Attól függ mihez képest. Természetesen nekem itt Budapesten a közalkalmazotti lista szerinti béremhez képest sok. De kinti órabérem az itthoninak a 8-szorosa lenne, ahhoz viszonyítva már közel sem annyi, hogy ezért rohanjak autót venni.
Még egyszer megjegyezném, hogy nem a két hónappal azelőtti, hanem a tavalyi hasonló adatokhoz képest van ekkora növekedés, amikor még válságnak híre-hamva nem volt. Ehhez képest érthetetlen számomra, hogy 2500€ ekkora vonzerő. Még az árlista elején lévő Agila, Corsa esetében csak-csak, de feljebbi kategóriánál értetlenül állok. Mert nézzük csak meg százalékban kifejezve!
Agilát 10e€-tól lehet kapni. Ehhez képest a 25% valóban jelentős, de ennyi pénzért kaphatsz bő egyéveset is akár, és hát a németek nem arról híresek, hogy az alapfelszereltséget kapkodnák el - ami mellesleg jóval bővebb a nálunk kapható alapmodellhez viszonyítva - az máris +3200 € lenne, és ebben az esetben a 25% is szépen 20 alá menne.
Corsát már csak 11.140€-tól vihetsz el, ehhez képest a kedvezmény 22,5%-ot ér, ami még mindig jelentős, de egyrészt mondom, hogy ennél a két kocsinál még csak-csak megértem, másrészt ez az alapmodell, már az 1,2-es motor is +800€, de ha a németekre jellemző dízelt nézzük, abból a legolcsóbb is +2800€-t jelent, és akkor már bőven 20% alatt vagyunk.
Meriva 15.500-tól indul (16% a kedvezmény aránya), az alap, 1,3-as dízel már épp hogy befér 17e alá (14,8%), a következő felszereltségi fokozat pedig +2800€.
A 16600€-s indulóárú Astra esetében 15%-tól megy a kedvezmény lefelé (de egy alapfelszereltségű kombi 1,3 CDTI már 20e felett van, tehát csak 12%-ról beszélhetünk).
Zafira 20e-ról indul, az Insignia pedig 22,7e-ról, tehát itt 10-12% a max. kedvezmény.
Úgyhogy következtetést levonni kétfélét tudnék: vagy nem érinti a németeket annyira a válság, mint mondják, vagy radikálisan megváltoztak autóvásárlási szokásaik, és most már spórolnak a motorizáltságon és a felszereltségen is.