Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 7249545 alkalommal)

0 Felhasználó és 29 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26347
Re: Beszélgessünk
« Válasz #23025 Dátum: 2009.05.07 23:46:42 »
www.csomagtertalca.hu
Jó ismerősöm a forgalmazó, nekem is ilyen van az Ave-ben ,peremes, középen csúszásgátló, minden modellhez rendelhető és jó az ára is.
Mennyi az annyi?
music     

empé

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
Re: Beszélgessünk
« Válasz #23026 Dátum: 2009.05.08 12:39:04 »
Utána néznek miért nem műxik a kereső. Náluk működik és nem vették észre, hogy gond lehet.
Az ár 8100+áfa, a gyári 12.500+áfa ha az ave-ba kell
www.csomagtertalca.hu
Jó ismerősöm a forgalmazó, nekem is ilyen van az Ave-ben ,peremes, középen csúszásgátló, minden modellhez rendelhető és jó az ára is.
Mennyi az annyi?

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Beszélgessünk
« Válasz #23027 Dátum: 2009.05.08 12:48:07 »
Nálam se megy, itt a cégnél IE8 van. A hiba az, hogy kiválasztom a három legördülő menüből, amit akarok, és a keresésre nyomva visszaugrik alaphelyzetbe mindhárom menürész.
1999-es ötajtós Corollába mennyi? 7920 forintért láttam máshol a fekete, szövet betét nélküli változatot.
« Utoljára szerkesztve: 2009.05.08 12:49:55 írta kleingy »
         

empé

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
Re: Beszélgessünk
« Válasz #23028 Dátum: 2009.05.08 13:00:01 »
8100+áfa amiért kapjuk, teljesen mindegy milyen modell, műanyag, középen csúszásgátlóval. Tényleg jó, mert volt már rá példa, hogy rá tettem valamit és nem Zénóka stílusban vezetve is ott maradt.
 
Nálam se megy, itt a cégnél IE8 van. A hiba az, hogy kiválasztom a három legördülő menüből, amit akarok, és a keresésre nyomva visszaugrik alaphelyzetbe mindhárom menürész.
1999-es ötajtós Corollába mennyi? 7920 forintért láttam máshol a fekete, szövet betét nélküli változatot.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #23029 Dátum: 2009.05.09 15:08:06 »
Arról, hogy mekkora hatása lehet az újautó-vásárlási támogatásnak:

Opel eladások Németországban, 2009 január-február, viszonyítva 2008 január-februárjához

Agila + 637 %
Corsa + 208 %
Astra + 89 %
Insignia/Vectra + 387 %
Meriva + 43 %
Zafira + 51 %
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Beszélgessünk
« Válasz #23030 Dátum: 2009.05.09 19:32:50 »
Agila + 637 %
Corsa + 208 %
Insignia/Vectra + 387 %
Sztem elso es utolso a model valtas miatt ugrott meg.  :excl:
A kozepso meg mert tenyleg ennek a retegnek szantak a tamogatast, es be is talalt. Sztem.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #23031 Dátum: 2009.05.10 08:06:19 »
Agila + 637 %
Corsa + 208 %
Insignia/Vectra + 387 %
Sztem elso es utolso a model valtas miatt ugrott meg.  :excl:
A kozepso meg mert tenyleg ennek a retegnek szantak a tamogatast, es be is talalt. Sztem.

Benne van a modellváltás is, persze; de az messze nem okoz önmagában ekkora ugrást. Azt is vedd hozzá, hogy a viszonyítási alap ugye 2008 eleje, amikor még sehol nem volt a válság, az emberek normális ütemben vették az autókat. És ehhez a "békebeli" időszakhoz képest ugrottak ilyen hatalmasat az eladások :otlet:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26347
Re: Beszélgessünk
« Válasz #23032 Dátum: 2009.05.10 10:03:27 »
Ügyesen rájátszanak az emberi kapzsiságra (akciós áru), mert régen rossz, ha az a kis állami támogatás segít valakinek egy új autó megvételében.
Érdekelne, hogy más márkák esetében mekkora a különbség, mert néhány hete a hírek még arról szóltak, hogy a Chevroletnek (Daewoo), meg a Hyundainak jött a legjobban az egész.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #23033 Dátum: 2009.05.10 10:10:23 »
Hát ha szted 2500 euro "kis" támogatás, akkor irigylem a helyzetedet  ;) ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Ronin

