Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 7223121 alkalommal)

0 Felhasználó és 15 vendég van a témában

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Beszélgessünk
« Válasz #22650 Dátum: 2009.03.26 10:00:19 »
music írta, hogy odafelé emelkedik, visszafelé lejt az út, ez is eredményezheti az egyre kedvezőbb fogyasztást.
Erre írtam.

Ezt a reszet ertem. Azt nem ertem, miert emelkedne az ut? (Dortmund tengerszint feletti magassaga 76 meter) Igaz nem arra gondolt, hogy eszakabra van ezert "felfele" mentetek? Mert ez azert eleg vad lenne.  :?:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Beszélgessünk
« Válasz #22651 Dátum: 2009.03.26 10:08:03 »
Ezt a reszet ertem. Azt nem ertem, miert emelkedne az ut? (Dortmund tengerszint feletti magassaga 76 meter) Igaz nem arra gondolt, hogy eszakabra van ezert "felfele" mentetek? Mert ez azert eleg vad lenne.  :?:
"És mégis rozoga Föld"

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #22652 Dátum: 2009.03.26 11:35:53 »
Kövezzetek meg, de ezeket a teljesítménybeli benzin-különbségeket én nem hiszem el. Akkor hinném el, ha valaki úgy is észlelné, hogy nem tudja: kicserélték a kocsijában a benzint. De onnantól fogva, hogy tudod, hogy másik benzint tettél bele, akarod érezni a különbséget, így fogod is. Poirot mondja egyszer, az emberek azt látják, amit látni akarnak.

A bökkenő ott van, amikor le is lehet mérni a dolgot  :hmmmm: ! Én most tenni fogok egy próbát. Van itt a városban egy standard mérési szakaszom. Itt meg fogom mérni az Avét négyesben 60-100-on, a soron következő pesti utam előtt, a most benne lévő 95-ös benzinnel (ez is Carrera ill. V-Power, mondjuk). Utána Pestre indulás előtt kap egy tele tank 100-ast. Aztán ha hazaértem (hogy ne legyen már sok benzin a tankban), megmérem azzal is.

Korábban én is azon az állásponton voltam, hogy ez a dolog a jobb benzintől jobban menő autóról - mese. Közben viszont hajlamos lettem ezt úgy módosítani, hogy az autótípusok nem egyformán érzékenyek az üzemanyagra (lásd az Avénkat, pl.!), és bizonyos típusok igenis megérzik a különbséget. Egész egyszerűen túl sokan állítják ezt ahhoz, hogy ne vegyem komolyan.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #22653 Dátum: 2009.03.26 11:40:49 »
music írta, hogy odafelé emelkedik, visszafelé lejt az út, ez is eredményezheti az egyre kedvezőbb fogyasztást.
Erre írtam.

Ezt a reszet ertem. Azt nem ertem, miert emelkedne az ut? (Dortmund tengerszint feletti magassaga 76 meter) Igaz nem arra gondolt, hogy eszakabra van ezert "felfele" mentetek? Mert ez azert eleg vad lenne.  :?:

Ausztriában a Bécs-Linz-Passau útvonalon (A1) odafelé (nyugat felé) végig emelkedik az út - ergo visszafelé lejt, értelemszerűen  ;) ... Én elég sokszor mentem már arra, és minden alkalommal tapasztaltam (sokszor mértem is), hogy odafelé, ugyanazzal a 130-as utazóval, közel egy literrel (!) nagyobb a fogyasztás ezen a szakaszon, mint visszafelé. Persze nyilvánvalóan az uralkodó nyugati széljárásnak is van szerepe a dologban - ergo nyugat felé haladva gyakorlatilag mindig szembe fúj a szél valamilyen mértékben. De nem ez a fő ok - ez csak még rátesz a dologra.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Beszélgessünk
« Válasz #22654 Dátum: 2009.03.26 11:44:21 »
Naja. De aztan meg vegig leejt, mert Dortmund nincs magasan. Ugyanannyit ment felfele meg lefele oda is meg vissza is. Akkor mar inkabb a szel. A mult heten volt szerencsem tapasztalni mennyit dob a fogyin.  :wacko:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Attus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 361
Re: Beszélgessünk
« Válasz #22655 Dátum: 2009.03.26 12:01:32 »
music írta, hogy odafelé emelkedik, visszafelé lejt az út, ez is eredményezheti az egyre kedvezőbb fogyasztást.
Erre írtam.

