka volt. a mai kölykök nem fognak az olajban turkálni az biztos.
Nálunk is akik a vevőszolgálatnál/szerviznél dolgoznak, mind az idősebb korosztályba tartoznak, rengeteg mindennel találkoztak már, óriási a tapasztalatuk. Noha a nyugdíj még nagyon messze van nekik, utánpótlást nem látom és nem hiszem hogy azért, mert a cég nem venne fel embert.
Mikor a 90-es évek elején katona voltam, a gépjárműszerelőkhöz kerültem, és a decemberi fagyban az első javítanivaló egy 211-es kis Ikarusz volt (az IFA motoros), mert befagyott a féke. Volt külön kis kézi adagoló, amibe fagyálló folyadékot kellett volna előtte tölteni és a fékrendszerbe jutattni, de ez elmaradt. Nem is tudtuk megcsinálni:D, be kellett vinni a garázsba ahol kiolvadt.
A mostani buszok korszerűbbek, van a fékrendszerben légszárító, ami jelentősen csökkenti a befagyásveszélyt. Persze ezek a járművek már egyre kevesebb karbantartást igényelnek, de azokat viszont nem lehet elhanyagolni, hogy megy ameddig megy!