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re: Beszélgessünk
« Válasz #23034 Dátum: 2009.05.10 10:40:29 »
Ügyesen rájátszanak az emberi kapzsiságra (akciós áru), mert régen rossz, ha az a kis állami támogatás segít valakinek egy új autó megvételében.
Érdekelne, hogy más márkák esetében mekkora a különbség, mert néhány hete a hírek még arról szóltak, hogy a Chevroletnek (Daewoo), meg a Hyundainak jött a legjobban az egész.

Természetesen mindenki ugy itéli ezt az akciot meg ahogy akarja. De nem csak azt kell nézni, hogy melyik márka ad el több autot, a lényeg az hogy az egész akcio által munkahelyek maradjanak meg, ebben nem látok sok kivetni valot. Ès igen, vannak emberek akiknek egy 2500 € "kis" támogatás is jol jön, autotol függöen van hogy ez ca. 25-30% is jelent.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #23035 Dátum: 2009.05.10 10:44:49 »
Bizony ám! Egy ekkora összeg nagyon is perdöntő lehet egy olcsóbb autó vásárlása esetén. Hogy mást ne mondjak, pl. kijöhet belőle a beugró, aztán a többit meg kifizetik részletekben.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26347
Re: Beszélgessünk
« Válasz #23036 Dátum: 2009.05.10 11:28:30 »
Attól függ mihez képest. Természetesen nekem itt Budapesten a közalkalmazotti lista szerinti béremhez képest sok. De kinti órabérem az itthoninak a 8-szorosa lenne, ahhoz viszonyítva már közel sem annyi, hogy ezért rohanjak autót venni.
Még egyszer megjegyezném, hogy nem a két hónappal azelőtti, hanem a tavalyi hasonló adatokhoz képest van ekkora növekedés, amikor még válságnak  híre-hamva nem volt. Ehhez képest érthetetlen számomra, hogy 2500€ ekkora vonzerő. Még az árlista elején lévő Agila, Corsa esetében csak-csak, de feljebbi kategóriánál értetlenül állok. Mert nézzük csak meg százalékban kifejezve!

Agilát 10e€-tól lehet kapni. Ehhez képest a 25% valóban jelentős, de ennyi pénzért kaphatsz bő egyéveset is akár, és hát a németek nem arról híresek, hogy az alapfelszereltséget kapkodnák el - ami mellesleg jóval bővebb a nálunk kapható alapmodellhez viszonyítva - az máris +3200 € lenne, és ebben az esetben a 25% is szépen 20 alá menne.

Corsát már csak 11.140€-tól vihetsz el, ehhez képest a kedvezmény 22,5%-ot ér, ami még mindig jelentős, de egyrészt mondom, hogy ennél a két kocsinál még csak-csak megértem, másrészt ez az alapmodell, már az 1,2-es motor is +800€, de ha a németekre jellemző dízelt nézzük, abból a legolcsóbb is +2800€-t jelent, és akkor már bőven 20% alatt vagyunk.

Meriva 15.500-tól indul (16% a kedvezmény aránya), az alap, 1,3-as dízel már épp hogy befér 17e alá (14,8%), a következő felszereltségi fokozat pedig +2800€.

A 16600€-s indulóárú Astra esetében 15%-tól megy a kedvezmény lefelé (de egy alapfelszereltségű kombi 1,3 CDTI már 20e felett van, tehát csak 12%-ról beszélhetünk).

Zafira 20e-ról indul, az Insignia pedig 22,7e-ról, tehát itt 10-12% a max. kedvezmény.