Ezt a reszet ertem. Azt nem ertem, miert emelkedne az ut? (Dortmund tengerszint feletti magassaga 76 meter) Igaz nem arra gondolt, hogy eszakabra van ezert "felfele" mentetek? Mert ez azert eleg vad lenne.  :?:

Ausztriában a Bécs-Linz-Passau útvonalon (A1) odafelé (nyugat felé) végig emelkedik az út - ergo visszafelé lejt, értelemszerűen  ;) ... Én elég sokszor mentem már arra, és minden alkalommal tapasztaltam (sokszor mértem is), hogy odafelé, ugyanazzal a 130-as utazóval, közel egy literrel (!) nagyobb a fogyasztás ezen a szakaszon, mint visszafelé. Persze nyilvánvalóan az uralkodó nyugati széljárásnak is van szerepe a dologban - ergo nyugat felé haladva gyakorlatilag mindig szembe fúj a szél valamilyen mértékben. De nem ez a fő ok - ez csak még rátesz a dologra.
Ez igaz, aztán onnét tovább eléggé hullámnvasút Aschaffenburgig, majd rendesen lefelé megy Frankfurtig. Frankfurt - Köln közt megint van egy hegygerinc, amire fel kell mászni, aztán a túloldalon le, és onnan a Ruhr-vidékig elég sík. Szóval összességében a Bp - DO úton eléggé kiegyenlítik egymást a terepviszonyok.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #22656 Dátum: 2009.03.26 12:08:16 »
Naja. De aztan meg vegig leejt, mert Dortmund nincs magasan. Ugyanannyit ment felfele meg lefele oda is meg vissza is. Akkor mar inkabb a szel. A mult heten volt szerencsem tapasztalni mennyit dob a fogyin.  :wacko:

Rengeteget. Egy erősebb szél már literes nagyságrendben meg tudja dobni. Ha belegondoltok, 40 kmh-s szembeszél annyit tesz, hogy a légellenállás 130 kmh-s tempónál akkora lesz, amekkora szélcsendben 170 kmh-nál lenne - és ez tetemes különbség  :excl:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Re: Beszélgessünk
« Válasz #22657 Dátum: 2009.03.26 14:23:46 »
Amúgy az oda-vissza út alatt nem az emelkedik/lejt dolog volt a mérvadó, hanem az, hogy hétfőn szinte végig viharos, szembe szélben mentünk. Tegnapra viszont elcsendesedett, bár akkor is fújt.
Igen, ez teljesen lehetséges.
Ezt a fel/le dolgot nem nagyon ertem.  :hmmmm:
Budapesttől kb. Frankfurtig emelkedik, onnan lejt. Többet mész felfelé, mint lefelé.
Amugy van am hatasa ezeknek premium uzemanyagoknak. Az autommal 900km-ert mentem osztrak V-Power dizellel. Aztan a kovetkezo tanknal mar a "magyar valosag" ment bele. Sokkal de sokkal hangosabb lett a motor tole. A V-powerrel teljesen eltunt az en motoromra jellemzo csorges.
Biztosan van valami különbség a kettő közt, de abban nem hiszek, hogy kétszer annyira megy vele a kocsi, miközben feleannyit fogyaszt.
« Utoljára szerkesztve: 2009.03.26 14:26:02 írta music »
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Re: Beszélgessünk
« Válasz #22658 Dátum: 2009.03.26 14:30:03 »
A bökkenő ott van, amikor le is lehet mérni a dolgot  :hmmmm: !
pontosan lemérni két esetben lehetséges:
- ha mindkét üzemanyag esetében tempomatos utat/útszakaszt mérsz, vagy
- ha nem tudsz róla, hogy másik üzemanyagot tankoltak az autódba.
ugyanis ha tudsz róla, óhatatlanul az elvárásaidnak megfelelő irányba fogsz kedvezni a vezetési stílusoddal, és nem lesz korrekt az eredmény.
Ha ugyanazt az útszakaszt azonos körülmények közt - sebesség, forgalom, időjárás, hőmérséklet, autóterhelés, guminyomás, stb. - méred, az oké, de ezt elég nehéz megtenni.
music     

Peti

  • Vendég
Re: Beszélgessünk
« Válasz #22659 Dátum: 2009.03.26 14:44:20 »
De onnantól fogva, hogy tudod, hogy másik benzint tettél bele, akarod érezni a különbséget, így fogod is.