Úgyhogy következtetést levonni kétfélét tudnék: vagy nem érinti a németeket annyira a válság, mint mondják, vagy radikálisan megváltoztak autóvásárlási szokásaik, és most már spórolnak a motorizáltságon és a felszereltségen is.

music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26347
Re: Beszélgessünk
« Válasz #23037 Dátum: 2009.05.10 11:42:50 »
Nehéz hozzászólni anélkül, hogy ne kezdjünk a politika felé kanyarodni, de megpróbálom.
Ebben az egész témában csak arról feledkezünk meg, hogy nem létkérdés 2-3 évente autót cserélni. A jóléti (értsd: fogyasztói) társadalmak megszokták, hogy megtehetik, és nagyon rákaptak erre, de ha magunkba nézünk, még egy mai tömegautónak is 10 évet simán ki kell bírnia. Úgy is mondhatnám, hogy nem azért cserélsz le egy autót 3 évesen, mert már rossz, hanem mert itt az új - és mivel tudod, hogy 3 év múlva megint veszel egy újabbat, erre a mostanira sem vigyázol úgy, mint a szemed világára.
Akkor mire jó ez az állami dotáció? Arra, hogy fenntartsuk ezt az egész szükségtelen trendet, hogy ne menjen csődbe néhány (tudom, hogy nem néhány, de ebből a szempontból teljesen lényegtelen a számuk) autókereskedő, akik az eddig létező, de tk. szükségtelen túlkeresletet meglovagolva léteznek?
Németországban még inkább megértem, mert ott létezik jelentős hazai autógyártás, de nekünk magyaroknak említésre méltó hazai kereslettel csak az egy szem Suzukink van(, és még itt is a termelés túlnyomó része exportra megy). Akkor mit kell tenni, még fújni a levegőt a kipukkadásra váró lufiba, vagy kipukkasztani és új játék után nézni? Ezt most nemcsak magunkra értem, hanem az egész nyugati társadalomra.
(Ugyanez a kérdés áll fenn a nyugdíj-, és egészségbiztosítási szisztéma esetében is, de ezzel már tényleg tiltott vizekre eveznénk...)
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #23038 Dátum: 2009.05.10 12:26:49 »
music, nem cserélik le az emberek egyre fiatalabb korukban az autóikat; e téren nem figyelhető meg semmiféle trend. Legalábbis ami a nagy nyugati piacokat illeti, és most ugye erről volt szó; én egyáltalán nem beszéltem Magyarországról. Ha viszont itt tartunk, akkor megjegyzendő: Magyarországon éppenséggel ráférne az autóparkra még némi fiatalítás.

Tehát az egy régóta adott dolog, hogy sokan 3-4 éves korukban lecserélik az autóikat. Ennek a jelenségnek a magyarázatáról persze lehetne eszmét futtatni, és a fogyasztói társadalom sajátosságai kétségtelenül masszívan ott vannak az okok között; mert műszaki szempontból egész biztosan nem indokolt egy autót 3-4 éves korában "kidobni", mármint átlagos futásteljesítményt feltételezve, persze. Ebben teljesen igazad van, és nem lenne szabad figyelmen kívül hagyni, hogy egy autó annál kevésbé környezet-szennyező, minél tovább marad a forgalomban - mert az esetlegesen elavult, magas károsanyag-kibocsátása ellenére is jobb lesz így az emissziós & nyersanyag-felhasználási mérleg, mint ha elbontanák, és egy új autót kellene helyette legyártani. Csak hát, ugye, itt jönnek be a képbe a fogyasztói társadalom sajátosságai - nomeg olyan, objektív szempontok is, mint hogy az újabb fejlesztésű autó jellemzően többletet kínál - biztonságban, komfortban stb. De az tény és való, hogy az eziránti igény mesterségesen túl van pörgetve.

Holott nem nehéz belátni, hogy az a szédületes fejlődési ütem, amit a technika az utóbbi bő egy évszázadban produkált, hosszú távon egészen biztosan nem tartható.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Beszélgessünk
« Válasz #23039 Dátum: 2009.05.10 14:41:34 »
Egyetértek veletek. Ráadásul számomra nem látszanak azok a fejlesztések, amelyek majd a jövőben meg fognak jelenni a szélesebb tömegeknek szánt autókban. Azt értem ezalatt, hogy a mostani luxusautók plusz extrái, mint pl. a szellőztetett ülés, sávelhagyásfigyelés, stb. számomra tkp. feleslegesek. Gyakorlatilag semmi hátrányt nem jelent, ha nincsenek. A mostani kocsik is általában elég kényelmesek, törésbiztosak, etc. Szóval szerintem ebből a szempontból is kipukkanóban van az autóipari lufi.