Alacsonyabb fordulatról kitudok gyorsítani (hasamra ütök: 4esbe 30tól) anélkül hogy bedadogna a motor, élénkebben reagál a gázra és sztem harapósabb is a motor ha 100ast tankolok, ezek közül tán az utolsó ami placebóra épül(het), a többi kézzelfogható jelenség, amúgy sztem írtam már: a placebo oda vissza működik, tehát ha nagyon nem akarok hinni valamiben azt tuti hogy nem is fog "használni" :flowers:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #22660 Dátum: 2009.03.26 14:47:30 »
Ha ugyanazt az útszakaszt azonos körülmények közt - sebesség, forgalom, időjárás, hőmérséklet, autóterhelés, guminyomás, stb. - méred, az oké, de ezt elég nehéz megtenni.

Írtam, hogy miként akarom ellenőrizni. Az útszakasz azonos, ott szoktam mérni a különféle autókat. Mindig többször mérek mindkét irányban, és átlagolom. 60-100-at akarok mérni négyesben, ez úgy néz ki, hogy négyesben haladok 50-el, padlógázt adok, a stoppert elindítom 60-nál és megállítom 100-nál (közben végig folyamatos padlógáz persze). Mivel sokszor csináltam már, ezért a szórás elég kicsi.

Na most, ha teszem azt egyik alkalommal 10.6, a másikkal 10.4 mp jön ki, akkor elmondható, hogy a dolog a mérési tolerancia határain belül mozog. De ha teszem azt a 95-ös benzinnel produkálok egy 10.6-ot, a 100-assal meg egy 10.2-t, akkor azt én már mindenképpen valódi változásnak, az üzemanyag pozitív hatásának fogom tekinteni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #22661 Dátum: 2009.03.26 14:51:08 »
Alacsonyabb fordulatról kitudok gyorsítani (hasamra ütök: 4esbe 30tól) anélkül hogy bedadogna a motor, élénkebben reagál a gázra és sztem harapósabb is a motor ha 100ast tankolok, ezek közül tán az utolsó ami placebóra épül(het), a többi kézzelfogható jelenség, amúgy sztem írtam már: a placebo oda vissza működik, tehát ha nagyon nem akarok hinni valamiben azt tuti hogy nem is fog "használni" :flowers:

Ez így igaz.

Ha vannak ellenőrizhető konkrétumok, akkor a dolog már semmiképpen nem placebo. Jó példa ez, amit a kigyorsításról írtál. Vagy pl. az én egyik referenciám: ugyanaz az emelkedő, amit a Pirelli gumijaimmal, ha négyesben 80-ról indultam és végig nyomtam a padlót, akkor a végére csak kb. 82-83-ra gyorsult fel az autó. Most a Fuldákkal 87-88 körül járt a sebességmérő a dombtetőn. Az ilyesmi nem placebo, hanem egzakt dolog.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Beszélgessünk
« Válasz #22662 Dátum: 2009.03.26 17:56:46 »
Kövezzetek meg, de ezeket a teljesítménybeli benzin-különbségeket én nem hiszem el. Akkor hinném el, ha valaki úgy is észlelné, hogy nem tudja: kicserélték a kocsijában a benzint. De onnantól fogva, hogy tudod, hogy másik benzint tettél bele, akarod érezni a különbséget, így fogod is. Poirot mondja egyszer, az emberek azt látják, amit látni akarnak.
...........

Oké, a Te döntésed, ne hidd el nekünk.
De: tegyél egy próbát, lássuk mi lesz a tapasztalat.  :hmmmm:
Mert benzin és benzin között ugye nincsen különbség.  :no:
Ja, csak a Lajtától nyugatabbra.  :yes:

Idehaza viszont vannak különbségek.  :hug:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Beszélgessünk
« Válasz #22663 Dátum: 2009.03.26 18:01:27 »
Biztosan van valami különbség a kettő közt, de abban nem hiszek, hogy kétszer annyira megy vele a kocsi, miközben feleannyit fogyaszt.

Ahh, most olvastam ezt a HSz-edet. Így már egy véleményen vagyunk, különösen a második tagmondat tekintetében.  :flowers:

Amúgy a Primera volt nagyon hisztis a benzin minőségére, anak idején írtam is, ha jól emlékezem.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re: Beszélgessünk
« Válasz #22664 Dátum: 2009.03.26 18:10:09 »
Az a durwa inkább, hogy a scwechati 95-ös és a másholtankolt 95-ös között is van érezhető különbség!
Többet ér a kinti 95-ös, mint az itthon 100-as vagy 99+-os..... amit itt elkérnek érte az egyenesen rablás, közel nyújtja azt a többletet amit az ára mutat.
Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive